- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy przedsiębiorczości
- Koordynator przedmiotu:
- dr Skala Agnieszka
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS:
15h wykład + 15h ćwiczenia + 15h analiza case studies +30h przygotowanie projektu + 10h przygotowanie do egzaminu + 5h zapoznanie się z literaturą = 90h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1ECTS:
15h wykład + 15h ćwiczenia = 30h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2.8 ECTS:
15h ćwiczenia + 15h analiza case studies +30h przygotowanie projektu + 10h przygotowanie do egzaminu + 5h zapoznanie się z literaturą = 75h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Zaznajomienie studentów z podstawową wiedzą na temat współczesnych form przedsiębiorczości
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Najważniejsze pojęcia i definicje w zakresie przedsiębiorczości 1h
2. Przegląd wskaźników międzynarodowych 2h
3. Drobna przedsiębiorczość 2h
4. Dynamiczna przedsiębiorczość 2h
5. Przedsiębiorczość high-tech 2h
6. Przedsiębiorczość akademicka 2h
7. Przedsiębiorczość w sektorach kreatywnych 2h
8. Przedsiębiorczość międzynarodowa 2h
B. Ćwiczenia:
1. Analiza wybranych studiów przypadków (case studies) 1h
2. Spotkania z przedsiębiorcami 2h
3. Tworzenie mini-projektów dotyczących omawianych na wykładach rodzajów przedsiębiorczości (pkt 2-8) 12h
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: egzamin pisemny lub ustny z wiedzy
2. Ocena sumatywna : wynik egzaminu i aktywność na wykładach
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: jeden lub kilka referatów lub prezentacji wybranych aspektów przedsiębiorczości
2. Ocena sumatywna: ocena projektu wraz z ocena aktywności na zajęciach
E. Końcowa ocena z przedmiotu: ocena sumaryczna 50% wagi wykład / ćwiczenia
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Marszalec J. 2014. Jak zostać przedsiębiorcą? Warszawa: Centrum Edisona
2. Cieślik J. 2014 Przedsiębiorczość, polityka, rozwój. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.
3. Skala A. 2018 Startupy – wyzwanie dla zarządzania i edukacji. Kraków: edu-Libri
Uzupełniająca:
1. Cieślik, J. 2006 Przedsiębiorczość dla ambitnych: jak uruchomić własny biznes, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne
2. Osterwalder, A., Pigneur, Y. 2010 Tworzenie modeli biznesowych. Poznań: Helion
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W08
- Student zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W15
- Student zna i rozumie ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
Weryfikacja: Egzamin i praca projektowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U07
- Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Egzamin i praca projektowa na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U17
- Student potrafi projektować nowe rozwiązania, jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia
Weryfikacja: Praca projektowa na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K04
- Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Praca projektowa na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: