Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Elektronika | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych | 2012/2013 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Elektronika | brak |
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunek: Elektronika | Przedmioty techniczne | Podstawy programowania | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
Algebra i teoria mnogości | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus | ||
Analiza 1 | 7 | 45 | 30 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus | ||
Orientacja - M | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus | ||
Podstawy pomiarów | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus | ||
Układy logiczne | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus | ||
∑=4 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑=4 | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek: Elektronika | Przedmioty techniczne | Teoria obwodów | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑=0 | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek: Elektronika | Przedmioty techniczne | Algorytmy i struktury danych (E) | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
Pola i fale (E) | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | sylabus | ||
Sygnały, modulacje i systemy | 5 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus | ||
Układy cyfrowe | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | sylabus | ||
Wstęp do metod numerycznych (E) | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus | ||
Kierunek: Telekomunikacja | Przedmioty techniczne | Wstęp do metod numerycznych (E) | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑=0 | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek: Elektronika | Przedmioty techniczne | Analiza 2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
Architektura sieci telekomunikacyjnych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | sylabus | ||
Cyfrowe przetwarzanie sygnałów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus | ||
Elektronika ciała stałego | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus | ||
Elementy i układy elektroniczne | 5 | 45 | 0 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus | ||
Elementy i układy elektroniczne - laboratorium | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus | ||
Fizyka ogólna (E) | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus | ||
Podstawy transmisji cyfrowej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus | ||
Podstawy fotoniki | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus | ||
Podstawy programowania (M) | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus | ||
Podstawy radiokomunikacji | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus | ||
Probabilistyka | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus | ||
Programowanie obiektowe (E) | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus | ||
Programowanie zdarzeniowe (E) | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus | ||
Systemy komputerowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus | ||
Systemy operacyjne (E) | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus | ||
Techniki internetu (E) | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus | ||
Wprowadzenie do specjalności | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus | ||
Wstęp do fizyki | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus | ||
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑=0 | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Elektronika i informatyka w medycynie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Specjalność: Elektronika i inżynieria komputerowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑=0 | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Elektronika i informatyka w medycynie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Specjalność: Elektronika i inżynieria komputerowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑=0 | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Elektronika i informatyka w medycynie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Specjalność: Elektronika i inżynieria komputerowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑=0 |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie analizy matematycznej, algebry i probabilistyki
- Efekt K_W02
- ma wiedzę w zakresie fizyki klasycznej oraz podstaw fizyki relatywistycznej i kwantowej
- Efekt K_W03
- ma podstawową wiedzę w zakresie informatyki i telekomunikacji
- Efekt K_W04
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie metodyki i technik programowania
- Efekt K_W05
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie teorii obwodów
- Efekt K_W06
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie pól i fal elektromagnetycznych
- Efekt K_W07
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie fizyki półprzewodników oraz materiałów i elementów elektronicznych i fotonicznych
- Efekt K_W08
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie podstawowych układów analogowych
- Efekt K_W09
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie podstawowych układów i systemów cyfrowych, w tym układów logicznych i programowalnych
- Efekt K_W10
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie sygnałów i metod ich przetwarzania
- Efekt K_W11
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie metrologii, systemów pomiarowych oraz zasad przeprowadzania i opracowywania wyników pomiarów
- Efekt K_W12
- ma szczegółową wiedzę w jednym z następujących obszarów: (elementów i technologii elektronicznych i fotonicznych; metodyki projektowania układów scalonych; układów elektronicznych; techniki wielkich częstotliwości) lub (architektury i oprogramowania systemów mikroprocesorowych; pomiarów i przetwarzania sygnałów bioelektrycznych; zastosowania i rejestracji promieniowania jonizującego wmedycynie; technik obrazowania medycznego; układów i systemów elektroniki jądrowej i medycznej)
- Efekt K_W13
- orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektroniki
- Efekt K_W14
- ma podstawową wiedzę na temat cyklu życia technologii i urządzeń elektronicznych
- Efekt K_W15
- ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
- Efekt K_W16
- ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W17
- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
- Efekt K_W18
- zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu elektroniki
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych
- Efekt K_U02
- potrafi wykorzystać poznane metody oraz modele matematyczne i probabilistyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych oraz do obróbki danych doświadczalnych
- Efekt K_U03
- potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań z mechaniki, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu, optyki i podstaw mechaniki kwantowej
- Efekt K_U04
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U05
- potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
- Efekt K_U06
- potrafi przygotować w języku polskim i języku angielskim, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu elektroniki
- Efekt K_U07
- potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku angielskim prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu elektroniki
- Efekt K_U08
- ma umiejętność samokształcenia się
- Efekt K_U09
- ma umiejętności językowe w zakresie elektroniki, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
- Efekt K_U10
- potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
- Efekt K_U11
- potrafi zastosować poznane metody, modele matematyczne i narzędzia do analizy: (obwodów elektrycznych; elementów elektronicznych i fotonicznych; analogowych i cyfrowych układów elektronicznych; prostych systemów elektronicznych; algorytmów)
- Efekt K_U12
- potrafi posłużyć się właściwie dobranymi metodami i urządzeniami umożliwiającymi pomiar charakterystyk elektrycznych i optycznych elementów elektronicznych i fotonicznych oraz prostych układów elektronicznych, a także opracować i przedstawić ich wyniki oraz wyciągnąć właściwe wnioski
- Efekt K_U13
- potrafi porównać konstrukcje elementów i prostych układów elektronicznych stosując określone kryteria użytkowe (np. szybkość działania, pobór mocy)
- Efekt K_U14
- potrafi ocenić możliwości transmisyjne (wydajnościowe i jakościowe) różnych systemów transmisji przewodowej i bezprzewodowej
- Efekt K_U15
- potrafi dokonać analizy sygnałów i prostych systemów przetwarzania sygnałów w dziedzinie czasu i częstotliwości, stosując techniki analogowe i cyfrowe oraz odpowiednie narzędzia sprzętowe i programowe
- Efekt K_U16
- potrafi zaprojektować z uwzględnieniem zadanych kryteriów technicznych i ekonomicznych, używając właściwych metod, technik i narzędzi: (elementy elektroniczne; układy analogowe i cyfrowe (w tym układy programowalne); systemy elektroniczne (w tym proste systemy cyfrowego przetwarzania sygnałów))
- Efekt K_U17
- potrafi sformułować specyfikację układów cyfrowych i prostych układów analogowych na poziomie realizowanych funkcji
- Efekt K_U18
- potrafi tworzyć programy w językach różnych poziomów
- Efekt K_U19
- potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu lub systemu elektronicznego
- Efekt K_U20
- stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
- Efekt K_U21
- posiada jeden z dwóch następujących zestawów umiejętności: (potrafi posłużyć się właściwie dobranymi metodami i urządzeniami umożliwiającymi wyznaczenie podstawowych wielkości charakteryzujących: elementy elektroniczne i fotoniczne, proste układy elektroniczne (w tym układy w.cz.), a także opracować i przedstawić ich wyniki oraz wyciągnąć właściwe wnioski; potrafi zaprojektować, zweryfikować i przetestować prosty układ scalony) lub (potrafi projektować układy odbiorcze i przeprowadzać rejestrację sygnałów bioelektrycznych; potrafi przeprowadzać pomiary dozymetryczne i spektrometryczne promieniowania jonizującego; potrafi tworzyć oprogramowanie realizujące proste algorytmy przetwarzania sygnałów i obrazów medycznych; potrafi tworzyć oprogramowanie systemów mikroprocesorowych w języku niskiego poziomu)
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
- Efekt K_K02
- ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
- Efekt K_K03
- potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
- Efekt K_K04
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
- Efekt K_K05
- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
- Efekt K_K06
- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
- Efekt K_K07
- ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały