Program Wydział Rok akademicki Stopień
Transport Wydział Transportu 2016/2017 inż
Rodzaj Kierunek Koordynator ECTS
Stacjonarne Transport Prodziekan ds. Kształcenia

Cele:

Studia pierwszego stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku Transport kształtują wiedzę o systemach transportowych i systemach logistycznych, systemach zarządzania, o technicznych środkach transportu, ich bezpiecznym i efektywnym wykorzystaniu, o technologii przewozów i technologii magazynowania oraz o systemach kierowania i sterowania ruchem pojazdów dla zapewnienia przewozów z efektywnym wykorzystaniem środków technicznych, przy zapewnieniu właściwego bezpieczeństwa i niezawodności procesu trans-portowego. Efekty kształcenia dotyczą projektowania, tworzenia, modernizacji, zarządzania i eksploatacji systemów transportowych i systemów logistycznych. Nabyte umiejętności i kompetencje społeczne są wykorzystywane w transporcie drogowym, kolejowym, lotniczym i wewnątrzzakładowym. Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich absolwentów kierunku Transport są rozwijane w ramach specjalności odpowiadających problemowo podstawowym obszarom działalności zawodowej inżyniera transportu (w powszechnym rozumieniu tego określenia). Stacjonarne studia pierwszego stopnia prowadzone są w zakresie specjalności: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu, Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych, Logistyka i technologia transportu kolejowego, Logistyka i technologia transportu samochodowego, Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania, Sterowanie ruchem drogowym, Sterowanie ruchem kolejowym, Sterowanie ruchem lotniczym, Telematyka transportu. Miejscem pracy absolwenta studiów pierwszego stopnia na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej są te działy gospodarki narodowej, gdzie występują i są rozwiązywane problemy przemieszczania ludzi i ładunków. Są to instytucje i przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem, budową, modernizacją, eksploatacją i rozwojem systemów transportowych i logistycznych oraz ich infrastruktury, układów i środków transportu. Wszędzie tam inżynierowie transportu współpracują ze specjalistami z zakresu urbanistyki, budownictwa, energetyki, budowy maszyn, teleinformatyki, ekonomii, ergonomii, socjologii, logistyki, ochro¬ny środowiska oraz wojskiem i służbami państwowymi (policja, straż pożarna, straż granicz¬na). Dotyczy to także etapu prac studialnych, formułowania koncepcji programowo-przestrzennych, opracowania programów funkcjonalno-użytkowych oraz wstępnych projektów technologicznych i organizacyjnych, projektów budowlanych i wykonawczych układów komunikacyjnych i obiektów zaplecza technicznego transportu oraz projektów w zakresie koncepcji i założeń techniczno-użytkowych środków transportu.

Warunki przyjęć:

Szczegółowe zasady warunków przyjęć są dostępne na stronie https://www.pw.edu.pl/Kandydaci

Efekty uczenia się


Semestr 1:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
KierunkoweObowiązkowe Grafika inżynierska I 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Infrastruktura transportu I 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Systemy transportowe I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
∑=8
PodstawoweObowiązkowe Fizyka I 5 30 30 0 0 0 60 sylabus
   Matematyka I 10 60 60 0 0 0 120 sylabus
   Materiałoznawstwo 3 30 0 15 0 0 45 sylabus
   Podstawy ekonomii 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia Informacyjna 2 15 0 15 0 0 30 sylabus
∑=22
Suma semestr: ∑=

Semestr 2:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Języki obceObieralne Język obcy I 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
∑=4
KierunkoweObowiązkowe Elektrotechnika I 4 15 30 0 0 0 45 sylabus
   Grafika inżynierska II 2 15 0 0 30 0 45 sylabus
   Logistyka 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Podstawy budowy maszyn I 2 15 0 15 0 0 30 sylabus
∑=11
PodstawoweObowiązkowe Fizyka II 2 0 15 15 0 0 30 sylabus
   Informatyka I 4 30 0 30 0 0 60 sylabus
   Matematyka II 5 30 30 0 0 0 60 sylabus
   Mechanika techniczna I 4 15 30 0 0 0 45 sylabus
∑=15
Wychowanie fizyczneObieralne Wychowanie fizyczne I 0 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=0
Suma semestr: ∑=

Semestr 3:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Języki obceObieralne Język obcy II 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
∑=4
KierunkoweObowiązkowe Elektrotechnika II 4 15 30 0 0 0 45 sylabus
   Ergonomia i bezpieczeństwo pracy 2 15 0 15 0 0 30 sylabus
   Podstawy budowy maszyn II 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Podstawy elektroniki I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Środki transportu I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
∑=12
PodstawoweObowiązkowe Badania operacyjne 5 30 30 0 0 0 60 sylabus
   Informatyka II 2 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Mechanika techniczna II 4 15 30 0 0 0 45 sylabus
   Probabilistyka I 3 15 30 0 0 0 45 sylabus
∑=14
Wychowanie fizyczneObieralne Wychowanie fizyczne II 0 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=0
Suma semestr: ∑=

