Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inzynieria Chemiczna i Procesowa | Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej | 2013/2014 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Inzynieria Chemiczna i Procesowa | brak |
Cele:
Absolwent powinien posiadać wiedzę ogólną z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych oraz umiejętności wykorzystania jej w pracy zawodowej i życiu z zachowaniem zasad prawnych i etycznych. Absolwent powinien: rozumieć oraz umieć interpretować i opisać zjawiska i procesy inżynierii chemicznej i procesowej; rozumieć podstawowe zasady i prawa leżące u podstaw inżynierii chemicznej i procesowej i umieć wykorzystać je do rozwiązywania problemów inżynierii chemicznej i procesowej; zrozumieć przebieg procesów w stanie stacjonarnym i niestacjonarnym oraz podstawy kontroli i bezpiecznego prowadzenia procesów; umieć planować i prowadzić badania, korzystać z przyrządów pomiarowych oraz interpretować uzyskane wyniki; rozumieć podstawy inżynierii produktu; rozumieć podstawy technologii zrównoważonych i ochrony środowiska; umieć korzystać z podstawowego oprogramowania komercyjnego i przygotowywać własne, proste programy; rozumieć zasady projektowania procesów i aparatów; umieć korzystać z literatury fachowej i baz danych oraz umieć przygotowywać kalkulację kosztów procesowych. Absolwent studiów powinien być przygotowany do: komunikowania się z otoczeniem, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych środków komunikacji i prezentacji oraz języka specjalistycznego z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej; pracy zespołowej, w tym pracy grupowej w zespołach multi-dyscyplinarnych; stosowania zasad odpowiedzialności zawodowej; kształcenia ustawicznego oraz powinien znać język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Absolwent powinien by przygotowany do pracy w: biurach inżynierskich i pracowniach projektowych, różnych gałęziach przemysłu przetwórczego, przemyśle – chemicznym, farmaceutycznym, spożywczym, kosmetycznym, metalurgicznym, energetycznym, maszynowym, elektronicznym – oraz drobnej wytwórczo ci. Powinien być przygotowany do pracy w administracji oraz do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej. Absolwent powinien być przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | HES | HES | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Chemia Nieorganiczna | 5 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Fizyka I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka 1 | 9 | 900 | 900 | 0 | 0 | 0 | 120 | sylabus |
  |   | Podstawy Nauki o Materiałach 1 | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy obliczeń inżynierskich 1 | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | HES | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Podstawy obliczeń inżynierskich2 | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Chemia – laboratorium | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika i elektronika | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka II | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 85 | sylabus |
  |   | Matematyka 2 | 7 | 45 | 45 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | HES | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot obieralny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Hydraulika | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wstęp do Inżynierii Chemicznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Chemia analityczna | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Chemia fizyczna 1 | 7 | 60 | 45 | 0 | 0 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka 3 | 3 | 450 | 450 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot obieralny | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Termodynamika procesowa | 6 | 45 | 0 | 0 | 450 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Wymiana ciepła | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Chemia Fizyczna 2 | 3 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fizyka 3 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Informatyka | 3 | 30 | 0 | 60 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot obieralny | 9 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 135 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Kinetyka procesowa | 7 | 45 | 0 | 0 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Procesy Podstawowe | 7 | 30 | 0 | 0 | 45 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Termodynamika procesowa - laboratorium | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zapobieganie pożarom i wybuchom | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot obieralny | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Aparatura procesowa | 11 | 900 | 0 | 900 | 450 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Kinetyka procesowa | 3 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy biotechnologii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy ochrony środowiska | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy Podstawowe | 6 | 30 | 0 | 0 | 45 | 0 | 75 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Automatyka | 3 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka 4 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Inżynieria Reaktorów chemicznych | 7 | 60 | 0 | 0 | 45 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Podstawy technologii chemicznej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa inżynierska | 15 | 0 | 0 | 150 | 0 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Procesy rozdzielania | 6 | 45 | 0 | 0 | 45 | 0 | 90 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma wiedzę z zakresu matematyki przydatną do wykorzystania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i chemicznych
- Efekt K_W02
- Ma wiedzę z fizyki przydatną do zrozumienia zjawisk fizycznych w przyrodzie i technice
- Efekt K_W03
- Ma wiedzę z chemii przydatną do opisu przemian chemicznych, wykonywanie analiz jakościowych i ilościowych związków chemicznych
- Efekt K_W04
- Ma wiedzę przydatną do zrozumienia podstaw fizycznych i chemicznych podstawowych operacji i procesów inżynierii chemicznej i procesowej oraz aparatów
- Efekt K_W05
- Ma wiedzę przydatną do sporządzania bilansów termodynamicznych
- Efekt K_W06
- Ma wiedzę niezbędną do obliczeń złożonych równowag fazowych i chemicznych
- Efekt K_W07
- Ma wiedzę niezbędną do sporządzania bilansów masy, składnika i energii z uwzględnieniem zjawisk przenoszenia pędu, masy i energii
- Efekt K_W08
- Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
- Efekt K_W09
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzeniem działalności gospodarczej
- Efekt K_W10
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji naukowej i patentowej
- Efekt K_W11
- Ma elementarną wiedzę w zakresie spektrum dyscyplin inżynierskich powiazanych z inżynierią chemiczną i procesową oraz inżynierią materiałową
- Efekt K_W12
- Posiada ogólną orientację w aktualnych kierunkach rozwoju inżynierii chemicznej i procesowej
- Efekt K_W13
- Zna zasady funkcjonowania układów automatyki oraz przenośników pomiarowych parametrów procesowych
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, bazy danych oraz innych źródeł; potrafi je interpretować a także wyciągać wnioski i formułować opinie
- Efekt K_U02
- Potrafi porozumieć się przy użyciu różnych technik w środowiskach zawodowych oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim
- Efekt K_U03
- Ma umiejętności samokształcenia się
- Efekt K_U04
- Potrafi posługiwać się podstawowymi programami komputerowymi komercyjnymi oraz potrafi przygotować własne proste programy, wspomagające realizację zadań typowych dla inżynierii chemicznej i procesowej
- Efekt K_U05
- Potrafi planować i prowadzić badania, korzystać z przyrządów pomiarowych oraz interpretować uzyskane wyniki
- Efekt K_U06
- Potrafi projektować podstawowe aparaty stosowane w przemyśle chemicznym
- Efekt K_U07
- Potrafi modelować przebieg procesów chemicznych i biochemicznych w reaktorach i bioreaktorach
- Efekt K_U08
- Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
- Efekt K_U09
- Zna język obcy na poziomie B2 i umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej
- Efekt K_U10
- Potrafi przedstawić wyniki własnych badań w postaci samodzielnie przygotowanej prezentacji
- Efekt K_U11
- Potrafi projektować podstawowe procesy i operacje jednostkowe w inżynierii chemicznej i procesowej
- Efekt K_U12
- Rozumie podstawy fizyczne i chemiczne podstawowych procesów i operacji jednostkowych
- Efekt K_U13
- Potrafi sporządzić i odczytać rysunek techniczny oraz korzystać z grafiki komputerowej
- Efekt K_U14
- Potrafi postępować zgodnie z wymogami ekologii, korzystać z metod monitoringu i ochrony środowiska
- Efekt K_U15
- Potrafi dobrać surowce, stosować technologie bezodpadowe oraz ocenić możliwości zagospodarowania odpadami w przemyśle chemicznym i pokrewnych
- Efekt K_U16
- Potrafi dobrać elementy składowe układów automatyki przemysłowej (przetworniki pomiarowe i urządzenia wykonawcze )
- Efekt K_U17
- Potrafi nadzorować funkcjonowanie układów automatyki przemysłowej
- Efekt K_U18
- Potrafi stosować zasady powiększania skali przy projektowaniu instalacji przemysłowych
- Efekt K_U19
- Potrafi stosować zasady bezpieczeństwa procesowego w zakresie zagrożeń pożarowych i wybuchowych
- Efekt K_U20
- Potrafi projektować procesy przetwórcze w skali przemysłowej zgodnie z zasadami technologicznymi
- Efekt K_U21
- Potrafi nadzorować przebieg procesów przemysłowych z udziałem mikroorganizmów
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
- Efekt K_K02
- Ma doświadczenie związane z pracą zespołową
- Efekt K_K03
- Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykorzystaniem zawodu inżyniera
- Efekt K_K04
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
- Efekt K_K05
- Potrafi przekazać informacje o osiągnięciach inżynierii chemicznej i procesowej i różnych aspektach zawodu inżyniera w sposób powszechnie zrozumiały