Nazwa przedmiotu:
Teoria podejmowania decyzji - gra kierownicza
Koordynator przedmiotu:
mgr Arkadiusz Szymanek
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Uczestnictwo w ćwiczeniach 15h. Analiza bieżących wyników gry i przygotowanie do rozgrywki 5h.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS, 32h. Uczestnictwo w ćwiczeniach 15h. Przygotowanie scenariusza gry 15h. Udział w konsultacjach 5h.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS, Uczestnictwo w grze kierowniczej.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, planowania produkcji, projekcji finansowych i analiz marketingowych.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy z zakresu procesów podejmowania decyzji menadżerskich z wykorzystaniem gry kierowniczej.
Treści kształcenia:
Zagadnienia decyzji menadżerskich i ograniczeń Procesy zarządzania sprzedażą i wynikiem Rynek, koniunktura i gra konkurencyjna Rozwój przedsiębiorstwa i zarządzanie grupą kapitałową. Każde z w/w zagadnień jest poznawane z perspektywy uczestnika gry kierowniczej i granej roli menadżerskiej.
Metody oceny:
1. Ocena formatywna: interaktywna forma prowadzenia ćwiczeń. 2. Ocena sumatywna : ocena aktywności na zajęciach 50% i uzyskanych wyników podczas rozgrywek 50%.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: Ragin-Skorecka K. Włodarczyk Z. Gry kierownicze, Politechnika Poznańska, Poznań 2011, Uzupełniająca: Rzońca W., Znaczenie gier kierowniczych w kształce-niu przyszłych menedżerów, Instytut Org. i Zarz. 2003,
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się