Semestr 4:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
(Rozwiń)
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportuSpecjalnościowe Infrastruktura transportu II 2 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Ochrona środowiska w transporcie 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Środki transportu II 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
∑=7
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowychSpecjalnościowe Podstawy budowy maszyn IV 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Teoria maszyn cieplnych I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Teoria ruchu pojazdów samochodowych 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
∑=7
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
Logistyka i technologia transportu kolejowegoSpecjalnościowe Kolejowe układy transportowe I 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Pojazdy szynowe i trakcja 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia transportu 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
∑=7
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
Logistyka i technologia transportu samochodowegoSpecjalnościowe Drogowe układy komunikacyjne I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia transportu 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Teoria ruchu pojazdów samochodowych 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
∑=7
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowaniaSpecjalnościowe Drogi w transporcie wewnętrznym 2 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Technologia transportu 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Zakłady przemysłowe 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
∑=7
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
Sterowanie ruchem drogowymSpecjalnościowe Drogowe układy komunikacyjne I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Ruch drogowy i miejski I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Teoria ruchu pojazdów samochodowych 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
∑=7
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
Sterowanie ruchem kolejowymSpecjalnościowe Elementy i układy sterowania ruchem kolejowym I 2 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Kolejowe układy transportowe I 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Pojazdy szynowe i trakcja 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
∑=7
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
Sterowanie ruchem lotniczymSpecjalnościowe Meteorologia lotnicza 2 0 30 0 0 0 30 sylabus
   Prawo lotnicze i bezpieczeństwo ruchu lotniczego I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technika komputerowa w sterowaniu ruchem lotniczym I 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
∑=7
Specjalność: Telematyka transportu
(Rozwiń)
Telematyka transportuSpecjalnościowe Podstawy telekomunikacji 4 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Systemy teletransmisyjne I 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
∑=7
Języki obceObieralne Język obcy III 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
∑=4
KierunkoweObowiązkowe Elektrotechnika III 2 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Metrologia I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Podstawy automatyki I 2 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Podstawy budowy maszyn III 2 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Podstawy elektroniki II 2 0 0 15 0 0 15 sylabus
   Podstawy inżynierii ruchu 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Systemy transportowe II 2 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Systemy łączności w transporcie 2 15 0 15 0 0 30 sylabus
∑=16
PodstawoweObowiązkowe Mechanika techniczna III 2 0 0 15 0 0 15 sylabus
   Probabilistyka II 1 0 0 15 0 0 15 sylabus
∑=3
Wychowanie fizyczneObieralne Wychowanie fizyczne III 0 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=0
Suma semestr: ∑=

Semestr 5:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
(Rozwiń)
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportuSpecjalnościowe Człowiek w systemie transportowym 4 30 0 30 0 0 60 sylabus
   Diagnostyka techniczna I 3 45 0 0 0 0 45 sylabus
   Infrastruktura transportu III 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Środki transportu III 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Symulacja układów technicznych 3 15 30 0 0 0 45 sylabus
   Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich I 4 15 0 30 0 0 45 sylabus
∑=18
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowychSpecjalnościowe Elektryczne wyposażenie pojazdów samochodowych 4 30 0 15 0 0 45 sylabus
   Hydromechanika i urządzenia hydrauliczne 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Podstawy budowy maszyn V 1 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Podstawy dynamiki maszyn 2 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Pojazdy samochodowe I 3 45 0 0 0 0 45 sylabus
   Silniki samochodowe I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia wytwarzania i napraw pojazdów samochodowych I 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Teoria maszyn cieplnych II 2 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=18
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
Logistyka i technologia transportu kolejowegoSpecjalnościowe Kolejowe układy transportowe II 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Przepływ ładunków w systemach logistycznych I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Sterowanie ruchem kolejowym I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technika ruchu kolejowego 3 15 30 0 0 0 45 sylabus
   Technologia pasażerskich przewozów kolejowych I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia prac ładunkowych I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Telekomunikacja kolejowa 4 30 0 15 0 0 45 sylabus
∑=18
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
Logistyka i technologia transportu samochodowegoSpecjalnościowe Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Drogowe układy komunikacyjne II 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Inżynieria ruchu drogowego 2 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Laboratorium ruchu drogowego 2 0 0 15 0 0 15 sylabus
   Organizacja i zarządzanie transportem samochodowym I 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Przepływ ładunków w systemach logistycznych I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia prac ładunkowych I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia transportu samochodowego I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
∑=18
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowaniaSpecjalnościowe Przepływ ładunków w systemach logistycznych I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Środki transportu wewnętrznego 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Technologia magazynowania I 4 30 30 0 0 0 60 sylabus
   Technologia prac ładunkowych I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia transportu samochodowego I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia transportu wewnętrznego I 5 30 30 0 0 0 60 sylabus
∑=18
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
Sterowanie ruchem drogowymSpecjalnościowe Drogi i ulice I 3 45 0 0 0 0 45 sylabus
   Drogowe układy komunikacyjne II 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Elektronika I 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Pomiary w ruchu drogowym I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Ruch drogowy i miejski II 2 0 15 0 0 0 15 sylabus
   Sterowanie ruchem drogowym I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technika cyfrowa I 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
∑=18
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
Sterowanie ruchem kolejowymSpecjalnościowe Elektronika I 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Elementy i układy sterowania ruchem kolejowym II 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Sterowanie ruchem kolejowym I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technika cyfrowa I 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Technika ruchu kolejowego 3 15 30 0 0 0 45 sylabus
   Telekomunikacja kolejowa 4 30 0 15 0 0 45 sylabus
∑=18
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
Sterowanie ruchem lotniczymSpecjalnościowe Budowa i eksploatacja portów lotniczych 4 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Elektronika I 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Inżynieria ruchu lotniczego I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Mechanika lotu 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Technika cyfrowa I 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Technika komputerowa w sterowaniu ruchem lotniczym II 3 0 0 30 0 0 30 sylabus
∑=18
Specjalność: Telematyka transportu
(Rozwiń)
Telematyka transportuSpecjalnościowe Elektronika I 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Radiokomunikacja w transporcie 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Sieci telekomunikacyjne w transporcie I 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Sterowanie ruchem I (obieralny) 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Systemy teletransmisyjne II 2 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Technika cyfrowa I 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Technologia przewozów I (obieralny) 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Telematyka transportu I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
∑=18
KierunkoweObowiązkowe Metrologia II 2 0 0 15 0 0 15 sylabus
   Organizacja i zarządzanie 4 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Podstawy automatyki II 2 0 0 15 0 0 15 sylabus
   Podstawy eksploatacji technicznej 4 30 15 0 0 0 45 sylabus
∑=12
 ObieralneKreatywny Semestr Projektowania        Informacje
Suma semestr: ∑=

Semestr 6:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
(Rozwiń)
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportuSpecjalnościowe Diagnostyka techniczna II 3 0 0 450 0 0 30 sylabus
   Inżynieria bezpieczeństwa 6 30 15 0 30 0 75 sylabus
   Materiały i recykling 3 15 0 15 0 0 30 sylabus
   Pojazdy i urządzenia inteligentne 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Prawo transportowe 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Środki transportu i otoczenie 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich II 4 15 0 30 0 0 45 sylabus
   Zagrożenia i wypadki komunikacyjne 2 15 0 0 0 0 15 sylabus
∑=26
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowychSpecjalnościowe Bezpieczeństwo pojazdów i ruchu drogowego 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Diagnostyka samochodowa 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Laboratorium eksploatacji technicznej pojazdów samochodowych 6 0 0 60 0 0 60 sylabus
   Pojazdy samochodowe II 4 0 15 15 0 0 30 sylabus
   Silniki samochodowe II 4 0 15 15 0 0 30 sylabus
   Technologia wytwarzania i napraw pojazdów samochodowych II 3 0 30 0 0 0 30 sylabus
   Zaplecze techniczne eksploatacji pojazdów samochodowych 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
∑=26
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
Logistyka i technologia transportu kolejowegoSpecjalnościowe Kierowanie i sterowanie ruchem kolejowym 2 0 0 15 0 0 15 sylabus
   Kolejowe układy transportowe III 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Prawo transportowe 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Sterowanie ruchem kolejowym II 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Sterowanie ruchem kolejowym III 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Technologia pasażerskich przewozów kolejowych II 2 0 15 0 15 0 30 sylabus
   Technologia prac ładunkowych II 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Technologia pracy stacji kolejowych 4 15 15 0 15 0 45 sylabus
   Technologia towarowych przewozów kolejowych I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia towarowych przewozów kolejowych II 3 0 15 0 15 0 30 sylabus
∑=26
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
Logistyka i technologia transportu samochodowegoSpecjalnościowe Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych II 3 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Organizacja i zarządzanie transportem samochodowym II 5 30 15 15 0 0 60 sylabus
   Prawo transportowe 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Przepływ ładunków w systemach logistycznych II 4 15 15 0 15 0 45 sylabus
   Technologia prac ładunkowych II 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Technologia transportu samochodowego II 2 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Technologia transportu samochodowego III 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Telekomunikacja w transporcie drogowym 3 15 0 15 0 0 30 sylabus
∑=26
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowaniaSpecjalnościowe Prawo transportowe 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Przepływ ładunków w systemach logistycznych II 4 15 15 0 15 0 45 sylabus
   Sterowanie w transporcie wewnętrznym 5 30 0 30 0 0 60 sylabus
   Technologia magazynowania II 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Technologia prac ładunkowych II 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Technologia towarowych przewozów kolejowych I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia transportu wewnętrznego II 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Telekomunikacja w transporcie wewnętrznym 3 15 0 15 0 0 30 sylabus
∑=26
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
Sterowanie ruchem drogowymSpecjalnościowe Drogi i ulice II 3 0 15 0 15 0 30 sylabus
   Elektronika II 3 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Podstawy automatyki III 2 0 0 15 0 0 15 sylabus
   Pomiary w ruchu drogowym II 3 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Sterowanie ruchem drogowym II 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Sterowanie ruchem drogowym III 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Technika cyfrowa II 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Technika cyfrowa III 3 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym 5 30 0 30 0 0 60 sylabus
∑=26
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
Sterowanie ruchem kolejowymSpecjalnościowe Elektronika II 3 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Elementy i układy sterowania ruchem kolejowym III 4 0 0 45 0 0 45 sylabus
   Podstawy automatyki III 2 0 0 15 0 0 15 sylabus
   Sterowanie ruchem kolejowym II 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Sterowanie ruchem kolejowym IV 3 0 15 0 30 0 45 sylabus
   Technika cyfrowa II 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Technika cyfrowa III 3 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Technika sterowania ruchem kolejowym I 3 45 0 0 0 0 45 sylabus
   Technika sterowania ruchem kolejowym II 4 0 0 45 0 0 45 sylabus
∑=26
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
Sterowanie ruchem lotniczymSpecjalnościowe Budowa i eksploatacja statków powietrznych 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Elektronika II 3 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Inżynieria ruchu lotniczego II 5 30 30 0 0 0 60 sylabus
   Inżynieria ruchu lotniczego III 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Lotnicze systemy łączności 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Podstawy automatyki III 2 0 0 15 0 0 15 sylabus
   Prawo lotnicze i bezpieczeństwo ruchu lotniczego II 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technika cyfrowa II 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Technika cyfrowa III 3 0 0 30 0 0 30 sylabus
∑=26
Specjalność: Telematyka transportu
(Rozwiń)
Telematyka transportuSpecjalnościowe Eksploatacja systemów telekomunikacyjnych 4 15 15 15 0 0 45 sylabus
   Elektronika II 3 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Podstawy automatyki III 2 0 0 15 0 0 15 sylabus
   Sieci telekomunikacyjne w transporcie II 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Sterowanie ruchem II (obieralny) 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Systemy komutacyjne 3 15 15 15 0 0 45 sylabus
   Technika cyfrowa II 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Technika cyfrowa III 3 0 0 30 0 0 30 sylabus
   Technologia przewozów II (obieralny) 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Telematyka transportu II 2 15 15 0 0 0 30 sylabus
∑=26
KierunkoweObieralne Praktyka (specjalnościowa/dyplomowa) 4 0 0 0 2400 0 0 sylabus
 Obowiązkowe Ekonomika transportu 4 30 15 0 0 0 45 sylabus
∑=8
 ObieralneKreatywny Semestr Projektowania        Informacje
Suma semestr: ∑=

Semestr 7:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
KierunkoweObieralne Praca dyplomowa inżynierska 15 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Seminarium dyplomowe inżynierskie 5 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=20
Obieralne HESObieralne Przedmiot obieralny humanistyczno-ekonomiczno-społeczny I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Przedmiot obieralny humanistyczno-ekonomiczno-społeczny II 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Kierowanie - teoria i praktyka 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Podstawy ochrony własności intelektualnej 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Przedsiębiorczość innowacyjna 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
∑=4
Obieralne I, II, IIIObieralne Przedmiot obieralny I 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Przedmiot obieralny II 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Przedmiot obieralny III 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Analiza i projektowanie systemów zabezpieczeń w transporcie 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Komputerowe wspomaganie projektowania elementów liniowych infrastruktury kolejowej i drogowej 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Metody ilościowe w planowaniu procesów logistycznych 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Podstawy algorytmiki 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Programowanie w języku C 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Recykling pojazdów 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Środki transportu wodnego oraz infrastruktura i suprastruktura portów 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Środowisko programowania Matlab w praktyce 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Symulatory ruchu pojazdu - elementy teorii i praktyki 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Systemy transportowe APM ATS (Automated People Movers - Automated Transportation System) 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Transport drogowy towarów niebezpiecznych 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Wpływ drgań i hałasu na człowieka - operatora 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Wybrane problemy techniki świetlnej w transporcie 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Wybrane zagadnienia termografii w transporcie 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Zarządzanie projektami 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Zintegrowane środowisko programowania Matlab - Simulink - SimMechanics 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
∑=6
 ObieralneKreatywny Semestr Projektowania        Informacje
Suma semestr: ∑=

