- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie obecnością internetową
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Krzysztof Bartczak
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie w gospodarce cyfrowej
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2022/2023
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1 ECTS
15h laboratorium + 7h praca indywidualna + 2h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć +1h konsultacji = 25h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 8 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
- Cel przedmiotu:
- Przedstawienie podstawowych informacji i zagadnień dotyczących zarządzania obecnością internetową.
- Treści kształcenia:
- Laboratorium:
1. Koncepcje i modele związane z SEO, PPC, SEM
2. Wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie w wyszukiwarce
3. Optymalizacja On-page i Off-page
4. Analityka. Definiowanie słów kluczowych. Pomiar skuteczności i KPI
5. Platformy social media. Reklama w sieciach społecznościowych
6. Efektywność video advertising
7. Marketing wirusowy
- Metody oceny:
- C. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: ocena udziału w pracy zbiorowej, jednostkowej i grupowej.
2. Ocena sumatywna: terminowość wykonania projektów, zaliczenie wszystkich projektów oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Sałbut B., 2010, Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu, Gliwice: Helion
2. Afuah A., 2003, Biznes internetowy - strategie i modele, Warszawa: Oficyna Ekonomiczna
3. Michalak P., Daszkiewicz D., Musz A., 2009, Marketing Wirusowy W Internecie. Gliwice: Helion
Uzupełniająca:
1. Jones C., Ryan D., 2011, Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego, Warszawa: Wolters Kluwer Polska
2. Enge E., Reszotnik M., 2013, Sztuka SEO : optymalizacja witryn internetowych, Gliwice: Helion
3. Lupa-Wójcik I., 2018, Social Media Strategicznie Wprowadzenie, Katowice Sophia
4. Chaffey, Dave, Paul R. Smith, and Routledge. Digital Marketing Excellence : Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing. 5th ed. London ; New York: Routledge/Taylor & Francis Group, 2017. Print.
- Witryna www przedmiotu:
- moodle.usos.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka Z1_WG9
- Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu współczesne technologie informacyjne (w tym narzędzia zarządzania obecnością internetową), co pozwala mu być świadomym ich użytkownikiem i znaleźć ich zastosowania w organizacjach
Weryfikacja: Laboratorium - Zaliczenie projektów i rozmowy z prowadzącym
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka Z1_UW5
- Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do analizy potrzeb biznesowych, w tym oczekiwań i potrzeb klientów w warunkach ciągłej transformacji gospodarki. Do w/w analiz dobiera oraz stosuje poznane metody i narzędzia w obszarze obecności internetowej
Weryfikacja: Laboratorium - Zaliczenie projektów i rozmowy z prowadzącym
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka Z1_UW8
- Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do nawiązywania i budowania relacji z interesariuszami organizacji z wykorzystaniem zaawansowanych oraz właściwie dobranych technik informacyjno-komunikacyjnych
Weryfikacja: Laboratorium - Zaliczenie projektów i rozmowy z prowadzącym
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka Z1_KK1, Z1_KK2, Z1_KO4
- Absolwent rozumie jak istotna jest jego własna wiedza z zakresu zarządzania obecnością internetową dla funkcjonowania i pokonywania problemów w organizacji oraz dla działania w sposób przedsiębiorczy. Jest gotów do jej krytycznej oceny i zasięgania opinii ekspertów w tej dziedzinie
Weryfikacja: Laboratorium - Zaliczenie projektów i rozmowy z prowadzącym
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: