Nazwa przedmiotu:
Planowanie przedsięwzięć biznesowych
Koordynator przedmiotu:
mgr Tomasz Tyc
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Przedmioty do wyboru
Kod przedmiotu:
HESWY
Semestr nominalny:
8 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: wykłady (20 godz.), studiowanie literatury przedmiotu (15 godz.), przygotowanie się do testów (15 godz.).
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Łącznie 20 godz. = 1 ECTS: wykłady 20 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład300h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot nie posiada wstępnych wymogów.
Limit liczby studentów:
80 osób
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest przybliżenie studentom zasad i mechanizmów niezbędnych do rozpoczęcia prowadzenia własnej działalności gospodarczej bądź mikroprzedsiębiorstwa. W trakcie kursu zaprezentowane zostaną również zagadnienia dotyczące wybranych aspektów zarządzania małym przedsiębiorstwem. Dotyczy to zwłaszcza: kwestii przywództwa w organizacji, marketingu, wdrażania zmian i innowacji. Przedmiot przybliża również wyzwania stojące przed początkującymi przedsiębiorcami w Polsce.
Treści kształcenia:
01. Zajęcia organizacyjne;<br> 02. Etyka w działalności gospodarcze; <br> 03. Przedsiębiorczość jako zjawisko wielowymiarowe;<br> 04. Sektor mikro, małych i średnich przedsiębiortw w Polsce;<br> 05. Pomysł na biznes;<br> 06. Współczesne i klasyczne modele biznesowe;<br> 07. Podstawy marketingu;<br> 08. Badania rynkowe i marketingowe w praktyce;<br> 09. Organizacja podmiotu gospodarczego;<br> 10. Przywództwo i zarządzanie zasobami ludzkimi;<br> 11. Otoczenie prawne i instytucjonalne gospodarki rynkowej;<br> 12. Opodatkowanie działalności gospodarczej;<br> 13. Finansowanie działalności gospodarczej - ze środków prywatnych i publicznych;<br> 14. Analiza i prognozowanie w działalności gospodarczej;<br> 15. Tworzenie biznesplanów.
Metody oceny:
Postępy studentów będą sprawdzane z wykorzystaniem platformy do e-learningu (bazująca na MOODLE). W trakcie semestru student będzie zobowiązany do rozwiązania (indywidualnie) 6 zadań o zróżnicowanym poziomie trudności. Zadania mogą przyjąć postać: testów otwartych, testów jednokrotnego wyboru oraz zadań projektowych. Dodatkowo studenci mogą być poproszeni o przygotowanie (w grupach) prezentacji na jeden z zaproponowanych tematów przez wykładowcę.
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: [01] Osterwalder A., Pigneur Y.: Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera. Wydawnictwo Helion 2012. <br> [02] Singler A.: Biznesplan. Jak zaplanować sukces w biznesie. Wydawnictwo Flashbook 2007. [03] Skudlik M.: Planowanie i ocena rentowności przedsięwzięcia. Finanse z arkuszem kalkulacyjnym. Wydawnictwo Helion 2015. <br> [04] Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J.: Biznesplan po polsku. CeDeWu 2012. Literatura uzupełniająca: [1] Oksanowicz P.: Jutro w Nowym Jorku. Rafał Brzoska o sobie i swoim biznesie opowiada Pawłowi Oksanowiczowi. Wydawnictwo Naukowe PWN 2015. [2] E-biznes na Allegro. Wydawnictwo Insignis 2013.
Witryna www przedmiotu:
dlastudentowpw.moodle.org.pl
Uwagi:
Studenci zapisani na kurs otrzymają indywidualny login i hasło do platformy e-learningowej podczas pierwszych zajęć.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt HESWY1W1
Student posiada podstawowe informacje nt. zasad i mechanizmów kształtujących współczesny rynek.
Weryfikacja: Test (z wykorzystaniem platformy do nauki na odległość bazującej na MOODLE)
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W19
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt HESWY1K1
Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację na wybrany przez wykładowcę temat. Prezentację cechuje zwięzła forma, wykorzystanie zróżnicowanych źródeł danych oraz odpowiednia oprawa graficzna.
Weryfikacja: Prezentacja przygotowana w grupie.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06