- Nazwa przedmiotu:
- Symulacja i testowanie planów ciągłości działania
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Wiśniewski Michał
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
20h ćwiczenia+ 2h kons. grupowe + 3h kons. indywidualne + 10h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 5h przygotowanie do zajęć + 10h przygotowanie do zaliczenia projektu = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS
20h ćwiczenia + 2h kons. grupowe + 3h kons. indywidualne= 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
20h ćwiczenia+ 2h kons. grupowe + 3h kons. indywidualne + 10h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 5h przygotowanie do zajęć + 10h przygotowanie do zaliczenia projektu = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia20h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość procesu planowania cywilnego i zarządzania kryzysowego
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniem testowania Planów Ciągłości Działania. W ramach zajęć studenci wykonają symulację materializacji wybranego zagrożenia i wykonując test sztabowy zweryfikują możliwość wykonania Planu Ciągłości Działania.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Rodzaje i zawartość planów testowania PCD
2. Odwzorowanie charakterystyki jednostki
3. Określenie ryzyka rozpoznanych zagrożeń
4. Sformułowanie modelu symulacyjnego
5. Wygenerowanie scenariuszy zdarzeń niekorzystnych
6. Opracowanie planu testu dla wybranego scenariusza zdarzenia
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: Projekt symulacji planów ciągłości działania + prezentacja wyników
2. Ocena sumatywna: na skali ocen 2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Zawiła-Niedźwiecki, J., 2013. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacją. Kraków: Edu-libri.
2. Kaczmarek, T., Ćwiek, G., 2009. Ryzyko kryzysu a ciągłość działania. Warszawa: Difin.
Uzupełniająca:
1. Kosieradzka, A., Zawiłą-Niedźwiecki, J., 2016. Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Kraków: Edu-libri.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2_W01
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej oraz zarządzania ryzykiem
Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2_U13
- planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie testowania PCD
Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I2_K01
- krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: