Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Technologia Chemiczna | Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku | 2018/2019 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne zaoczne | Technologia Chemiczna | mgr Dorota Chudzicka, tel.: +48243672223, e-mail: dchudzicka@pw.plock.pl |
Cele:
Absolwent posiada podstawową wiedzę z zakresu nauk chemicznych i technicznych oraz chemicznych procesów technologicznych, a także umiejętności korzystania z niej w pracy zawodowej i życiu z zachowaniem zasad prawnych i etycznych. Posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska oraz powinien kierować się w swoich działaniach zawodowych zasadą zrównoważonego rozwoju. Posiada podstawowe umiejętności kierowania zespołami ludzkimi oraz firmą. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy zawodowej w przemyśle chemicznym i przemysłach pokrewnych oraz firmach produkujących nowoczesne materiały - na stanowiskach związanych z organizacją i prowadzeniem procesów produkcyjnych. Zakres wiedzy ekonomicznej umożliwia mu podjęcie samodzielnej działalności gospodarczej. Absolwent studiów zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz może posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci Świadectwo dojrzałości; postępowanie kwalifikacyjne na podstawie złożonych dokumentów
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | Wspólne dla wydziału | Ergonomia | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Ochrona własności intelektualnej | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Podstawy gospodarki rynkowej | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Komunikacja w działalności gospodarczej | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Socjologia | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Maszynoznawstwo i aparatura przemysłu chemicznego | 3 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Zarządzanie jakością | 2 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Chemia ogólna | 5 | 30 | 10 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Obliczenia chemiczne | 4 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna w technologii chemicznej | 3 | 10 | 0 | 0 | 20 | 0 | 30 | sylabus |
  | Wspólne dla wydziału | Fizyka | 4 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Matematyka | 6 | 30 | 10 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Zajęcia Informacyjne | Wspólne dla wydziału | Zasady BHP i ochrona przeciwpożarowa | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | sylabus |
  |   | Przysposobienie biblioteczne | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki Obce | Wspólne dla wydziału | Język obcy | 3 | 0 | 20 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Język angielski dla kontynuujących (poziom B1/B2); General English at Intermediate Level | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Maszynoznawstwo i aparatura przemysłu chemicznego | 3 | 0 | 0 | 0 | 20 | 0 | 20 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Chemia analityczna | 2 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Chemia nieorganiczna | 3 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Laboratorium chemii nieorganicznej | 6 | 0 | 0 | 40 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna w technologii chemicznej | 3 | 0 | 0 | 0 | 20 | 0 | 20 | sylabus |
  | Wspólne dla wydziału | Fizyka | 4 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Matematyka | 6 | 30 | 20 | 0 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
∑=24 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki Obce | Wspólne dla wydziału | Język obcy | 3 | 0 | 20 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Język angielski dla kontynuujących (poziom B1/B2); General English at Intermediate Level | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Automatyka i pomiary wielkości fizycznych | 5 | 20 | 0 | 20 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Inżynieria chemiczna | 5 | 20 | 20 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Komunikacja wizualna i techniki prezentacji | 3 | 10 | 0 | 0 | 20 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Chemia fizyczna | 5 | 20 | 20 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Laboratorium chemii analitycznej | 5 | 0 | 0 | 40 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Matematyka w technologii chemicznej | 4 | 10 | 20 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki Obce | Wspólne dla wydziału | Język obcy | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Język angielski dla kontynuujących (poziom B1/B2); General English at Intermediate Level | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Analiza instrumentalna | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Operacje jednostkowe w inżynierii chemicznej | 5 | 0 | 0 | 0 | 40 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Rozdzielanie mieszanin | 3 | 10 | 20 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna | 3 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  | Wspólne dla wydziału | Przedmiot ogólnowydziałowy do wyboru | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Energia w gospodarce narodowej | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Ochrona przeciwpożarowa | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Redakcja, edycja i formatowanie poprawnego komputeropisu | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Chemia fizyczna | 5 | 0 | 0 | 40 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna | 9 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki Obce | Wspólne dla wydziału | Język obcy | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Język angielski dla kontynuujących (poziom B1/B2); General English at Intermediate Level | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Analiza instrumentalna | 2 | 0 | 0 | 20 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Modelowanie syntez organicznych | 2 | 0 | 0 | 0 | 10 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Obrót niebezpiecznymi substancjami chemicznymi | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Podstawy chemii i technologii związków wielkocząsteczkowych | 2 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Podstawy technologii przerobu ropy naftowej | 2 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna | 7 | 30 | 20 | 0 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
  |   | Termodynamika techniczna i chemiczna | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Wybrane procesy przemysłowej syntezy organicznej | 3 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Zarządzanie produktami chemicznymi | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Chemia organiczna | 6 | 0 | 0 | 50 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: specjalnościowe - Technologia petrochemiczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
specjalnościowe - Technologia petrochemiczna | Wspólne dla specjalności | Projektowanie wyrobów z tworzyw sztucznych | 4 | 0 | 0 | 0 | 10 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Technologia procesów petrochemicznych | 5 | 20 | 10 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia procesów rafineryjnych | 5 | 20 | 20 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Tworzywa sztuczne | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zastosowanie tworzyw sztucznych | 2 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Inżynieria procesów rafineryjnych | 5 | 20 | 20 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Surowce syntezy organicznej | 5 | 20 | 10 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia wytwarzania elementów z tworzyw sztucznych | 4 | 0 | 0 | 0 | 10 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Tworzywa sztuczne konstrukcyjne | 2 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Wybrane właściwości tworzyw sztucznych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Angielska terminologia chemiczna | 2 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Podstawy projektowania w technologii chemicznej | 3 | 20 | 0 | 0 | 10 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane procesy przemysłowej syntezy organicznej | 5 | 0 | 0 | 40 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: specjalnościowe - Technologia petrochemiczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
specjalnościowe - Technologia petrochemiczna | Wspólne dla specjalności | Praca dyplomowa | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 5 | 0 | 20 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Tworzywa sztuczne | 7 | 0 | 0 | 50 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
  |   | Wybrane właściwości tworzyw sztucznych | 6 | 0 | 0 | 50 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Bezpieczeństwo techniczne | 2 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Procesy otrzymywania paliw i środków smarowych | 6 | 0 | 0 | 40 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Chemia i fizykochemia produktów naftowych | 6 | 0 | 0 | 40 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Zajęcia Informacyjne | Wspólne dla wydziału | Redagowanie i archiwizowanie prac dyplomowych | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt C1A_W01_01
- Ma wiedzę z zakresu algebry i analizy matematycznej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt C1A_W01_02
- Ma wiedzę z zakresu probabilistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt C1A_W01_03
- Ma wiedzę z zakresu fizyki klasycznej oraz podstaw fizyki współczesnej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt C1A_W01_04
- Ma wiedzę z zakresu chemii nieorganicznej, fizycznej, analitycznej i organicznej.
- Efekt C1A_W02_01
- Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia i opisu działania aparatury pomiarowej i układów kontrolno-pomiarowych; stosowania elektronicznych układów sterowania.
- Efekt C1A_W02_02
- Ma podstawową wiedzę z zakresu przepływów płynów o różnych charakterystykach reologicznych; operacji wymiany ciepła i masy; obliczeń projektowych.
- Efekt C1A_W02_03
- Zna podstawowe pojęcia z zakresu nauk ekonomicznych; ma elementarną wiedzę dotyczącą przedsiębiorczości, zasad tworzenia i funkcjonowania firmy w warunkach gospodarki konkurencyjnej.
- Efekt C1A_W03_01
- Ma wiedzę ogólną z zakresu charakterystyki surowców stosowanych w technologii chemicznej; doboru odpowiednich surowców w zależności od kierunku ich przeróbki; realizacji i kontroli procesu technologicznego; uzyskiwania podstawowych produktów, ich identyfikacji oraz określania właściwości fizykochemicznych, postępowania z produktami ubocznymi i odpadami; stosowania technologii przyjaznych środowisku.
- Efekt C1A_W03_02
- Ma ogólną wiedzę z zakresu pomiarów technologicznych; aparatury kontrolno-pomiarowej w przemyśle chemicznym; elementów automatyki przemysłowej; sterowania procesami technologicznymi.
- Efekt C1A_W03_03
- Ma wiedzę ogólną z zakresu operacji jednostkowych w technologii chemicznej; doboru tworzyw konstrukcyjnych stosowanych do budowy aparatury procesowej.
- Efekt C1A_W03_04
- Ma wiedzę ogólną z zakresu stosowania termodynamiki do określania możliwości przebiegu reakcji na podstawie parametrów termodynamicznych; stosowania termodynamiki technicznej do modelowania procesów technologicznych.
- Efekt C1A_W04_01
- Ma szczegółową wiedzę z zakresu syntezy organicznej, technologii otrzymywania produktów przerobu ropy naftowej, w tym syntezy polimerów i technologii otrzymywania materiałów polimerowych.
- Efekt C1A_W04_02
- Ma szczegółową wiedzę z zakresu projektowania wyrobów z tworzyw polimerowych oraz prostych technologii otrzymywania produktów naftowych.
- Efekt C1A_W04_03
- Ma szczegółową wiedzę dotyczącą właściwości i zastosowania produktów przerobu ropy naftowej oraz właściwości, przetwórstwa i zastosowania tworzyw sztucznych.
- Efekt C1A_W05_01
- Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu technologii chemicznej, technologii przerobu ropy naftowej, charakterystyki i zastosowania produktów przerobu ropy naftowej, technologii i zastosowania materiałów polimerowych.
- Efekt C1A_W06_01
- Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w technologii chemicznej.
- Efekt C1A_W07_01
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C1A_W08_01
- Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych uwarunkowań działalności inżynierskiej.
- Efekt C1A_W08_02
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa i higieny pracy w technologii chemicznej, w tym szczególnie w technologii przerobu ropy naftowej i technologii tworzyw sztucznych.
- Efekt C1A_W08_03
- Ma podstawową wiedzę z zakresu zagrożeń i ryzyka w przemyśle chemicznym, bezpiecznego postępowania oraz zapobiegania wypadkom i awariom, postępowania w przypadku zaistnienia wypadków lub awarii, stosowania międzynarodowych przepisów z zakresu bezpieczeństwa technicznego.
- Efekt C1A_W08_04
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą ochrony środowiska w przemyśle chemicznym, gospodarki odpadami, w tym odpadami tworzyw sztucznych.
- Efekt C1A_W09_01
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej.
- Efekt C1A_W09_02
- Ma wiedzę z zakresu zarządzania produktami chemicznymi.
- Efekt C1A_W10_01
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej.
- Efekt C1A_W11_01
- Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C1A_W12_01
- Zna typowe technologie inżynierskie w zakresie technologii chemicznej.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt C1A_U01_01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym w zakresie technologii chemicznej; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
- Efekt C1A_U02_01
- Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych w działalności inżynierskiej z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C1A_U03_01
- Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w zakresie technologii chemicznej i przygotować opracowanie zawierające omówienie wyników realizacji tego zadania, a także jego streszczenie w języku obcym.
- Efekt C1A_U04_01
- Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację, także w języku obcym, poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C1A_U05_01
- Ma umiejętność samokształcenia się.
- Efekt C1A_U06_01
- Ma umiejętności językowe umożliwiające porozumiewanie się, a także rozumienie treści kart katalogowych, not aplikacyjnych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych oraz podobnych dokumentów.
- Efekt C1A_U07_01
- Potrafi posługiwać się właściwie dobranymi narzędziami komputerowego wspomagania projektowania i symulacji procesów technologicznych.
- Efekt C1A_U08_01
- Potrafi planować i przeprowadzać pomiary podstawowych właściwości charakteryzujących materiały, w tym szczególnie produkty przerobu ropy naftowej i materiały polimerowe; potrafi przeprowadzić symulacje procesów technologicznych.
- Efekt C1A_U08_02
- Potrafi przedstawiać otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
- Efekt C1A_U09_01
- Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w technologii chemicznej metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
- Efekt C1A_U09_02
- Umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych oraz potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych.
- Efekt C1A_U09_03
- Potrafi zastosować elementarną wiedzę z zakresu probabilistyki i statystyki matematycznej do obróbki danych doświadczalnych.
- Efekt C1A_U09_04
- Potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań inżynierskich.
- Efekt C1A_U10_01
- Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań obejmujących projektowanie procesów technologicznych – dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
- Efekt C1A_U10_02
- Potrafi oceniać wpływ jakości surowców na przebieg procesu technologicznego.
- Efekt C1A_U10_03
- Potrafi określać zależności pomiędzy procesami produkcji chemicznej a właściwościami chemicznymi i fizykochemicznymi produktów przerobu ropy naftowej i produktów polimerowych.
- Efekt C1A_U10_04
- Potrafi określać wpływ właściwości chemicznych i fizykochemicznych produktów przerobu ropy naftowej i produktów polimerowych na ich właściwości eksploatacyjne.
- Efekt C1A_U10_05
- Potrafi określać wpływ właściwości chemicznych i fizykochemicznych produktów przerobu ropy naftowej i produktów polimerowych na ich jakość.
- Efekt C1A_U10_06
- Posiada umiejętność wykorzystania sygnałów rynkowych w bieżącej działalności biznesowej i potrafi ocenić wpływ podejmowanych decyzji na przepływy pieniężne, koszty, przychody i zyski oraz umie oszacować ryzyko podejmowanego projektu inwestycyjnego.
- Efekt C1A_U11_01
- Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym.
- Efekt C1A_U11_02
- Stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy związane z pracą w przemyśle chemicznym.
- Efekt C1A_U12_01
- Potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C1A_U13_01
- Potrafi dokonać krytycznej analizy procesu technologicznego i ocenić istniejące rozwiązania techniczne.
- Efekt C1A_U13_02
- Potrafi dokonać oceny efektywności procesów technologicznych za pomocą głównych wskaźników technologicznych.
- Efekt C1A_U14_01
- Potrafi sformułować specyfikację produktu i dokonać identyfikacji technologii jego otrzymywania.
- Efekt C1A_U14_02
- Potrafi dobrać właściwą technologię w celu uzyskania produktów naftowych, petrochemicznych i polimerowych o założonych właściwościach chemicznych i fizykochemicznych.
- Efekt C1A_U14_03
- Potrafi sformułować założenia do opracowania bilansu materiałowego i energetycznego procesu technologicznego.
- Efekt C1A_U15_01
- Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich typowych dla technologii chemicznej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
- Efekt C1A_U16_01
- Potrafi zaprojektować prostą aparaturę do procesu chemicznego.
- Efekt C1A_U16_02
- Potrafi zaprojektować proste urządzenie, system kontrolno-pomiarowy lub proces używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt C1A_U16_03
- Potrafi zaprojektować proces technologiczny z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt C1A_U16_04
- Potrafi zaprojektować wyrób z tworzywa sztucznego oraz proces jego otrzymywania z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt C1A_K01_01
- Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy), podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
- Efekt C1A_K01_02
- Ma świadomość konieczności poszerzania wiedzy ekonomiczno-społecznej, rozwijania umiejętności interpersonalnych i adaptacji do zmieniających się warunków.
- Efekt C1A_K02_01
- Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera z zakresu technologii chemicznej, w tym jej wpływ na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
- Efekt C1A_K02_02
- Ma świadomość konieczności przestrzegania prawa własności przemysłowej i praw autorskich.
- Efekt C1A_K03_01
- Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
- Efekt C1A_K04_01
- Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
- Efekt C1A_K04_02
- Potrafi określić priorytety oraz identyfikować i rozstrzygać problemy związane z realizacją określonego przez siebie i innych zadania.
- Efekt C1A_K05_01
- Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
- Efekt C1A_K06_01
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w tworzeniu i rozwijaniu indywidualnych form przedsiębiorczości.
- Efekt C1A_K07_01
- Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć technologii chemicznej i innych aspektów działalności inżyniera; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.