Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Aerospace Engineering | Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa | 2020/2021 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Lotnictwo i Kosmonautyka |
Cele:
The objectives of the study is to gain the skills allowing for the independent and creative analysis of advanced engineering problems. The graduates are prepared not only for the work in industry but also for solving the research problems. Each diploma thesis is reviewed by 2 reviewers and is defended in the presence of commission consisting of professors and assistant professors.
Warunki przyjęć:
Polish candidates follow the standard enrolment procedure for the Faculty of Power and Aeronautical Engineering (see http://www.pw.edu.pl/portal/page/portal/pw/Kandydaci). The accepted candidate can opt for English Language Studies by filling the form and sending (or bringing) it to the Deans Office before August 15. Usually this form accompanies the letter of acceptance, sent approx. in July to each candidate. The admission deadlines for foreign candidates can be found at: http://www.cwm.pw.edu.pl/students. The application should be submitted to: International Students Office Center for International Cooperation Warsaw University of Technology Pl. Politechniki 1, 00-661 Warsaw, Poland e-mail: students@cwm.pw.edu.pl Where to get the detailed information: International Students Office, Centre for International Cooperation http://www.cwm.pw.edu.pl/students e-mail: students@cwm.pw.edu.pl
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Aerospace Engineering | Specialization | Advanced Computational Fluid Dynamics | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Aircraft Maintenance Management | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Aircraft Systems Laboratory | 3 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Composite materials in Aerospace | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Dynamics of flight | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Heat Transfer in Aerospace | 4 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mechanics of Thin Walled Structures | 3 | 15 | 15 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Partial Differential Equations | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Physics of the Atmosphere | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Space Technology | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Control in Aerospace | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=29 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Aerospace Engineering | Specialization | Advanced Aerospace Engines Laboratory | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Attitude and navigation systems | 4 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fatigue and Aircratf Diagnostic Systems | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Intermediate Master Project | 6 | 0 | 0 | 0 | 90 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Physics 2 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sensors and Measurement Systems | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Signals and Identification Methods | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Structural Analysis of Aeroengines | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Aerospace Engineering | Specialization | Elective course(s) AE1 | 3 | 75 | 0 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Master Diploma Seminar | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Master Diploma Thesis | 20 | 0 | 0 | 0 | 225 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Optmization in Aircraft Design | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Unmanned aerial vehicles | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=31 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Aero2_W01
- Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów nauki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań związanych z lotnictwem i kosmonautyką
- Efekt Aero2_W02
- Zna klasyfikację równań różniczkowych cząstkowych oraz metody rozwiązywania niektórych typów takich równań.
- Efekt Aero2_W03
- Zna matematyczne metody optymalizacji mające zastosowanie w lotnictwie.
- Efekt Aero2_W04
- Zna wybrane elementy szczególnej teorii względności. Posiada wiedzę na temat falowych właściwości światła oraz możliwości wykorzystania fotoniki w technice.
- Efekt Aero2_W05
- Zna skład chemiczny i budowę atmosfery oraz najważniejsze zjawiska fizyczne, które w niej występują oraz mają wpływ na przewidywanie pogody i bezpieczeństwo lotów.
- Efekt Aero2_W06
- Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
- Efekt Aero2_W07
- Zna metody regulacji automatycznej, kaskadowe układy regulacji oraz metody oceny własności dynamicznych układu regulacji. Posiada wiedzę na temat metod projektowania układów regulacji.
- Efekt Aero2_W08
- Posiada wiedzę na temat podstawowych i złożonych mechanizmów wymiany ciepła. Zna podstawowe prawa rządzące przepływami ciepła i właściwości termofizyczne materiałów istotnych z punktu widzenia wymiany ciepła.
- Efekt Aero2_W09
- Zna metody identyfikacji parametrów układów występujących w technice. Zna zalety i ograniczenia różnych metod przetwarzania sygnałów.
- Efekt Aero2_W10
- Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia charakteryzujące lotnictwo i kosmonautykę: wytrzymałość konstrukcji, aerodynamikę wewnętrzną lub zewnętrzną oraz wyposażenie pokładowe
- Efekt Aero2_W11
- Posiada wiedzę na temat modelowania ruchu statku powietrznego. Zna równania ruchu nieodkształcalnych statków powietrznych oraz posiadających dodatkowe stopnie swobody. Ma wiedzę na temat linearyzacji równań ruchu, metod wyznaczania pochodnych aerodynamicznych oraz metod badania ruchu statków powietrznych w różnych fazach lotu.
- Efekt Aero2_W12
- Posiada wiedzę na temat budowy i zasad działania systemów radiolokacji, systemów zwiększających bezpieczeństwo lotów oraz poszerzoną wiedzę na temat systemów i instalacji omawianych na pierwszym stopniu studiów.
- Efekt Aero2_W13
- Posiada wiedzę na temat procesu projektowania statku latającego oraz funkcji, charakterystyk, obciążeń i typowych przykładów konstrukcji jego elementów. Zna wybrane fragmenty obowiązujących przepisów budowy statków powietrznych.
- Efekt Aero2_W14
- Ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową związaną z niektórymi obszarami inżynierii lotniczej i kosmicznej w zakresie konstrukcji płatowców lub konstrukcji zespołów napędowych i teorii spalania lub projektowania integracji i symulacji systemów pokładowych lub kosmonautyki.
- Efekt Aero2_W15
- Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w obszarze lotnictwa i kosmonautyki i dyscyplin pokrewnych
- Efekt Aero2_W16
- Zna proponowane rozwiązania konstrukcyjne przyszłościowych i nietypowych rodzajów napędów.
- Efekt Aero2_W17
- Ma wiedzę na temat Bezpilotowych Systemów Lotniczych, ich systemów pokładowych i stacji naziemnych.
- Efekt Aero2_W18
- Zna metody systemowego podejścia do projektowania i organizacji misji kosmicznych
- Efekt Aero2_W19
- Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych. Zna metody eksploatacji statków powietrznych w aspekcie bezpieczeństwa, niezawodności i kosztów, a w szczególności zarządzania ciągłą zdatnością do lotu z uwzględnieniem wymogów normatywnych i rozwoju nieniszczących metod oceny stanu technicznego.
- Efekt Aero2_W20
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich związanych z lotnictwem i kosmonautyką
- Efekt Aero2_W21
- Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia społecz¬nych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
- Efekt Aero2_W22
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt Aero2_W23
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
- Efekt Aero2_W24
- Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla lotnictwa i kosmonautyki.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Aero2_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim; po¬trafi integrować uzyskane informacje dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
- Efekt Aero2_U02
- Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim
- Efekt Aero2_U03
- Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
- Efekt Aero2_U04
- Potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu lotnictwa i kosmonautyki
- Efekt Aero2_U05
- Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
- Efekt Aero2_U06
- Ma umiejętności językowe w zakresie lotnictwa i kosmonautyki, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
- Efekt Aero2_U07
- Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunika¬cyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
- Efekt Aero2_U08
- Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
- Efekt Aero2_U09
- Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz ekspery¬mentalne
- Efekt Aero2_U10
- Potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynier¬skich – integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla lotnictwa i kosmonautyki oraz zastosować podejście systemowe uwzględniające także aspekty pozatechniczne
- Efekt Aero2_U11
- Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
- Efekt Aero2_U12
- Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w lotnictwie i kosmonautyce
- Efekt Aero2_U13
- Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
- Efekt Aero2_U14
- Potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
- Efekt Aero2_U15
- Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące w lotnictwie i kosmonautyce rozwiązania tech¬niczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi itp.
- Efekt Aero2_U16
- Potrafi zaproponować ulepszenia/usprawnienia istnieją¬cych rozwiązań technicznych
- Efekt Aero2_U17
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla lotnictwa i kosmonautyki, w tym zadań nietypowych, w tym uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
- Efekt Aero2_U18
- Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla lotnictwa i kosmonautyki, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody ¬rozwiązywać złożone zadania inżynierskie charaktery¬styczne dla lotnictwa i kosmonautyki, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
- Efekt Aero2_U19
- Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane ze swoją lotniczą lub kosmonautyczną specjalizacją, oraz zrealizować ten projekt - przynajmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, jeśli trzeba - przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Aero2_K01
- Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
- Efekt Aero2_K02
- Ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
- Efekt Aero2_K03
- Potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role
- Efekt Aero2_K04
- Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
- Efekt Aero2_K05
- Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
- Efekt Aero2_K06
- Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt Aero2_K07
- Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicz¬nej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazy¬wania społeczeństwu - m.in., poprzez środki masowego prze¬kazu informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżyniera; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia