- Nazwa przedmiotu:
- Planowanie przedsięwzięć biznesowych
- Koordynator przedmiotu:
- dr Małgorzata Orechwo
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A13_PPB
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Liczba godzin kontaktowych: 35h, w tym:
- obecność na ćwiczeniach: 30h
- konsultacje: 5h
2. Praca własna studenta: 40h, w tym:
- czytanie literatury, analiza danych statystycznych, aktów prawnych: 20h
- przygotowanie się do prezentacji: 5h
- przygotowanie się do zaliczenia: 15h
Łączny nakład pracy studenta wynosi: 75h, co odpowiada 3 pkt ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 pkt ECTS, co odpowiada 35h kontaktowym
- obecność na ćwiczeniach: 30h
- konsultacje: 5h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,2 p. ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa wiedza z ekonomii i matematyki.
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Przygotowanie studentów do prowadzenia własnych firm, zapoznanie z teorią oraz praktyką zakładania i prowadzenia biznesu w Polsce. Zajęcia koncentrują się na przygotowaniu biznesplanu.
- Treści kształcenia:
- Podstawowe pojęcia związane z planowaniem przedsięwzięć biznesowych. Istota, funkcje i cele sporządzania biznesplanów. Zasady metodyczne przygotowania biznesplanów. Struktura i elementy składowe biznesplanu. Typowe zastosowanie biznesplanu. Biznesplan sporządzany dla banków. Biznesplan dla projektów współfinansowanych ze środków UE. Błędy i czynniki ryzyka przy tworzeniu biznesplanu. Analiza i ocena projektów inwestycyjnych. Prezentacja koncepcji biznesowej.
- Metody oceny:
- Zaliczenie zajęć na podstawie przygotowanej prezentacji dotyczącej tematyki zajęć. Obecność oraz aktywny udział w zajęciach.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- K. Opolski, K. Waśniewski, Biznesplan. Jak go budować i analizować, wyd. VI, CeDeWu, Warszawa 2020
A. Tokarski, J. Wójcik, M. Tokarski, Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan,
wyd. IV, CeDeWu, Warszawa 2017
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka K_W_03, K_W_07
- Absolwent ma rozszerzoną i ugruntowaną wiedzę dotyczącą funkcjonowania współczesnej gospodarki.
Absolwent ma w pogłębionym stopniu wiedzę na temat metod analizy danych społecznych, ekonomicznych, matematycznych, historycznych i prawnych.
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe lub ocena prezentacji przygotowanych przez studentów.
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, udział w dyskusji.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka K_U_5
- Absolwent potrafi organizować pracę zespołową i kierować zespołami oraz skutecznie komunikować się, negocjować i przekonywać w procesach gospodarowania.
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe lub ocena prezentacji przygotowanych przez studentów.
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, udział w dyskusji.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K_K_02, K_K_08, K_K09
- Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, w szczególności z obszaru procesu gospodarowania i nauk ekonomicznych w warunkach zrównoważonego rozwoju, wyzwań technologicznych oraz gospodarki globalnej.
Absolwent jest gotów prowadzić debatę i aktywnie uczestniczyć w pracy grupowej w celu wykonywania zadań w zakresie administracji.
Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe lub ocena prezentacji przygotowanych przez studentów.
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, udział w dyskusji.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: