Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inżynieria Środowiska | Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku | 2014/2015 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Inżynieria Środowiska | mgr Dorota Chudzicka, tel.: +48243672223, e-mail: d.chudzicka@pw.plock.pl |
Cele:
Absolwent posiada podstawową wiedzę z zakresu nauk chemicznych i technicznych oraz chemicznych procesów technologicznych, a także umiejętności korzystania z niej w pracy zawodowej i życiu z zachowaniem zasad prawnych i etycznych. Posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska oraz powinien kierować się w swoich działaniach zawodowych zasadą zrównoważonego rozwoju. Posiada podstawowe umiejętności kierowania zespołami ludzkimi oraz firmą. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy zawodowej w przemyśle chemicznym i przemysłach pokrewnych oraz firmach produkujących nowoczesne materiały – na stanowiskach związanych z organizacją i prowadzeniem procesów produkcyjnych. Zakres wiedzy ekonomicznej umożliwia mu podjęcie samodzielnej działalności gospodarczej. Absolwent studiów zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz może posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów.
Warunki przyjęć:
Świadectwo dojrzałości; konkurs na podstawie wyników egzaminu maturalnego
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | Wspólne dla wydziału | Ergonomia | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Ochrona własności intelektualnej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy gospodarki rynkowej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Komunikacja w działalności gospodarczej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Socjologia | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Chemia | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Geodezja | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Geometria wykreślna i rysunek techniczny | 4 | 0 | 15 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Przedmioty podstawowe | Wspólne dla wydziału | Algebra liniowa | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wspólne dla wydziału | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
Zajęcia informacyjne | Wspólne dla wydziału | Przysposobienie biblioteczne | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | sylabus |
  |   | Zasady BHP i ochrona przeciwpożarowa | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Biologia i ekologia | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Chemia | 6 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska | 5 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna | 4 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Przedmioty podstawowe | Wspólne dla wydziału | Fizyka | 5 | 30 | 15 | 30 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Matematyka | 6 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wspólne dla wydziału | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Wspólne dla wydziału | Języki obce | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B2 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język niemiecki B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język rosyjski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Biologia i ekologia | 5 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Hydrologia i nauki o Ziemi | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Mechanika i wytrzymałość materiałów | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mechanika płynów | 7 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Statystyka i rachunek prawdopodobieństwa z elementami programowania liniowego | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Programowanie liniowe i statystyka z elementami rachunku prawdopodobieństwa | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wspólne dla wydziału | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Wspólne dla wydziału | Języki obce | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B2 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język niemiecki B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język rosyjski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Budownictwo | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fizyka budowli | 7 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia wody i ścieków | 7 | 30 | 0 | 45 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Termodynamika techniczna | 7 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Przedmioty podstawowe | Wspólne dla wydziału | Energia w gospodarce narodowej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Ochrona przeciwpożarowa | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Redakcja, edycja i formatowanie poprawnego komputeropisu | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=1 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wspólne dla wydziału | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Wspólne dla wydziału | Języki obce | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język angielski B2 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język niemiecki B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Język rosyjski B1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Instalacje sanitarne | 7 | 45 | 15 | 0 | 30 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Ogrzewnictwo i ciepłownictwo | 5 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sieci i instalacje gazowe | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wentylacja i klimatyzacja | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wodociągi i kanalizacja | 6 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Angielska terminologia techniczna w inżynierii środowiska | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Gospodarka odpadami | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Gospodarowanie wodą i ochrona wód | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Instalacje przeciwpożarowe w budynkach | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Ochrona powietrza | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ogrzewnictwo i ciepłownictwo | 5 | 15 | 15 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Urządzenia do uzdatniania wody i oczyszczania ścieków | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wentylacja i klimatyzacja | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wodociągi i kanalizacja | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Instalacje sanitarne na terenach nieuzbrojonych | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacja
(Rozwiń)
|
||||||||||
Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacja | Wspólne dla bloku dyplomowego | Komputerowe wspomaganie projektowania w ogrzewnictwie i wentylacji | 4 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Racjonalizacja użytkowania energii | 5 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Źródła ciepła | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacja
(Rozwiń)
|
||||||||||
Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacja | Wspólne dla bloku dyplomowego | Eksploatacja wodociągów i kanalizacji | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowe wspomaganie projektowania w wodociągach i kanalizacji | 4 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Specjalne procesy oczyszczania wody i ścieków | 5 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Chłodnictwo i pompy ciepła | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ocena i certyfikacja energetyczna budynków | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ogrzewnictwo płaszczyznowe | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologia, ekonomika i organizacja robót sanitarnych | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zintegrowane systemy gospodarki odpadami | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Instalacje sanitarne w budynkach użyteczności publicznej | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Odnawialne żródła energii | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologie Energooszczędne | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wentylacja przemysłowa | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 8: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacja
(Rozwiń)
|
||||||||||
Przedmioty bloku dyplomowego: Ogrzewnictwo i wentylacja | Wspólne dla bloku dyplomowego | Praca dyplomowa | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 5 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Specjalność: Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacja
(Rozwiń)
|
||||||||||
Przedmioty bloku dyplomowego: Wodociągi i kanalizacja | Wspólne dla bloku dyplomowego | Praca dyplomowa | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 5 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
Przedmioty kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Gospodarka wodno-ściekowa | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Nowoczesna organizacja i techniki zarządzania w wodociągach i kanalizacji | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawo budowlane | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Prawo i ekonomika w inżynierii środowiska | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia i ekonomika wykonawstwa instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Urządzenia do oczyszczania przemysłowych gazów odlotowych | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Gospodarka wodno-ściekowa w przemyśle | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody i techniki oczyszczania gazów z obiektów utylizacji odpadów | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Oceny oddziaływania na środowisko | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pozwolenia zintegrowane | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologia i ekonomika wykonawstwa instalacji centralnego ogrzewania | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologie informacyjne w wodociągach i kanalizacji | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1A_W01_01
- Ma wiedzę w zakresie algebry i analizy matematycznej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt I1A_W01_02
- Ma wiedzę w zakresie probabilistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt I1A_W01_03
- Ma wiedzę w zakresie fizyki klasycznej oraz podstaw fizyki współczesnej przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich.
- Efekt I1A_W01_04
- Ma wiedzę w zakresie chemii (w szczególności chemii sanitarnej) oraz biologii (w szczególności biologii sanitarnej) i ekologii niezbędną do rozwiązywania typowych, prostych zadań związanych z inżynierią środowiska.
- Efekt I1A_W02_01
- Ma podstawową wiedzę w zakresie dyscyplin i kierunków studiów powiązanych z inżynierią środowiska, takich jak: ochrona środowiska, budownictwo, architektura, mechanika, geodezja.
- Efekt I1A_W02_02
- Zna podstawowe pojęcia z zakresu nauk ekonomicznych; ma elementarną wiedzę dotyczącą przedsiębiorczości, zasad tworzenia i funkcjonowania firmy w warunkach gospodarki konkurencyjnej.
- Efekt I1A_W03_01
- Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu inżynierii środowiska: ochrony jakości powietrza; ochrony cieplnej budynków; racjonalnego użytkowania energii, źródeł ciepła; funkcjonowania, procesów i praw determinujących obieg wody w geosystemach; określenia zasobów wodnych, zapotrzebowania na wodę, racjonalizacji zużycia wody; systemów zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzenia ścieków; technologii uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz gospodarowania odpadami komunalnymi i przemysłowymi; mikrobiologii wody, powietrza, wody i gleby; materiałów stosowanych w sieciach i instalacjach sanitarnych.
- Efekt I1A_W03_02
- Ma podstawową wiedzę w zakresie mechaniki płynów, termodynamiki technicznej i fizyki budowli.
- Efekt I1A_W03_03
- Ma podstawową wiedzę w zakresie hydrauliki, hydrologii, meteorologii i klimatologii.
- Efekt I1A_W03_04
- Ma ogólną wiedzę w zakresie oddziaływania zanieczyszczeń na zdrowie i życie człowieka. Zna organizmy chorobotwórcze i zagrożenia epidemiologiczne oraz zanieczyszczenia chemiczne działające kancerogennie, neurogennie czy mutagennie.
- Efekt I1A_W04_01
- Ma szczegółową wiedzę w zakresie rysunku technicznego oraz grafiki inżynierskiej przydatną do twórczości inżynierskiej z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_W04_02
- Ma szczegółową wiedzę w zakresie: źródeł zanieczyszczeń, metod i urządzeń do ograniczenia i oczyszczania przemysłowych gazów odlotowych oraz gazów z obiektów utylizacji odpadów; urządzeń do uzdatniania wody i oczyszczania ścieków; gospodarki wodno-ściekowej; oceny i certyfikacji energetycznej budynków; zintegrowanych systemów gospodarki odpadami; techniki chłodniczej oraz pomp ciepła.
- Efekt I1A_W04_03
- Ma szczegółową wiedzę pozwalającą na zaprojektowanie i wykonanie sieci i instalacji wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych oraz przeciwpożarowych.
- Efekt I1A_W04_04
- Ma szczegółową wiedzę pozwalającą na zaprojektowanie i wykonanie instalacji ogrzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.
- Efekt I1A_W05_01
- Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w zakresie inżynierii środowiska m.in. stosowanych materiałów, nowych rozwiązań, stosowanych technologii, metod i narzędzi projektowania itp.
- Efekt I1A_W06_01
- Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_W07_01
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_W08_01
- Ma podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych oraz prawnych uwarunkowań w działalności inżynierskiej.
- Efekt I1A_W08_02
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa i higieny pracy w inżynierii środowiska (przy wykonywaniu robót instalacyjnych).
- Efekt I1A_W08_03
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą wpływu jakie niosą przedsięwzięcia z zakresu inżynierii środowiska dla środowiska.
- Efekt I1A_W09_01
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej w inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_W10_01
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej.
- Efekt I1A_W11_01
- Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_W12_01
- Zna typowe technologie inżynierskie wykorzystywane w inżynierii środowiska.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1A_U01_01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym, w zakresie inżynierii środowiska; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
- Efekt I1A_U01_02
- Potrafi korzystać z forów internetowych i tematycznych grup dyskusyjnych umożliwiających pozyskanie potrzebnych informacji.
- Efekt I1A_U02_01
- Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach.
- Efekt I1A_U03_01
- Potrafi opracować dokumentację dotyczącą zadania inżynierskiego w zakresie inżynierii środowiska, przygotować opracowanie zawierające omówienie wyników realizacji tego zadania, a także jego streszczenie w języku obcym.
- Efekt I1A_U04_01
- Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację, także w języku obcym, dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego w zakresie inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_U05_01
- Ma umiejętność samokształcenia się.
- Efekt I1A_U05_02
- Potrafi samodzielnie uczyć się obsługi nowych narzędzi wspomagających projektowanie oraz analizę danych doświadczalnych w zakresie inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_U06_01
- Ma umiejętności językowe umożliwiające porozumiewanie się, zrozumienie kart katalogowych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych oraz podobnych dokumentów w zakresie inżynierii środowiska.
- Efekt I1A_U07_01
- Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie inżynierii środowiska; potrafi zestawiać i formatować w przejrzysty sposób dane oraz wyniki obliczeń uzyskanych z programów komputerowych; wykorzystuje oprogramowanie komputerowe do wykonywania obliczeń i tworzenia rysunków.
- Efekt I1A_U08_01
- Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty z zakresu inżynierii środowiska; potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać na ich podstawie wnioski.
- Efekt I1A_U09_01
- Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie inżynierii środowiska metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
- Efekt I1A_U09_02
- Umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych oraz potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych.
- Efekt I1A_U09_03
- Potrafi zastosować elementarną wiedzę z zakresu probabilistyki i statystyki matematycznej do obróbki danych doświadczalnych.
- Efekt I1A_U09_04
- Potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań inżynierskich.
- Efekt I1A_U10_01
- Potrafi dostrzegać występujące przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiska ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
- Efekt I1A_U10_02
- Posiada umiejętność wykorzystania sygnałów rynkowych w bieżącej działalności biznesowej i potrafi ocenić wpływ podejmowanych decyzji na przepływy pieniężne, koszty, przychody i zyski oraz umie oszacować ryzyko podejmowanego projektu inwestycyjnego.
- Efekt I1A_U11_01
- Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z pracą, w szczególności w czasie wykonywania robót instalacyjnych.
- Efekt I1A_U12_01
- Potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich w zakresie inżynierii środowiska; potrafi dokonać oceny ekonomicznej przy wyborze rozwiązania np. technologicznego.
- Efekt I1A_U12_02
- Potrafi analizować koszty realizacji przedsięwzięcia.
- Efekt I1A_U13_01
- Potrafi dokonać krytycznej analizy procesu technologicznego w zakresie inżynierii środowiska (np. uzdatniania wody, oczyszczania ścieków, utylizacji odpadów) i ocenić istniejące rozwiązania techniczne.
- Efekt I1A_U13_02
- Potrafi dokonać oceny efektywności procesów technologicznych za pomocą głównych wskaźników technologicznych.
- Efekt I1A_U13_03
- Potrafi dokonać krytycznej analizy systemów technicznych w zakresie inżynierii środowiska (np. systemu zaopatrzenia w wodę, odprowadzenia ścieków; systemu ogrzewczego, wentylacyjnego) i ocenić istniejące rozwiązanie.
- Efekt I1A_U14_01
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację niezbędnych działań inżynierskich koniecznych do wykonania zadania projektowego w zakresie inżynierii środowiska (np. sieci/instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, sieci gazowej, instalacji centralnego ogrzewania, wentylacji itp.).
- Efekt I1A_U14_02
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację niezbędnych działań inżynierskich koniecznych do wykonania zadania w zakresie wykonawstwa robót instalacyjnych (np. sieci/instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, sieci gazowej, instalacji centralnego ogrzewania, wentylacji itp.).
- Efekt I1A_U15_01
- Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostych zadań inżynierskich typowych dla inżynierii środowiska oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
- Efekt I1A_U16_01
- Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, sieć/instalację wodociągowo-kanalizacyjną, element systemu uzdatniania wody, oczyszczania ścieków,urządzeń do oczyszczania przemysłowych gazów odlotowych lub z obiektów utylizacji odpadów, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt I1A_U16_02
- Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, sieć/instalację gazową, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt I1A_U16_03
- Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, instalację ogrzewczo-wentylacyjną, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt I1A_U16_04
- Potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, koncepcję zintegrowanego systemu gospodarki odpadami, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1A_K01_01
- Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się - podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Rozumie potrzebę poznawania nowych osiągnięć techniki, nowych materiałów i technologii w zakresie inżynierii środowiska. Rozumie potrzebę i zna możliwości dalszego dokształcania się na studiach II i III stopnia, studiach podyplomowych, kursach i egzaminach przeprowadzanych przez uczelnie, firmy i organizacje branżowe.
- Efekt I1A_K01_02
- Rozumie znaczenie i potrzebę zdobycia uprawnień budowlanych umożliwiających samodzielną działalność inżynierską.
- Efekt I1A_K01_03
- Ma świadomość konieczności poszerzania wiedzy ekonomiczno - społecznej, rozwijania umiejętności interpersonalnych i adaptacji do zmieniających się warunków.
- Efekt I1A_K02_01
- Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie wpływ działalności inżynierskiej na zdrowie i bezpieczeństwo ludzi.
- Efekt I1A_K03_01
- Potrafi pracować indywidualnie i w grupie przejmując w niej różne role. Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
- Efekt I1A_K04_01
- Potrafi określić priorytety oraz identyfikować i rozstrzygać problemy związane z realizacją określonego przez siebie i/lub innych zadania.
- Efekt I1A_K05_01
- Ma świadomość zachowania w sposób profesjonalny oraz przestrzegania etyki zawodowej; prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.
- Efekt I1A_K06_01
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w tworzeniu i rozwijaniu indywidualnych form przedsiębiorczości.
- Efekt I1A_K07_01
- Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej w zakresie inżynierii środowiska; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.
- Efekt I1A_K07_02
- Rozumie potrzebę uświadamiania społeczeństwa o negatywnym wpływie działalności człowieka na środowisko naturalne i konieczności jego odpowiedzialnego eksploatowania z zachowaniem zasady zrównoważonego rozwoju.