- Nazwa przedmiotu:
- Przedsiębiorczość technologiczna
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Janusz Marszalec
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Fotonika
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- PTech
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Godziny kontaktowe – 30 h; w tym
a) obecność na wykładach – 15 h
b) obecność na ćwiczeniach – 15 h
2. Praca własna studenta – 50 h; w tym
a) przygotowanie do ćwiczeń – 5 h
b) zapoznanie się z literaturą – 10 h
c) przygotowanie do kolokwium – 15 h
d) przygotowanie projektu i przygotowanie się do prezentacji
projektu – 20 h
Razem w semestrze 80 h, co odpowiada 3 pkt. ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1. obecność na wykładach – 15 h
2. obecność na ćwiczeniach – 15 h
Razem w semestrze 30 h, co odpowiada 1 pkt. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1. zajęcia ćwiczeniowe – 15 h
2. opracowanie projektu – 25 h
3. pracowanie prezentacji projektu – 10 h
Razem w semestrze 50 h, co odpowiada 2 pkt. ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Poznanie podstaw przedsiębiorczości istotnych czynników wpływających na budowę własnej firmy startup z sukcesem – perspektywa teoretyczna i praktyczna.
- Treści kształcenia:
- 1. Czym jest przedsiębiorczość. Fakty i mity. Życie przedsiębiorcy.
2. Osobowość i charakter przedsiębiorcy. Twoje zdolności i umiejętności.
3. Jak szukać pomysłu na własny biznes startup. Odkrywanie potrzeb klienta.
4. Ocena potencjału własnego pomysłu na biznes. Wybór pomysłu na biznes.
5. Innowacyjność i specyfika startupów technologicznych.
6. Koncepcja biznesu. Model i strategia biznesu.
7. Biznesplan – mentalna jazda próbna (forma biznesu, sprawy prawne, podatkowe, operacyjne, marketingowe, finansowe, ochrona własności intelektualnej, budowa zespołu).
8. Skąd zdobyć pieniądza na biznes.
9. Zakładanie firmy i zarządzanie własną firmą startup. Co robić by firma rosła.
10. Firma rodzinna. Jak oddzielić biznes od życia.
- Metody oceny:
- 1. Wykład – kolokwium – waga 50%
2. Ćwiczenia – projekt i jego prezentacja – waga 50%
WIEDZA
Kolokwium, prezentacja własnego projektu a także obserwacja udziału w dyskusjach podczas zajęć, prezentacja własnych pomysłów, opinii i ocena wypowiedzi innych.
UMIEJĘTNOŚCI
Kolokwium, prezentacja własnego projektu a także obserwacja udziału w dyskusjach podczas zajęć, prezentacja własnych pomysłów, opinii i ocena wypowiedzi innych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Kolokwium, prezentacja własnego projektu a także obserwacja udziału w dyskusjach podczas zajęć, prezentacja własnych pomysłów, opinii i ocena wypowiedzi innych.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Janusz Marszalec, Jak zostać przedsiębiorcą. Zbuduj własną firmę i odnieś sukces!, Centrum Edisona, Warszawa, 2014, pp. 367.
2. Steve Bland and Bob Dorf, Podręcznik Startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Helio, 2012, pp.
3. Jerzy Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, wyd. 2 uzup., Warszawa, 2010.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się