Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Zarządzanie Bezpieczeństwem Infrastruktury Krytycznej | Wydział Zarządzania | 2019/2020 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Zarządzanie Bezpieczeństwem Infrastruktury Krytycznej | dr hab. inż. Katarzyna Rostek prof. PW |
Warunki przyjęć:
Informacje na stronie Wydziału Zarządzania www.wz.pw.edu.pl/index.php/Kandydat
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Administracyjno-prawny | Kierunkowe | Prawne podstawy działalności gospodarczej (HES) | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Struktury systemu bezpieczeństwa i ochrony państwa (HES) | 2 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Zarządzanie bezpieczeństwem lokalnym (HES) | 2 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
Ekonomiczno-matematyczny | Kierunkowe | Algorytmiczna teoria gier | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody i modele fizyki w ekonomii i socjologii | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy kryptografii | 3 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Statystyka w zarządzaniu | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Źródła i metody oceny finansowania przedsięwzięć | 2 | 10 | 0 | 15 | 0 | 0 | 25 | sylabus |
Procesy i systemy techniczne | Kierunkowe | Diagnostyka techniczna | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Optymalizacja procesowa | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria niezawodności i bezpieczeństwa | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
Zarządzanie | Kierunkowe | Budowa i wdrażanie strategii organizacji | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Identyfikacja i doskonalenie procesów krytycznych organizacji | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna (HES) | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zarządzanie zasobami organizacji | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Ekonomiczno-matematyczny | Kierunkowe | Magazynowanie energii i ogniwa paliwowe | 3 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projekt: Plan finansowy przedsięwzięcia wspierającego procesy krytyczne organizacji | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
Obieralny | Kierunkowe | Przedmioty obieralne w języku polskim (Zarządzanie produkcją) | 9 | 0 | 110 | 0 | 0 | 0 | 110 | sylabus |
Procesy i systemy techniczne | Kierunkowe | Projekt: Niezawodność i bezpieczeństwo układu technicznego | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
Zapewnienie bezpieczeństwa organizacji | Kierunkowe | Bezpieczeństwo danych, informacji i systemów teleinformatycznych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Regulacyjne zapewnienie bezpieczeństwa i ciągłości działania | 2 | 15 | 10 | 0 | 0 | 0 | 25 | sylabus |
Zarządzanie | Kierunkowe | Projekt: Modele procesów krytycznych organizacji | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
Zarządzanie ryzykiem | Kierunkowe | Analiza i ocena ryzyka | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zaawansowane metody zarządzania ryzykiem | 2 | 10 | 15 | 0 | 0 | 0 | 25 | sylabus |
  |   | Zarządzanie ryzykiem w działalności gospodarczej | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Obieralny | Kierunkowe | Przedmioty obieralne w języku angielskim (Komunikacja i zarządzanie personelem) | 4 | 0 | 50 | 0 | 0 | 0 | 50 | sylabus |
Ogólny | Kierunkowe | Praca dyplomowa część 1 | 8 | 0 | 0 | 0 | 100 | 0 | 100 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
Zapewnienie bezpieczeństwa organizacji | Kierunkowe | Planowanie bezpieczeństwa | 2 | 10 | 15 | 0 | 0 | 0 | 25 | sylabus |
  |   | Zasady funkcjonowania instytucji państwa w sferze bezpieczeństwa | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
Zarządzanie ciągłością działania | Kierunkowe | Planowanie form ochrony i zapewnianie ciągłości działania | 2 | 10 | 15 | 0 | 0 | 0 | 25 | sylabus |
  |   | Projektowaniem symulacja i testowanie planów ciągłości działania | 2 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologiczne wspomaganie planowania i zapewniania ciągłości działania | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Wdrożenie i kontrola systemu zarządzania ryzykiem, bezpieczeństwem i ciągłością działania | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
Zarządzanie ryzykiem | Kierunkowe | Publiczne zarządzanie kryzysowe | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie bezpieczeństwem usług kluczowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie kryzysowe w organizacji | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Obieralny | Kierunkowe | Przedmioty obieralne w języku angielskim (Kompetencje cyfrowe) | 6 | 0 | 85 | 0 | 0 | 0 | 85 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne w języku polskim (Zarządzanie projektami) | 7 | 0 | 75 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
Ogólny | Kierunkowe | Praca dyplomowa część 2 | 12 | 0 | 0 | 0 | 120 | 0 | 120 | sylabus |
Zapewnienie bezpieczeństwa organizacji | Kierunkowe | Cyberbezpieczeństwo | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Obszary bezpieczeństwa w organizacji | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologiczne wspieranie bezpieczeństwa | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
