- Nazwa przedmiotu:
- Seminarium specjalizacyjne
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż Adam Muszyński
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Ochrona Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Specjalizacyjne
- Kod przedmiotu:
- 1110-OSEKI-MSP-3305
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Obecność na ćwiczeniach - 30 godzin, zapoznanie się z terminologią anglojęzyczną w inżynierii środowiska - 4 godziny, zapoznanie się ze wskazaną literaturą - 6 godzin, przygotowanie referatu/prezentacji - 6 godzin, przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji - 4 godziny. Razem - 50 godzin
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość języka obcego na poziomie B2, przedmioty podstawowe i kierunkowe prowadzone na kierunku Ochrona Środowiska; przysposobienie biblioteczne; techniki prezentacji.
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Opanowanie przez studentów terminologii zawodowej w języku obcym oraz zapoznanie studentów z aktualnymi rozwiązaniami i technologiami wykorzystywanymi w inżynierii środowiska
- Treści kształcenia:
- Dostęp do literatury naukowej, wyszukiwanie informacji na dany temat. Struktura publikacji naukowej, definiowanie celu, zakresu oraz wybór metodyki badawczej. Zasady wykorzystywania informacji literaturowych w publikacji naukowej. Techniki prezentacji. Aktualne kierunki rozwoju w inżynierii i ochronie środowiska. Anglojęzyczna terminologia w inżynierii i ochronie środowiska. Dyskusja w języku angielskim o publikacjach przydzielonych studentom. Prezentacja w języku angielskim wybranych zagadnień opracowanych na podstawie źródeł anglojęzycznych. Ocena prezentacji.
- Metody oceny:
- Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji w języku angielskim. Aktywny udział w dyskusji.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obcojęzyczna literatura specjalistyczna dla poszczególnych specjalności (artykuły, referaty konferencyjne, publikacje zwarte, itp.). Corocznie aktualizowany wykaz pozycji literaturowych jest podawany na pierwszych zajęciach.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W_01
- Ma wiedzę na temat aktualnych rozwiązań i technologii wykorzystywanych w inżynierii i ochronie środowiska
Weryfikacja: dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W04, K_W05, K_W10, K_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, P2A_W04, P2A_W05, T2A_W04, P2A_W05, P2A_W09, T2A_W06, T2A_W05, P2A_W05
- Efekt W_02
- Zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego
Weryfikacja: dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W13
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W10, P2A_W10
- Efekt W_03
- Ma wiedzę na temat sposobów prezentowania i dyskusji wyników prac naukowych.
Weryfikacja: dyskusja na zajęciach, ocena prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W08
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W07, P2A_W02, P2A_W06, P2A_W07
- Efekt W_04
- Ma wiedzę odnośnie fachowego słownictwa w języku angielskim, stosowanego w inżynierii i ochronie środowiska
Weryfikacja: dyskusja na zajęciach, ocena prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U_01
- Potrafi wyszukiwać informacje naukowe
Weryfikacja: dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U01, T2A_U10, P2A_U02, P2A_U03, P2A_U07
- Efekt U_02
- Potrafi przygotować prezentację w języku angielskim, zawierającą opis zastosowanych metod i uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski
Weryfikacja: ocena prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02, K_U04, K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U02, T2A_U03, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U04, P1A_U10, P2A_U08, P2A_U12, T2A_U01, T2A_U03, P2A_U02, P2A_U09, T2A_U02, T2A_U04, P2A_U07, P2A_U08
- Efekt U_03
- Posługuje się fachową terminologią stosowaną w inżynierii i ochronie środowiska
Weryfikacja: dyskusja na zajęciach, ocena prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U03
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U01, T2A_U03, T2A_U06, P2A_U02, P2A_U03, P2A_U09, P2A_U12
- Efekt U_04
- Potrafi zinterpretować i krytycznie ocenić wyniki badań porównując je z danymi z literatury
Weryfikacja: dyskusja na zajęciach, ocena prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U08, T2A_U11, P2A_U05, P2A_U06, P2A_U07
- Efekt U_05
- Potrafi prowadzić dyskusję w języku angielskim na temat z zakresu inżynierii i ochronie środowiska
Weryfikacja: dyskusja na zajęciach, ocena prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_01
- Potrafi prezentować zagadnienia naukowe
Weryfikacja: ocena prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K06, P2A_K08, T2A_K07
- Efekt K_02
- Przestrzega etyki zawodowej i respektuje prawa autorskie
Weryfikacja: dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K05, P2A_K04