Nazwa przedmiotu:
Podstawy marketingu
Koordynator przedmiotu:
Dr Małgorzata Stawicka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A1_PM
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
90 godz., w tym:praca na ćwiczeniach 15 godz., zapoznanie się ze wskazana literaturą 45 godz., przygotowanie się do kolokwium 20 godz, przygotowanie prezentacji 10 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1.0 pkt ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia225h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Celem kształcenia przedmiotu jest przyswojenie przez studenta: - podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, pozwalającej na posługiwanie się podstawową terminologią, - poznanie metod i technik badawczych. - nabycie umiejętności definiowania rynku, przeprowadzenie jego segmentacji w oparciu o wybrane kryteria, - ocena poziomu zadowolenia klienta, - opracowanie strategii w obszarze produktu, ceny, kanałów dystrybucji i promocji.
Treści kształcenia:
1. Rola marketingu we współczesnych organizacjach i działania marketingowe w nowej gospodarce. 2. Identyfikacja i analiza otoczenia marketingowego. 3. Marketing dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych, oraz usług. 4. System informacji marketingowej w organizacji. 5. Analiza zachowań konsumentów. 6. Definiowanie rynku, identyfikacja segmentów, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie. 7. Marketing-mix jako narządzie oddziaływania organizacji na rynek. 8. Analiza cyklu życia produktu. 9. Strategie cenowe. 10. Kanały dystrybucji. 11. Komunikacja marketingowa. 12. Organizowanie działań marketingowych.
Metody oceny:
Kryteria oceny - ocena składa się z następujących części: - wykonanie 2 ćwiczeń, - 2 kolokwia, - wykonanie prezentacji tematycznej, - aktywność na zajęciach, - obecność na zajęciach. Procent wiedzy wymaganej dla uzyskania oceny: - bardzo dobrej - 100% - 91%, - dobrej plus - 90% - 81%, - dobrej - 80% - 71%, - dostatecznej plus - 70% - 61%, - dostatecznej - 60% - 51%, - niedostatecznej - 50% i mniej
Egzamin:
nie
Literatura:
1. G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012 2. L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000 3. Marketing. Koncepcja skutecznych działań, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt K-W01
Zna podstawową terminologię z zakresu marketingu
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami otwartymi
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07
Efekt K_W02
Student ma podstawową wiedzę z zakresu teorii zachowania nabywcy..
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01 , K_W02
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W01, S1A_W02, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08
Efekt K_W04
Student ma podstawową wiedzę o otoczeniu organizacji, procesach i zjawiskach w nim zachodzących.
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe: K_W07
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W11

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt K_U01
Potrafi obserwować i interpretować zjawiska oraz procesy zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstwa.
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe: K_U03, K_U04
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U08, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08
Efekt K_U02
Umie wyznaczyć rynek docelowy
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe: K_U05
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08
Efekt K_U03
Potrafi brać udział w analizach i ocenach alternatywnych rozwiązań problemów marketingowych.
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe: K_U02, K_U04, K_U10
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08
Efekt K_U04
Potrafi budować strategie w dziedzinie marketingu - mix.
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach, punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe: K_U08
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_K01
Potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy, współdziałać i pracować w grupie.
Weryfikacja: Udział w ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01, K_K05
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07
Efekt K_K02
Zna zasady etyki w biznesie.
Weryfikacja: Praca na zajęciach, kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_K02, K_K03
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K01, S1A_K02, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K04, S1A_K06