- Nazwa przedmiotu:
- Gospodarka cyfrowa
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Rostek Katarzyna prof. PW
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Inżynieria cyfrowa
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
15h wykład + 20h zapoznanie się z literaturą tematu + 15h przygotowanie się do testu zaliczeniowego = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS
15h wykład = 15h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,4 ECTS
20h zapoznanie się z literaturą tematu + 15h przygotowanie się do testu zaliczeniowego = 35h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (wykład)
- Cel przedmiotu:
- Przekazanie wiedzy na temat wieloaspektowych zastosowań informatyki w zarządzaniu, szczególnie w zakresie funkcjonowania w warunkach gospodarki cyfrowej oraz postępującej cyfryzacji funkcji i działań.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1-2h. Gospodarka cyfrowa – charakterystyka oraz etapy rozwoju. Organizacja w gospodarce cyfrowej.
3-4h. Zintegrowane systemy wspomagania zarządzania – charakterystyka, typologia, kolejne generacje.
5-6h. Systemy gromadzenia i przetwarzania danych. Narzędzia i technologie dedykowane Big Data.
7-8h. Systemy elektronicznego obiegu dokumentów i przepływów pracy. Usieciowienie organizacji oraz wirtualizacja pracy.
9-10h. Narzędzia i modele marketingu elektronicznego. Rola portali internetowych oraz sieci społecznościowych w kontaktach z klientem i współpracownikiem.
11-12h. Analityka biznesowa i raportowanie dynamiczne. Czynne wspomaganie zarządzania strategicznego i operacyjnego w trybie real-time.
13-14h. Technologie multimedialne oraz aplikacje mobilne. E-learningowy rozwój pracowników organizacji.
15h. Zaliczeniowy test teoretyczny.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: zaliczeniowy test teoretyczny oraz premiowana aktywność podczas zajęć.
2. Ocena sumatywna : ocena punktowa w skali 1-30, zaliczenie min. 16 pkt.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Zawiła-Niedźwiecki, J., Rostek, K., Gąsiorkiewicz, A. 2010. Informatyka gospodarcza, t. 1-4. Warszawa: Wydawnictwo CH Beck.
2. Surma, J. 2017. Cyfryzacja życia w erze Big Data. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Uzupełniająca:
1. Gonciarski, W. (red.). 2010. Zarządzanie w warunkach gospodarki cyfrowej. Warszawa: Wojskowa Akademia Techniczna.
2. Borcuch, A. 2010. Cyfrowe społeczeństwo w elektronicznej gospodarce. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- W miarę możliwości zalecane jest gościnne zaproszenie praktyków do poprowadzenia wybranych tematów wykładów.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W08
- teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: test zaliczeniowy, aktywność podczas zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W09
- teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: test zaliczeniowy, aktywność podczas zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U13
- przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań
Weryfikacja: test zaliczeniowy, aktywność podczas zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U14
- dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: test zaliczeniowy, aktywność podczas zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K04
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: test zaliczeniowy, aktywność podczas zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_K01
- krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Weryfikacja: test zaliczeniowy, aktywność podczas zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: