Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe - Biznes plan
Koordynator przedmiotu:
dr Korneta Piotr
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2022/2023
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 30h projekt + 3h konsultacje + 10h opracowanie rozwiązania zadań + 7h przygotowanie prezentacji i do zaliczenia projektu = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,3 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ma elementarną wiedzę w zakresie mikroekonomii, popytu, podaży, zachowania organizacji na rynku. Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie rodzajów kapitału przedsiębiorstwa, bilansu, przychodów, kosztów, wyniku finansowego, rachunku zysków i strat, metod ustalania wyniku finansowego, sprawozdawczości finansowej. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę w zakresie finansowania przedsiębiorstwa do analizy i planowania finansowego. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu nauki o organizacji i jej ogólnych zasad funkcjonowania. Potrafi wykazać się skutecznością w przygotowaniu projektów o charakterze analityczno-diagnostycznym. Rozumie potrzebę kształcenia się.
Limit liczby studentów:
- od 8 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: -posiadał podstawową wiedzę z zakresu definiowania biznes planu, -potrafił pisać plany biznesowe (biznesplany) dla nowej działalności gospodarczej (nowej firmy) i planowanych przedsięwzięć innowacyjnych, -potrafił wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze wdrożeniowym.
Treści kształcenia:
Projekt: 1. Wykonanie rozdziału: Opis produktu lub usługi, 2. Wykonanie rozdziału: Opis produktu lub usługi, 3. Wykonanie rozdziału: Zespół zarządzający, 4. Wykonanie rozdziału: Rynek i konkurencja, 5. Wykonanie rozdziału: Marketing i sprzedaż, 6. Wykonanie rozdziału: System biznesowy i organizacja, 7. Wykonanie rozdziału: Harmonogram realizacji pomysłu biznesowe- go, 8. Wykonanie rozdziału: Zagrożenia i szanse. Streszczenie, 9. Wykonanie rozdziału: Plany finansowe i finansowanie, 10. Wykonanie rozdziału: Plany finansowe i finansowanie, 11. Wykonanie rozdziału: Plany finansowe i finansowanie, 12. Wykonanie rozdziału: Plany finansowe i finansowanie, 13. Prezentacja projektu i zaliczanie przedmiotu, 14. Prezentacja projektu i zaliczanie przedmiotu, 15. Prezentacja projektu i zaliczanie przedmiotu.
Metody oceny:
Projekt: 1. Ocena formatywna: na zajęciach (obecność obowiązkowa) weryfiko- wane jest wykonanie kolejnych części biznesplanu – elementów pro- jektu składających się na końcowy projekt, 2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna końcowego projektu, terminowość wykonania prac, redakcja końcowa projektu, jakość prezentacji projektu na zajęciach oraz wynik rozmowy zali- czeniowej z prowadzącym zajęcia w zakresie zrealizowanego projek- tu: ocena z projektu w zakresie 2 – 5, do uzyskania zaliczenia wyma- gane jest uzyskanie oceny >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J.2014 Biznesplan w praktyce, Warszawa: CeDeWe 2. Williams K.: 2012 Biznesplan, Warszawa: PWE 3. Blackwell E.2005 Biznesplan od podstaw, Gliwice: Wydaw. Helion 4. Griffiths, M., 2013. Encyclopedia of International Relation and Global Politics. Hoboken Taylor and Francis. https://ebookcentral-1proquest-1com-1000071bf09f1.eczyt.bg.pw.edu.pl/lib/wtu/detail.action?docID=5638719. Uzupełniająca: 1. Filar E. Skrzypek J.2000, Biznes plan. Warszawa: Poltext 2. S. Bridge, C. Hegarty, Beyond the Business Plan, Palgrave Macmillan, a division of Macmillan Publishers Limited 2013, https://doi.org/10.1057/9781137332875
Witryna www przedmiotu:
moodle.usos.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka Z1_WG4
Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu teorie, metody i narzędzia z zakresu analizy potrzeb biznesowych, w tym oczekiwań i potrzeb klientów, wykorzystywane w projektowaniu biznes planu
Weryfikacja: Projekt - Zaliczenie pisemne projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_WG8
Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu przydatne przy opracowaniu biznes planu zagadnienia z zakresu zarządzania finansami oraz rachunkowości zarządczej, w tym metody weryfikacji opłacalności oraz zasadności planowanego przedsięwzięcia
Weryfikacja: Projekt - Zaliczenie pisemne projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka Z1_UW5
Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do sporządzenia biznes planu
Weryfikacja: Projekt - Zaliczenie pisemne projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka Z1_UW4
Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do zastosowania właściwie dobranych metodyk zarządzania projektami w odniesieniu do projektu biznes planu
Weryfikacja: Projekt - Zaliczenie pisemne projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka Z1_KK1, Z1_KK2, Z1_KO4
Absolwent rozumie jak istotna jest jego własna wiedza z zakresu projektowania biznes planu dla funkcjonowania i pokonywania problemów w organizacji oraz dla działania w sposób przedsiębiorczy. Jest gotów do jej krytycznej oceny i zasięgania opinii ekspertów w tej dziedzinie
Weryfikacja: Projekt - Zaliczenie pisemne projektu i prezentacji
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: