Nazwa przedmiotu:
Small Bussiness
Koordynator przedmiotu:
Bogdan Pietrzak
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Computer Science
Grupa przedmiotów:
Non-Technical Electives
Kod przedmiotu:
ESM
Semestr nominalny:
8 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30 hours of classwork + 15h - preparation to classes (presentation) + 15h - written assignments Total =60 hours.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
30 hours in class = 1.5 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
angielski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
30 hours of preparation for class = 1.5 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Students should learn aspects of starting own small business.
Treści kształcenia:
1. Introduction to Business Plan (2h): mission statement, structure of the Business Plan, why to prepare Business Plan? 2. Teambuilding (2h): exercises. 3. Methods of diagnosis and building of business strategy (2h): SWOT analysis, Five Forces of Porter, Benchmarking. 4. Market Research and preparation of Marketing Plan (4h): practical aspects of marketing, stages of preparation and execution of Marketing Plan, exercises. 5. Product (2h): how to define product? Methods of product development, product life-cycle. 6. Product Development (2h): exercises about product development, introducing of brainstorming methodology followed by focusing and selecting of new product idea. 7. Financial Aspects (4h): financial statements, ratio analysis, diagnosis of financial crisis. Building of Financial Plan. 8. Financial Plan (2h): exercises. 9. Distribution (2h): why to use specialized distribution channels? Motivation and modification of distribution systems. 10. Negotiations (2h): preparation of the negotiations, performing of successful negotiations. 11. Negotiations (2h): exercises. 12. Quality Aspects (2h): quality vs. standard, costs of quality, TQM (Total Quality Management). 13. Formal Aspects of Company Registration (2h): registration in municipal office, REGON, bank, Tax Office, Social Security Office – how? when? Costs?
Metody oceny:
The final score depends of presence on lectures and activeness during exercises. Students are allowed to prepare also short (10-15 min.) presentations. Students can also write final test if they are not satisfied in proposed final score.
Egzamin:
nie
Literatura:
All lectures base on own materials prepared by teacher.
Witryna www przedmiotu:
https://studia.elka.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt ESM_W01
Student through participation in class, obtains knowledge of the elements of the description of a business idea in the form of the Business Plan.
Weryfikacja: Classwork, homework, test
Powiązane efekty kierunkowe: K_W20, K_W22, K_W23
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W09, T1A_W11, T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt ESM_U01
Student is able to concisely present the business idea in the form of so-called. Mission Statement
Weryfikacja: Homework
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt ESM_K01
In preparation for doing business student learns the social aspects of such activity, eg. impact on the environment.
Weryfikacja: Classwork
Powiązane efekty kierunkowe: K_K02, K_K03, K_K04, K_K05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K02, T1A_K05, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06