Nazwa przedmiotu:
Modelowanie i programowanie obiektowe
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Stanisław Skotnicki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Mechanika Pojazdów i Maszyn Roboczych
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
1150-MB000-IZP-0223
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Liczba godzin kontaktowych - 25., w tym: a) wykład - 8 godz. ; b) laboratorium - 8 godz. ; c) konsultacje - 9 godz.; 2. Praca własna studenta – 35 godzin, w tym: a) 20 godz. – bieżące przygotowywanie się studenta do ćwiczeń laboratoryjnych, studia literaturowe, b) 15 godz. – przygotowywanie się studenta do 1 kolokwium . 3) RAZEM – 60
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 punkt ECTS - liczba godzin kontaktowych- 25., w tym: a) wykład -8 godz. ; b) laboratorium - 8 godz. ; c) konsultacje - 9 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 punkt ECTS - 30 godz., w tym: 1) ćwiczenia laboratoryjne – 8 godz. 2) 22 godz. – przygotowywanie się do ćwiczeń laboratoryjnych.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład8h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium8h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
Zgodnie z zarządzeniem Rektora
Cel przedmiotu:
Poznanie podstawowych konstrukcji programowania obiektowego. Umiejętność zastosowania podstawowych konstrukcji programowania obiektowego. Świadomość możliwości programowania obiektowego.
Treści kształcenia:
Wykład : • Koncepcja obiektowości – podstawy modelowania i programowania obiektowego (klasa i obiekt; pola, właściwości, metody). • Powiązania między klasami – dziedziczenie i asocjacja. • Struktury grupujące – tablice, listy, słowniki, kolekcje. • Realizacja koncepcji polimorfizmu. • Podstawy programowania obiektowego. • Podstawy modelowania obiektowego – język UML (diagramy), VS class designer (forward i backward engineering). • Koncepcje budowy aplikacji komputerowych - Koncepcja aplikacji współpracującej z bazą danych SQL. • Obiekty do przechowywania danych i prezentacja danych w GUI. • Przechowywanie danych w plikach binarnych i XML – serializacja. Laboratorium: • Koncepcja obiektowości – podstawy modelowania i programowania obiektowego (klasa i obiekt; pola, właściwości, metody). • Powiązania między klasami – dziedziczenie i asocjacja. • Struktury grupujące – tablice, listy, słowniki, kolekcje. • Realizacja koncepcji polimorfizmu. • Podstawy programowania obiektowego.
Metody oceny:
Wykład oceniany jest za pomocą jednego sprawdzianu. Sprawdzian musi mieć ocenę pozytywną. Każde ćwiczenie laboratorium jest oceniane, ocenie podlega wykonywane przez studenta zadanie podczas zajęć. Wszystkie oceny muszą być pozytywne. Ocena za laboratorium jest średnią ocen ze wszystkich ćwiczeń. Ocena za przedmiot jest średnią ocen za wykład i laboratorium.
Egzamin:
nie
Literatura:
-
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 1150-MB000-IZP-0223_W01
Posiada wiedzę nt. konstrukcji dostępnych w języku obiektowym programowania.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: KMiBM_W01, KMiBM_W18
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07
Efekt 1150-MB000-IZP-0223_W02
Posiada wiedzę nt. posługiwania się środowiskiem programowania obiektowego.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: KMiBM_W01, KMiBM_W18
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07
Efekt 1150-MB000-IZP-0223_W03
Posiada wiedzę nt. tworzenia podstawowych programów w języku programowania obiektowego.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: KMiBM_W01, KMiBM_W18
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 1150-MB000-IZP-0223_U01
Umie wykorzystać konstrukcje dostępne w języku obiektowym w programowaniu.
Weryfikacja: Ocena zadania wykonanego podczas ćwiczenia.
Powiązane efekty kierunkowe: KMiBM_U10
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, InzA_U01, InzA_U02
Efekt 1150-MB000-IZP-0223_U02
Potrafi zintegrować swój program z oprogramowaniem komercyjnym.
Weryfikacja: Ocena zadania wykonanego podczas ćwiczenia.
Powiązane efekty kierunkowe: KMiBM_U10
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, InzA_U01, InzA_U02
Efekt 1150-MB000-IZP-0223_U03
Potrafi opracować koncepcję prostego programu i zbudować ten program.
Weryfikacja: Ocena zadania wykonanego podczas ćwiczenia.
Powiązane efekty kierunkowe: KMiBM_U10
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, InzA_U01, InzA_U02

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 1150-MB000-IZP-0223_K01
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole.
Weryfikacja: Ocena zadania wykonanego podczas ćwiczenia.
Powiązane efekty kierunkowe: KMiBM_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04, InzA_K02