- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy marketingu
- Koordynator przedmiotu:
- Dr Małgorzata Stawicka
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A1_PM
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 90 godz., w tym:praca na ćwiczeniach 15 godz., zapoznanie się ze wskazana literaturą 45 godz., przygotowanie się do kolokwium 20 godz, przygotowanie prezentacji 10 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1.0 pkt ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia225h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Celem kształcenia przedmiotu jest przyswojenie przez studenta:
- podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, pozwalającej na posługiwanie się podstawową terminologią,
- poznanie metod i technik badawczych.
- nabycie umiejętności definiowania rynku, przeprowadzenie jego segmentacji w oparciu o wybrane kryteria,
- ocena poziomu zadowolenia klienta,
- opracowanie strategii w obszarze produktu, ceny, kanałów dystrybucji i promocji.
- Treści kształcenia:
- 1. Rola marketingu we współczesnych organizacjach i działania marketingowe w nowej gospodarce.
2. Identyfikacja i analiza otoczenia marketingowego.
3. Marketing dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych, oraz usług.
4. System informacji marketingowej w organizacji.
5. Analiza zachowań konsumentów.
6. Definiowanie rynku, identyfikacja segmentów, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie.
7. Marketing-mix jako narządzie oddziaływania organizacji na rynek.
8. Analiza cyklu życia produktu.
9. Strategie cenowe.
10. Kanały dystrybucji.
11. Komunikacja marketingowa.
12. Organizowanie działań marketingowych.
- Metody oceny:
- Kryteria oceny - ocena składa się z następujących części:
- wykonanie 2 ćwiczeń,
- 2 kolokwia,
- wykonanie prezentacji tematycznej,
- aktywność na zajęciach,
- obecność na zajęciach.
Procent wiedzy wymaganej dla uzyskania oceny:
- bardzo dobrej - 100% - 91%,
- dobrej plus - 90% - 81%,
- dobrej - 80% - 71%,
- dostatecznej plus - 70% - 61%,
- dostatecznej - 60% - 51%,
- niedostatecznej - 50% i mniej
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012
2. L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000
3. Marketing. Koncepcja skutecznych działań, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K-W01
- Zna podstawową terminologię z zakresu marketingu
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami otwartymi
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07
- Efekt K_W02
- Student ma podstawową wiedzę z zakresu teorii zachowania nabywcy..
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01 , K_W02
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W01, S1A_W02, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08
- Efekt K_W04
- Student ma podstawową wiedzę o otoczeniu organizacji, procesach i zjawiskach w nim zachodzących.
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W07
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W11
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Potrafi obserwować i interpretować zjawiska oraz procesy zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstwa.
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U03, K_U04
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U08, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08
- Efekt K_U02
- Umie wyznaczyć rynek docelowy
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08
- Efekt K_U03
- Potrafi brać udział w analizach i ocenach alternatywnych rozwiązań problemów marketingowych.
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02, K_U04, K_U10
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08
- Efekt K_U04
- Potrafi budować strategie w dziedzinie marketingu - mix.
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U08
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy, współdziałać i pracować w grupie.
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01, K_K05
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07
- Efekt K_K02
- Zna zasady etyki w biznesie.
Weryfikacja: Praca na zajęciach, kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02, K_K03
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K01, S1A_K02, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K04, S1A_K06