Program Wydział Rok akademicki Stopień
Inżynieria Środowiska Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku 2014/2015 inż
Rodzaj Kierunek Koordynator ECTS
Stacjonarne Inżynieria Środowiska mgr Dorota Chudzicka, tel.: +48243672223, e-mail: d.chudzicka@pw.plock.pl

Cele:

Absolwent posiada podstawową wiedzę z zakresu nauk chemicznych i technicznych oraz chemicznych procesów technologicznych, a także umiejętności korzystania z niej w pracy zawodowej i życiu z zachowaniem zasad prawnych i etycznych. Posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska oraz powinien kierować się w swoich działaniach zawodowych zasadą zrównoważonego rozwoju. Posiada podstawowe umiejętności kierowania zespołami ludzkimi oraz firmą. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy zawodowej w przemyśle chemicznym i przemysłach pokrewnych oraz firmach produkujących nowoczesne materiały – na stanowiskach związanych z organizacją i prowadzeniem procesów produkcyjnych. Zakres wiedzy ekonomicznej umożliwia mu podjęcie samodzielnej działalności gospodarczej. Absolwent studiów zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz może posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów.

Warunki przyjęć:

Świadectwo dojrzałości; konkurs na  podstawie wyników egzaminu maturalnego

Efekty uczenia się


Semestr 1:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
HESWspólne dla wydziału Ergonomia 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Ochrona własności intelektualnej 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Podstawy gospodarki rynkowej 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Komunikacja w działalności gospodarczej 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Socjologia 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
∑=3
Przedmioty kierunkoweWspólne dla kierunku Chemia 4 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Geodezja 3 15 0 15 0 0 30 sylabus
   Geometria wykreślna i rysunek techniczny 4 0 15 0 15 0 30 sylabus
   Ochrona środowiska 4 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia informacyjna 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
∑=17
Przedmioty podstawoweWspólne dla wydziału Algebra liniowa 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Fizyka 3 15 15 0 0 0 30 sylabus
   Matematyka 4 30 30 0 0 0 60 sylabus
∑=10
Wychowanie FizyczneWspólne dla wydziału Wychowanie fizyczne 0 0 30 0 0 0 30 sylabus
Zajęcia informacyjneWspólne dla wydziału Przysposobienie biblioteczne 0 0 0 0 0 0 5 sylabus
   Zasady BHP i ochrona przeciwpożarowa 0 0 0 0 0 0 4 sylabus
∑=0
Suma semestr: ∑=

Semestr 2:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Przedmioty kierunkoweWspólne dla kierunku Biologia i ekologia 2 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Chemia 6 0 0 45 0 0 45 sylabus
   Grafika inżynierska 5 0 0 0 45 0 45 sylabus
   Materiałoznawstwo 2 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Technologia informacyjna 4 0 0 0 30 0 30 sylabus
∑=19
Przedmioty podstawoweWspólne dla wydziału Fizyka 5 30 15 30 0 0 75 sylabus
   Matematyka 6 30 45 0 0 0 75 sylabus
∑=11
Wychowanie FizyczneWspólne dla wydziału Wychowanie fizyczne 0 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=0
Suma semestr: ∑=

Semestr 3:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Języki obceWspólne dla wydziału Języki obce 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język angielski B1 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język angielski B2 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język niemiecki B1 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język rosyjski B1 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
∑=4
Przedmioty kierunkoweWspólne dla kierunku Biologia i ekologia 5 0 0 45 0 0 45 sylabus
   Hydrologia i nauki o Ziemi 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Materiałoznawstwo 2 0 0 15 0 0 15 sylabus
   Mechanika i wytrzymałość materiałów 4 30 15 0 0 0 45 sylabus
   Mechanika płynów 7 30 15 15 0 0 60 sylabus
   Statystyka i rachunek prawdopodobieństwa z elementami programowania liniowego 3 15 30 0 0 0 45 sylabus
   Programowanie liniowe i statystyka z elementami rachunku prawdopodobieństwa 3 15 30 0 0 0 45 sylabus
∑=26
Wychowanie FizyczneWspólne dla wydziału Wychowanie fizyczne 0 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=0
Suma semestr: ∑=

Semestr 4:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Języki obceWspólne dla wydziału Języki obce 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język angielski B1 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język angielski B2 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język niemiecki B1 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język rosyjski B1 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
∑=4
Przedmioty kierunkoweWspólne dla kierunku Budownictwo 4 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Fizyka budowli 7 30 0 15 15 0 60 sylabus
   Technologia wody i ścieków 7 30 0 45 0 0 75 sylabus
   Termodynamika techniczna 7 30 15 15 0 0 60 sylabus
∑=25
Przedmioty podstawoweWspólne dla wydziału Energia w gospodarce narodowej 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Ochrona przeciwpożarowa 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Redakcja, edycja i formatowanie poprawnego komputeropisu 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
∑=1
Wychowanie FizyczneWspólne dla wydziału Wychowanie fizyczne 0 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=0
Suma semestr: ∑=

Semestr 5:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Języki obceWspólne dla wydziału Języki obce 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język angielski B1 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język angielski B2 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język niemiecki B1 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
   Język rosyjski B1 4 0 60 0 0 0 60 sylabus
∑=4
Przedmioty kierunkoweWspólne dla kierunku Instalacje sanitarne 7 45 15 0 30 0 90 sylabus
   Ogrzewnictwo i ciepłownictwo 5 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Sieci i instalacje gazowe 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Wentylacja i klimatyzacja 5 30 15 0 15 0 60 sylabus
   Wodociągi i kanalizacja 6 30 0 0 30 0 60 sylabus
∑=26
 ObieralneKreatywny Semestr Projektowania        Informacje
Suma semestr: ∑=

Semestr 6:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Przedmioty kierunkoweWspólne dla kierunku Angielska terminologia techniczna w inżynierii środowiska 2 0 15 0 0 0 15 sylabus
   Gospodarka odpadami 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Gospodarowanie wodą i ochrona wód 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Instalacje przeciwpożarowe w budynkach 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Ochrona powietrza 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Ogrzewnictwo i ciepłownictwo 5 15 15 0 15 0 45 sylabus
   Urządzenia do uzdatniania wody i oczyszczania ścieków 4 15 0 0 30 0 45 sylabus
   Wentylacja i klimatyzacja 4 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Wodociągi i kanalizacja 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Instalacje sanitarne na terenach nieuzbrojonych 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Praktyka zawodowa 4 0 0 0 0 0 0 sylabus
∑=30
 ObieralneKreatywny Semestr Projektowania        Informacje
Suma semestr: ∑=

Semestr 7:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacja
(Rozwiń)
Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacjaWspólne dla bloku dyplomowego Komputerowe wspomaganie projektowania w ogrzewnictwie i wentylacji 4 0 0 0 45 0 45 sylabus
   Racjonalizacja użytkowania energii 5 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Źródła ciepła 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacja
(Rozwiń)
Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacjaWspólne dla bloku dyplomowego Eksploatacja wodociągów i kanalizacji 3 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Komputerowe wspomaganie projektowania w wodociągach i kanalizacji 4 0 0 0 45 0 45 sylabus
   Specjalne procesy oczyszczania wody i ścieków 5 15 0 30 0 0 45 sylabus
∑=12
Przedmioty kierunkoweWspólne dla kierunku Chłodnictwo i pompy ciepła 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Ocena i certyfikacja energetyczna budynków 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Ogrzewnictwo płaszczyznowe 4 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Podstawy automatyki 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Technologia, ekonomika i organizacja robót sanitarnych 4 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Zintegrowane systemy gospodarki odpadami 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Instalacje sanitarne w budynkach użyteczności publicznej 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Odnawialne żródła energii 3 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Technologie Energooszczędne 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Wentylacja przemysłowa 3 15 0 0 15 0 30 sylabus
∑=18
 ObieralneKreatywny Semestr Projektowania        Informacje
Suma semestr: ∑=

Semestr 8:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacja
(Rozwiń)
Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacjaWspólne dla bloku dyplomowego Praca dyplomowa 10 0 0 0 0 0 0 sylabus
   Seminarium dyplomowe 5 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=15
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacja
(Rozwiń)
Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacjaWspólne dla bloku dyplomowego Praca dyplomowa 10 0 0 0 0 0 0 sylabus
   Seminarium dyplomowe 5 0 30 0 0 0 30 sylabus
Przedmioty kierunkoweWspólne dla kierunku Gospodarka wodno-ściekowa 2 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Nowoczesna organizacja i techniki zarządzania w wodociągach i kanalizacji 4 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Prawo budowlane 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Prawo i ekonomika w inżynierii środowiska 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Technologia i ekonomika wykonawstwa instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych 4 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Urządzenia do oczyszczania przemysłowych gazów odlotowych 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Gospodarka wodno-ściekowa w przemyśle 2 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Metody i techniki oczyszczania gazów z obiektów utylizacji odpadów 2 0 0 0 15 0 15 sylabus
   Oceny oddziaływania na środowisko 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Pozwolenia zintegrowane 1 15 0 0 0 0 15 sylabus
   Technologia i ekonomika wykonawstwa instalacji centralnego ogrzewania 4 15 0 0 15 0 30 sylabus
   Technologie informacyjne w wodociągach i kanalizacji 4 15 0 0 15 0 30 sylabus
∑=15
 ObieralneKreatywny Semestr Projektowania        Informacje
Suma semestr: ∑=

Efekty kierunkowe

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1A_W01_01
Ma wiedzę w zakresie algebry i analizy matematycznej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
Efekt I1A_W01_02
Ma wiedzę w zakresie probabilistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
Efekt I1A_W01_03
Ma wiedzę w zakresie fizyki klasycznej oraz podstaw fizyki współczesnej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
Efekt I1A_W01_04
Ma wiedzę w zakresie chemii (w szczególności chemii sanitarnej) oraz biologii (w szczególności biologii sanitarnej) i ekologii niezbędną do rozwiązywania typowych, prostych zadań związanych z inżynierią środowiska.
Efekt I1A_W02_01
Ma podstawową wiedzę w zakresie dyscyplin i kierunków studiów powiązanych z inżynierią środowiska, takich jak: ochrona środowiska, budownictwo, architektura, mechanika, geodezja.
Efekt I1A_W02_02
Zna podstawowe pojęcia z zakresu nauk ekonomicznych; ma elementarną wiedzę dotyczącą przedsiębiorczości, zasad tworzenia i funkcjonowania firmy w warunkach gospodarki konkurencyjnej.
Efekt I1A_W03_01
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu inżynierii środowiska: ochrony jakości powietrza; ochrony cieplnej budynków; racjonalnego użytkowania energii, źródeł ciepła; funkcjonowania, procesów i praw determinujących obieg wody w geosystemach; określenia zasobów wodnych, zapotrzebowania na wodę, racjonalizacji zużycia wody; systemów zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzenia ścieków; technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz gospodarowania odpadami komunalnymi i przemysłowymi; mikrobiologii wody, powietrza, wody i gleby; materiałów stosowanych w sieciach i instalacjach sanitarnych.
Efekt I1A_W03_02
Ma podstawową wiedzę w zakresie mechaniki płynów, termodynamiki technicznej i fizyki budowli.
Efekt I1A_W03_03
Ma podstawową wiedzę w zakresie hydrauliki, hydrologii, meteorologii i klimatologii.
Efekt I1A_W03_04
Ma ogólną wiedzę w zakresie oddziaływania zanieczyszczeń na zdrowie i życie człowieka. Zna organizmy chorobotwórcze i zagrożenia epidemiologiczne oraz zanieczyszczenia chemiczne działające kancerogennie, neurogennie czy mutagennie.
Efekt I1A_W04_01
Ma szczegółową wiedzę w zakresie rysunku technicznego oraz grafiki inżynierskiej przydatną do twórczości inżynierskiej z zakresu inżynierii środowiska.
Efekt I1A_W04_02
Ma szczegółową wiedzę w zakresie: źródeł zanieczyszczeń, metod i urządzeń do ograniczenia i oczyszczania przemysłowych gazów odlotowych oraz gazów z obiektów utylizacji odpadów; urządzeń do uzdatniania wody i oczyszczania ścieków; gospodarki wodno-ściekowej; oceny i certyfikacji energetycznej budynków; zintegrowanych systemów gospodarki odpadami; techniki chłodniczej oraz pomp ciepła.
Efekt I1A_W04_03
Ma szczegółową wiedzę pozwalającą na zaprojektowanie i wykonanie sieci i instalacji wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych oraz przeciwpożarowych.
Efekt I1A_W04_04
Ma szczegółową wiedzę pozwalającą na zaprojektowanie i wykonanie instalacji ogrzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.
Efekt I1A_W05_01
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w zakresie inżynierii środowiska m.in. stosowanych materiałów, nowych rozwiązań, stosowanych technologii, metod i narzędzi projektowania itp.
Efekt I1A_W06_01
Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w inżynierii środowiska.
Efekt I1A_W07_01
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiska.
Efekt I1A_W08_01
Ma podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych oraz prawnych uwarunkowań w działalności inżynierskiej.
Efekt I1A_W08_02
Ma podstawową wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa i higieny pracy w inżynierii środowiska (przy wykonywaniu robót instalacyjnych).
Efekt I1A_W08_03
Ma podstawową wiedzę dotyczącą wpływu jakie niosą przedsięwzięcia z zakresu inżynierii środowiska dla środowiska.
Efekt I1A_W09_01
Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej w inżynierii środowiska.
Efekt I1A_W10_01
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej.
Efekt I1A_W11_01
Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu inżynierii środowiska.
Efekt I1A_W12_01
Zna typowe technologie inżynierskie wykorzystywane w inżynierii środowiska.

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1A_U01_01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym, w zakresie inżynierii środowiska; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Efekt I1A_U01_02
Potrafi korzystać z forów internetowych i tematycznych grup dyskusyjnych umożliwiających pozyskanie potrzebnych informacji.
Efekt I1A_U02_01
Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach.
Efekt I1A_U03_01
Potrafi opracować dokumentację dotyczącą zadania inżynierskiego w zakresie inżynierii środowiska, przygotować opracowanie zawierające omówienie wyników realizacji tego zadania, a także jego streszczenie w języku obcym.
Efekt I1A_U04_01
Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację, także w języku obcym, dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego w zakresie inżynierii środowiska.
Efekt I1A_U05_01
Ma umiejętność samokształcenia się.
Efekt I1A_U05_02
Potrafi samodzielnie uczyć się obsługi nowych narzędzi wspomagających projektowanie oraz analizę danych doświadczalnych w zakresie inżynierii środowiska.
Efekt I1A_U06_01
Ma umiejętności językowe umożliwiające porozumiewanie się, zrozumienie kart katalogowych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych oraz podobnych dokumentów w zakresie inżynierii środowiska.
Efekt I1A_U07_01
Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie inżynierii środowiska; potrafi zestawiać i formatować w przejrzysty sposób dane oraz wyniki obliczeń uzyskanych z programów komputerowych; wykorzystuje oprogramowanie komputerowe do wykonywania obliczeń i tworzenia rysunków.
Efekt I1A_U08_01
Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty z zakresu inżynierii środowiska; potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać na ich podstawie wnioski.
Efekt I1A_U09_01
Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie inżynierii środowiska metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
Efekt I1A_U09_02
Umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych oraz potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych.
Efekt I1A_U09_03
Potrafi zastosować elementarną wiedzę z zakresu probabilistyki i statystyki matematycznej do obróbki danych doświadczalnych.
Efekt I1A_U09_04
Potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań inżynierskich.
Efekt I1A_U10_01
Potrafi dostrzegać występujące przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiska ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
Efekt I1A_U10_02
Posiada umiejętność wykorzystania sygnałów rynkowych w bieżącej działalności biznesowej i potrafi ocenić wpływ podejmowanych decyzji na przepływy pieniężne, koszty, przychody i zyski oraz umie oszacować ryzyko podejmowanego projektu inwestycyjnego.
Efekt I1A_U11_01
Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z pracą, w szczególności w czasie wykonywania robót instalacyjnych.
Efekt I1A_U12_01
Potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich w zakresie inżynierii środowiska; potrafi dokonać oceny ekonomicznej przy wyborze rozwiązania np. technologicznego.
Efekt I1A_U12_02
Potrafi analizować koszty realizacji przedsięwzięcia.
Efekt I1A_U13_01
Potrafi dokonać krytycznej analizy procesu technologicznego w zakresie inżynierii środowiska (np. uzdatniania wody, oczyszczania ścieków, utylizacji odpadów) i ocenić istniejące rozwiązania techniczne.
Efekt I1A_U13_02
Potrafi dokonać oceny efektywności procesów technologicznych za pomocą głównych wskaźników technologicznych.
Efekt I1A_U13_03
Potrafi dokonać krytycznej analizy systemów technicznych w zakresie inżynierii środowiska (np. systemu zaopatrzenia w wodę, odprowadzenia ścieków; systemu ogrzewczego, wentylacyjnego) i ocenić istniejące rozwiązanie.
Efekt I1A_U14_01
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację niezbędnych działań inżynierskich koniecznych do wykonania zadania projektowego w zakresie inżynierii środowiska (np. sieci/instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, sieci gazowej, instalacji centralnego ogrzewania, wentylacji itp.).
Efekt I1A_U14_02
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację niezbędnych działań inżynierskich koniecznych do wykonania zadania w zakresie wykonawstwa robót instalacyjnych (np. sieci/instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, sieci gazowej, instalacji centralnego ogrzewania, wentylacji itp.).
Efekt I1A_U15_01
Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostych zadań inżynierskich typowych dla inżynierii środowiska oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
Efekt I1A_U16_01
Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, sieć/instalację wodociągowo-kanalizacyjną, element systemu uzdatniania wody, oczyszczania ścieków,urządzeń do oczyszczania przemysłowych gazów odlotowych lub z obiektów utylizacji odpadów, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Efekt I1A_U16_02
Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, sieć/instalację gazową, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Efekt I1A_U16_03
Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, instalację ogrzewczo-wentylacyjną, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Efekt I1A_U16_04
Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, koncepcję zintegrowanego systemu gospodarki odpadami, używając właściwych metod, technik i narzędzi.

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1A_K01_01
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się - podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Rozumie potrzebę poznawania nowych osiągnięć techniki, nowych materiałów i technologii w zakresie inżynierii środowiska. Rozumie potrzebę i zna możliwości dalszego dokształcania się na studiach II i III stopnia, studiach podyplomowych, kursach i egzaminach przeprowadzanych przez uczelnie, firmy i organizacje branżowe.
Efekt I1A_K01_02
Rozumie znaczenie i potrzebę zdobycia uprawnień budowlanych umożliwiających samodzielną działalność inżynierską.
Efekt I1A_K01_03
Ma świadomość konieczności poszerzania wiedzy ekonomiczno - społecznej, rozwijania umiejętności interpersonalnych i adaptacji do zmieniających się warunków.
Efekt I1A_K02_01
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie wpływ działalności inżynierskiej na zdrowie i bezpieczeństwo ludzi.
Efekt I1A_K03_01
Potrafi pracować indywidualnie i w grupie przejmując w niej różne role. Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Efekt I1A_K04_01
Potrafi określić priorytety oraz identyfikować i rozstrzygać problemy związane z realizacją określonego przez siebie i/lub innych zadania.
Efekt I1A_K05_01
Ma świadomość zachowania w sposób profesjonalny oraz przestrzegania etyki zawodowej; prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.
Efekt I1A_K06_01
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w tworzeniu i rozwijaniu indywidualnych form przedsiębiorczości.
Efekt I1A_K07_01
Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej w zakresie inżynierii środowiska; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.
Efekt I1A_K07_02
Rozumie potrzebę uświadamiania społeczeństwa o negatywnym wpływie działalności człowieka na środowisko naturalne i konieczności jego odpowiedzialnego eksploatowania z zachowaniem zasady zrównoważonego rozwoju.