- Nazwa przedmiotu:
- Warsztaty projektowe - Projekt w zakresie odpowiedzialnego marketingu
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Domański Jarosław prof. PW
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
18h opracowanie projektu + 4h konsultacje + 18h analiza + 10h opracowanie prezentacji i zaliczenie projektu = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,88 ECTS
18h opracowanie projektu + 4h konsultacje = 22h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
18h opracowanie projektu + 4h konsultacje + 18h analiza + 10h opracowanie prezentacji i zaliczenie projektu = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt18h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu marketingu, odpowiedzialnego działania (sustainability), oraz marketingu międzynarodowego.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem jest stworzenie projektu, który będzie uświadamiał studentowi, że kiedy będzie funkcjonował na rynku jako lider, menadżer, przedsiębiorca będzie ponosił odpowiedzialność za efekty jakie jego decyzje marketingowe wywołają w rzeczywistości społecznej, ekonomicznej i środowiskowej w której funkcjonuje organizacja, którą będzie prowadził.
- Treści kształcenia:
- D. Projekt:
1. Analiza literatury przedmiotu
2. Analiza rzeczywistości rynkowej
a. Odpowiedzialność producenta
b. Odpowiedzialność konsumenta
c. Odpowiedzialność społeczna, ekonomiczna, za środowisko na-turalne
3. Propozycja odpowiedzialnego rozwiązania marketingowego
a. Produkt
b. Cena
c. Komunikacja
d. Dystrybucja
4. Propozycja wdrożenia odpowiedzianego działania marketingowego
- Metody oceny:
- D. Projekt:
1. Ocena formatywna: weryfikacja fragmentów materiału przygotowywanego przez studenta, rozmowy konsultacyjne, ocena terminowości realizacji kolejnych fragmentów projektu.
2. Ocena sumatywna: Przy zakończeniu następuje ocena merytoryczna przygotowanego materiału, co stanowi podstawę do zaliczenia przedmiotu i przyznania punktów ECTS
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Emery. B. 2012 Sustainable Marketing, UK: Pearson Harlow
2. Seretny M. 2017 Sustainable marketing - the challenge of the 21st century, Warszawa: Wydawnictwo PW (w druku)
Uzupełniająca: -
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W03
- Student zna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla stworzenia i wdrażania strategii marketingowych oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania funduszy i planowania finansowego przedsięwzięć związanych z tworzeniem i wdrażaniem strategii marketingowych.
Weryfikacja: Prezentacja projektu, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W13
- Student zna w pogłębionym stopniu fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju
Weryfikacja: Prezentacja projektu, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U03
- Student umie identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych.
Weryfikacja: Prezentacja projektu, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U07
- Student umie przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Prezentacja projektu, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K01
- Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: Praca w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K02
- Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: Praca w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: