Nazwa przedmiotu:
Analiza rynku
Koordynator przedmiotu:
prof. nzw. dr hab. inż. Mieczysław Prystupa
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
55 h: Przygotowanie do ćwiczeń: 15 h., Przygotowanie do kolokwium: 20 h., Wykonanie dwóch projektów obliczeniowych wyceny: 20 h.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS: Uczestniczenie w ćwiczeniach: 30 h.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 55 h: Przygotowanie do ćwiczeń: 15 h+ Przygotowanie do kolo-kwium: 20 h + Wykonanie dwóch projektów obliczeniowych wyceny: 20 h.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zaliczone przedmioty z poprzednich semestrów
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy studentowi na temat metod analizy rynku mienia dużej wartości ( nieruchomości, przedsiębiorstwa, środki trwałe) dla potrzeb sprzedaży, rozwoju oraz planowania inwestycji.
Treści kształcenia:
1. Charakterystyka nieruchomości jako towaru oraz rynków nie-ruchomości. ( 2 h.) 2. Charakterystyka przedsiębiorstwa jako przedmiotu obrotu ryn-kowego oraz rynku przedsiębiorstw. (2 h) 3. Klasyfikacja, charakterystyka środków trwałych oraz ryków tych środków . (2 h) 4. Metody i techniki badań rynków nieruchomości. ( 2 h) 5. Metody i techniki badań rynków przedsiębiorstw. (2 h) 6. Metody i techniki badań rynków środków trwałych. (2 h) 7. Podstawy teorii wartości i ceny. (2 h) 8. Wykorzystanie analizy rynku dla potrzeb wyceny aktywów. (2 h) 9. Analiza rynku dla potrzeb wyceny nieruchomości. (2 h) 10. Metody wyceny nieruchomości. (4 h) 11. Analiza rynku dla potrzeb wyceny przedsiębiorstw. (2 h). 12. Metody wyceny przedsiębiorstw. (4 h) 13. Analiza rynku dla potrzeb oceny projektów. (4 h)
Metody oceny:
1. Ocena formatywna: Interaktywna forma prowadzenia ćwiczeń. 2. Ocena sumatywna :uzyskiwana podczas zaliczenia kolokwium oraz poprzez ocenę projektów.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: Panfil M., Szablewski A. (red.), Wycena spółek z WIG 30, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2014. Prystupa M., Stopa dyskontowa a koszt kapitału – rekomendacje dla oceny opłacalności projektów z sektora energetyki odnawialnej, [w:] S. Kasiewicz (red.), Ryzyko inwestowania w polskim sektorze energetyki odnawialnej, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2012. Prystupa M., Wycena nieruchomości i przedsiębiorstw w podejściu porównawczym, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, Warszawa 2014. Prystupa M., Wycena nieruchomości i przedsiębiorstw w podejściu do-chodowym, FREL, Warszawa 2016. Prystupa M., Wycena nieruchomości i przedsiębiorstw w podejściu kosz-towym, ALMAMER 2012. Uzupełniająca: Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik me-nadżera i inwestora, WIG-Press, Warszawa 1999. Ries A., Trout J., 22 niezmienne prawa marketingu, Polskie Wydawnic-two Ekonomiczne, Warszawa 1996. Rogowski W., Rachunek efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się