- Nazwa przedmiotu:
- Small Bussiness
- Koordynator przedmiotu:
- Bogdan Pietrzak
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Computer Science
- Grupa przedmiotów:
- Non-Technical Electives
- Kod przedmiotu:
- ESM
- Semestr nominalny:
- 8 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30 hours of classwork + 15h - preparation to classes (presentation) + 15h - written assignments Total =60 hours.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 30 hours in class = 1.5 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 30 hours of preparation for class = 1.5 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Students should learn aspects of starting own small business.
- Treści kształcenia:
- 1. Introduction to Business Plan (2h): mission statement, structure of the Business Plan, why to prepare Business Plan?
2. Teambuilding (2h): exercises.
3. Methods of diagnosis and building of business strategy (2h): SWOT analysis, Five Forces of Porter, Benchmarking.
4. Market Research and preparation of Marketing Plan (4h): practical aspects of marketing, stages of preparation and execution of Marketing Plan, exercises.
5. Product (2h): how to define product? Methods of product development, product life-cycle.
6. Product Development (2h): exercises about product development, introducing of brainstorming methodology followed by focusing and selecting of new product idea.
7. Financial Aspects (4h): financial statements, ratio analysis, diagnosis of financial crisis. Building of Financial Plan.
8. Financial Plan (2h): exercises.
9. Distribution (2h): why to use specialized distribution channels? Motivation and modification of distribution systems.
10. Negotiations (2h): preparation of the negotiations, performing of successful negotiations.
11. Negotiations (2h): exercises.
12. Quality Aspects (2h): quality vs. standard, costs of quality, TQM (Total Quality Management).
13. Formal Aspects of Company Registration (2h): registration in municipal office, REGON, bank, Tax Office, Social Security Office – how? when? Costs?
- Metody oceny:
- The final score depends of presence on lectures and activeness during exercises. Students are allowed to prepare also short (10-15 min.) presentations. Students can also write final test if they are not satisfied in proposed final score.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- All lectures base on own materials prepared by teacher.
- Witryna www przedmiotu:
- https://studia.elka.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ESM_W01
- Student through participation in class, obtains knowledge of the elements of the description of a business idea in the form of the Business Plan.
Weryfikacja: Classwork, homework, test
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W20, K_W22, K_W23
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W09, T1A_W11, T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ESM_U01
- Student is able to concisely present the business idea in the form of so-called. Mission Statement
Weryfikacja: Homework
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U02
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U02
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt ESM_K01
- In preparation for doing business student learns the social aspects of such activity, eg. impact on the environment.
Weryfikacja: Classwork
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02, K_K03, K_K04, K_K05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K02, T1A_K05, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06