Nazwa przedmiotu:
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Michael Jaksa
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
50h: 20h (ćwiczenia) + 20h (projekt) + 1x5h (przygotowanie się do za-jęć) + 5x1h (udział w konsultacjach)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS: 20h (ćwiczenia) + 5x1h (konsultacje) = 25h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS: 20h (projekt) + 5x1h (przygotowanie się do zajęć) = 25h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
1. Opanowanie praktycznych umiejętności w stosowaniu wybranych metod analizy strategicznej. 2. Studenci powinni opanować umiejętność analizy otoczenia przed-siębiorstwa, otoczenia konkurencyjnego oraz potencjału strategicz-nego analizowanego przedsiębiorstwa. 3. W efekcie studenci powinni umieć opracować strategię dopasowaną do charakteru przedsiębiorstwa oraz otoczenia.
Treści kształcenia:
1. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa - wprowadzenie 2. Metody analizy makrootoczenia organizacji: • metoda PEST, • scenariusze makrootoczenia organizacji. 3. Sposoby oceny potencjału strategicznego przedsiębiorstwa - Zrów-noważona karta wyników, określenie celów strategicznych i strategii. 4. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa - model łań-cucha wartości. 5. Kompleksowa ocena uwarunkowań do działania organizacji w oto-czeniu i jej potencjału strategicznego – opracowanie analizy SWOT. 6. Określenie strategii ogólnej organizacji i strategii funkcjonalnych oraz celów strategicznych.
Metody oceny:
Forma oceny przedmiotu: 1. ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych ćwiczeniach. 2. oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, terminowość wykonania prac, redakcja prac ćwiczeniowych oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena ćwi-czeń w zakresie 0-5 pkt na osobę; 3. Projekt końcowy wykonywany przez zespół, projekt oceniany jest w zakresie 0-10 pkt na osobę. Do zaliczenia wymagane jest oddanie projektu z wszystkimi ćwiczeniami (analizami) oraz student zebrał ponad 50% możliwych punków, co daje ocenę >=3. Ocena końcowa przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli ocena z ćwiczeń >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsię-biorstwa, PWE, Warszawa 2016. 2. G. Gierszewska, B. Olszewska, J. Skonieczny, Zarządzanie strate-giczne dla inżynierów, PWE, Warszawa 2013, Rozdziały 2, 3, 5, 6, 7. Uzupełniająca: 3. Romanowska M., Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2004. 4. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002. 5. Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie stra-tegiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004.
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się