- Nazwa przedmiotu:
- Aplikacje multimedialne
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Tymon RUBEL
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Elektronika i Telekomunikacja
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- AMRM
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 15 h - zajęcia laboratoryjne
15 h - zajęcia projektowe
20 h - realizacja zadania projektowego
5 h - zapoznanie się z dokumentacją niezbędną do realizacji projektu
5 h - konsultacje z zakresu laboratorium i projektu
15 h - przygotowanie do ocenianych zajęć laboratoryjnych i przygotowanie sprawozdania
ŁĄCZNIE 75 h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa umiejętność programowania.
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami tworzenia oprogramowania multimedialnego. Omówione zostaną główne rodzaje aplikacji multimedialnych oraz sposoby komputerowej reprezentacji danych tekstowych, graficznych, dźwiękowy i wideo. Zaprezentowane zostaną również zasady projektowania aplikacji multimedialnych oraz wybrane technologie stosowane podczas ich tworzenia.
- Treści kształcenia:
- 1. Podstawowe pojęcia z zakresu technik multimedialnych. Kategorie aplikacji multimedialnych i ich zastosowania (1 h).
2. Obsługa środowiska programistycznego służącego do tworzenia aplikacji w jeżyku Java (1 h).
3. Wprowadzenie do programowania obiektowego w języku Java (4 h).
4. Zasady projektowanie aplikacji interaktywnych z graficznym interfejsem użytkownika (2 h).
5. Reprezentacja komputerowa danych tekstowych. Obsługa i formatowanie tekstu w języku Java (1 h).
6. Rodzaje komputerowej reprezentacji danych obrazowych i formaty plików graficznych. Obsługa i wyświetlanie obrazów w języku Java (1 h).
7. Cyfrowe przetwarzanie obrazów: transformaty afiniczne, manipulacje składowymi barwnymi, filtracja liniowa i nieliniowa (1 h).
8. Generowanie dwuwymiarowej grafiki komputerowej i wykresów (1 h).
9. Podstawy tworzenia animacji (1 h).
10. Dane dźwiękowe: rodzaje reprezentacji komputerowej, formaty zapisu, odtwarzanie (1 h).
11. Tworzenie prostych gier (1 h).
- Metody oceny:
- Przedmiot zaliczany jest na podstawie punktów uzyskanych w trakcie zajęć laboratoryjnych (0-50 pkt) i realizacja zadania projektowego (0-50 pkt).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- B. Eckel "Thinking in Java", Helion, 2003.
P. Shirley "Fundamentals of Computer Graphics", A K Peters, 2005.
Oracle "Graphical User Interface Tutorial"
- Witryna www przedmiotu:
- www.ire.pw.edu.pl/~trubel/dydaktyka/amrm
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka AMRM_W01
- ma podstawową wiedzę o reprezentacji komputerowej oraz sposobach zapisu danych tekstowych, graficznych, dźwiękowych i wideo
Weryfikacja: Oceniane zajęcia laboratoryjne
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka AMRM_W02
- zna podstawowe techniki i narzędzia wykorzystywane podczas tworzenia aplikacji multimedialnych
Weryfikacja: Oceniane zajęcia laboratoryjne i realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W19
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka AMRM_U01
- potrafi implementować podstawowe algorytmy przetwarzania danych multimedialnych
Weryfikacja: Oceniane zajęcia laboratoryjne i realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U15
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka AMRM_U01
- potrafi implementować podstawowe algorytmy przetwarzania danych multimedialnych
Weryfikacja: Oceniane zajęcia laboratoryjne i realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U20
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka AMRM_U02
- potrafi samodzielne korzystać z dokumentacji programistycznej języka Java i bibliotek służących do obsługi danych multimedialnych.
Weryfikacja: Realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka AMRM_U02
- potrafi samodzielne korzystać z dokumentacji programistycznej języka Java i bibliotek służących do obsługi danych multimedialnych.
Weryfikacja: Realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U07
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka AMRM_K01
- potrafi prawidłowo planować zakres prac niezbędnych do realizacji zadania projektowego
Weryfikacja: Realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka AMRM_K01
- potrafi prawidłowo planować zakres prac niezbędnych do realizacji zadania projektowego
Weryfikacja: Realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K06
Powiązane charakterystyki obszarowe: