Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Mechanika i Budowa Maszyn | Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku | 2020/2021 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Mechanika i Budowa Maszyn | mgr Dorota Chudzicka, tel.: +48242627494, e-mail: d.chudzickai@pw.plock.pl |
Cele:
Absolwent posiada umiejętność posługiwania się zaawansowaną wiedzą z zakresu mechaniki, projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn i systemów wytwórczych. Uzyskuje wiedzę w zakresie technologii procesów wytwarzania maszyn i produktów, metod informatycznych wspomagających prace inżynierskie: projektowanie, wytwarzanie, eksploatację maszyn i dobór materiałów inżynierskich. Posiada wiedzę z zakresu technologii proekologicznych i systemów zintegrowanego zarządzania środowiskiem, bezpieczeństwem i jakością w procesach wytwórczych. Absolwent jest przygotowany do: twórczej działalności w zakresie projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn i systemów wytwórczych; kierowania i rozwijania produkcji w przedsiębiorstwach przemysłowych oraz zarządzania procesami technologicznymi; samodzielnego prowadzenia badań w jednostkach naukowo-badawczych; zarządzania pracowniami projektowymi z zakresu konstrukcji maszyn i procesów technologicznych; podejmowania twórczych inicjatyw i decyzji; samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej. Absolwent powinien opanować umiejętność współpracy z ludźmi, kierowania zespołami oraz zarządzania jednostkami przemysłowymi i naukowo-badawczymi. Absolwent jest przygotowany do pracy w: jednostkach projektowo-konstrukcyjnych i technologicznych; przedsiębiorstwach przemysłu maszynowego i przemysłów pokrewnych; instytucjach naukowo-badawczych oraz ośrodkach badawczo-rozwojowych; jednostkach zajmujących się doradztwem i upowszechnianiem wiedzy z zakresu mechaniki i budowy maszyn oraz inżynierii wytwarzania.
Warunki przyjęć:
Dyplom ukończenia studiów wyższych; postępowanie kwalifikacyjne na podstawie złożonych dokumentów
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | Diagnostyka systemów technicznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria jakości i niezawodności | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Inżynieria jakości i niezawodności - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria materiałowa | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Inżynieria materiałowa - projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Logistyka | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Logistyka - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika analityczna | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy naukowych badań | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów fotowoltaicznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów fotowoltaicznych - projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów mechatronicznych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów mechatronicznych - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przepływy płynów i mieszanin wielofazowych | 1 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przepływy płynów i mieszanin wielofazowych-laboratorium | 1 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Źródła napędu maszyn i pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Matematyka | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Specjalność - Systemy mechaniczne i energetyczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Specjalność - Systemy mechaniczne i energetyczne | Obieralne | Przedmiot obieralny A | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny F | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Systemy ekspertowe | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Techniki komputerowe w miernictwie wielkości termodynamicznych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologie przetwórstwa tworzyw sztucznych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Termodynamiczne podstawy magazynowania energii | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
HES | Obowiązkowe | Etyczne i ekologiczne problemy w produkcji przemysłowej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorstwo na rynku UE | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Angielska terminologia techniczna w inżynierii mechanicznej | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Aparatura przemysłowa | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Aparatura przemysłowa-projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Mechanika materiałów sypkich | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Mechanika materiałów sypkich - laboratorium | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Modelowanie systemów mechanicznych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Modelowanie systemów mechanicznych - laboratorium | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy wymiany masy | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Procesy wymiany masy - laboratorium | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Spawalność stali i metali nieżelaznych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia Cax | 1 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia Cax - projekt | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Wspólne dla Wydziału | Obieralny przedmiot wydziałowy | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Prawo budowlane, wodne i ochrony środowiska | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Problem adhezji i łączenia materiałów | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zarządzanie przedsięwzięciami | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Specjalność - Systemy mechaniczne i energetyczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Specjalność - Systemy mechaniczne i energetyczne | Obieralne | Przedmiot obieralny B | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny C | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny D | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny E | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny E - Projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Chłodnictwo | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria źródeł energii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metoda elementów skończonych i symulacja cyfrowa | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Programowanie robotow przemysłowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie konstrukcji blaszanych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie konstrukcji blaszanych - projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie lekkich konstrukcji ramowych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie lekkich konstrukcji ramowych - projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Wizualizacja procesów przemysłowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia integracji procesów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe z możliwością wyboru | Praca dyplomowa | 12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 4 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=24 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Nowe techniki wytwarzania | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Nowe techniki wytwarzania-projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Systemy energetyczne w przemyśle | 1 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy energetyczne w przemyśle - projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt M2A_W01_01
- Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów matematyki, obejmującą elementy matematyki dyskretnej i stosowanej oraz metody optymalizacji, w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do formułowania, opisu, analizy i rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich w zakresie mechaniki oraz budowy i eksploatacji maszyn i aparatury przemysłowej.
- Efekt M2A_W01_02
- Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów fizyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich związanych z projektowaniem, użytkowaniem i eksploatacją oraz badaniami konstrukcji i systemów mechanicznych.
- Efekt M2A_W02_01
- Ma szczegółową wiedzę z zakresu klasycznych i niekonwencjonalnych źródeł energii oraz możliwości ich wykorzystania w budowie maszyn, urządzeń mechanicznych i aparatury przemysłowej.
- Efekt M2A_W02_02
- Ma wiedzę z zakresu logistyki w tym wiedzę dotyczącą zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie produkcyjnym.
- Efekt M2A_W03_01
- Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie mechaniki analitycznej, wytrzymałości materiałów i inżynierii materiałowej, mechaniki płynów i materiałów sypkich, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia zasad funkcjonowania maszyn, urządzeń, aparatów i innych obiektów mechanicznych.
- Efekt M2A_W03_02
- Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie przyrządów i urządzeń diagnostycznych oraz wybranych metod pomiarów i analizy sygnałów diagnostycznych.
- Efekt M2A_W03_03
- Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną związaną z modelowaniem systemów mechanicznych, w tym zna podstawowe metody i narzędzia wykorzystywane w modelowaniu systemów. Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną związaną z mechatronizacją systemów mechanicznych.
- Efekt M2A_W03_04
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie nowych technik wytwarzania stosowanych w produkcji części maszyn i urządzeń mechanicznych.
- Efekt M2A_W03_05
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu podstaw teoretycznych budowy i funkcjonowania oraz konstrukcji maszyn, urządzeń mechanicznych i aparatury przemysłowej.
- Efekt M2A_W04_01
- Ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową dotyczącą niezawodności obiektów i systemów mechanicznych oraz wiedzę w zakresie zapewnienia jakości na różnych etapach życia wyrobu.
- Efekt M2A_W04_02
- Ma szczegółową, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie nowoczesnych materiałów konstrukcyjnych stosowanych w budowie maszyn i urządzeń mechanicznych.
- Efekt M2A_W04_03
- Ma wiedzę z zakresu przygotowania i przeprowadzania badań naukowych, przydatną do formułowania problemów badawczych w zakresie mechaniki i budowy maszyn.
- Efekt M2A_W05_01
- Zna tendencje rozwojowe w zakresie nowych technik wytwarzania i nowoczesnych materiałów konstrukcyjnych. Ma wiedzę o najistotniejszych osiągnięciach z zakresu zastosowań klasycznych i niekonwencjonalnych źródeł energii. Ma wiedzę dotyczącą nowoczesnych systemów pomiarowo-sterujących i systemów mechatronicznych.
- Efekt M2A_W06_01
- Efekt osiągnięty na studiach pierwszego stopnia.
- Efekt M2A_W07_01
- Zna narzędzia informatyczne i metodykę projektowania złożonych obiektów mechanicznych i systemów mechanicznych.
- Efekt M2A_W07_02
- Zna podstawowe zasady, metody, techniki i narzędzia w zakresie modelowania, badań i symulacji oraz diagnostyki przydatne przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich w zakresie budowy i eksploatacji maszyn i urządzeń mechanicznych oraz aparatury przemysłowej.
- Efekt M2A_W08_01
- Ma wiedzę z zakresu jakości, niezawodności, użytkowania i eksploatacji obiektów technicznych oraz innych dziedzin związanych z działalnością inżynierską, niezbędną do rozumienia społecznych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżyniera mechanika oraz ich uwzględniania na etapach projektowania, wytwarzania i eksploatacji systemów technicznych oraz w zakresie zarządzania funkcjami przedsiębiorstwa.
- Efekt M2A_W09_01
- Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia i uwzględniania w praktycznej działalności inżynierskiej zasad zarządzania logistycznego; ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania jakością i niezawodnością oraz zarządzania i prowadzenia przedsięwzięć w sferze działalności gospodarczej.
- Efekt M2A_W10_01
- Ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony i rozumie konieczność zarządzania własnością intelektualną, w szczególności w obszarze badań naukowych.
- Efekt M2A_W11_01
- Efekt osiągnięty na studiach pierwszego stopnia.
- Efekt M2A_W12_01
- Efekt osiągnięty na studiach pierwszego stopnia.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt M2A_U01_01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł także obcojęzycznych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz w sposób jasny i czytelny formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie.
- Efekt M2A_U02_01
- Potrafi porozumiewać się w języku polskim i angielskim przy użyciu technik klasycznych i komputerowych w środowisku inżynierskim oraz w innych środowiskach.
- Efekt M2A_U03_01
- Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim, przedstawiające wyniki własnych prac o charakterze projektowym lub badawczym.
- Efekt M2A_U04_01
- Efekt osiągnięty na studiach pierwszego stopnia.
- Efekt M2A_U05_01
- Potrafi określić zakres i samodzielnie opracować zagadnienia wykraczające poza zakres tematyczny przedmiotów objętych planem studiów, związane ze specjalistycznymi problemami z zakresu maszyn i urządzeń mechanicznych lub aparatury przemysłowej.
- Efekt M2A_U05_02
- Potrafi określić kierunki i zakres procesu samokształcenia i zrealizować go w stopniu niezbędnym do wykonania zadania projektowego lub badawczego.
- Efekt M2A_U06_01
- Posługuje się językiem angielskim na poziomie zgodnym z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w zakresie zagadnień ogólnych i technicznych (w tym specjalnościowych), a w szczególności czyta ze zrozumieniem dokumenty i inne opracowania o charakterze technicznym.
- Efekt M2A_U07_01
- Efekt osiągnięty na studiach pierwszego stopnia.
- Efekt M2A_U08_01
- Potrafi zaplanować i wykonać eksperymentalne badania laboratoryjne (również z wykorzystaniem technik komputerowych) związane z budową i funkcjonowaniem (w zakresie przebiegu procesów) maszyn, urządzeń i systemów mechanicznych, oraz opracować i zinterpretować ich wyniki i wyciągnąć wnioski.
- Efekt M2A_U08_02
- Potrafi opracować pozyskane z różnych źródeł dane dotyczące badań systemów mechanicznych oraz zinterpretować ich wyniki i wyciągnąć wnioski.
- Efekt M2A_U08_03
- Potrafi zaplanować i przeprowadzić symulacje komputerowe oraz modelowanie z wykorzystaniem technik komputerowych w zakresie związanym z projektowaniem prostych i złożonych systemów mechanicznych w tym systemów wytwórczych.
- Efekt M2A_U09_01
- Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań związanych z modelowaniem, projektowaniem, wytwarzaniem i badaniami elementów i systemów mechanicznych.
- Efekt M2A_U09_02
- Potrafi zastosować rozszerzoną wiedzę z zakresu matematyki do analizy, modelowania i symulacji oraz obróbki danych doświadczalnych, w tym również do analizy danych uzyskanych podczas badań i obserwacji funkcjonowania systemów mechanicznych.
- Efekt M2A_U10_01
- Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z modelowaniem i projektowaniem elementów i systemów mechanicznych oraz projektowaniem procesów ich wytwarzania integrować wiedzę z dziedziny mechaniki, mechatroniki, inżynierii materiałowej, automatyki i elektrotechniki, techniki rolniczej oraz zarządzania i inżynierii produkcji oraz innych dyscyplin, stosując podejście systemowe, z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych (w tym ekonomicznych i organizacyjnych).
- Efekt M2A_U11_01
- Potrafi formułować i testować hipotezy związane z modelowaniem i projektowaniem elementów i systemów mechanicznych, wykorzystując odpowiednie narzędzia analityczne, symulacyjne i eksperymentalne.
- Efekt M2A_U12_01
- Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w zakresie inżynierii materiałowej oraz metod projektowania i technologii wytwarzania do projektowania i wytwarzania elementów i systemów mechanicznych, w tym zawierających rozwiązania o charakterze innowacyjnym.
- Efekt M2A_U13_01
- Efekt osiągnięty na studiach pierwszego stopnia.
- Efekt M2A_U14_01
- Potrafi ocenić i porównać rozwiązania projektowe lub procesy wdrażania do produkcji oraz wytwarzania maszyn, urządzeń mechanicznych lub ich elementów, z uwzględnieniem kryteriów eksploatacyjnych i ekonomicznych.
- Efekt M2A_U14_02
- Potrafi wstępnie oszacować koszty procesu realizacji przedsięwzięcia związanego z projektowaniem, wytwarzaniem i eksploatacją maszyn i urządzeń mechanicznych lub innego przedsięwzięcia wymagającego wiedzy i umiejętności inżynierskich.
- Efekt M2A_U15_01
- Potrafi dokonać krytycznej analizy konstrukcji i sposobu funkcjonowania istniejących maszyn, urządzeń i systemów mechanicznych oraz technologii i procesów przemysłowych oraz dokonać ich oceny ze względu na kryteria techniczne, ekonomiczne i użytkowe.
- Efekt M2A_U16_01
- Potrafi zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań konstrukcyjnych elementów i systemów mechanicznych, w tym między innymi w zakresie ich niezawodności, użyteczności, energochłonności i bezpieczeństwa pracy lub zaproponować ulepszenia istniejących procesów wytwórczych w szczególności związanych z przetwórstwem rolno-spożywczym, dążąc do poprawy ich jakości, niezawodności, użyteczności i obniżenia energochłonności.
- Efekt M2A_U17_01
- Potrafi sformułować specyfikację projektową złożonego układu lub systemu mechanicznego, z uwzględnieniem aspektów technicznych, w tym wykorzystując wiedzę z zakresu dziedzin powiązanych z mechaniką i budową maszyn oraz uwzględniając aspekty pozatechniczne (prawne, organizacyjne, ekonomiczne), jak również wykorzystując zalecenia normalizacyjne i standaryzacyjne.
- Efekt M2A_U18_01
- Potrafi ocenić przydatność, wybrać i wykorzystać odpowiednie metody i narzędzia do sformułowania problemu i rozwiązywania zadania inżynierskiego o charakterze projektowym lub badawczym z zakresu konstrukcji maszyn, urządzeń mechanicznych lub aparatury przemysłowej.
- Efekt M2A_U18_02
- Potrafi ocenić przydatność, wybrać i wykorzystać odpowiednie metody i narzędzia do sformułowania problemu i rozwiązywania zadania inżynierskiego o charakterze projektowym lub badawczym z zakresu przebiegu procesów wytwórczych, w tym również polegającego na doborze parametrów i technicznych komponentów strukturalnych dla procesu.
- Efekt M2A_U18_03
- Potrafi, stosując metody symulacji komputerowej lub modyfikując koncepcyjnie standardowe metody, rozwiązywać złożone typowe i nietypowe zadania inżynierskie z zakresu modelowania systemów mechanicznych lub zadania zawierające komponent badawczy.
- Efekt M2A_U19_01
- Potrafi projektować elementy, układy i systemy mechaniczne, z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, używając do tego celu standardowych metod i narzędzi lub przystosowując istniejące ewentualnie opracowując nowe metody projektowania oraz wykorzystując komputerowe narzędzia wspomagania projektowania.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt M2A_K01_01
- Efekt osiągnięty na studiach pierwszego stopnia.
- Efekt M2A_K02_01
- Efekt osiągnięty na studiach pierwszego stopnia.
- Efekt M2A_K03_01
- Efekt osiągnięty na studiach pierwszego stopnia.
- Efekt M2A_K04_01
- Efekt osiągnięty na studiach pierwszego stopnia.
- Efekt M2A_K05_01
- Efekt osiągnięty na studiach pierwszego stopnia.
- Efekt M2A_K06_01
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny oraz inicjować działania w sferze doskonalenia rozwiązań technicznych i organizacyjnych.
- Efekt M2A_K07_01
- Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu — informacji i opinii dotyczących osiągnięć z zakresu inżynierii mechanicznej i innych aspektów działalności inżyniera-mechanika. Podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały i uzasadniać różne punkty widzenia.