Program Wydział Rok akademicki Stopień
Zarządzanie Wydział Zarządzania 2012/2013 mgr
Rodzaj Kierunek Koordynator ECTS
Stacjonarne Zarządzanie Mgr inż. Agata Maciszewska

Cele:

Studia na specjalności Zarządzanie w Przedsiębiorstwie są przeznaczone wyłącznie dla kandydatów, którzy ukończyli kierunki inne niż Zarządzanie, Zarządzanie i Marketing, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji oraz Ekonomia. Absolwenci Politechniki Warszawskiej będą przyjmowani bez względu na skończony kierunek studiów I stopnia. Przy kwalifikacji na studia absolwentów innych uczelni będzie oceniana znajomość matematyki, udokumentowana programem studiów ukończonych przez kandydata. Program tej specjalności łączy w sobie minima programowe studiów pierwszego oraz drugiego stopnia kierunku Zarządzanie i zapewnia realizację programu typu MBA (Master of Sciences in Business Administration). Studiowanie na tej specjalności następuje od pierwszego semestru i nie jest możliwy późniejszy wybór innej specjalności.

Warunki przyjęć:

http://www.pw.edu.pl/Kandydaci

Efekty uczenia się


Semestr 1:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
ObowiązkoweWspólne Etyka biznesu 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Koncepcje zarządzania 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Mikroekonomia 1 4 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Nauka o organizacji 3 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Podstawy biznesu 4 0 30 0 0 0 30 sylabus
   Podstawy zarządzania 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Prawo cywilne 4 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Procesy informacyjne w zarządzaniu 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Rachunkowość finansowa - ZwP 4 15 15 0 0 0 30 sylabus
∑=30
Suma semestr: ∑=

Semestr 2:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
ObowiązkoweWspólne Finanse 1 - ZwP 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Finanse 2 - ZwP 4 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Informatyka w zarządzaniu 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Makroekonomia 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Podstawy marketingu 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Statystyka 6 45 30 0 0 0 75 sylabus
   Zachowania organizacyjne 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Zarządzanie personelem 1 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Zarządzanie projektami 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
∑=30
Suma semestr: ∑=

Semestr 3:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
ObowiązkoweWspólne Badania operacyjne 4 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Bezpieczeństwo 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Logistyka w przedsiębiorstwie 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Zarządzanie jakością - ZwP 4 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Zarządzanie pocesami 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Zarządzanie strategiczne - ZwP 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Rachunkowość zarządcza 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
∑=19
SpecjalnościoweWspólne Przedmioty fakultatywne 6 60 0 0 0 0 60 sylabus
   Seminarium dyplomowe 2 0 15 0 0 0 15 sylabus
∑=8
Suma semestr: ∑=

Semestr 4:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
ObowiązkoweWspólne Marketing międzynarodowy 2 15 0 0 0 0 20 sylabus
∑=2
SpecjalnościoweWspólne Praktyka zawodowa 0 240 0 0 0 0 160 sylabus
   Przedmioty fakultatywne 8 75 0 0 0 0 80 sylabus
∑=8
Suma semestr: ∑=

Efekty kierunkowe

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt K_W01
Ma elementarną wiedzę w zakresie koncepcji zarządzania, strukturalnych koncepcji zarządzania, podmiotowych koncepcji zarządzania - human relations, podejście psychologiczne, integratywnych koncepcje zarządzania - koncepcji zachowania administracyjnego, teorii gry organizacyjnej, podejścia sytuacyjnego, podejścia systemowego, współczesnych orientacje i koncepcje zarządzania - orientacji na klienta, orientacji na jakość, orientacji na innowacje i know-how, orientacji na wynik finansowy, orientacji
Efekt K_W02
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie makroekonomii, zakresu i metod analiz, głównych kontrowersji i paradygmatów teorii makroekonomicznych, mierzenia produktu i dochodu narodowego, podstawowych tożsamości makroekonomicznych, produkt krajowy brutto a dobrobytu społecznego, planowanych inwestycji, oszczędności a równowagi na rynku dóbr, dostosowania w warunkach nierównowagi, mechanizmu mnożnika, funkcji pieniądza, równowagi na rynku pieniądza, mnożnika kreacji pieniądza, polityki monetarnej, inflacj
Efekt K_W03
Ma elementarną wiedzę w zakresie prawa cywilnego, pojęcia prawa cywilnego - jego miejsce w systemie prawa, prawa cywilnego jako część prawa prywatnego, źródła prawa cywilnego, historii źródeł prawa, zdarzenia cywilnoprawnego, stosunku cywilnoprawnego, obowiązku menadżerów w świetle prawa, prawa podmiotowego, nadużycia prawa, zasad prawa cywilnego, prawa własności i charakterystyki praw rzeczowych, prawa zobowiązań - pojęcia zobowiązania, długu i odpowiedzialności, ogólnych przepisów o zobowiązan
Efekt K_W04
Ma elementarną wiedzę w zakresie etyki w zarządzaniu, obszaru zainteresowań etyki, wartości, ideałów i sankcji moralnych, etyki jako elementu kultury organizacyjnej, konfliktów wartości w procesie zarządzania, etycznych aspektów procesów globalizacyjnych, chrześcijaństwa i innych religii a etyki, kultury etycznej i etyki w wybranych krajach, etyki w zarządzaniu, etyki pracy, etycznego otoczenia rynku kapitałowego, etycznych aspektów konkurencji, etyki w marketingu i reklamie, zawodowych kodeksów
Efekt K_W05
Ma elementarną wiedzę z zakresu statystyki matematycznej , danych i podstawowych normy statystycznych, zmiennej losowej, podstawowych rozkładów zmiennych losowych, rozkładów z prób, przedziałów ufności, testowania hipotez statystycznych, statystycznych miar współzależności zjawisk, analizy dynamiki zjawisk, techniki losowania prób, projektowania eksperymentów statystycznych.
Efekt K_W06
Ma elementarną wiedzę z zakresie zarządzania strategicznego, istoty strategii i zarządzania strategicznego, szkół i nurtów zarządzania strategicznego, poziomów i rodzajów klasycznych strategii, globalnych i lokalny kontekstów strategii, wizji, misji i celów strategicznych organizacji, metod analizy strategicznej otoczenia dalszego i bliskiego organizacji, metod planowania strategicznego, implementacji strategii, controllingu strategicznego, zarządzania strategicznego charakterystycznego dla nurt
Efekt K_W07
Ma podstawową wiedzę z zarządzania procesami, orientacji funkcjonalnej i procesowej w zarządzaniu organizacją, podejścia procesowego w wybranych koncepcjach zarządzania, definicji i klasyfikacji rodzajowej procesów, Modelów i standaryzacji procesów, istoty i celów zarządzania procesami, metodyki zarządzania procesami gospodarczymi (bezpieczeństwem), identyfikacji i odwzorowywania procesów, projektowania procesu i wdrażanie zmian, kierowania procesami, metod i technik usprawniania procesów i zarz
Efekt K_W08
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie marketingu międzynarodowego, pojęcia marketingu międzynarodowego i globalnego, orientacji międzynarodowej przedsiębiorstw, standaryzacji i adaptacji w marketingu międzynarodowym, alterglobalizm i marketingu globalno-lokalnego, euro marketingu, międzynarodowego otoczenia marketingu - jego elementów: ekonomiczno-rynkowych, demograficznych, społeczno-kulturowych, politycznych, prawno-administracyjnych, metodyki analizy międzynarodowego otoczenia marketingu, badań
Efekt K_W09
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie rachunkowości zarządczej, rachunkowości zarządczej centrów odpowiedzialności - jej miejsce w systemie informacji zarządczej, koncepcji strategicznego zarządzania kosztami, planowania i controlling strategicznego, koncepcji rachunkowości zarządczej w zakresie budowy operacyjnych systemów rachunku kosztów, koncepcji operacyjnego budżetowania kosztów przedsiębiorstwa, organizacji i metodyki operacyjnego controllingu kosztów, wykorzystania informacji kosztowych w w
Efekt K_W10
Ma elementarną wiedzę z zakresu logistyki, istoty i roli procesów logistycznych w funkcjonowaniu organizacji, kategorii logistycznych, obowiązujących procedur logistycznych, czynników determinujących sprawność procesów logistycznych, zarządzania procesami logistycznymi, planowania i organizacji procesów logistycznych w organizacji, wsparcia logistycznego zgrupowań (zespołów) zadaniowych.
Efekt K_W11
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu filozofii związanej z rozwojem dwóch głównych kierunków europejskiej myśli filozoficznej na przestrzeni wieków oraz ich konsekwencjami w kulturze, technice oraz relacjach osobowych, ze szczególnym uwzględnieniem relacji w dziedzinie przedsiębiorczości.
Efekt K_W12
Ma usystematyzowaną wiedzę z zakresu badań operacyjnych, istoty badań operacyjnych i ich genezy, programowania liniowego, programowania całkowitoliczbowego w problematyce optymalizacji działań operacyjnych, programowania nieliniowego, metod programowania sieciowego, wielokryterialnej analizy porównawczej w zagadnieniach optymalizacyjnych.
Efekt K_W13
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie pojęcie marketingu - jego miejsce w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, otoczenie rynkowego przedsiębiorstwa, marketingu dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych i usług, zachowania nabywców, systemów informacji marketingowej, badanie i analiza rynku - definiowanie rynku, segmentacja rynku, określenie formy rynku, ilościowe określenie rynku, wybór rynku docelowego, marketingu-mix jako koncepcja oddziaływania na rynek, oddziaływania na rynek za pośrednictwem produktu,
Efekt K_W14
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu badań i informacje marketingowych, zapotrzebowania na informacje w podejmowaniu decyzji marketingowych, zakresu przedmiotowego i funkcje badań marketingowych, etapów procesu badawczego, planowania badania marketingowego, badań marketingowych wtórnych i pierwotnych, źródeł i analiz danych w badaniach wtórnych, metod gromadzenia danych w badaniach pierwotnych - rodzaje, charakterystyka i zasady stosowania, badań reprezentacji - metody doboru próby w badaniach mark
Efekt K_W15
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie podstaw i zasad prawnych rachunkowości, majątku, kapitału przedsiębiorstwa, bilansu, przychodów, kosztów. Wyniku finansowego, rachunku zysków i strat, operacji gospodarczych bilansowych i wynikowych, zasad funkcjonowania kont księgowych, planu kont, ewidencji kapitałów, środków pieniężnych, papierów wartościowych, rozrachunków, majątku trwałego, zapasów, wyceny składników majątkowych, metody ustalania wyniku finansowego, sprawozdawczości finansowej.
Efekt K_W16
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu przedmiotu i zadania finansów przedsiębiorstwa, zasad finansowania i inwestowania - kapitał obcy i jego pozyskiwanie, emisji akcji i obligacji, kosztu kapitałów - długów i kapitału własnego. Inwestowanie kapitału - inwestycje rzeczowe i pieniężne, metod oceny projektów inwestycyjnych, zarządzania krótkoterminowego finansami firmy - zarządzanie majątkiem obrotowym i zobowiązaniami bieżącymi, Analizy fundamentalnej działalności firmy (sektorowa i wskaźnikowa), str
Efekt K_W17
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie roli procesów informacyjnych w zarządzaniu, pojęć procesów informacyjnych, źródeł informacji i ich charakterystyki, metod i sposobów zbierania informacji, zbiorów informacji, selekcji i dystrybucji informacji, przestrzennych systemów informacyjnych, teleinformatycznego wspomagania procesów informacyjnych, przetwarzania informacji w procesie decyzyjnym, Sieciocentryczności procesów informacyjnych, Komunikacji społecznej.
Efekt K_W18
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i metod teorii i inżynierii systemów użytecznych w modelowaniu i symulacji szeroko rozumianych procesów biznesowych, a w szczególności procesów produkcyjnych i procesów zarządzania.
Efekt K_W19
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie kategorii, formuł i koncepcji finansowych stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz sposobów rozwiązywania jego problemów finansowych (w tym: optymalnego wykorzystania funduszy)
Efekt K_W20
Ma usystematyzowaną wiedzę niezbędną do poznania i opanowania metod oraz formuł prowadzenia analiz ekonomiczno - finansowych przedsiębiorstw.
Efekt K_W21
Ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania. organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji - ludzie, technologie, procesy, władzy, informacji i komunikacji w zarządzaniu, struktury zarządzania, celów i funkcje zarządzania, struktury organizacyjnej - uwarunkowania i kierunków ewolucji, zarządzania jako procesu informacyjno- decyzyjnego, metod zarządzania, kryteriów oceny sprawności działań, istoty pracy kierowniczej, składników kierowania, roli kierowniczej, st
Efekt K_W22
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie nauki o organizacji, teorii organizacji nauki o organizacji, rodzajów i typów organizacji - ich celów, społecznej odpowiedzialności organizacji, nadzoru korporacyjnego nad organizacją, form prawno-organizacyjnych i własnościowych - konsekwencji ekonomicznych i społecznych, cykli życia organizacji - etapy i zdarzenia, zasobów, majątku, potencjału i kapitału organizacji: materialny, techniczny, kadrowy, finansowy, informacyjny - zadań i zasad funkcjonowania, wspó
Efekt K_W23
Ma elementarną wiedzę w zakresie mikroekonomii, ekonomii pozytywnej i normatywnej, głównych nurtów ekonomii, popytu, podaży, konkurencji doskonałej, równowagi rynkowej, elastyczności popytu i podaży, kosztów w krótkim i długim okresie, zachowania organizacji na rynku, przedsiębiorstwa i jego funkcji w gospodarce, renty ekonomicznej, równowagi organizacji na rynku konkurencyjnym i rynku pracy, wpływu czynników ekonomicznych na bezpieczeństwo instytucji i procesy zarządzania, Organizacji w budowan
Efekt K_W24
Ma elementarną wiedzę w zakresie systemów finansowych w państwie i gospodarce, strumieni i zasobów finansowych w gospodarce, budżetu państwa, finansowania instytucji państwowych, struktury systemów bankowych, banku centralnego, rynków finansowych i ich funkcjonowania.
Efekt K_W25
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu przedmiotu i zadania finansów przedsiębiorstwa, zasad finansowania i inwestowania - kapitał obcy i jego pozyskiwanie, emisji akcji i obligacji, kosztu kapitałów - długów i kapitału własnego. Inwestowanie kapitału - inwestycje rzeczowe i pieniężne, metod oceny projektów inwestycyjnych, zarządzania krótkoterminowego finansami firmy - zarządzanie majątkiem obrotowym i zobowiązaniami bieżącymi, Analizy fundamentalnej działalności firmy (sektorowa i wskaźnikowa), str
Efekt K_W26
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie podstaw i zasad prawnych rachunkowości, majątku, kapitału przedsiębiorstwa, bilansu, przychodów, kosztów, wyniku finansowego, rachunku zysków i strat, operacji gospodarczych bilansowych i wynikowych, zasad funkcjonowania kont księgowych, planu kont, ewidencji kapitałów, środków pieniężnych, papierów wartościowych, rozrachunków, majątku trwałego, zapasów, wyceny składników majątkowych, metody ustalania wyniku finansowego, sprawozdawczości finansowej.
Efekt K_W27
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie pojęcie marketingu - jego miejsce w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, otoczenie rynkowego przedsiębiorstwa, marketingu dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych i usług, zachowania nabywców, systemów informacji marketingowej, badanie i analiza rynku - definiowanie rynku, segmentacja rynku, określenie formy rynku, ilościowe określenie rynku, wybór rynku docelowego, marketingu-mix jako koncepcja oddziaływania na rynek, oddziaływania na rynek za pośrednictwem produktu,
Efekt K_W28
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie miejsca i roli projektów w zarządzaniu, istoty i rodzajów projektów, dojrzałości i cyklów życia projektów, inicjowania i definiowania projektów, ocena wykonalności i analiza ryzyka projektów, określania struktury projektów, planowania przebiegu i zasobów projektu, budżetowania projektu, sterowania przebiegiem projektu, organizacji zespołu projektowego, instytucjonalnych formy zarządzania projektami, informatycznych narzędzi zarządzania projektami, prezentacji
Efekt K_W29
Ma elementarną wiedzę z zakresu przedmiotu, uwarunkowań, znaczenia i ewolucji zarządzania zasobami ludzkimi, problemów terminologicznych, kapitału ludzkiego i kapitału intelektualnego organizacji, form zatrudnienia, struktury i treść podstawowych elementów procesu kadrowego - planowania kadr, pozyskiwania pracowników, doskonalenia i rozwój, kierowania ludźmi, ocenianie, wynagradzania, odejścia pracowników, audytu personalnego, podmiotów i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi, umiędzynarodowien
Efekt K_W30
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie istoty i wewnętrznych uwarunkowań zachowań organizacyjnych, postawy społecznych i zachowań jednostek w organizacji, wpływy zagrożeń na zachowania, zachowania i postawy grup społeczno-zawodowych w organizacji, rywalizacji i współpracy wewnątrz- i między grupowych, konfliktów interpersonalnych - wewnątrz- i między grupowych, spójności grupy, kapitału relacyjnego, komunikacji społecznej w organizacji, procesów negocjacji, społecznych problemów zmian w organizacji,
Efekt K_W31
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu ewolucji w podejściu do problematyki jakości, prekursorów i założenia koncepcji TQM (Total Quality Management), modeli doskonałości organizacji, problematyki normalizacji, certyfikacji i integracji systemów zarządzania, normalizacji, certyfikacja i integracja systemów zarządzania jakością, ochroną środowiska, bezpieczeństwem pracy i bezpieczeństwem informacji, Metod i narzędzi doskonalenia jakości. Koszty jakości. Wybrane branżowe systemy i standardy zarządzania
Efekt K_W32
Ma elementarną wiedzę z zakresu badań operacyjnych, metodyki rozwiązywania problemów decyzyjnych, powstających w sferze organizacji produkcji, planowania, ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem. Problemy decyzyjne przedstawione w postaci modelów decyzyjnych można rozwiązać przez badania operacyjne
Efekt K_W33
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu miejsca i roli prawa cywilnego w obrocie prawnym, umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami prawa cywilnego oraz dokonywania podstawowych czynności prawnych.
Efekt K_W34
Ma elementarną wiedzę z zakresu kluczowych zagadnień teorii informacji ekonomicznej, które wchodzą w zakres przedmiotów kierunku zarządzanie, jako że informacja i procesy jej przetwarzania jest głównym nośnikiem i tworzywem zarządzania.
Efekt K_W35
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu roli systemów i technologii informatycznych w gospodarce rynkowej, systemów transakcyjnych, tzn. systemów wspomagających przetwarzanie danych na potrzeby zarządzania operacyjnego w przedsiębiorstwie, a także systemów wspomagające podejmowanie decyzji na poziomie taktycznym i strategicznym (oprogramowanie klasy Business Intelligence).
Efekt K_W36
Ma elementarną wiedzę z zakresu prowadzenia analizy procesowej organizacji gospodarczej, zagadnień związanych z projektowaniem, wdrażaniem i optymalizacją procesów gospodarczych na potrzeby realizacji programu kompleksowej informatyzacji przedsiębiorstwa, techniki i standardów w zakresie zarządzania procesami m.in. IDEF, ARIS, BPM.
Efekt K_W37
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa wiedzy w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem mając bezpośredni związek z analizą procesową, zarządzaniem zasobami, analizą ryzyka i zapewnianiem ciągłości działania.
Efekt K_W38
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu, zastosowania i metodyki projektowania hurtowni danych i analitycznego przetwarzania danych (techniki OLAP i eksploracji danych).
Efekt K_W39
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie zasobów informacyjnych oraz logistycznej koncepcji ich zarządzania; prezentacji metod i narzędzi wspomagających zarządzanie zasobami informacyjnymi oraz zasady ich ochrony.
Efekt K_W40
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technologii stosowanych w procesie przetwarzania informacji we współczesnych przedsiębiorstwach, ze szczególnym uwzględnieniem technologii teleinformatycznych oraz zapoznanie z trendami rozwoju tych zagadnień.
Efekt K_W41
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie zasad i koncepcji, organizacji, budowy i implementacji systemów informatycznych dla instytucji finansowych, takich jak: sektor bankowy, ubezpieczeniowy, reasekuracji, funduszy inwestycyjnych i otwartych funduszy emerytalnych.
Efekt K_W42
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu źródeł prawa międzynarodowego publicznego i prywatnego oraz wspólnotowego.
Efekt K_W43
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie stanu, tendencji i kierunków rozwoju usług bankowych i finansowych na świecie i w Polsce, współczesnego rynku usług bankowych, w tym usług bankowości detalicznej, korporacyjnej i inwestycyjnej, a także usług finansowych świadczonych przez zakłady ubezpieczeń, fundusze inwestycyjne, giełdy, agencje ratingowe i inne instytucje funcjonujące na światowym rynku finansowym.
Efekt K_W44
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego ze szczególnym uwzględnieniem euromarketingu; dostarczenie niezbędnej wiedzy do formułowania poprawnych strategii na rynkach międzynarodowych.
Efekt K_W45
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie likwidacji barier technicznych w handlu w UE, swobodnego przepływu towarów w UE oraz uregulowań prawnych i normatywnych z tym związanych.
Efekt K_W46
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu podstawowych kategorii oraz mechanizmów funkcjonowania międzynarodowych stosunków gospodarczych
Efekt K_W47
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie strategii i elementów produktu, to jest polityki produktu, ceny, dystrybucji, promocji do warunków Europejskiego Rynku Wewnętrznego z wykorzystaniem powiązań i uwarunkowań rynku globalnego.
Efekt K_W48
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu uwarunkowań działania przedsiębiorstw na globalizujących się rynkach w tym: wyzwania rozwojowe współczesnych przedsiębiorstw, nowe paradygmaty przedsiębiorstwa, współczesne modele biznesowe (wirtualizację), nowoczesne metody projektowania organizacji, typy i formy współczesnych organizacji.
Efekt K_W49
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie planowania i zarządzania strategicznego w odniesieniu do procesu wytwarzania i usług.
Efekt K_W50
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu wybranych zagadnień struktury, funkcjonowania i modelowania komputerowo zintegrowanych systemów produkcyjnych.
Efekt K_W51
Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie zaawansowanych systemów produkcyjnych i oceny potencjału i zagrożeń globalizacji oraz umiędzynarodowienia działalności produkcyjnej, oceny potencjału

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt k_U01
potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę z matematyki i statystyki do opisu procesów zarządzania i budowy modeli ekonomicznych i zarządczych.
Efekt k_U02
potrafią pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opije.
Efekt k_U03
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, w tym także zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów.
Efekt k_U04
potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz innych środowiskach, także z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.
Efekt k_U05
posługuje się językiem angielskim w stopniu pozwalającym na po rozumieniu się przeczytaniu ze zrozumieniem tekstu i opisów programowych.
Efekt k_U06
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu nauki o organizacji do rozumienia podstaw teoretycznych, form organizacji oraz ogólnych zasad funkcjonowania organizacji i rozwiązywania pojawiających się problemów.
Efekt k_U07
potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania menadżerskiego, typowego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
Efekt k_U08
potrafi – zgodnie z zadaną specyfikacją – zaprojektować oraz zrealizować prosty proces, system, obiekt typowy dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Efekt k_U09
potrafi posługiwać się zasadami i instrumentami klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania w opisie i wyjaśnianiu zjawisk z zakresu zarządzania.
Efekt k_U10
potrafi wykorzystać podstawowe kategorie makroekonomiczne do opisu i interpretacji zjawisk makroekonomicznych i ich wpływu na zarządzanie
Efekt k_U11
potrafi posługiwać się zasadami i instrumentami prawa cywilnego w obrocie prawnym, oraz podstawowymi pojęciami cywilnoprawnymi i dokonywania podstawowych czynności prawych.
Efekt k_U12
potrafi ocenić etyczne aspekty funkcjonowania organizacji i prawidłowo dokona wyboru właściwych zachowań z punktu widzenia etyki.
Efekt k_U13
potrafi definiować, planować, organizować wykonawstwo i sterować projektami oraz zasobami ludzkimi, rozumie ich istotę i rolę w zarządzaniu
Efekt k_U14
potrafi analizować i rozwiązywać problemy zarządzania metodami statystyki matematycznej
Efekt k_U15
potrafi wykorzystać zasady i prawidłowości zarządzania strategicznego i metody analizy strategicznej i planowania strategicznego do rozwiązania problemów zarządzania.
Efekt k_U16
potrafi wykorzystać podstawowe prawidłowości, zasady i narzędzia zarządzania procesowego w zarządzaniu
Efekt k_U17
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego do rozumienia problemów i uwarunkowań marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
Efekt k_U18
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu rachunkowości zarządczej do stosowania koncepcji i instrumentów w zakresie zarządzania kosztami przedsiębiorstwa.
Efekt k_U19
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu logistyki jej roli i istoty w sprawnym funkcjonowaniu organizacji; korzystania z zasad organizacji procesów logistycznych
Efekt k_U20
potrafi określić konsekwencje filozoficzne w kulturze, technice oraz relacjach osobowych, ze szczególnym uwzględnieniem relacji w dziedzinie przedsiębiorczości
Efekt k_U21
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu narzędzi analitycznych pozwalających ocenić i wspomagać zachowanie się przedsiębiorstwa w aktualnych warunkach rynkowych
Efekt k_U22
potrafi posługiwać się modelowaniem zasobów, zadań i procesów w celu efektywnego poszukiwania inwariantów wśród fizycznie odmiennych rzeczywistości.
Efekt k_U23
potrafi wykorzystać zestaw narzędzi analitycznych pozwalających na ocenę sytuacji ekonomiczno - finansowej przedsiębiorstw w aktualnych warunkach rynkowych.
Efekt k_U24
potrafi posługiwać się zasadami i instrumentami zarządzania, podstawami teoretycznymi, formami oraz ogólnymi zasadami funkcjonowania organizacji.
Efekt k_U25
potrafi wykorzystać podstawowe kategorie ekonomiczne i funkcjonowanie systemu finansowego w państwie oraz przepisów prawa do zarządzanie organizacją
Efekt k_U26
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu badań operacyjnych, modeli i metod matematycznych (szczególnie optymalizacyjnych) i heurystycznych, pozwalających na dokonanie analizy celowych działalności, generowanie i ocenę ilościową różnych decyzji kierowniczych (taktycznych i strategicznych).
Efekt k_U27
potrafi posługiwać się praktyczne i teoretycznie zagadnieniami dotyczącymi procesów informacyjnych w zarządzaniu, oraz opracować mini projekt polityki zarządzania informacją w organizacji biznesowej.
Efekt k_U28
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu miejsca i roli prawa cywilnego w obrocie prawnym, oraz dokonywania podstawowych czynności prawnych.
Efekt k_U29
potrafi analizować i rozwiązywać problemy z zakresu systemów i technologii informatycznych w gospodarce rynkowej, systemów transakcyjnych, tzn. systemów wspomagających przetwarzanie danych na potrzeby zarządzania operacyjnego w przedsiębiorstwie, a także systemów wspomagających podejmowanie decyzji na poziomie taktycznym i strategicznym (oprogramowanie klasy Business Intelligence).
Efekt k_U30
posiada umiejętności z zakresu prowadzenia analizy procesowej organizacji gospodarczej.
Efekt k_U31
potrafi posługiwać się wiedza z zakresu zagrożeń i stanu bezpieczeństwa; rozumienie mechanizmów kształtowania bezpieczeństwa oraz sposobów reagowania kryzysowego.
Efekt k_U32
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu prawa cywilnego w obrocie prawnym, posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami prawa cywilnego oraz dokonywania podstawowych czynności prawnych.
Efekt k_U33
potrafi analizować i rozwiązywać problemy zagadnień dotyczących procesów informacyjnych w zarządzaniu, potrafi przygotować i prezentować mini projekt polityki zarządzania informacją w organizacji biznesowej.
Efekt k_U34
potrafi posługiwać się technologiami informatycznymi w gospodarce rynkowej, systemami transakcyjnymi, tzn. systemami wspomagającymi przetwarzanie danych na potrzeby zarządzania operacyjnego w przedsiębiorstwie, a także systemami wspomagającymi podejmowanie decyzji na poziomie taktycznym i strategicznym (oprogramowanie klasy Business Intelligence), na przykładzie metodyki PRINCE 2, poznaje wybrane zagadnienia organizacji i zarządzania projektami informatycznymi.
Efekt k_U35
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu zarządzania procesami i prowadzenia analizy procesowej organizacji gospodarczej, wdrażania i optymalizacji procesów gospodarczych na potrzeby realizacji programu kompleksowej informatyzacji przedsiębiorstwa, Case - Study z wykorzystaniem specjalistycznych pakietów oprogramowania komputerowego wspomagających modelowanie procesów gospodarczych m.in. Power Designer, Aris, Adonis.
Efekt k_U36
potrafi analizować i rozwiązywać problemy bezpieczeństwa i rozumienie zależności występujących między zagrożeniami i stanem bezpieczeństwa, mechanizmów kształtowania bezpieczeństwa oraz sposobów reagowania kryzysowego.
Efekt k_U37
potrafi z wykorzystaniem narzędzi SAS Institute i wielowymiarowej analizy danych budować hurtowni danych.
Efekt k_U38
potrafi wykorzystując zasoby informacyjne analizować je i właściwie nimi zarządzać.
Efekt k_U39
potrafi wykorzystać najnowsze rozwiązania w zakresie teleinformatyki, telefonii komórkowej nowej generacji oraz sieci globalnej Internet do procesów zarządzania.
Efekt k_U40
potrafi na podstawie zdobytej wiedzy wskazać rolę kapitału intelektualnego i zwiększania jego rentowności poprzez system zarządzania wiedzą w aspekcie osiągania przewagi konkurencyjnej w gospodarce cyfrowej.
Efekt k_U41
potrafi na podstawie zdobytej wiedzy znajdować regulacje prawne z zakresu podstaw prawa międzynarodowego
Efekt k_U42
potrafi na podstawie zdobytej wiedzy z zakresu aktywności banków, instytucji parabankowych i pozabankowych wykorzystać ją w usługach finansowych dla różnych segmentów krajowego i międzynarodowego rynku pieniężnego, kapitałowego, kredytowego, walutowego i rynku instrumentów pochodnych w warunkach globalizacji.
Efekt k_U43
potrafi na podstawie zdobytej wiedzy budować poprawne strategie dla rynków międzynarodowych.
Efekt k_U44
potrafi na podstawie zdobytej wiedzy dokonać analizy krajowych i międzynarodowych instytucji i procedur w zakresie : akredytacji, certyfikacji, badań, kontroli i nadzoru rynku
Efekt k_U45
potrafi na podstawie zdobytej wiedzy dokonać oceny kategorii oraz mechanizmów funkcjonowania międzynarodowych stosunków gospodarczych
Efekt k_U46
potrafi zdefiniować i dostosować strategię i elementy produktu, to znaczy polityki produktu, ceny, dystrybucji, z wykorzystaniem powiązań i uwarunkowań rynku globalnego.
Efekt k_U47
potrafi na podstawie zdobytej wiedzy podjąć wyzwania rozwojowe współczesnych przedsiębiorstw i określić nowe paradygmaty przedsiębiorstwa, współczesne modele biznesowe (wirtualizację), nowoczesne metody projektowania organizacji, typy i formy współczesnych organizacji.
Efekt k_U48
potrafi dokonać prezentacji funkcji i rodzajów wyrobów i dokonać analizy organizacji procesu planistycznego w przedsiębiorstwie - w planowaniu strategicznym produkcji i usług oraz modelowania jakości wyrobów w procesie wytwarzania.
Efekt k_U49
potrafi na podstawie zdobytej wiedzy oceny funkcjonowania i modelowania komputerowo zintegrowanych systemów produkcyjnych.
Efekt k_U50
potrafi dokonać identyfikacji i oceny podstawowych problemów w zarządzaniu operacyjnym produkcją międzynarodową

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Efekt K_K02
rozumie, że w zarządzaniu wiedza i umiejętności szybko stają się przestarzałe
Efekt K_K03
rozumie potrzebę i zna możliwości dalszego kształcenia się (studia II i III stopnia, studia podyplomowe, kursy i egzaminy przeprowadzane przez uczelnie, firmy i organizacje zawodowe
Efekt K_K04
Zna przykłady i rozumie przyczyny wadliwie działających systemów ekonomicznych i zarządzania, które doprowadziły do poważnych strat finansowych i społecznych
Efekt K_K05
rozumie potrzebę zachowań personalnych i przestrzega zasad etyki, w tym uczciwości
Efekt K_K06
ma doświadczenia z pracą zespołową
Efekt K_K07
potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo badawczym lub programistyczno wdrożeniowym, wchodzącym w skład studiów lub realizowanych poza studiami
Efekt K_K08
potrafi przekazać informację o osiągnięciach zarządzania i różnych aspektach zawodu w sposób powszechnie zrozumiały i potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy