Nazwa przedmiotu:
Metody zapewniania bezpieczeństwa
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Justyna Smagowicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1 ECTS 8h zajęcia ćwiczeniowe + 2h prezentacja + 8h studiowanie literatury + 12h wykonanie projektu i prezentacji = 30h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,3 ECTS 8h zajęcia ćwiczeniowe + 2h prezentacja = 10h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS 8h zajęcia ćwiczeniowe + 2h prezentacja + 8h studiowanie literatury + 12h wykonanie projektu i prezentacji = 30h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotów drugiego stopnia studiów na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, w tym: Analiza i ocena ryzyka, Identyfikacja zagrożeń i ocena ryzyka, Planowanie i monitorowanie przejawów ryzyka
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: • posiadał wiedzę z zakresu metod zapewniających bezpieczeństwo • potrafił stosować odpowiednie metody zapewnienia bezpieczeństwa w zależności od badanego zagadnienia i adekwatnie do charakterystyk danego problemu.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Wprowadzenie. Przedstawienie metod wykorzystywanych w zapewnianiu bezpieczeństwa (2 godz.) 2. Klasyfikacja metod zapewnienia bezpieczeństwa (2 godz.) 3. Przypisanie metod do etapów procesu zarządzania ryzykiem (2 godz.) 4. Rozwiązanie studium przypadku dla wybranego problemu związanego z sytuacją kryzysową (6 godz.) 5. Prezentacja rozwiązania problemu (2 godz.) 6. Zaliczenie (1 godz.)
Metody oceny:
Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych etapów projektu (stanowiącego rozwiązanie wybranego studium przypadku), elementy projektu są omawiane ze studentami 2. Ocena sumatywna: oceniana jest: • wartość merytoryczna projektu oraz poprawność redakcyjna raportu z realizacji projektu; • wartość merytoryczna prezentacji i sprawność przedstawienia prezentacji wyników projektu; • umiejętność obrony zaproponowanego rozwiązania problemu, w tym trafność używanych argumentów; • terminowość wykonania projektu; ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia projektu wymagane jest uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie projektu, prezentacji z obroną projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kosieradzka A., Zawiła-Niedźwiecki J. (red.), 2016, Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym, Kraków-Legionowo: Edu-Libri 2. Skomra W. (red.), 2015, Metodyka oceny ryzyka na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego RP, Warszawa; Bel Studio SP. z o.o. 3. Kosieradzka A. (red.), 2013, Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu, Kraków-Warszawa; Edu-Libri 4. Łuczak J., Matuszak-Flejszman A., 2007, Metody i techniki zarządzania jakością. Kompendium wiedzy, Poznań; Quality Progress, 5. Mikołajczyk Z., 2002, Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Uzupełniająca: 1. Ficoń K., 2011, Logistyka kryzysowa. Procedury, potrzeby potencjał, Warszawa: BEL studio Sp. z o.o., 2. Imai M., 2007, Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii, Warszawa: MT Biznes, 3. Kosieradzka A., 2012, Zarządzanie produktywnością w przedsiębiorstwie, Warszawa: Wydawnictwo C.H.Beck 4. Lis S., 1999, Vademecum produktywności, Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W10
fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju
Weryfikacja: Wykonanie projektu, prezentacja projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U01
identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Wykonanie projektu, prezentacja projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U17
dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Wykonanie projektu, prezentacja projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K01
krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: Wykonanie projektu, prezentacja projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Wykonanie projektu, prezentacja projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: