Nazwa przedmiotu:
Team building
Koordynator przedmiotu:
dr Helena Bulińska-Stangrecka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A21_TB
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
obecność na ćwiczeniach - 30 godz., konsultacje - 5 godz. 2. praca własna studenta - 40 godz. w tym: przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 10 godz., przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz., Łączny nakład pracy studenta wynosi 75 godz., co odpowiada 3 pkt. ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 pkt. ECTS co odpowiada 35 godz. kontaktowym
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,6 pkt. ECTS co odpowiada 40 godz., w tym: obecność na ćwiczeniach - 30 godz., przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 10 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia450h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie komunikatywnym (zajęcia prowadzone są w języku angielskim)
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Zajęcia koncentrują się na zrozumienia wagi współpracy, przywództwa i pracy zespołowej we współczesnej organizacji. Studenci dowiadują się i analizują najważniejsze aspekty współpracy zespołowej zarówno w przedsiębiorstwach jak i administracji publicznej. Uczestnicy zajęć uczą się sposobów polepszenia własnych kompetencji dotyczących kooperacji zespołowej. Zajęcia przygotowują studentów do efektywnego uczestnictwa we współpracy zespołowej i zrozumienia wyzwań związanych z praca zawodową.
Treści kształcenia:
Zajęcia zwierają następujące treści merytoryczne: 1. Kontekst historyczny i kształtowanie się koncepcji związanych z efektywna współpracą zespołową 2. Cele i założenia współpracy zespołowej 3. Zespół a grupa. 4. Proces budowania zespołów 5.Charakterystyka zespołów i efektywnej współpracy. Typy zespołów. 6. Bariery w budowaniu zespołów 7. Strategia i kultura organizacji w kontekście zespołów roboczych 8. Komunikacja w zespole 9. Podejmowanie decyzji w zespole 10. Role zespołowe 11. Zarządzanie konfliktem 12. Zarządzanie projektami w zespole 13. Zarządzanie zespołem 14. Przywództwo 15. Zespoły wirtualne
Metody oceny:
1. test na koniec semestru obejmujący całą wiedzę z przedmiotu 2. udział w ćwiczeniach podczas zajęć 3. przygotowywanie analiz w ramach prac domowych 4. aktywność na zajęciach Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi: 3.0 Uzyskał co najmniej 40% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie 3.5 Uzyskał co najmniej 50% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie 4.0 Uzyskał co najmniej 65% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie 4.5 Uzyskał co najmniej 75% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie i wykazał się aktywnością, wiedzą i systematycznym przygotowaniem. 5.0 Uzyskał co najmniej 80% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie i wykazał się aktywnością, wiedzą i systematycznym przygotowaniem,
Egzamin:
nie
Literatura:
Claus Nowak, Manfred Gellert, Teamwork, team building, team coaching : a practical guide to working in and with teams, 2005 Robbins S.P., Organizational behavior, Prentice Hall, Engelwood Cliffs, New Jersey 2014 Carrig K., Buliding Profit through building People, Society for Human Resource Management, Alexandria, Virginia, 2006 Deborah Mackin, The Team Building Tool Kit: Tips and Tactics for Effective Workplace Teams, 2007
Witryna www przedmiotu:
do uzupełnienia
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W_M01
Zna podstawową terminologię w zakresie kooperacji organizacyjnej, rozumie jej źródła i zastosowania w praktyce.
Weryfikacja: Test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09
Efekt W_M02
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie współpracy zespołowej, podstaw, zakresu zastosowania, diagnozy
Weryfikacja: test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09
Efekt W_M03
Zna wybrane, podstawowe, teorie i koncepcje w zakresie współpracy w zróżnicowanym środowisku i potrafi je zastosować w praktyce.
Weryfikacja: test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09
Efekt W_M04
Ma podstawową wiedzę o kształtowaniu współpracy w zespołach
Weryfikacja: Test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U_M01
Potrafi zdiagnozować typy zespołów i fazy ich kształtowania oraz dostosować do nich odpowiednie narzędzia wspierające współpracę.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U04, K_U05
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08
Efekt U_M02
Posiada umiejętność rozwiązywania konfliktów oraz motywowania członków organizacji poprzez zarządzanie kapitałem ludzkim
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U04, K_U05
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08
Efekt U_M03
Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U04, K_U05
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08
Efekt U_M04
Posiada umiejętność komunikacji w organizacji i dostosowania przekazu informacji do zespołu w celu optymalizacji współpracy.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U03, K_U04, K_U05, K_U09
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07
Efekt U_M05
Posiada umiejętność komunikacji w języku angielskim na poziomie umożliwiającym wykonywanie ćwiczeń, udział w dyskusjach oraz symulacjach współpracy.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe: K_U11
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_M01
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu współpracy pracowników w organizacji. Rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie zajęć, uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
Efekt K_M02
Ma przekonanie o wadze roli jaką współpraca odgrywa w efektywnym funkcjonowaniu organizacji.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie zajęć, uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
Efekt K_M03
Odpowiedzialnie przygotowuje się do pełnienia ważnej roli w społeczeństwie, projektuje i wykonuje zadania w zakresie pracy zawodowej
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie zajęć, uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
Efekt K_M04
Posiada kompetencje przydatne w komunikacji w organizacjach usprawniającej współpracę.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie zajęć, uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07