Nazwa przedmiotu:
Ergonomia w przemyśle
Koordynator przedmiotu:
dr hab.inż. Ewa Górska, prof. PW
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30h: 15h (odbycie ćwiczeń) + 10h (przygotowanie raportów z ćwiczeń) + 5h (udział w konsultacjach)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,7 ECTS: 15h (odbycie ćwiczeń) + 5h (udział w konsultacjach)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,8 ECTS: 15h (odbycie ćwiczeń) + 10h (przygotowanie raportów z ćwiczeń)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 10 do 15 miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
Cel przedmiotu:
Opanowanie umiejętności ergonomicznego spojrzenia na procesy pracy.
Treści kształcenia:
Opanowanie umiejętności ergonomicznego spojrzenia na warunki pracy z punktu widzenia: psychofizycznych aspektów warunków pracy, takich jak, wysiłek fizyczny, obciążenie statyczne, monotypowość ru-chów, obciążenie psychiczne, monotonia pracy, wpływ presji fizycznej i psychicznej na wydajność pracy oraz materialnego środowiska pracy.
Metody oceny:
A.Laboratorium: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń; projekt jest dyskutowany i weryfikowany, jest możliwość poprawienia wyników. 2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów, terminowość wykonania prac, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena z laboratorium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Górska E., 2015, Ergonomia. Projektowanie, diagnoza, eksperymenty, OWPW Górska E., Lewandowski J., 2016, Zarządzanie i organizacja środowiska pracy, OWPW, Warszawa. Górska E., 2007, Projektowanie stanowisk pracy dla osób niepełno-sprawnych, OWPW, Warszawa. Górska E., 2016, Metody oceny ryzyka zawodowego, OWPW, Warsza-wa Sikorski M. Interakcja człowiek-komputer, wyd. PJWSTK, Warszawa 2010 Berlin C., Adams C., Production Ergonomics: Designing Work Systems to Support Optimal Human Performance, Ubiquity Press, London 2017
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W06
Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, budowy i reorganizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń i z laboratoriów i studiów przypadków, prezentacje wyników i wniosków
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W13
Absolwent zna cechy człowieka jako twórcy i uczestnika kultury organizacyjnej
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń i z laboratoriów i studiów przypadków, prezentacje wyników i wniosków
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U12
Absolwent potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń i z laboratoriów i studiów przypadków, prezentacje wyników i wniosków
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U19
Absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń i z laboratoriów i studiów przypadków, prezentacje wyników i wniosków
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: raporty z ćwiczeń i z laboratoriów i studiów przypadków, prezentacje wyników i wniosków
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: