Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie projektami BR w IT
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Tadeusz Grzeszczyk
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Z3 - Gospodarka cyfrowa
Kod przedmiotu:
8P2Z3
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS): 12h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) + 13h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą przedmiotu) + 23h (samodzielne wyszukiwanie treści oraz analiza i selekcja materiału w internetowych serwisach tematycznych i portalach branżowych) + 18h (wykonanie ćwiczeń projektowych) + 8h (przygotowanie do zaliczenia przedmiotu)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS: 12h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 13h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,1 ECTS: 12h (ćwiczenia) + 23h (samodzielne wyszukiwanie treści oraz analiza i selekcja materiału w internetowych serwisach tematycznych i portalach branżowych) + 18h (wykonanie ćwiczeń projektowych) = 53h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia180h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu podstaw zarządzania projektami, umiejętności pracy z oprogramowaniem biurowym.
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie zarządzania projektem badawczo – rozwojowym współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej. Omówione zostaną: zasady finansowania działalności badawczo – rozwojowej z funduszy strukturalnych, techniki przygotowania wniosku aplikacyjnego, studium wykonalności przedsięwzięcia, a także montaż finansowy projektu. Student nabędzie umiejętności praktycznego przygotowania dokumentacji niezbędnej do aplikowania o środki Unii Europejskiej, umiejętności zarządzania projektem badawczo - rozwojowym oraz kompetencje w zakresie pracy zespołowej.
Treści kształcenia:
1) Definiowanie celu i uzasadnienia projektu. 2) Innowacyjność projektu. 3) Określenie wzrostu potencjału własnego przedsiębiorcy. 4) Harmonogram prac z podziałem na etapy i zadania projektowe. 5) Identyfikacja zasobów technicznych wnioskodawcy do realizacji projektu. 6) Zasoby ludzkie i doświadczenie wnioskodawcy. 7) Budżet projektu. 8) Opracowanie planu marketingowego przedsięwzięcia. 9) Dystrybucja i promocja. 10) Strategia marki produktu. Równoległe przygotowanie projektu zespołowego (2 osoby w zespole, przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego). Prezentacja i dyskusja wyników prac projektowych. Opracowanie i weryfikacja raportu końcowego.
Metody oceny:
Ocena formatywna: na zajęciach sprawdzane jest wykonanie zadań i ćwiczeń projektowych; poszczególne elementy projektu są systematycznie omawiane i weryfikowane przez prowadzącego; istnieje możliwość poprawy projektu. Ocena sumatywna: oceniany jest poziom merytoryczny poszczegól-nych ćwiczeń projektowych, terminowość wykonania prac, redakcja raportu końcowego oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5. Ocena końcowa z przedmiotu: do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Komercjalizacja B + R dla praktyków 2013. Wyd.: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Warszawa 2013. [2] Wójcik P.: Zamówienia publiczne na usługi w zakresie badań naukowych. Wolter Kluwer Polska, Warszawa 2012.
Witryna www przedmiotu:
www.eLecturer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 8P2Z3_W01
ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie możliwości finansowania badań naukowych ze środków Unii Europejskiej.
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 8P2Z3_W02
ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie metod i technik zarządzania projektami badawczo – rozwojowymi
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 8P2Z3_W03
poznał techniki przygotowania wniosku aplikacyjnego, studium wykonalności projektu, a także strukturę budżetu i klasyfikacje kosztów
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 8P2Z3_U01
potrafi uzasadnić celowość dofinansowania przedsięwzięcia z funduszy Unii Europejskiej
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 8P2Z3_U02
potrafi opracować studium wykonalności projektu dofinansowanego z funduszy Unii Europejskiej
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 8P2Z3_U03
potrafi kierować pracami interdyscyplinarnego zespołu projektowego
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 8P2Z3_K01
studnt rozumie celowość wsparcia innowacyjnych projektów badawczo – rozwojowych z funduszy Unii Europejskiej
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 8P2Z3_K02
potrafi określić wpływ funduszy strukturalnych na rozwój krajowej przedsiębiorczości
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 8P2Z3_K03
ma doświadczenie w pracy zespołowej, aktywnie uczestniczy w przygotowaniu wniosku aplikacyjnego oraz studium wykonalności przedsięwzięcia
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: