Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Biotechnologia | Wydział Chemiczny | 2011/2012 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Biotechnologia | brak |
Cele:
Studia I stopnia na Wydziale Chemicznym trwają 3,5 roku i po ich ukończeniu student uzyskuje tytuł inżyniera. Absolwenci studiów I stopnia mogą następnie rozpocząć naukę na studiach II stopnia i ukończyć je po 1,5 roku z tytułem magistra inżyniera. Studia III stopnia (doktoranckie) trwają 4 lata i umożliwiają zdobycie tytułu doktora nauk chemicznych. Miarą postępów studenta w nauce, na I i II stopniu studiów, poza tradycyjnymi ocenami zgodnymi z akademicką skalą ocen, są również punkty odpowiadające Europejskiemu Systemowi Transferu Punktów Kredytowych (ECTS). Punkty, które są miarą nakładu pracy poświęconej na opanowanie wiedzy, zdobywa się zaliczając kolejne przedmioty. Liczba zdobytych punktów decyduje o semestrze i roku, na który student zostanie zarejestrowany. Student posiadający odpowiednio dużą liczbę punktów może być zarejestrowany na wyższy semestr niż wynikający z proponowanego planu studiów. Najzdolniejszym studentom daje to możliwość szybszego ukończenia studiów („przeskoczenie” semestru lub roku) i co za tym idzie wcześniejszego rozpoczęcia studiów II stopnia (magisterskich) lub studiów III stopnia (doktoranckich). Studia I stopnia (inżynierskie) Przez pierwszych pięć semestrów nauki wszyscy studiują według jednolitego programu. Nowy system daje możliwość indywidualnego wyboru planu studiów w zależności od zainteresowań i preferencji oraz dostosowania tempa studiowania do własnych zdolności. Na początku 6. semestru student wybiera temat pracy inżynierskiej i ma do wyboru, oprócz przedmiotów wspólnych, ścieżki studiowania ułatwiającej pogłębienie wiedzy z zakresu, w którym realizowana będzie praca inżynierska. Ostatni, 7. semestr poświecony jest w głównej mierze wykonywaniu pracy inżynierskiej. Kierunek Biotechnologia kształci studentów na studiach I stopnia na czterech specjalnościach: • Biotechnologia Chemiczna - Leki i Kosmetyki, • Mikrobioanalityka, • Biotechnologia Przemysłowa, • Biotechnologia w Inżynierii Środowiska. Każda ze specjalności oferuje studentom szereg przedmiotów specjalnościowych. Kształcenie obejmuje również przedmioty wspólne dla wszystkich specjalności, tj. bioinfo-rmatyka, zarządzanie przedsiębiorstwem, metodyka pracy doświadczalnej, bioetyka oraz ekologiczne i społeczne aspekty biotechnologii. Specjalność Biotechnologia Chemiczna - Leki i Kosmetyki jest realizowana przez Zakład Technologii i Biotechnologii Środków Leczniczych Instytutu Biotechnologii. Studia na specjalności są nastawione na praktyczne wykorzystanie osiągnięć nauk biologicznych i chemicznych w szczególności w przemysłach: farmaceutycznym, kosmetycznym, chemii gospodarczej i ochrony środowiska. Realizacji tego założenia służy bogaty wachlarz wykładów, w większości wybieranych przez studenta oraz laboratoria o zróżnicowanym programie, umożliwiającym wybór ćwiczeń zgodnych z zainteresowaniami. Wykłady obowiązkowe stanowią jedynie 40% ogólnej liczby godzin wykładowych. Studentom studiów I stopnia ścieżka kształcenia w ramach specjalności oferuje takie przedmioty, jak: podstawy toksykologii leków i biocydów, podstawy technologii kosmetyków i laboratorium syntezy i biotransformacji. Absolwenci tej specjalności uzyskują umiejętności niezbędne do projektowania i wytwarzania produktów farmaceutycznych i kosmetycznych, począwszy od opracowania koncepcji aż do etapu wdrażania do produkcji. Ich miejscem pracy są przede wszystkim: zaplecze badawczo-naukowe firm z obszaru przemysłu biotechnologicznego, firmy konsultingowe i admini-stracja państwowa. Specjalność MikroBioAnalityka jest prowadzona przez Zakład Mikrobioanalityki Instytutu Biotechnologii. Na specjalności studenci poznają zagadnienia obejmujące bioanalitykę, analityczną kontrolę bioprocesów, wytwarzanie i charakteryzację materiałów biokompatybilnych. Duży nacisk jest położony na miniaturowe narzędzia „Lab-on-a-Chip” i metodyki pozwalające na operacje jednostkowe w mikroskali, np. mikrobioreaktory do syntez z udziałem enzymów czy hodowli komórkowych. Miniaturowa skala stosowanych narzędzi oraz specyfika materiału biologicznego wymaga wiedzy i praktyki dotyczącej materiałów biokompatybilnych i metod oceny biozgodności. Program ścieżki kształcenia na studiach I stopnia obejmuje takie przedmioty, jak metrologia biochemiczna i akwizycja pomiarów, elektrochemiczne metody bioanalityczne, analiza biomateriałów i biotechnologia materiałów polimerowych. Absolwenci tej specjalności znajdują zatrudnienie w zapleczu naukowo-badawczym biologii molekularnej, inżynierii gene-tycznej i proteomiki, laboratoriach bioanalitycznych oraz firmach biotechnologicznych. Specjalność Biotechnologia Przemysłowa jest realizowana przez Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej PW. Specjalność prowadzi kształcenie w zakresie zagadnień przemysłowej realizacji procesów biotechnologicznych. W ramach ścieżki kształcenia studentom studiów I stopnia specjalność oferuje nauczanie następujących przedmiotów: procesy przenoszenia masy i energii, inżynieria bioreaktorów, projektowanie procesów biotechnologicznych. Program specjalności ukierunkowany jest na wszechstronne kształcenie specjalistów przygotowanych do pracy w wielu gałęziach przemysłu (m.in. w przemyśle farmaceutycznym, chemii przemysłowej, spożywczym), a także w zapleczu naukowo-badawczym biotechnologii, biurach projektowych oraz w firmach konsultingowych. Specjalność Biotechnologia w Inżynierii Środowiska jest prowadzona przez Wydział Inżynierii Środowiska PW. Studenci tej specjalności otrzymują gruntowną wiedzę pozwalającą na racjonalne sterowanie, zarówno w warunkach naturalnych, jak i w obiektach technicznych, zintegrowanymi procesami biotechnicznymi, fizycznymi i chemicznymi na potrzeby unieszkodliwiania antropogenicznych zanieczyszczeń środowiska. Chodzi w szczególności o wykorzystanie mikroorga-nizmów do usuwania zanieczyszczeń z wody, ścieków, gruntu i powietrza. Ścieżka kształcenia na I stopniu studiów w ramach specjalności obejmuje takie przedmioty, jak chemia wody, ścieków i osadów oraz technologia ścieków i osadów. Absolwenci tej specjalności znajdują zatrudnienie w instytutach naukowo-badawczych, w przemyśle i instytucjach związanych z ochroną środowiska a szczególnie w laboratoriach kontrolnych.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | HES | Ochrona środowiska i ekologia | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Biologia komórki | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia ogólna i nieorganiczna | 6 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Fizyka i biofizyka I | 8 | 60 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Grafika inżynierska | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka I | 8 | 60 | 60 | 0 | 0 | 0 | 120 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy I | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Biologia komórki | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia fizyczna | 5 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Chemia fizyczna - ćwiczenia | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia ogólna i nieorganiczna | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka i biofizyka II | 6 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Informatyka I | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka II | 7 | 60 | 30 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy II | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Chemia analityczna | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Chemia analityczna - laboratorium | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna I | 7 | 60 | 30 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Fizykochemiczne podstawy procesów biotechnologicznych | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Genetyka | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika płynów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obieralne | Podstawy chemii polimerów i biopolimerów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=23 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Informatyka II | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy III | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Biochemia | 6 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Biochemia - laboratorium | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna I | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Inżynieria bioprocesowa | 6 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Inżynieria bioprocesowa - projekt | 4 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Aparatura procesowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Biologia molekularna | 5 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Biotechnologia I | 2 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Enzymologia | 5 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mikrobiologia ogólna i przemysłowa | 6 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Obieralne | Przedmioty obieralne | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna II | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Informatyka III | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka III | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mechanika płynów | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody spektroskopowe | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia organiczna | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Termodynamika molekularna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | HES | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Biotechnologia II | 8 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria genetyczna | 5 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Kultury tkankowe i komórkowe roślin i zwierząt | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mikrobiologia ogólna i przemysłowa | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 120 | sylabus |
  | Obieralne | Analityczne metody instrumentalne | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Analityczne metody instrumentalne - laboratorium | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna II | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Metody spektroskopowe | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Miniaturyzacja w chemii analitycznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Miniaturyzacja w chemii analitycznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy chemii bioorganicznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie inżynierskie w ochronie środowiska | 5 | 30 | 0 | 0 | 45 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Toksykologia ogólna | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Biotechnologia chemiczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Biotechnologia chemiczna | Obowiązkowe | Laboratorium syntezy i biotransformacji | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Podstawy kosmetologii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy technologii leków i biocydów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Specjalność: Biotechnologia przemysłowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Biotechnologia przemysłowa | Obowiązkowe | Inżynieria bioreaktorów | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria bioreaktorów - projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy przenoszenia masy i energii | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie procesów biotechnologicznych - projekt | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Specjalność: Biotechnologia w inżynierii środowiska
(Rozwiń)
|
||||||||||
Biotechnologia w inżynierii środowiska | Obowiązkowe | Chemia wody, ścieków i osadów | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia ścieków i osadów | 6 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 105 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Specjalność: Mikrobioanalityka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikrobioanalityka | Obowiązkowe | Analiza biomateriałów | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Biotechnologia materiałów polimerowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektrochemiczne metody bioanalityczne | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metrologia biochemiczna i akwizycja pomiarowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Ekonomika produkcji | 1 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ochrona własności intelektualnej w biotechnologii | 1 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pracownia inżynierska / Praca dyplomowa | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Systemy zapewniania jakości | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  | Obieralne | Chemia oddziaływań lek-receptor | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Systemy usuwania zanieczyszczeń antropogenicznych | 5 | 30 | 0 | 0 | 45 | 0 | 75 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- Posiada wiedzę z matematyki pozwalającą na posługiwanie się metodami matematycznymi właściwymi dla kierunku biotechnologia, w tym wykonywanie obliczeń inżynierskich, statystycznych oraz interpretacja zjawisk przyrodniczych
- Efekt K_W02
- Posiada wiedzę z fizyki i biofizyki pozwalającą na posługiwanie się modelami i pojęciami właściwymi dla kierunku biotechnologia
- Efekt K_W03
- Posiada ugruntowaną wiedzę ogólną z podstawowych działów chemii obejmującą chemię nieorganiczną, organiczną i fizyczną
- Efekt K_W04
- Posiada podstawową wiedzę z chemii analitycznej, w tym znajomość nowoczesnych technik analitycznych
- Efekt K_W05
- Ma wiedzę z zakresu ochrony środowiska i ekologii
- Efekt K_W06
- Efekt K_W07
- Posiada wiedzę z zakresu fizykochemicznych podstaw procesów biotechnologicznych
- Efekt K_W08
- Posiada ogólną orientację w aktualnych kierunkach rozwoju biotechnologii i przemysłu biotechnologicznego
- Efekt K_W09
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu genetyki i inżynierii genetycznej
- Efekt K_W10
- Posiada podstawową wiedzę z inżynierii bioprocesowej, aparatury procesowej w tym bioreaktorów
- Efekt K_W11
- Posiada wiedzę o zagrożeniach związanych z realizacją procesów biotechnologicznych, zna obowiązujące regulacje międzynarodowe w zakresie bezpieczeństwa technicznego i podstawowe zagadnienia bezpieczeństwa i higieny pracy
- Efekt K_W12
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu mikrobiologii ogólnej i przemysłowej
- Efekt K_W13
- Efekt K_W14
- Efekt K_W15
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu technologii informacyjnych, w tym znajomość pakietów oprogramowania m.in. do grafiki inżynierskiej
- Efekt K_W16
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu biologii molekularnej
- Efekt K_W17
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, ekonomiki produkcji, nauk prawnych, humanistycznych i społecznych związaną z pozatechnicznymi aspektami wykonywanej pracy
- Efekt K_W19
- Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W20
- Posiada podstawową wiedzę dotyczącą transferu technologii chemicznych oraz komercjalizacji wyników badań, w tym zagadnień ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Potrafi pozyskiwać i rozumie informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi interpretować uzyskane informacje, oraz oceniać ich rzetelność i wyciągać z nich wnioski, formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- Porozumiewa się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym, w tym także w wybranym języku obcym
- Efekt K_U03
- Posługuje się poprawnie terminologią i nomenklaturą stosowaną w chemii, biologii, biochemii i biotechnologii, również w wybranym języku obcym
- Efekt K_U04
- Zna język angielski na poziomie biegłości B2 i umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu chemii w stopniu niezbędnym do posługiwania się specjalistyczną bieżącą literaturą fachową w zakresie chemii, biologii, biochemii i biotechnologii
- Efekt K_U05
- Potrafi samodzielnie przedstawić wyniki badań własnych w postaci samodzielnie przygotowanej rozprawy (referatu) zawierającej opis i uzasadnienie celu pracy, przyjętą metodologię, wyniki oraz ich znaczenie na tle innych podobnych badań
- Efekt K_U06
- Potrafi przygotować i przedstawić ustną prezentację z zakresu studiowanego zagadnienia lub realizacji zadania badawczego, w tym także w wybranym języku obcym
- Efekt K_U07
- Potrafi w sposób popularny przedstawić najnowsze wyniki odkryć dokonanych w zakresie biotechnologii i pokrewnych dyscyplin przyrodniczych
- Efekt K_U08
- Potrafi posługiwać się podstawowymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym programami komputerowymi wspomagającymi realizację zadań inżynierskich z zakresu biotechnologii
- Efekt K_U09
- Posiada umiejętność samodzielnego planowania i wykonywania badań eksperymentalnych, realizacji prostych zdań badawczych i przeprowadzenia ekspertyz pod opieką opiekuna naukowego
- Efekt K_U10
- Posiada umiejętność interpretacji i krytycznej dyskusji wyników prowadzonych badań, a także jest zdolny do wyciągania wniosków w celu modyfikacji wcześniej przyjętych założeń
- Efekt K_U11
- Potrafi wykorzystać proste metody obliczeniowe i statystyczne, eksperymentalne i analityczne do formułowania i rozwiązywania problemów w zakresie biotechnologii
- Efekt K_U12
- W oparciu o wiedzę ogólną wyjaśnia podstawowe zjawiska związane z istotnymi procesami w biotechnologii
- Efekt K_U13
- Rozróżnia typy reakcji chemicznych i posiada umiejętność ich doboru do realizowanych procesów chemicznych
- Efekt K_U14
- Potrafi scharakteryzować różne stany materii wykorzystując teorie używane do ich opisu
- Efekt K_U15
- Posługuje się podstawowymi technikami laboratoryjnymi w zakresie biologii komórki, mikrobiologii, biochemii, genetyki i enzymologii
- Efekt K_U17
- Stosuje metody analityczne i aparaturę do prowadzenia obserwacji zjawisk biologicznych i pomiarów właściwości fizykochemicznych w laboratorium i w terenie
- Efekt K_U18
- Zna zasady BHP i stosuje podstawowe regulacje prawne związane z wybraną specjalnością umożliwiające odpowiedzialne stosowanie nabytej wiedzy w pracy zawodowej.
- Efekt K_U19
- Planuje i realizuje właściwą gospodarkę odpadami chemicznymi i biologicznymi
- Efekt K_U20
- Potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej działań związanych z wdrażaniem technologii i realizacją procesów chemicznych
- Efekt K_U21
- Potrafi dokonać analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania technologiczne, aparaturowe i procesowe w zakresie biotechnologii
- Efekt K_U22
- Potrafi sformułować specyfikację prostych procesów biotechnologicznych w odniesieniu do surowców, operacji jednostkowych i aparatury
- Efekt K_U23
- Posiada umiejętność samodzielnego projektowania prostych procesów i operacji jednostkowych stosowanych w biotechnologii
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się - podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia
- Efekt K_K02
- Potrafi formułować problemy w celu pogłębienia rozumienia danego zagadnienia lub uzupełnienia luk w rozumowaniu
- Efekt K_K03
- Ma świadomość potrzeby przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania prawa, w tym praw autorskich.
- Efekt K_K05
- Potrafi pracować w zespole, pełnić w nim różne funkcje (w tym kierownicze) i ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową
- Efekt K_K06
- Potrafi pracować samodzielnie mając świadomość konieczności stałego pogłębiania i aktualizowania wiedzy.
- Efekt K_K07
- Potrafi formułować opinie dotyczące kwestii zawodowych oraz argumentować na ich rzecz zarówno w środowisku specjalistów jak i niespecjalistów.
- Efekt K_K08
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy