Nazwa przedmiotu:
Przedmiot obieralny 2 - Rzeczywistość rozszerzona
Koordynator przedmiotu:
brak
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Geodesy and Cartography
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
1060-GK000-MSA-2005
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. Liczba godzin kontaktowych: 34, w tym: a) 15 godz. - wykład b) 15 godz. - zajęcia projektowe c) 2 godz. - konsultacje d) 2 godz. - zaliczenie 2. Praca własna studenta – 26 godzin, w tym: a) 10 godz. - realizacja zadań projektowych b) 6 godz. - analiza literatury c) 10 godz. - przygotowanie do zaliczeń 3) RAZEM: 60 godz., co odpowiada 2 punktom ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Liczba godzin kontaktowych: 34, w tym: a) 15 godz. - wykład b) 15 godz. - zajęcia projektowe c) 2 godz. - konsultacje d) 2 godz. - zaliczenie Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela wynosi 34 godz., co odpowiada 1 punktowi ECTS.
Język prowadzenia zajęć:
angielski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 punkt ECTS - 35 godz., w tym: a) 15 godz. - zajęcia projektowe b) 10 godz. - przygotowywanie się studenta do ćwiczeń, c) 10 godz. - realizacja zadań projektowych
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
brak
Treści kształcenia:
brak
Metody oceny:
The final assessment of knowledge and skills consists of the grade from exercises with the weight of 0.5 and the test grade with the weight of 0.5, the lecturer has the right to revise it up by a half of grade. Passing the lecture is on the basis of the written test covering theoretical-problem nature issues (obtaining minimum 60% of points – passing threshold). To pass the project it is required to obtain more than 60% of points from all assessments/reports and class attendance . The additional element of the assessment of the exercises is the substantive activity of the student. More than 2 unjustified absences means student’s failing the project.
Egzamin:
nie
Literatura:
"The Lengthy History of Augmented Reality". Huffington Post. May 15, 2016. Azuma, R. T., A Survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 1997, 6(4), pp. 355-385. Available at: https://www.mitpressjournals.org/doi/pdf/10.1162/pres.1997.6.4.355 Azuma, R. T., Baillot, Y., Behringer, R., Feiner, S., Julier, S., Macintyre, B., Recent Advances in Augmented Reality. IEEE Computer Graphics and Applications, 2001, 21(6), pp. 34-47, ISSN 0272-1716. Kang, Y. & Han, S., An alternative method for smartphone input using AR markers. Journal of Computational Design and Engineering, 2014, 1(3), pp. 153-160. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2288430014500231 Milgram, P., Takemura, H., Utsumi, A., Kishino, F., Augmented Reality: A class of displays on the reality-virtuality continuum. Proceedings of the Telemanipulator and Telepresence Technologies, 1994, pp. 282-292. Available at: http://etclab.mie.utoronto.ca/publication/1994/Milgram_Takemura_SPIE1994.pdf Reitmayr, G. & Schmalstieg, D., Collaborative Augmented Reality for Outdoor Navigation and Information Browsing. Proceedings of the Second Symposium on Location Based Services and TeleCartography, 2004, pp. 53-62. Available at https://publik.tuwien.ac.at/files/PubDat_137965.pdf Silva, R., Oliveira, J. C., Giraldi, G. A., Introduction to Augmented Reality. National Laboratory for Scientific Computation, 2003. Available at: https://www.researchgate.net/publication/277287908_Introduction_to_augmented_reality
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W_01
posiada wiedzę teoretyczną nt. podstaw technologii AR oraz technologii powiązanych
Weryfikacja: test
Powiązane efekty kierunkowe: K_W04, K_W15
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07
Efekt W_02
posiada wiedzę nt. potencjału technologii AR w aplikacjach geoinformacyjnych
Weryfikacja: test or presentation
Powiązane efekty kierunkowe: K_W06, K_W15
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W09, T2A_W11, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U_01
potrafi opracować koncepcję aplikacji geoinformacyjnej wykorzystującej technologię AR
Weryfikacja: project grade
Powiązane efekty kierunkowe: K_U05, K_U14
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U10, T2A_U11, T2A_U08, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U14, T2A_U19
Efekt U_02
potrafi opracować prostą aplikację geoinformacyjną bazującą na technologii AR z użyciem dostępnych platform AR
Weryfikacja: project grade
Powiązane efekty kierunkowe: K_U05, K_U18, K_U20
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U10, T2A_U11, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U07, T2A_U16, T2A_U18

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_01
potrafi poszukiwać nowych rozwiązań technologicznych
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K06