Nazwa przedmiotu:
Praca zespołowa we współczesnych organizacjach
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Małgorzata Sidor-Rządkowska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30h: 3h (wykład wprowadzający) + 12h (opracowanie zadań zespołowych) + 8h(prezentacja i zaliczenie rezultatów zadań zespołowych) + 5h(przygotowanie do kolokwium) + 2h(udział w konsultacjach)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS: 3h(wykład wprowadzający) + 12h(opracowanie zadań zespołowych) + 8h(prezentacja i zaliczenie rezultatów zadań zespołowych) + 2h(udział w konsultacjach)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,8 ECTS ECTS: 12h(opracowanie zadań zespołowych) + 8h(prezentacja i zaliczenie rezultatów pracy zespołowej)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zakończeniu student: - posiadał wiedzę na temat znaczenia pracy zespołowej we współczesnych organizacjach - potrafił zastosować odpowiednie metody i narzędzia pracy zespołowej - rozumiał rolę, jaką w omawianych procesach odgrywają po-szczególni członkowie zespołu
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: • Istota i znaczenie pracy zespołowej • Tworzenie i organizacja zespołu • Zalety pracy zespołowej • Zagrożenia pracy zespołowej • Syndrom myślenia grupowego jako pułapka w pracy zespołu • Warunki efektywnego podejmowania decyzji przez zespół • Koncepcja ról zespołowych Mereditha Belbina • Wybrane narzędzia pracy zespołowej  Burza mózgów  ZWI – Zalety, Wady, to, co Interesujące  Pro-Kontra  OMW – Opcje, Możliwości, Wybór  Debata oxfordzka  Sześć myślowych kapeluszy Edwarda de Bono
Metody oceny:
A.Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocena rezultatów pracy zespołowej wykonywanej przez studentów podczas ćwiczeń 2. Ocena sumatywna : uzyskiwana podczas zaliczenia (kolokwium) poprzez udzielenie odpowiedzi na pięć pytań otwartych
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: Bielińska I., Jakubczyńska Z., Efektywny zespół: jak razem osiągnąć więcej?: strategie budowania efektywnego zespołu, Wydawnictwo Edgar, Warszawa 2016 Uzupełniająca: Belbin M., Zespoły zarządzające. Sekrety ich sukcesów i porażek, Wolters Kluwer, Warszawa 2016 Blanchard K., Randolph A., Grazier P., Zespole, do dzieła! Czas na wspólne wyzwania, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2016
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą pracy zespołowej we współczesnych organizacjach.
Weryfikacja: Kolokwium w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Ocena rezultatów zadań zespołowych
Student potrafi stosować narzędzia pracy zespołowej
Weryfikacja: I1_U19
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K05
Student potrafi komunikować się z członkami zespołu.
Weryfikacja: Praca na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: