Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Fizyka Techniczna | Wydział Fizyki | 2019/2020 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Fizyka Techniczna | . |
Cele:
Studia drugiego stopnia na kierunku Fizyka Techniczna mogą być realizowane w systemie trzy- lub czterosemestralnym. Dokładniej, studia drugiego stopnia na kierunku Fizyka Techniczna trwają: • trzy semestry dla studentów, którzy posiadają dyplom inżyniera w zakresie Fizyki Technicznej i podczas ukończonych wcześniej studiów zaliczyli przedmioty oraz wykonali pracę dyplomową, łącznie na sumę co najmniej 30 punktów ECTS z zakresu specjalności deklarowanej na studiach drugiego stopnia; • cztery semestry dla absolwentów innych kierunków oraz absolwentów kierunku Fizyka Techniczna, którzy nie spełniają wspomnianego warunku. W przypadku studiów czterosemestralnych kandydat jest zobowiązany do uzupełnienia program studiów o dodatkowe przedmioty w wymiarze 30 punktów ECTS. W szczególności, dla osób przyjętych na studia drugiego stopnia, posiadających dyplom licencjata uzyskany po studiach 6-semestralnych, wymagane jest uzyskanie na studiach drugiego stopnia 120 punktów ECTS (co oznacza konieczność ukończenia czterosemestralnych studiów drugiego stopnia). Studia drugiego stopnia na kierunku Fizyka Techniczna dotyczą jednej z 5 specjalności: • Eksploracja Danych i Modelowanie Interdyscyplinarne • Fizyka Medyczna • Fizyka i Technika Jądrowa • Fizyka Zaawansowanych Materiałów • Optyka Stosowana Na ostatnim semestrze studiów studenci wykonują w pracowniach Wydziału pracę dyplomową związaną z tematyką badań prowadzonych w poszczególnych Zakładach Naukowych. Prace dyplomowe mogą być również wykonywane we współpracy z innymi instytucjami naukowymi w kraju lub za granicą. Ukończenie kierunku Fizyka Techniczna daje umiejętność stosowania metod fizycznych do rozwiązywania problemów związanych nie tylko z techniką, ale również z naukami takimi jak ekonomia, bądź socjologia. Dzięki temu przed absolwentami Wydziału Fizyki PW otwierają się możliwości zatrudnienia w bankowości, finansach i ubezpieczeniach. Studiowanie fizyki prowadzi do wykształcenia zdolności analitycznego myślenia i samodzielnego rozwiązywania problemów. Są to umiejętności uniwersalne, poszukiwane przez różnych pracodawców, umiejętności, umożliwiające absolwentowi szybką adaptację do ciągle zmieniającego się rynku pracy.
Warunki przyjęć:
https://www.pw.edu.pl/Kandydaci/Studia-stacjonarne-II-stopnia2
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Eksploracja Danych i Modelowanie Interdyscyplinarne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Eksploracja Danych i Modelowanie Interdyscyplinarne | Obowiązkowe | Analiza sygnału w dziedzinie czasu i częstości | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Bazy i Hurtownie Danych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody i modele fizyki w ekonomii i socjologii | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów stochastycznych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie Sieci Złożonych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy High Performance Computing | 2 | 15 | 0 | 10 | 10 | 0 | 35 | sylabus |
  |   | Podstawy i zastosowania teorii informacji | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Statystyczna Eksploracja Danych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wstęp do wnioskowania statystycznego | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Specjalność: Fizyka i technika jądrowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka i technika jądrowa | Obowiązkowe | Detekcja promieniowania jądrowego | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka zderzeń ciężkich jonów | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mechanika kwantowa 2 | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów jądrowych | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Oprogramowanie eksperymentu fizycznego | 4 | 15 | 0 | 45 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy fizyczne energetyki jądrowej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot matematyczny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Specjalność: Fizyka Medyczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka Medyczna | Obowiązkowe | Biofizyka z elementami biochemii | 3 | 20 | 10 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektrofizjologia | 5 | 45 | 0 | 30 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Metody optyczne w medycynie | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Statystyka w medycynie | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Techniki medycyny nuklearnej | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Tomografia rezonansu magnetycznego | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Specjalność: Fizyka Zaawansowanych Materiałów
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka Zaawansowanych Materiałów | Obowiązkowe | Elementy Chemii Ciała Stałego | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka Ciała Stałego | 5 | 29 | 0 | 2 | 0 | 29 | 60 | sylabus |
  |   | Fizyka Przyrządów Półprzewodnikowych | 3 | 20 | 0 | 10 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium nanotechnologii | 5 | 15 | 0 | 60 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Optyka ciała stałego | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot matematyczny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Termodynamika Materiałów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Specjalność: Optyka Stosowana
(Rozwiń)
|
||||||||||
Optyka Stosowana | Obowiązkowe | Komputerowe Metody Optyki | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Laboratorium informatyki optycznej | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Optyka ciała stałego | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot matematyczny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technika Laserów | 6 | 75 | 0 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Teoria światłowodów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Kierunkowe wspólne | Obowiązkowe | Przedmiot humanistyczny | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Eksploracja Danych i Modelowanie Interdyscyplinarne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Eksploracja Danych i Modelowanie Interdyscyplinarne | Obowiązkowe | Akwizycja danych telemetrycznych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Kryptografia i ochrona danych | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Modelowanie zjawisk kolektywnych wsparte danymi rzeczywistymi | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Nieliniowa analiza sygnałów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 6 | 90 | 0 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Wstęp do programowania równoległego i rozproszonego | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Fizyka i technika jądrowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka i technika jądrowa | Obowiązkowe | Fizyka jądra i cząstek elementarnych | 4 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Laboratorium fizyki i techniki jądrowej 2 | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Nowe rozwiązania w energetyce jądrowej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Układy kontrolno-pomiarowe w instalacjach jądrowych | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Fizyka Medyczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka Medyczna | Obowiązkowe | Laboratorium fizyki medycznej | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Optoelektroniczne metody w diagnostyce medycznej | 3 | 40 | 0 | 20 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Oscylacje w układach biologicznych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Tomografia komputerowa | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Fizyka Zaawansowanych Materiałów
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka Zaawansowanych Materiałów | Obowiązkowe | Fotowoltaika | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kwantowe Metody Fizyki Ciała Stałego | 6 | 30 | 15 | 30 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Laboratorium Przetwarzania Energii | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Magazynowanie Energii i Ogniwa Paliwowe | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Półprzewodnikowe Przyrządy Optoelektroniczne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Optyka Stosowana
(Rozwiń)
|
||||||||||
Optyka Stosowana | Obowiązkowe | Elektrodynamika kwantowa | 4 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fotonika Ciekłych Kryształów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fotonika światłowodowa | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Optyka nieliniowa | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Optyka ośrodków anizotropowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Półprzewodnikowe Przyrządy Optoelektroniczne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Kierunkowe wspólne | Obowiązkowe | Laboratorium przeddyplomowe | 6 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Przedmiot humanistyczny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Eksploracja Danych i Modelowanie Interdyscyplinarne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Eksploracja Danych i Modelowanie Interdyscyplinarne | Obowiązkowe | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Współczesne problemy fizyki | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Fizyka i technika jądrowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka i technika jądrowa | Obowiązkowe | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Współczesne problemy fizyki | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Fizyka Medyczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka Medyczna | Obowiązkowe | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia fizyki medycznej | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Fizyka Zaawansowanych Materiałów
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka Zaawansowanych Materiałów | Obowiązkowe | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Współczesne problemy fizyki | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Optyka Stosowana
(Rozwiń)
|
||||||||||
Optyka Stosowana | Obowiązkowe | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Współczesne problemy fizyki | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Kierunkowe wspólne | Obowiązkowe | Praca dyplomowa | 20 | 0 | 0 | 0 | 180 | 0 | 180 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=23 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 8: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Eksploracja Danych i Modelowanie Interdyscyplinarne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Eksploracja Danych i Modelowanie Interdyscyplinarne | Obieralne | Analisys and Design of Communications Protocols | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Computational Electromagnetics for Telecommunication | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Computer Networks | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Contemporary Heuristic Techniques | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Digital Signal Processing | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Introduction to Signal Transmission | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Multi-Service and Multimedia Networks | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Optical Fiber Transmission | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Satellite Communication Systems | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Signal Processing in Telecommunications and Radar | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Wireless Networking | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt FT2_W01
- ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie fizyki kwantowej
- Efekt FT2_W02
- ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie zaawansowanych metod matematyki niezbędnych dla wybranej specjalności
- Efekt FT2_W03
- ma podbudowaną teoretycznie szeroką wiedzę w zakresie swojej specjalności
- Efekt FT2_W04
- ma wiedzę o tendencjach rozwojowych i najistotniejszych osiągnięciach z zakresu studiowanej specjalności.
- Efekt FT2_W05
- ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwarunkowań praktyce inżynierskiej z zakresu fizyki technicznej
- Efekt FT2_W06
- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
- Efekt FT2_W07
- ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów
- Efekt FT2_W08
- zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla fizyki technicznej
- Efekt FT2_W09
- ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt FT2_W10
- ma uporządkowaną wiedzę o języku angielskim na poziomie B+ dotyczącą słownictwa, gramatyki oraz rozumienia i tworzenia tekstów pisanych i mówionych z zakresu fizyki technicznej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt FT2_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, standardów, baz danych, specyfikacji technicznych oraz innych źródeł: potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
- Efekt FT2_U02
- potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz innych środowiskach w języku angielskim lub innym obcym języku stosowanym w dziedzinie
- Efekt FT2_U03
- potrafi przygotować krótki doniesienie naukowe w języku polskim i angielskim przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
- Efekt FT2_U04
- potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
- Efekt FT2_U05
- ma umiejętności językowe ogólne i w zakresie tematyki fizyki technicznej zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
- Efekt FT2_U06
- potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
- Efekt FT2_U07
- potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie fizyki technicznej
- Efekt FT2_U08
- potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
- Efekt FT2_U09
- potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich – integrować wiedzę matematyczną i z zakresu fizyki technicznej oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
- Efekt FT2_U10
- potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi z zakresu fizyki technicznej
- Efekt FT2_U11
- potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć techniki i technologii w zakresie fizyki technicznej
- Efekt FT2_U12
- ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym właściwym dla fizyki technicznej i zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
- Efekt FT2_U13
- potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
- Efekt FT2_U14
- potrafi zaproponować ulepszenia funkcjonalne lub użytkowe istniejących rozwiązań technicznych w zakresie fizyki technicznej
- Efekt FT2_U15
- potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić – zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów – istniejące rozwiązania techniczne w zakresie fizyki technicznej
- Efekt FT2_U16
- potrafi dokonać identyfikacji i zaplanować złożone zadania inżynierskie w dziedzinie fizyki technicznej, w tym nietypowe, uwzględniając aspekty pozatechniczne w zakresie studiowanej specjalności
- Efekt FT2_U17
- potrafi krytycznie ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu fiyzki technicznej, w tym dostrzec ich ograniczenia; potrafi – stosując także koncepcyjnie nowe metody – rozwiązywać zadania inżynierskie z zakresu fizyki technicznej, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające zagadnienia badawcze
- Efekt FT2_U18
- potrafi – zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne – zaprojektować złożone urządzenia, eksperyment badawczy, usługę lub system z zakresu fizyki technicznej, oraz zrealizować, przetestować, zainstalować i udokumentować ten projekt (co najmniej w części) używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt FT2_K01
- potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt FT2_K02
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
- Efekt FT2_K03
- ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
- Efekt FT2_K04
- potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
- Efekt FT2_K05
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
- Efekt FT2_K06
- ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej: podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia