- Nazwa przedmiotu:
- Kompetencje innowatora
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Sidor-Rządkowska Małgorzata
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1 ECTS
12h ćwiczenia + 7h przygotowanie się do zajęć + 4h studiowanie literatury + 2h udział w konsultacjach = 25h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,56 ECTS
12h ćwiczenia + 2h udział w konsultacjach = 14h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS
12h ćwiczenia + 7h przygotowanie się do zajęć + 4h studiowanie literatury + 2h udział w konsultacjach = 25h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia12h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego ukończeniu student:
posiadał wiedzę na temat znaczenia kompetencji innowatora we współczesnych przedsiębiorstwach
potrafił rozwijać własne kompetencje innowacyjne
rozumiał rolę jaką pełni menedżer we wspieraniu innowacyjno-ści pracowników
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Kreatywność, twórczość, innowacyjność – synonimy czy od-rębne pojęcia?
2. DNA innowatora – przegląd cech i uwarunkowań składają-cych się na innowacyjne podejście do rzeczywistości
3. Porażka jako nieodłączny element procesu innowacyjnego
4. Proinnowacyjne zarządzanie kapitałem ludzkim
5. Wspieranie innowacyjności pracowników – podstawowe za-danie menedżera we współczesnych organizacjach
6. Podejmowanie decyzji jako fundament kompetencji innowato-ra
7. Projektowanie innowacji w oparciu o design thinking
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1.Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych ćwiczeniach.
Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, ich poprawność me-todyczna i kreatywność odpowiedzi.
Projekt końcowy wykonywany przez zespół, projekt oceniany jest w zakresie 0-10 pkt.
2.Ocena sumatywna : suma punktów uzyskanych za wykonane ćwiczenia oraz ocena za projekt końcowy.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Dyer J., Gregersen H., Christensen C.M., 2012 DNA Innowatora, Zostań mistrzem we wdrażaniu innowacji, Warszawa: Wy-dawnictwo ICAN Institute.
2. Dejnaka A., Styś A. (red.),2018 Innowacje w biznesie, Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Uzupełniająca:
1. Kłos Z., 2017 Innowacyjność i innowacje, Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
2. Cieślak M., Sowińska D., 2018 Bezpardonowy innowator, Warszawa: Instytut Rozwoju Innowacji.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2_W07
- Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie nauk o zarządzaniu
Weryfikacja: Zadania na ćwiczeniach, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_W09
- Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie przedsiębiorczości i innowacyjności
Weryfikacja: Zadania na ćwiczeniach, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2_U01
- Absolwent potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_U04
- Absolwent potrafi identyfikować , interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjności
Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I2_K01
- Absolwent jest gotowy do krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_K03
- Absolwent jest gotowy do wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: