Nazwa przedmiotu:
Remonty i modernizacje budynków
Koordynator przedmiotu:
Mieczysław Kalinowski, mgr inż., Wojciech Terlikowski, dr inż., Ewa Sobczyńska, mgr inż., Kacper Wasilewski, mgr inż.
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Przedmioty do wyboru
Kod przedmiotu:
REMOBU
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: 16 godz. wykładów + 8 godz. ćwiczeń + 26 godz. praca własna studenta
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 24 godz. = 1 ECTS: 16 godz. wykładów + 8 godz. ćwiczeń.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem 34 godz. = 1 ECTS: 8 h ćwiczeń + 26 h praca własna studenta.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład240h
  • Ćwiczenia120h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot prowadzony jest przy założeniu, że studenci posiadają wiedzę z przedmiotu Budownictwo Ogólne.
Limit liczby studentów:
1 grupa 15-30 osobowa
Cel przedmiotu:
Przygotowanie inżyniera do pracy w zawodzie projektanta-konstruktora w zakresie prac remontowych i modernizacyjnych. Celem przedmiotu jest nauczenie metod oraz praktycznych zasad: <li>analizy stanu istniejących budynków, z uwzględnieniem oceny stopnia zużycia budynku; <li>poprawy istniejącego stanu technicznego elementów technicznych budynku; <li>modernizacji budynków; <li>bezpieczeństwa realizacji robót remontowych i modernizacji.
Treści kształcenia:
<ol><li>Analiza budynków Czynniki wpływające na proces starzenia, trwałość budynków i elementów budynku w czasie. Ocena stopnia zużycia budynku. Badania i ocena konstrukcji budynku i jakości wbudowanych materiałów. <li>Sposoby poprawy istniejącego stanu technicznego elementów budynku. Wzmacnianie posadowienia. Wzmacnianie i wymiana pionowych elementów konstrukcji: ścian, filarów, słupów. Wzmacnianie i wymiana stropów. Wzmacnianie i wymiana dachów. Likwidacja rys i zabezpieczenie przed rysami. <li>Modernizacja budynków Wpływ projektowanych zmian funkcjonalnych na konstrukcję budynku Zasady wykonywania otworów w ścianach i stropach budynków. Sposoby wzmacniania elementów konstrukcji w miejscu projektowanych otworów. Zasady projektowania wzmocnień. <li>Zasady bezpiecznej realizacji projektowanych robót remontowych i modernizacyjnych Kolejność wykonywania robót. Tymczasowe zabezpieczenia konstrukcji. Materiały, narzędzia i sprzęt do wykonywania robót. Warunki BHP przy wykonywaniu robót.</ol>
Metody oceny:
Wykonanie zadanych ćwiczeń projektowych.
Egzamin:
nie
Literatura:
Skrypty , publikacje:<br> [1] Poradnik – Remonty i modernizacja budynków. Wyd. Arkady 1987;<br> [2] E. Masłowski, D. Spiżewska: Wzmacnianie konstrukcji budowlanych. Wyd. Arkady 2000;<br> [3] Wł. Lenkiewicz: Naprawy i modernizacja obiektów budowlanych. Oficyna Wydawnicza PW 1998.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt REMOBUW1
Wiedza dotycząca metod oraz praktycznych zasad: <li>analizy stanu istniejących budynków, z uwzględnieniem oceny stopnia zużycia budynku; <li>poprawy istniejącego stanu technicznego elementów technicznych budynku; <li>modernizacji budynków; <li>bezpieczeństwa realizacji robót remontowych i modernizacji.
Weryfikacja: Obecność na zajęciach oraz wykonanie zadanych ćwiczeń projektowych.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_W10, K2_W11_KBI, K2_W12_KBI, K2_W14_IPB
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W01, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W03, T2A_W07, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt REMOBUU1
Umiejętność analiza stanu istniejącego budynku oraz określenie stanu zużycia budynku. Umiejętność doboru techniki i technologii oraz wykonanie projektu wzmocnienia elementów konstrukcyjnych budynków.
Weryfikacja: Obecność na zajęciach oraz wykonanie zadanych ćwiczeń projektowych.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_U05, K2_U08, K2_U11_KBI, K2_U13_KBI, K2_U17_KBI, K2_U14_IPB, K2_U16_IPB
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U02, T2A_U03, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U08, T2A_U10, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U11, T2A_U19

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt REMOBUK1
Potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem, określać priorytety służące realizacji zadań. Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę. Ma świadomość wartości przedsiębiorczości w działaniach i myśleniu inżynierskim.
Weryfikacja: Obecność na zajęciach oraz wykonanie zadanych ćwiczeń projektowych.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_K01, K2_K03
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K07