- Nazwa przedmiotu:
- Współtworzenie innowacji z interesariuszami
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Głażewska Iwona
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
20h ćwiczenia + 6h konsultacje grupowe + 3h konsultacje indywidualne + 4x2h opracowanie rozwiązania zadań + 5h przygotowanie prezentacji i do zaliczania projektu + 8h zapoznanie się z literaturą= 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,16 ECTS:
20h ćwiczenia + 6h konsultacje grupowe + 3h konsultacje indywidualne = 29h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS:
20h ćwiczenia + 6h konsultacje grupowe + 3h konsultacje indywidualne + 4x2h opracowanie rozwiązania zadań + 5h przygotowanie prezentacji i do zaliczania projektu + 8h zapoznanie się z literaturą= 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia20h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania, organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji – ludzie, technologie, procesy, informacje i komunikacja w zarządzaniu, struktury organizacyjnej, zarządzania jako procesu informacyjno-decyzyjnego, metod zarządzania, roli kierowniczej, stylów kierowania, umiejętności kierowniczych, zarządzania w warunkach globalizacji.
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie.
Potrafi wykorzystywać właściwe metody, techniki i narzędzia do rozwiązywania zagadnień teoretycznych i praktycznych.
Zna przykłady i rozumie przyczyny wadliwie działających systemów produkcyjnych.
Potrafi przekazać informację analitycznie i interpretacje rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały.
Potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy wewnątrz
przedsiębiorstwa,
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem,
- potrafił wykorzystywać nabytą wiedzę do kształtowania relacji interesariuszy zgodnie z celami strategicznymi przedsiębiorstwa,
- potrafił zaprojektować przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy wewnątrz przedsiębiorstwa,
- potrafił zaprojektować przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem,
- potrafił przekazać informacje analityczne i interpretacje rozwiązań
projektowych w sposób powszechnie zrozumiały.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Wprowadzenie do ćwiczeń. Przydział zadań.
2. Identyfikacja interesariuszy wewnętrznych. Ocena interesariuszy wewnętrznych. Relacje z przedsiębiorstwem interesariuszy wewnętrznych.
3. Identyfikacja interesariuszy zewnętrznych. Ocena interesariuszy zewnętrznych. Zdefiniowanie relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami zewnętrznymi.
4. Poszukiwanie rozwiązań innowacyjnych uwzględniających oczekiwania interesariuszy i wykorzystujących potencjał interesariuszy
5. Analiza skutków mierzalnych i niemierzalnym wdrażanych zmian
w relacjach przedsiębiorstwa z interesariuszami.
6. Prezentacja wykonanego zdania projektowego.
7. Rozmowa zaliczeniowa z prowadzącym zajęcia dotycząca projektu.
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: na zajęciach (obecność obowiązkowa) weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń – elementów projektu składających się na końcowy projekt.
2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna końcowego projektu i jego możliwości implementacyjne, terminowość wykonania prac, redakcja końcowego projektu , jakość prezentacji projektu na zajęciach oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym zajęcia dotyczącej zrealizowanego projektu: ocena z ćwiczeń projektowych w zakresie 2 – 5, do uzyskania zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Magier-Łakomy E., Boguszewicz-Kreft M., Dworak J., 2014 Relacje przedsiębiorstwa z interesariuszami, Gdańsk: Wyższa Szkoła Bankowa
2. Porter M., 2006 Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Warszawa: PWE
Uzupełniająca:
1. Gąsiorkiewicz L., 1996 Wybrane zagadnienia ekonomiki przedsiębiorstw, ćwiczenia, Warszawa: OWPW
2. Mikołajczyk Z., 2003 Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa
3. Nalepka A., 1999 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Zarys problematyki, Warszawa: PWN
4. Sapijaszka Z., 1997 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa, szanse i ograniczenia, Warszawa: PWN
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2_W02
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla inżynierii produkcji oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań
Weryfikacja: Projekt wdrożenia innowacji z udziałem interesariusza, konsultacje z wykładowcami, prezentacja i obrona projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_W09
- Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie przedsiębiorczości i innowacyjności
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów przy zastosowaniu metod twórczego myślenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_W10
- Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów przy zastosowaniu metod twórczego myślenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2_U11
- Absolwent potrafi prawidłowo posługiwać się systemami normatywnymi przy rozwiązywaniu wybranych problemów z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem różnych systemów zarządzania oraz procesów produkcji
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów przy zastosowaniu metod twórczego myślenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_U18
- Absolwent potrafi projektować nowe rozwiązania, , jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów przy zastosowaniu metod twórczego myślenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I2_K01
- Absolwent jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: Rozmowa o projekcie.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_K05
- Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: Prezentacja innowacyjnych przedsięwzięć.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: