- Nazwa przedmiotu:
- Praca zespołowa we współczesnych organizacjach
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Małgorzata Sidor-Rządkowska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30h: 3h (wykład wprowadzający) + 12h (opracowanie zadań zespołowych) + 8h(prezentacja i zaliczenie rezultatów zadań zespołowych) + 5h(przygotowanie do kolokwium) + 2h(udział w konsultacjach)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS: 3h(wykład wprowadzający) + 12h(opracowanie zadań zespołowych) + 8h(prezentacja i zaliczenie rezultatów zadań zespołowych) + 2h(udział w konsultacjach)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,8 ECTS ECTS: 12h(opracowanie zadań zespołowych) + 8h(prezentacja i zaliczenie rezultatów pracy zespołowej)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zakończeniu student:
- posiadał wiedzę na temat znaczenia pracy zespołowej we współczesnych organizacjach
- potrafił zastosować odpowiednie metody i narzędzia pracy zespołowej
- rozumiał rolę, jaką w omawianych procesach odgrywają po-szczególni członkowie zespołu
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
• Istota i znaczenie pracy zespołowej
• Tworzenie i organizacja zespołu
• Zalety pracy zespołowej
• Zagrożenia pracy zespołowej
• Syndrom myślenia grupowego jako pułapka w pracy zespołu
• Warunki efektywnego podejmowania decyzji przez zespół
• Koncepcja ról zespołowych Mereditha Belbina
• Wybrane narzędzia pracy zespołowej
Burza mózgów
ZWI – Zalety, Wady, to, co Interesujące
Pro-Kontra
OMW – Opcje, Możliwości, Wybór
Debata oxfordzka
Sześć myślowych kapeluszy Edwarda de Bono
- Metody oceny:
- A.Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocena rezultatów pracy zespołowej wykonywanej przez studentów podczas ćwiczeń
2. Ocena sumatywna : uzyskiwana podczas zaliczenia (kolokwium) poprzez udzielenie odpowiedzi na pięć pytań otwartych
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
Bielińska I., Jakubczyńska Z., Efektywny zespół: jak razem osiągnąć więcej?: strategie budowania efektywnego zespołu, Wydawnictwo Edgar, Warszawa 2016
Uzupełniająca:
Belbin M., Zespoły zarządzające. Sekrety ich sukcesów i porażek, Wolters Kluwer, Warszawa 2016
Blanchard K., Randolph A., Grazier P., Zespole, do dzieła! Czas na wspólne wyzwania, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2016
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W01
- Student posiada wiedzę dotyczącą pracy zespołowej we współczesnych organizacjach.
Weryfikacja: Kolokwium w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Ocena rezultatów zadań zespołowych
- Student potrafi stosować narzędzia pracy zespołowej
Weryfikacja: I1_U19
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K05
- Student potrafi komunikować się z członkami zespołu.
Weryfikacja: Praca na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: