Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inżynieria Zarządzania | Wydział Zarządzania | 2021/2022 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne zaoczne | Inżynieria Zarządzania | dr hab. inż. Katarzyna Rostek, prof. PW |
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekonomia | kierunkowe | Algorytmiczna teoria gier | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Prawne aspekty działalności przedsiębiorstwa | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia teorii grafów | 3 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Źródła i metody oceny finansowania przedsięwzięć | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Inżynieria Produkcji | kierunkowe | Fizyka w ekonomii i naukach społecznych | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Pracownia modelowania zarządzania produkcją | 2 | 0 | 0 | 0 | 18 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Teoria podejmowania decyzji - gra kierownicza | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Współczesne koncepcje zarządzania produkcją | 3 | 10 | 10 | 10 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie logistyką w produkcji | 2 | 0 | 18 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Zarządzanie wiedzą produkcyjną | 1 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Zarządzanie | kierunkowe | Inteligentne przedsiębiorstwo w gospodarce globalnej | 3 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Laboratorium zarządzania projektami | 2 | 0 | 8 | 8 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Podstawy e-biznesu | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Zarządzanie zmianami | 2 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Ekonomia | kierunkowe | Podstawy kryptografii | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
Gospodarka cyfrowa | Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem | Modele biznesowe gospodarki cyfrowej | 2 | 0 | 10 | 0 | 12 | 0 | 22 | sylabus |
  |   | Technologie w gospodarce cyfrowej | 2 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Innowacje i Technologie | Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem | Innowacje w gospodarce globalnej | 3 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Zarządzanie porfelem innowacji | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Narodowe systemy innowacji | 1 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Inżynieria Produkcji | kierunkowe | Niezawodność, eksploatacja i utrzymanie ruchu | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Warsztaty projektowe - Optymalizacja procesów produkcji | 2 | 0 | 0 | 0 | 18 | 0 | 18 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Zarządzanie | kierunkowe | Laboratorium analiz biznesowych | 2 | 0 | 10 | 10 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Warsztaty projektowe - Projekt zmian procesów zarządzania | 2 | 0 | 0 | 0 | 18 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Zarządzanie relacjami z interesariuszami | 3 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa | 3 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Zarządzanie rozwojem | Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem | Fuzje i przejęcia - aspekty prawne i podatkowe | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Strategie rozwoju | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Zarządzanie ryzykiem | Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania | Analiza i ocena ryzyka | 3 | 8 | 10 | 8 | 0 | 0 | 26 | sylabus |
  |   | Organizacja prac zespołu analizy ryzyka | 1 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Planowanie i monitorowanie przejawów ryzyka | 1 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Podstawy teorii zarządzania ryzykiem | 3 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Zarządzanie infrastrukturą krytyczną | 2 | 8 | 8 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Zarządzanie kryzysowe w organizacji | 2 | 8 | 8 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Publiczne zarządzanie kryzysowe | 2 | 8 | 8 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Bezpieczeństwo | Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania | Bezpieczeństwo w ujęciu zasobowym | 3 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Cyberbezpieczeństwo | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Prawne aspekty zapewniania bezpieczeństwa i ciągłości działania | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Technologiczne wspieranie bezpieczeństwa | 1 | 0 | 0 | 10 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Ekonomia | kierunkowe | Ekonometria | 3 | 10 | 18 | 0 | 0 | 0 | 28 | sylabus |
  |   | Warsztaty projektowe - Plan finansowy przedsięwzięcia | 2 | 0 | 0 | 0 | 18 | 0 | 18 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Gospodarka cyfrowa | Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem | Gospodarka oparta na wiedzy | 2 | 10 | 12 | 0 | 0 | 0 | 22 | sylabus |
  |   | Wirtualizacja działalności gospodarczej | 2 | 8 | 12 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Ogólny | Kierunkowe | Przedmiot obieralny eng | 4 | 0 | 18 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny pl | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 1 | 1 | 0 | 8 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 18 | 0 | 18 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Zarządzanie rozwojem | Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem | Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Modelowanie analityczne w prognozowaniu rozwoju | 2 | 0 | 0 | 12 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Gospodarka cyfrowa | Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem | Cyberbezpieczeństwo | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Marketing cyfrowy | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Innowacje i Technologie | Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem | Konkurencyjność przedsiębiorstw w przemyśle 4.0 | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Współtworzenie innowacji z interesariuszami | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Kompetencje innowatora | 1 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Ogólny | Kierunkowe | Praca dyplomowa 2 | 10 | 0 | 0 | 0 | 18 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny eng | 4 | 0 | 18 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny pl | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 2 | 1 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
Zarządzanie ciągłością | Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania | Planowanie i zapewnianie ciągłości działania | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Projektowanie planów ciągłości działania | 2 | 0 | 0 | 0 | 12 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Symulacja i testowanie planów ciągłości działania | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Technologiczne wspomaganie planów ciągłości działania | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Wdrożenie i audyt systemu zarządzania ryzykiem | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Zarządzanie wiedzą w zapewnianiu ciągłości działania. | 2 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Zarządzanie komunikacją w zapewnianiu ciągłości działania | 1 | 0 | 0 | 0 | 10 | 0 | 10 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Zarządzanie rozwojem | Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem | Przedsiębiorczość wewnątrzorganizacyjna | 2 | 0 | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Zarządzanie zespołem wirtualnym | 2 | 0 | 10 | 8 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2_W01
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej oraz zarządzania projektami
- Efekt I2_W02
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla inżynierii produkcji oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań
- Efekt I2_W03
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla finansów oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania funduszy i planowania finansowego przedsięwzięć
- Efekt I2_W04
- podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów i procesów zarządzania
- Efekt I2_W05
- podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów i procesów inżynierii produkcji
- Efekt I2_W06
- w pogłębionym stopniu charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich
- Efekt I2_W07
- główne trendy rozwojowe w zakresie nauk o zarządzaniu
- Efekt I2_W08
- główne trendy rozwojowe w zakresie inżynierii produkcji
- Efekt I2_W09
- główne trendy rozwojowe w zakresie przedsiębiorczości i innowacyjności
- Efekt I2_W10
- fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju
- Efekt I2_W11
- zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz prawnych uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstw
- Efekt I2_W12
- zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2_U01
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
- Efekt I2_U02
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu inżynierii produkcji
- Efekt I2_U03
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu finansów
- Efekt I2_U04
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjności
- Efekt I2_U05
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości
- Efekt I2_U06
- analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT
- Efekt I2_U07
- analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu inżynierii produkcji, w tym narzędzi IT
- Efekt I2_U08
- analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu finansów, w tym narzędzi IT
- Efekt I2_U09
- analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu innowacyjności, w tym narzędzi IT
- Efekt I2_U10
- analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu przedsiębiorczości, w tym narzędzi IT
- Efekt I2_U11
- prawidłowo posługiwać się systemami normatywnymi przy rozwiązywaniu wybranych problemów z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem różnych systemów zarządzania oraz procesów produkcji
- Efekt I2_U12
- prawidłowo posługiwać się systemami normatywnymi przy rozwiązywaniu wybranych problemów z zakresu inżynierii produkcji
- Efekt I2_U13
- planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
- Efekt I2_U14
- formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie zarządzania
- Efekt I2_U15
- formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inżynierii produkcji
- Efekt I2_U16
- przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań
- Efekt I2_U17
- dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
- Efekt I2_U18
- projektować nowe rozwiązania, jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia
- Efekt I2_U19
- komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców
- Efekt I2_U20
- prowadzić debatę w zakresie nauk o zarządzaniu i problemów zarządzania
- Efekt I2_U21
- prowadzić debatę w zakresie inżynierii produkcji i problemach z obszaru inżynierii produkcji
- Efekt I2_U22
- posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie terminologii Business English
- Efekt I2_U23
- kierować pracą zespołu, być liderem zespołu
- Efekt I2_U24
- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I2_K01
- krytycznej oceny odbieranych treści
- Efekt I2_K02
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
- Efekt I2_K03
- wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
- Efekt I2_K04
- inicjowania działania na rzecz dobra społecznego
- Efekt I2_K05
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
- Efekt I2_K06
- odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym: rozwijania dorobku zawodowego, podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad