Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Elektronika i Telekomunikacja | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych | 2020/2021 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne zaoczne | Elektronika i Telekomunikacja | Rada Wydziału |
Cele:
Celem zaocznych studiów inżynierskich jest wykształcenie absolwentów, którzy będą specjalistami z zakresie inżynierii komputerowej, technik multimedialnych lub teleinformatyki. Studia prowadzone są technikami mieszanymi (blended-learning) z przewagą technik wykorzystujących teleinformatyczne sposoby przekazywania wiedzy i kontaktu uczeń-nauczyciel. Studia stanowią element systemu kształcenia przez całe życie (LLL - Life Long Learning) i przeznaczone są przede wszystkim dla osób pracujących, lub z różnych powodów mających utrudnioną możliwość częstego przebywania na uczelni. Absolwenci specjalności Inżynieria Komputerowa są przygotowywani do projektowania, konstrukcji i twórczego wykorzystania systemów służących do przetwarzania informacji, tworzonych w oparciu o techniki komputerowe i mikroelektroniczne. Program specjalności zapewnia szerokie, ogólne wykształcenie w dziedzinie technik komputerowych oraz projektowania, wytwarzania i testowania układów i systemów elektronicznych w różnych zastosowaniach. Absolwenci specjalności Techniki Multimedialne są przygotowani do tworzenia i użytkowania systemów multimedialnych, ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji w sieci Internet. Systemy multimedialne obejmują w ogólności moduły pozyskiwania cyfrowych sygnałów, pochodzących ze źródeł naturalnych (np. mikrofony, kamery) lub sztucznie generowanych (np. synteza mowy, wirtualna rzeczywistość). Program specjalności zapewnia absolwentom ogólne wykształcenie w zakresie przetwarzania, analizy, transmisji, gromadzenia i prezentacji sygnałów multimedialnych. Absolwenci specjalności Teleinformatyka posiadają umiejętności związane z zastosowaniem informatyki w telekomunikacji, w szczególności są przygotowani do opracowywania nowych aplikacji i usług telekomunikacyjnych oraz utrzymywania i monitorowania sieci telekomunikacyjnych.
Warunki przyjęć:
Warunkiem przyjęcia na studia jest dostarczenie wymaganych przez Komisję Rekrutacyjną dokumentów, po wcześniejszym złożeniu zapisu elektronicznego. Limit miejsc przyjętych na studia jest zatwierdzany przez Rektora PW. Dziekan może rozszerzyć limit. Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia musi posiadać kwalifikacje IV stopnia (maturę). Szczegółowe informacje dostępne są w portalu kandydata: https://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektronika i Telekomunikacja | Przedmioty informatyki - obowiązkowe | Architektura systemów komputerowych | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Programowanie | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty podstawowe | Matematyka 1 | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Zjazdy laboratoryjne | Zjazd 1 - Podstawy technologii informacyjnej | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Przedmioty informatyki - obowiązkowe | Algorytmy i struktury danych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty podstawowe | Matematyka 2 | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy Fizyki | 9 | 60 | 15 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Zjazdy laboratoryjne | Zjazd 2 - Metody i narzędzia informatyki | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=29 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Język obcy | Język angielski 1 - poziom A2 | 4 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty informatyki - obieralne | Sieci komputerowe | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty informatyki - obowiązkowe | Systemy operacyjne | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty kierunkowe wspólne | Podstawy elektrotechniki i elektroniki | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty podstawowe | Metody numeryczne | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Ergonomia i bezpieczeństwo pracy | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Prawo gospodarcze | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty kierunkowe wspólne | Przetwarzanie sygnałów | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Technika cyfrowa | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Układy elektroniczne i technika pomiarowa | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Zjazdy laboratoryjne | Zjazd 3 - Podstawy elektrotechniki, elektroniki i miernictwa | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Język obcy | Język angielski 2 - poziom B1 | 4 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty informatyki - obieralne | Programowanie obiektowe | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Bazy danych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | CAD w grafice inżynierskiej | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty kierunkowe obieralne | Mikroelektronika | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mikroprocesory i systemy wbudowane | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy telekomunikacji | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Podstawy ekonomii | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy zarządzania | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie zasobami ludzkimi | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty kierunkowe obieralne | Technika wysokich częstotliwości | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Techniki multimedialne | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Telekomunikacja optofalowa | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projekt zespołowy | 6 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | sylabus |
  | Zjazdy laboratoryjne | Zjazd 4 - Zaawansowane laboratorium kierunkowe | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | Język obcy | Język angielski 3 - poziom B2 | 4 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Przedmioty informatyki - obieralne | Inżynieria oprogramowania | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo systemów komputerowych | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Grafika komputerowa i wizualizacja | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Techniki internetu | 6 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Inżynieria komputerowa | przedmioty specjalności | Algorytmy i bezpieczeństwo danych | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Metody sztucznej inteligencji | 6 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Systemy cyfrowe | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Układy scalone | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=24 | ||||||||||
Techniki Multimedialne | przedmioty specjalności | Podstawy techniki dźwiękowej | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technika obrazowa | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Urządzenia i systemy techniki dźwiękowej | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
Teleinformatyka | przedmioty specjalności | Przetwarzanie sygnałów w telekomunikacji | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Sieci następnej generacji | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Teleinformatyczne sieci bezprzewodowe | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wstęp do programowania aplikacji mobilnych | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 8: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Elektronika i Telekomunikacja | dyplomowanie inżynierskie | Praca dyplomowa inżynierska | 15 | 0 | 45 | 45 | 45 | 0 | 135 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe inżynierskie | 4 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | praktyka zawodowa | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 160 | sylabus |
∑=23 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie analizy matematycznej, algebry i probabilistyki
- Efekt K_W02
- ma wiedzę w zakresie fizyki klasycznej oraz podstaw fizyki relatywistycznej i kwantowej
- Efekt K_W03
- ma uporządkowaną, podbudowana teoretycznie wiedzę w zakresie teorii obwodów elektrycznych oraz w zakresie teorii sygnałów i metod ich przetwarzania
- Efekt K_W04
- ma szczegółową wiedzę w co najmniej jednej z dziedzin: - inżynierii komputerowej, - systemów radiokomunikacyjnych i radiodyfuzyjnych, - technik multimedialnych, - teleinformatyki
- Efekt K_W05
- orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_W06
- ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń oraz systemów elektronicznych i telekomunikacyjnych
- Efekt K_W07
- ma wiedzę na temat zasad przeprowadzania i opracowywania wyników pomiarów fizycznych, rodzajów niepewności pomiarowych i sposobów ich wyznaczania
- Efekt K_W08
- ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
- Efekt K_W09
- ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W10
- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
- Efekt K_W11
- zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w dziedzinie elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_W12
- ma uporządkowaną znajomość języka angielskiego obejmującą struktury gramatyczne i słownictwo potrzebne do rozumienia i tworzenia różnych rodzajów tekstów pisanych i mówionych, formalnych i nieformalnych, zarówno ogólnych jak i z zakresu elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_W13
- ma wiedzę w zakresie pól i fal elektromagnetycznych, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia generacji i przesyłania oraz detekcji sygnałów w paśmie wielkich częstotliwości
- Efekt K_W14
- ma podstawową wiedzę w zakresie metrologii
- Efekt K_W15
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie zasad działania elementów elektronicznych oraz analogowych i cyfrowych układów elektronicznych
- Efekt K_W16
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie podstaw telekomunikacji
- Efekt K_W17
- ma szczegółową wiedzę w zakresie systemów telekomunikacji optycznej
- Efekt K_W18
- ma wiedzę w zakresie architektury systemów komputerowych
- Efekt K_W19
- ma wiedzę w zakresie metodyki i technik programowania
- Efekt K_W20
- ma wiedzę w zakresie architektury i oprogramowania systemów mikroprocesorowych
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
- Efekt K_U03
- potrafi przygotować w języku polskim i języku angielskim, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_U04
- potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku angielskim prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_U05
- ma umiejętność samokształcenia się
- Efekt K_U06
- ma umiejętności językowe, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
- Efekt K_U07
- potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej z zakresu elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_U08
- potrafi zastosować wiedzę z zakresu probabilistyki do opracowywania danych doświadczalnych
- Efekt K_U09
- potrafi przeprowadzić podstawowe pomiary fizyczne oraz opracować i przedstawić ich wyniki
- Efekt K_U10
- potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań typowych dla działalności inżynierskiej z zakresu elektroniki i telekomunikacji - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
- Efekt K_U11
- stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
- Efekt K_U12
- potrafi porównać rozwiązania projektowe ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne
- Efekt K_U13
- potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne a także symulacje komputerowe do analizy działania układów elektronicznych
- Efekt K_U14
- potrafi zastosować techniki cyfrowe do projektowania i programowania układów elektronicznych
- Efekt K_U15
- potrafi formułować zagadnienia w postaci algorytmicznej i zapisywać algorytmy w językach programowania
- Efekt K_U16
- potrafi zaprojektować i zweryfikować prosty system elektroniczny w postaci układu scalonego lub urządzenia techniki dźwiękowej i obrazowej lub sieci telekomunikacyjnej
- Efekt K_U17
- potrafi przedstawić otrzymane wyniki pomiarów w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć właściwe wnioski
- Efekt K_U18
- potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych
- Efekt K_U19
- potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań z mechaniki, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu i optyki
- Efekt K_U20
- umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych
- Efekt K_U21
- potrafi dokonać analizy sygnałów w dziedzinie czasu i częstotliwości, stosując techniki analogowe i cyfrowe
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
- Efekt K_K02
- ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
- Efekt K_K03
- potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
- Efekt K_K04
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
- Efekt K_K05
- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
- Efekt K_K06
- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
- Efekt K_K07
- ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały