- Nazwa przedmiotu:
- Doskonalenie zawodowe pracowników
- Koordynator przedmiotu:
- dr Helena Bulińska-Stangrecka
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A13_DZP
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Liczba godzin kontaktowych - 35 godz., w tym:
obecność na ćwiczeniach - 30 godz., konsultacje -
5 godz. 2. praca własna studenta - 40 godz. w
tym: przygotowanie do ćwiczeń (czytanie
literatury, analiza aktów prawnych, danych
statystycznych, obserwacja) - 10 godz.,
przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz., Łączny
nakład pracy studenta wynosi 75 godz., co
odpowiada 3 pkt. ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 pkt. ECTS co odpowiada 35 godz.
kontaktowym
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,6 pkt. ECTS co odpowiada 40 godz., w tym:
obecność na ćwiczeniach - 30 godz.,
przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury,
analiza aktów prawnych, danych statystycznych,
obserwacja) - 10 godz. 2
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia450h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest przybliżenie studentom wiedzy na temat możliwości rozwoju kariery zawodowej, jak również teoretycznych i praktycznych aspektów dotyczących doskonalenia pracowników. Studenci zapoznają się z zagadnieniami z zakresu motywacji, procesów uczenia się dorosłych oraz diagnozy preferencji rozwojowych. Uczestnicy zajęć nabywają umiejętności dotyczące rozwoju zawodowego, technik , a także metod szkoleniowych. Zajęcia przygotowują studentów do aktywnego uczestnictwa w życiu zawodowym, jak również świadomego rozwoju swoje kariery zawodowej i ciągłego udoskonalania kompetencji.
- Treści kształcenia:
- 1. Doskonalenia zawodowe a współczesny rynek pracy. Kontekst społeczno-gospodarczy.
2. Zagadnienia związane z poczuciem własnej skuteczności; źródła i konsekwencje.
3. Rola osobowości w aktywności zawodowej. Metody zarządzania profilami osobowymi.
4. Kształtowanie programów doskonalenia zawodowego z uwzględnieniem indywidualnych preferencji.
5. Proces motywacji do pracy i rozwoju
6. Praktyczne rozwiązania motywacyjne. Tworzenie i obserwacja praktyk personalnych.
7. Teorie uczenia się.
8. Cykle nauki Kolba.
9. Wiedza w organizacji. Zarządzanie wiedzą.
10. Kompetencje a praca zawodowa. Metody oceny kompetencji
11. Organizacja szkoleń. Diagnoza potrzeb szkoleniowych
12. Metody i techniki szkoleniowe.
13. Ewaluacja szkoleń (Model Kirkpatricka).
14. benchmarking w zarzadzaniu zasobami ludzkimi
- Metody oceny:
- 1. test na koniec semestru obejmujący całą
wiedzę z przedmiotu 2. udział w ćwiczeniach
podczas zajęć 3. przygotowywanie analiz w
ramach prac domowych 4. aktywność na zajęciach
Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył
przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi:
3.0 Uzyskał co najmniej 40% maksymalnej łącznej liczby
punktów na egzaminie
3.5 Uzyskał co najmniej 50% maksymalnej łącznej liczby punktów na
egzaminie
4.0 Uzyskał co najmniej 65% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie
4.5 Uzyskał co najmniej 75% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie i wykazał się aktywnością, wiedzą i systematycznym
przygotowaniem.
5.0 Uzyskał co najmniej 80%
maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie i wykazał się aktywnością, wiedzą i
systematycznym przygotowaniem,
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
-
Noe R., Employee Training and Development, McGraw-Hill/Irwin 2009
Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, PWN, 2016
Kossowska M., Sołtysińska I., Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, OE, 2002
Bramham J, Benchmarking w zarzdzaniu zadobami ludkzimi, OE, 2004
Katzenbach J.,, Smith D., Siła zespołów, OE, 2001
Woodruffe C., Ośrodki ocenty i rozwoju, OE, 2003
Boydell T., Leary M., Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, OE, 2001
- Witryna www przedmiotu:
- do uzupełnienia
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt KW01
- Zna podstawową terminologię w zakresie doskonalenia zawodowego pracowników, rozumie jej źródła i zastosowania w praktyce.
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01 , K_W04, K_W07
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W03, S1A_W07, S1A_W09, S1A_W11, S1A_W11
- Efekt KW02
- Zna wybrane, podstawowe, teorie i koncepcje w zakresie doskonalenia pracowników w pracy i potrafi je zastosować w praktyce.
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01 , K_W04, K_W07
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W03, S1A_W07, S1A_W09, S1A_W11, S1A_W11
- Efekt KW03
- Ma uporządkowana wiedzę na temat podstaw zachowań jednostki w organizacji, a takze mechanizmów motywacyjnych
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01 , K_W04, K_W06, K_W07
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W01, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W03, S1A_W07, S1A_W09, S1A_W11, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W11
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt KU01
- Potrafi scharakteryzować różne rodzaje doskonalenia kompetencji pracowników organizacji
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U02, K_U04, K_U05, K_U06, K_U09
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U06, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U01, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U07, S1A_U08
- Efekt KU02
- Potrafi omówić znaczenie typologii motywacji w relacji między osobowością a osiągnięciami zawodowymi.
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U02, K_U04, K_U05, K_U06
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U06, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10
- Efekt KU03
- Potrafi określić czynniki, które przyczyniają się do doskonalenia i rozwoju kompetencji pracowników oraz określić optymalne sposoby uczenia się dorosłych
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U02, K_U04, K_U05, K_U06, K_U08
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U06, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U01, S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt KKS01
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu doskonalenia zawodowego pracowników, rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego.
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01, K_K02, K_K03, K_K04, K_K07, K_K08, K_K09
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07, S1A_K01, S1A_K02, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05, S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06
- Efekt KKS02
- Posiada kompetencje przydatne w zarządzaniu rozwojem pracowników w administracji publicznej oraz przedsiębiorstwach.
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01, K_K02, K_K03, K_K04, K_K07, K_K08, K_K09
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07, S1A_K01, S1A_K02, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05, S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06
- Efekt KKS03
- Odpowiedzialnie przygotowuje się do pełnienia ważnej roli w społeczeństwie, projektuje i wykonuje zadania w zakresie pracy zawodowej
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny na końcu semestru, udział w grach decyzyjnych i ćwiczeniach praktycznych, aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01, K_K02, K_K03, K_K04, K_K07, K_K08, K_K09
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07, S1A_K01, S1A_K02, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05, S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06