Efekty kierunkowe

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Tr1A_W01
1) Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie analizy matematycznej, w szczególności: - rachunku różniczkowego i całkowego oraz jego zastosowań; - równań różniczkowych; - metod numerycznych. 2) Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie algebry, w szczególności: - algebry liniowej; - elementów logiki i algebry abstrakcyjnej; - geometrii analitycznej i różniczkowej; - matematyki dyskretnej. 3) Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie probabilistyki, w szczególności: - rachunku prawdopodobieństwa; - statystyki matematycznej. 4) Zna zasady budowy i wykorzystania modeli matematycznych wspomagających procesy podejmowania decyzji (liniowe i sieciowe modele decyzyjne, teoria masowej obsługi, programowanie dynamiczne).
Efekt Tr1A_W02
1) Ma dobrze ugruntowaną wiedzę w zakresie ogólnych zasad fizyki, wielkości fizycznych, oddziaływań fundamentalnych, 2) Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu mechaniki punktu materialnego i bryły sztywnej, ruchu drgającego i falowego, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu, optyki i podstaw mechaniki kwantowej, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w transporcie, 3) Ma podstawową wiedzę z zakresu mechaniki relatywistycznej, fizyki ciała stałego i fizyki jądrowej.
Efekt Tr1A_W03
Ma wiedzę na temat zasad przeprowadzania i opracowania wyników pomiarów fizycznych, rodzajów niepewności pomiarowych i sposobów ich wyznaczania.
Efekt Tr1A_W04
Ma znajomość struktur gramatycznych i słownictwa w wybranym języku obcym, dotyczących rozumienia i tworzenia różnych rodzajów tekstów pisanych i mówionych, formalnych i nieformalnych, zarówno ogólnych jak z zakresu transportu. Ma wiedzę na temat aktualnych wydarzeń oraz na temat kultury i zwyczajów, panujących w wybranym obszarze językowym.
Efekt Tr1A_W05
Zna podstawową terminologię i ma uporządkowaną podstawową wiedzę z nietechnicznych kierunków studiów powiązanych z transportem, w zakresie: 1) ekonomii, 2) zarządzania, w tym teorii organizacji, teorii zarządzania, teorii podejmowania decyzji; przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z transportem.
Efekt Tr1A_W06
Ma powiązaną z kierunkiem transport, podstawową wiedzę z innych technicznych kierunków studiów w zakresie: 1) mechaniki, w szczególności: - elementów statyki, - wytrzymałości materiałów, - podstawowych praw i zasad mechaniki ogólnej oraz ich zastosowania w badaniu ruchu obiektów technicznych; 2) budowy maszyn, w szczególności: - podstawowych pojęć dotyczących procesów technologicznych, normowania czasu pracy, - podstaw konstrukcji maszyn; 3) elektrotechniki i elektroenergetyki, w szczególności: - wielkości występujących w obwodach elektrycznych, - podstawowych praw dotyczących elementów, - opisu struktury obwodów elektrycznych, - właściwości obwodów prądu sinusoidalnego, - zasad przenoszenia i przetwarzania energii w układach elektrycznych, - warunków pracy urządzeń energoelektrycznych; 4) elektroniki, w szczególności: - budowy przyrządów półprzewodnikowych i układów elektronicznych analogowych i cyfrowych, - budowy, charakterystyki i parametrów podstawowych elementów i układów analogowych oraz układów cyfrowych; 5) automatyki, w szczególności: - podstawowe typy obiektów dynamicznych, metody opisu i określania własności obiektów dynamicznych - transmitancji operatorowej i widmowej, - własności układów automatycznej regulacji; 6) informatyki, w szczególności: - zasad programowania w językach wysokiego poziomu, - programowania strukturalnego i obiektowego, - algorytmów, - struktur danych, - techniki tworzenia kodów źródłowych, - programowania sieciowego, - wykorzystywania usług sieciowych; 7) telekomunikacji, w szczególności: - podstaw telekomunikacji, - urządzeń, systemów i sieci telekomunikacyjnych; 8) inżynierii materiałowej, w szczególności: - pojęć dotyczących budowy materii, - sposobów badania i rozpoznawania własności mechanicznych metali i ich stopów, - podstaw korozji elektrochemicznej.
Efekt Tr1A_W07
Ma przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z transportem, podstawową wiedzę z innych kierunków studiów, w zakresie: 1) mechaniki technicznej, w szczególności: - wykorzystania elementów statyki i podstaw teorii sprężystości w rozwiązywaniu zadań wytrzymałości materiałów, - własności wybranych układów mechanicznych i urządzeń stosowanych w transporcie, - stosowanej aparatury pomiarowej; 2) budowy maszyn, w szczególności: - podstawowych zagadnień technologii wytwarzania urządzeń transportowych, - terminologii i podstawowych zagadnień związanych z budową maszyn stosowanych w transporcie, - wybranych norm obowiązujących w konstrukcjach maszyn; 3) elektrotechniki i elektroenergetyki, w szczególności: - własności wybranych układów i urządzeń elektrycznych stosowanych w transporcie, - używanej aparatury pomiarowej; 4) elektroniki, w szczególności: - działania wybranych rozwiązań układów elektronicznych; 5) automatyki, w szczególności: - właściwości wybranych elementów i układów automatyki; 6) technologii informacyjnych, w szczególności: - technik wykorzystania komputerów i technologii informatycznych dla przetwarzania danych tekstowych, obliczeń i sporządzania wykresów; - posługiwania się bazami danych i narzędziami grafiki biznesowej, - posługiwania się podstawowymi aplikacjami Internetu; 7) telekomunikacji, w szczególności: - urządzeń, systemów i sieci telekomunikacyjnych stosowanych w transporcie; 8) materiałoznawstwa, w szczególności: - zagadnień związanych z materiałami wykorzystywanymi w procesie produkcji elementów infrastruktury transportowej i środków transportu, - budowy i własności tworzyw sztucznych, kompozytów, materiałów stosowanych w elektrotechnice, elektronice i telekomunikacji. 9) grafiki inżynierskiej, w szczególności: - metod odwzorowań elementów przestrzennych na płaszczyźnie rysunku, - teorii zapisu złożonych konstrukcji technicznych, - metod komputerowego wspomagania projektowania; 10) ergonomii i bezpieczeństwa pracy, w szczególności: - zasad ergonomicznego projektowania i diagnozowania technicznych środków transportu, - podstawowych wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach pracy w transporcie i przemyśle działającym na potrzeby transportu; 11) logistyki, w szczególności: - formułowania modeli systemu logistycznego w ujęciu mikro i makro, - definiowania zadań logistycznych w ujęciu formalnym i opisowym dla dowolnego obiektu logistycznego, - wymiarowania procesów logistycznych, - kształtowania i wymiarowania elementów funkcjonalnych systemu logistycznego, - wyznaczania nakładów i kosztów logistycznych; 12) metrologii, w szczególności: - pomiarów, - budowy przyrządów pomiarowych, - własności wielkości mierzonych stałych lub zmiennych w czasie.
Efekt Tr1A_W08
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie transportową wiedzę ogólną oraz wiedzę o trendach rozwojowych, w zakresie: 1) infrastruktury transportu, w szczególności: - podstaw projektowania, budowy i utrzymania infrastruktury transportu, - zagadnień bezpieczeństwa eksploatacji liniowej i punktowej infrastruktury transportu lądowego; 2) technicznych środków transportu, w szczególności: - klasyfikacji środków transportu, - charakterystyk i parametrów techniczno-eksploatacyjnych środków transportu; 3) systemów transportowych, w szczególności: - teorii systemów transportowych, - funkcji, właściwości i struktury systemów transportowych, - modeli systemów transportowych i ich klasyfikacji, oraz celu konstruowania modeli transportowych, - formułowania zadań optymalizacyjnych obsługi transportowej obszaru sieci transportowej, z uwzględnieniem punktów przeładunkowych, - opracowania prognoz wielkości zadań transportowych, - zapisu formalnego charakterystyk elementów struktury sieci transportowej, - wielokryterialnej oceny rozwiązań projektowych infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych; 4) inżynierii ruchu (kolejowego, drogowego oraz lotniczego); 5) eksploatacji technicznej, w szczególności: - opisu procesów i systemów eksploatacyjnych w zakresie użytkowania i utrzymania, - rozpoznawania stanu technicznego obiektów i oceny ich niezawodności eksploatacyjnej, - kształtowania strategii eksploatacyjnych; 6) telematyki transportu; 7) ekonomiki transportu; 8) bezpieczeństwa i ekologii transportu.
Efekt Tr1A_W09
Ma szczegółową wiedzę (w zakresie określonym przez specjalność) dotyczącą wybranych obszarów transportu (kolejowego, samochodowego, lotniczego lub wewnętrznego i magazynowania) obejmujących: urządzenia, obiekty, systemy, procesy lub usługi, w zakresie: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej; 6) telematyki transportu, 7) inżynierii bezpieczeństwa i ekologii transportu.
Efekt Tr1A_W10
Ma wiedzę z innych kierunków studiów niezbędną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań charakterystycznych dla wybranej specjalności, w zakresie: 1) prawa transportowego, 2) elektroniki, 3) techniki cyfrowej, 4) wspomagania komputerowego prac inżynierskich, 5) hydromechaniki, 6) podstaw budowy maszyn, 7) teorii maszyn cieplnych, 8) ergonomii i bezpieczeństwa pracy, 9) ekologii i ochrony środowiska.
Efekt Tr1A_W11
Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów transportowych
Efekt Tr1A_W12
Zna metody, techniki, narzędzia i materiały oraz wymagania stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich (w zakresie określonym przez specjalność) dotyczących: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej, 6) telematyki transportu, 7) bezpieczeństwa i ekologii transportu.
Efekt Tr1A_W13
Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych (społecznych, ekonomicznych i prawnych) uwarunkowań działalności inżynierskiej w transporcie i przemyśle działającym na potrzeby transportu.
Efekt Tr1A_W14
Ma podstawową wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej w transporcie i przemyśle działającym na potrzeby transportu Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości dla potrzeb transportu
Efekt Tr1A_W15
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego. Zna zasady korzystania z zasobów informacji patentowej

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Tr1A_U01
1) Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, zasobów informacji patentowej i innych wiarygodnych źródeł. 2) Potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Efekt Tr1A_U02
1) Potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach przy użyciu środków łączności. 2) Potrafi wykorzystywać Internet dla porozumiewania się.
Efekt Tr1A_U03
Potrafi poprawnie używać pojęć dotyczących: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej, 6) telematyki transportu, 7) bezpieczeństwa i ekologii transportu, 8) pozatechnicznych uwarunkowań działalności transportowej.
Efekt Tr1A_U04
Potrafi przygotować w języku polskim i wybranym języku obcym, dobrze udokumentowane, przejrzyste opracowanie problemów z zakresu transportu.
Efekt Tr1A_U05
Potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i wybranym języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu określonej specjalności.
Efekt Tr1A_U06
Ma umiejętność samokształcenia się. Potrafi śledzić rozwój technik i metod przydatnych w rozwiązywaniu zadań oraz aktualizować używane narzędzia.
Efekt Tr1A_U07
1) Rozumie znaczenie głównych wątków obcojęzycznego przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, w tym w dyskusji na tematy z zakresu transportu i swojej specjalności. Potrafi wyjaśniać swoje stanowisko, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań. 2) Posługuje się wybranym językiem obcym w stopniu wystarczającym do czytania ze zrozumieniem kart katalogowych, not aplikacyjnych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych itp. w zakresie związanym z transportem. 3) Potrafi prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem wybranego języka obcego na tyle płynnie i spontanicznie, by nie powodować napięcia u którejkolwiek ze stron.
Efekt Tr1A_U08
Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla projektowania, budowy, eksploatacji i badania (diagnozowania) urządzeń i systemów transportu, w szczególności: 1) potrafi przedstawić przedmiot, urządzenie, schemat, obiekt, system w szkicu odręcznym oraz wykonać rysunek przy pomocy techniki komputerowej (z wykorzystaniem programu ACAD), 2) potrafi wykorzystać graficzne środki języka programowania do wizualizacji symulowanych procesów.
Efekt Tr1A_U09
Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w szczególności potrafi: 1) oszacować czas potrzebny na realizację zadania; 2) opracować i zrealizować harmonogram prac, 3) wybrać i zastosować metodę oraz układ pomiarowy, odpowiedni do mierzonych wielkości (elektrycznych, mechanicznych), 4) stosować odpowiednie metody do pomiaru i analizy czynników materialnego środowiska pracy, 5) posługiwać się aparaturą pomiarową i dokonać pomiarów, 6) przedstawić wyniki pomiarów i symulacji komputerowych w postaci liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i dokonać oszacowania błędów, 7) planować i przeprowadzać symulacje komputerowe, 8) planować i przeprowadzać pomiary w warunkach rzeczywistych.
Efekt Tr1A_U10
Potrafi posługiwać się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami, oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania, do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów i układów oraz prostych systemów transportowych, w tym: 1) potrafi zastosować metody programowania współbieżnego do tworzenia wielowątkowych modeli symulacyjnych, 2) wykorzystuje komputerową technikę sporządzania dokumentacji technicznej.
Efekt Tr1A_U11
Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich, w szczególności: 1) potrafi wykorzystać technikę komputerową do wykonania obliczeń; 2) potrafi modelować elementy i układy regulacji, elementy wykonawcze i podstawowe układy cyfrowe; 3) potrafi budować i wykorzystywać modele matematyczne wspomagające procesy podejmowania decyzji; 4) potrafi posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych; 5) potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych, 6) potrafi zastosować wiedzę z zakresu probabilistyki do opracowania i przedstawiania danych doświadczalnych; 7) potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań z mechaniki, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu, optyki i podstaw mechaniki kwantowej; 8) potrafi zidentyfikować zadanie algorytmiczne związane z problemem inżynierskim oraz zaprojektować algorytm jego rozwiązania; 9) potrafi oszacować funkcyjne i liczbowe wskaźniki niezawodności obiektów prostych i złożonych na podstawie wyników badań eksploatacyjnych.
Efekt Tr1A_U12
1) Potrafi opisać system eksploatacyjny obiektu technicznego w zakresie jego użytkowania i utrzymania gotowości, potrafi dokonać analizy i syntezy obiektu o złożonej strukturze niezawodnościowej oraz potrafi scharakteryzować wielostanowy proces eksploatacji, stosując właściwe miary i wyznaczając ich wartości. 2) Potrafi sformułować w postaci ogólnej i aplikacyjnej, zadanie optymalizacyjne z problematyki transportowej, w tym obsługi transportowej wybranego obszaru sieci transportowej z uwzględnieniem punktów przeładunkowych. 3) Potrafi zapisać formalnie graf struktury systemu transportowego, charakterystyki elementów struktury, tym drogę przewozu, relację przewozu, określić zapotrzebowanie na przewóz. 4) Potrafi opracować wielkości prognoz zadań transportowych dla zadanego okresu. 5) Potrafi dokonać wielokryterialnej oceny rozwiązań projektowych infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych.
Efekt Tr1A_U13
Potrafi wyznaczyć przepustowość, koszt i czas drogi, drogę o minimalnym koszcie oraz zapisać formalnie warunki nakładane na potok ruchu w sieci transportowej.
Efekt Tr1A_U14
Potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne (gospodarcze, społeczne i prawne) związane z transportem.
Efekt Tr1A_U15
Potrafi pracować w środowisku transportowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą.
Efekt Tr1A_U16
Potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich, w tym: 1) Potrafi obliczać nakłady i koszty logistyczne zadania transportowego. 2) Potrafi zastosować teoretyczną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych, aby wskazać istotę problemu i wyciągnąć logiczne wnioski.
Efekt Tr1A_U17
Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi transportowe, w tym: 1) Potrafi stosować ilościowe i jakościowe mierniki oceniające pracę przewozową systemów transportowych. 2) Umie opisać procesy i systemy eksploatacyjne w zakresie użytkowania i utrzymania, potrafi rozpoznać stan techniczny obiektów i ocenić ich niezawodność eksploatacyjną, potrafi kształtować strategie eksploatacyjne systemów technicznych. 3) Potrafi ocenić przydatność różnych systemów telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach transportowych. 4) Potrafi dokonać wyboru metod i środków inżynierii ruchu. 5) Potrafi identyfikować zagrożenia w systemach transportowych.
Efekt Tr1A_U18
Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące specjalistyczne rozwiązania techniczne (w zakresie określonym przez specjalność), w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi, dotyczące: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), 6) telematyki transportu, 7) bezpieczeństwa i ekologii transportu.
Efekt Tr1A_U19
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, w tym: 1) potrafi sformułować zadanie logistyczne dla dowolnego obiektu realizującego funkcje logistyczne, 2) potrafi opracować projekt systemu transportowego dla regionu, miasta lub przedsiębiorstwa, 3) potrafi przeprowadzić analizę porównawczą i dokonać oceny systemów transportowych, 4) potrafi ocenić poziom ergonomicznej jakości układu operator-pojazd-otoczenie.
Efekt Tr1A_U20
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych specjalistycznych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym (w zakresie określonym przez specjalność), dotyczących: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej, 6) telematyki transportu, 7) bezpieczeństwa i ekologii transportu, 8) pozatechnicznych uwarunkowań działalności transportowej.
Efekt Tr1A_U21
Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla transportu oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia, w tym: 1) Umie dobrać rozwiązania konstrukcyjnego do zadanego schematu obciążeń. 2) Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego z zakresu ergonomii, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia. 3) Potrafi ocenić możliwości zastosowania znanych narzędzi programistycznych do rozwiązywania zadań inżynierskich. 4) Potrafi wykorzystać poznane metody badań operacyjnych jako narzędzi wspomagających procesy podejmowania decyzji. Potrafi samodzielnie formułować typowe modele sytuacji decyzyjnych. 5) Potrafi dobrać i adaptować odpowiednie metody analityczne do rozwiązywania problemów transportowych. 6) Potrafi posługiwać się poznanymi zasadami, teoriami i konstrukcjami w podejmowanej i prowadzonej działalności, przewiduje skutki ewentualnych zdarzeń. 7) Potrafi ocenić i dobrać metody i techniki kształtowania bezpieczeństwa pracy w systemach transportowych.
Efekt Tr1A_U22
Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego, ale specjalistycznego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym (w zakresie określonym przez specjalność), dotyczącego: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) logistyki i technologii transportu oraz organizacji obsługi transportowej, 4) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 5) eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), 6) telematyki transportu, 7) bezpieczeństwa i ekologii transportu; oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
Efekt Tr1A_U23
Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować lub zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu, używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym: 1) Zna zasady obliczeń wytrzymałościowych typowych węzłów konstrukcyjnych. Umie kształtować części maszyn na podstawie wykonanych obliczeń wytrzymałościowych. Umie sprawdzić prawidłowości przyjętych kształtów i wymiarów części maszyn do zadanych obciążeń. 2) Potrafi dokonać przekształceń przepływu ładunków w relacji producent – odbiorca z uwzględnieniem kryteriów postaci miejsca i czasu. 3) Potrafi zaprojektować wybrane elementy infrastruktury punktowej i liniowej transportu. 4) Umie rozwiązywać zadania statyki dla problemów płaskich i przestrzennych oraz proste zadania wytrzymałości materiałów obejmujących układy złożone z prętów, wałów i belek. 5) Umie wyznaczać transmitancję operatorową i moduł transmitancji, oraz transmitancję widmową, potrafi korzystać z tablicy transformat i oryginałów. Potrafi wyznaczyć charakterystyki skokowe i częstotliwościowe oraz określać własności obiektów na podstawie tych charakterystyk. Potrafi wyznaczyć sterowalność, obserwowalność i stabilność obiektu dynamicznego na podstawie kryteriów analitycznych. Potrafi wyznaczyć transmitancję zastępczą. Potrafi sformułować równania obiektu dynamicznego posługując się fazowymi zmiennymi stanu.
Efekt Tr1A_U24
Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste, ale specjalistyczne urządzenie, obiekt, system lub proces (w zakresie określonym przez specjalność), używając właściwych metod, technik i narzędzi, dotyczące: 1) infrastruktury transportu, 2) technicznych środków transportu, 3) technologii transportu i organizacji obsługi transportowej, 4) logistyki, 5) inżynierii ruchu, kierowania i sterowania ruchem, 6) eksploatacji technicznej (pojazdów lub urządzeń), 7) telematyki transportu, 8) bezpieczeństwa i ekologii transportu.
Efekt Tr1A_U25
Potrafi korzystać z kart katalogowych, norm i dokumentacji technicznych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego elementu, urządzenia, układu lub systemu.

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Tr1A_K01
Rozumie potrzebę i zna możliwości uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego.
Efekt Tr1A_K02
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera transportu, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu.
Efekt Tr1A_K03
Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Efekt Tr1A_K04
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
Efekt Tr1A_K05
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Efekt Tr1A_K06
Zna społeczną rolę absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i technologii transportu oraz i innych aspektów działalności inżyniera transportu. Potrafi przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.