Nazwa przedmiotu:
Proces inwestycyjny (DS, IK, MiBP)
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Anna Piotrowska
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Przedmioty do wyboru
Kod przedmiotu:
PRINW
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: udział w wykładach 8 godz., przejrzenie materiałów z wykładu i dodatkowej literatury, 15 godz., udział w ćwiczeniach - 8 godz., rozwiązanie miniproblemów sformułowanych na wykładzie 8 godz., udział w konsultacjach związanych z realizacją projektu, realizacja zadań projektowych oraz przygotowanie do kolokwium oraz obecność na kolokwium 11 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS - Wykłady 8 godz., ćwiczenia 8 godz., konsultacje 4 godz. Razem 20 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS: przejrzenie materiałów z wykładu i dodatkowej literatury, 15 godz., rozwiązanie miniproblemów sformułowanych na wykładzie 8 godz., udział w konsultacjach związanych z realizacją projektu, realizacja zadań projektowych oraz przygotowanie do kolokwium oraz obecność na kolokwium 11 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład120h
  • Ćwiczenia120h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu projektowania dróg kołowych oraz przebiegu procesu inwestycyjnego.
Limit liczby studentów:
Zgodnie z ustaleniami dziekanatu WIL
Cel przedmiotu:
Student uzyskuje wiedzę dotyczącą prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych aspektów zarządzania procesem inwestycyjnym w budownictwie drogowym. Student nabywa praktyczne umiejętności sporządzenia oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięcia drogowego.
Treści kształcenia:
.Wykłady: Podstawowe przepisy regulujące proces inwestycyjny w zakresie dróg publicznych Przygotowanie inwestycji drogowej do realizacji - przyjęcie optymalnego wariantu realizacyjnego w oparciu o studium wykonalności, opracowanie dokumentacji projektowej (stadia projektowe) dla potrzeb uzyskania decyzji "środowiskowej", zezwolenia na realizację inwestycji drogowej lub pozwolenia na budowę oraz dokumentacji przetargowej Podstawowe warunki kontraktowe - charakter wynagrodzenia, termin, środki zabezpieczenia na rzecz inwestora (zabezpieczenie należytego wykonania robót, kary umowne, rękojmia, gwarancja, gwarancja zapłaty, odsetki umowne lub ustawowe) Systemy realizacji inwestycji drogowych - tradycyjny (generalnego wykonawcy), "zaprojektuj i wybuduj" i inne <li>Tryby wyboru wykonawcy inwestycji na podst. ustawy Prawo zamówień publicznych. Ćwiczenia: Odczytywanie i praktyczne stosowanie ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w planowaniu i projektowaniu inwestycji <li>Analizy ekonomiczne w ramach studium wykonalności.
Metody oceny:
Zaliczenie przedmiotu następuje po oddaniu i obronie projektu i zdaniu kolokwium z wykładów. <br>Kolokwium składa się z odpowiedzi na 10 pytań testowych w czasie 60 minut. Każdą odpowiedź ocenia się od 0 do 1 pkt.; maksymalny wynik – 10 pkt. Zaliczenie kolokwium: >= 5,0 pkt.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Materiały informacyjne przekazywane przez prowadzącego wykłady ; [2] Wytyczne Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad "Stadia dokumentacji projektowej"; [3] Aktualne przepisy prawne dotyczące przygotowania, finansowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt PRINWW1
[PL] Ma wiedzę dotyczącą prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych aspektów zarządzania inwestycjami w budownictwie komunikacyjnym. Zna zasady organizacji, przygotowania i finansowania inwestycji w budownictwie komunikacyjnym Zna zasady oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięcia drogowego zgodnie z metodą analizy kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych według zaleceń Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i Komisji Europejskiej.
Weryfikacja: Kolokwium z wykładów i obrona cwiczenia projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: K2_W10
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W01, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt PRINWU1
[PL] Potrafi obliczyć nakłady inwestycyjne i koszty utrzymania obiektu w budownictwie komunikacyjnym. Umie wyznaczyć koszty użytkowników inwestycji. Potrafi przeprowadzić analizę finansową inwestycji oraz ocenić jej opłacalność ekonomiczną.
Weryfikacja: rozmowa z prowadzącym zajęcia, samodzielne opracowanie zagadnienia i rozwiązanie zadanego ćwiczenia
Powiązane efekty kierunkowe: K2_U08
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U05

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt PRINWK1
Potrafi pracować samodzielnie, współpracować w zespole i kierować zespołem. Ma świadomość potrzeby ciągłego podnoszenia własnych umiejętności i kompetencji zawodowych.
Weryfikacja: Kolokwium z wykładów i obrona cwiczenia projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: K2_K05
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K02