Zarządzanie ciągłością działania | Kierunkowe | Zarządzanie incydentami | 1 | 10 | 15 | 0 | 0 | 0 | 25 | sylabus |
  |   | Zarządzanie komunikacją w zapewnianiu ciągłości działania | 1 | 15 | 10 | 0 | 0 | 0 | 25 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt B2_W01
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla funkcjonowania organizacji oraz kierunków ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań
- Efekt B2_W02
- główne trendy rozwojowe i wymagania w zakresie funkcjonowania współczesnych organizacji
- Efekt B2_W03
- metody i narzędzia oceny i rozwoju działalności organizacji, w szczególności w zakresie aspektów finansowych
- Efekt B2_W04
- w pogłębionym stopniu modele i metody wspomagające wypracowanie, ocenę i podejmowanie decyzji w procesach zarządzania organizacjami
- Efekt B2_W05
- w pogłębionym stopniu wymagania prawne i regulacyjne w zakresie bezpieczeństwa funkcjonowania infrastruktury krytycznej
- Efekt B2_W06
- w pogłębionym stopniu wiedzę z zakresu systemu bezpieczeństwa państwa, w tym bezpieczeństwa lokalnego
- Efekt B2_W07
- w pogłębionym stopniu miejsce bezpieczeństwa w zarządzaniu zasobowym, zna wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy w obrębie bezpieczeństwa osobowego, fizycznego, technicznego, a także bezpieczeństwa danych i informacji oraz systemów teleinformatycznych
- Efekt B2_W08
- w pogłębionym stopniu miejsce zarządzania bezpieczeństwem w dyscyplinie nauk o zarządzaniu oraz jego relacje do innych nauk (w tym nauk prawnych)
- Efekt B2_W09
- fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji związane z bezpieczeństwem organizacji
- Efekt B2_W10
- uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia związane z zarządzaniem ryzykiem
- Efekt B2_W11
- zasady tworzenia i rozwijania różnych form przedsiębiorczości.
- Efekt B2_W12
- ogólne zasady wykorzystania zasobów w przedsiębiorczości, w tym na etapach jej tworzenia i rozwijania.
- Efekt B2_W13
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla optymalizacji procesowej
- Efekt B2_W14
- pojęcia diagnostyki technicznej oraz modele i metody diagnozowania układów technicznych
- Efekt B2_W15
- modele i metody badań niezawodnościowych oraz relacje między niezawodnością i bezpieczeństwem
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt B2_U01
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu funkcjonowania organizacji
- Efekt B2_U02
- analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu funkcjonowania organizacji
- Efekt B2_U03
- przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające
- Efekt B2_U04
- dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
- Efekt B2_U05
- zebrać, przeanalizować oraz ocenić informacje ilościowe i jakościowe dotyczące planowanego przedsięwzięcia oraz przygotować jego plan finansowy
- Efekt B2_U06
- dokonać krytycznej analizy finansowej przedsięwzięcia, wyciągnąć z niej wnioski, oraz opracować prognozy
- Efekt B2_U07
- interpretować wymagania prawne i regulacyjne z zakresu bezpieczeństwa funkcjonowania organizacji i bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej oraz przekładać je na procedury i wymagania wewnętrzne w zakresie działalności organizacji
- Efekt B2_U08
- prawidłowo posługiwać się normami prawnymi przy rozwiązywaniu wybranych problemów zapewniania bezpieczeństwa organizacji (w tym organizacji sektora publicznego)
- Efekt B2_U09
- wykorzystywać posiadaną wiedzę w zakresie formułowania i rozwiązywania problemów decyzyjnych dotyczących zarządzania ryzykiem
- Efekt B2_U10
- prezentować wyniki swojej pracy
- Efekt B2_U11
- komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii
- Efekt B2_U12
- planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
- Efekt B2_U13
- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie
- Efekt B2_U14
- zaprojektować i wykonać plan utrzymania ciągłości działania, zaplanować i przeprowadzić jego wdrożenie oraz dobrać narzędzie informatyczne wspomagające proces zarządzania ryzykiem
- Efekt B2_U15
- zaproponować ulepszenie i modyfikację procesu wykorzystując metody optymalizacji
- Efekt B2_U16
- rozpoznać stan układu technicznego w procesie diagnozowania
- Efekt B2_U17
- wyznaczyć wskaźniki niezawodności i bezpieczeństwa wybranego układu / systemu technicznego
- Efekt B2_U18
- posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz specjalistyczną terminologią
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt B2_K01
- krytycznej oceny odbieranych treści
- Efekt B2_K02
- oceny stanu wiedzy (własnej i zespołu) oraz rozumie potrzebę uzupełniania jej w trybie ustawicznym
- Efekt B2_K03
- wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
- Efekt B2_K04
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy i ekonomiczny
- Efekt B2_K05
- uznawania znaczenia wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w organizacji w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, z uwzględnieniem wsparcia technologicznego
- Efekt B2_K06
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
- Efekt B2_K07
- rozwijania dorobku zawodu w zespole i w organizacji