Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Mechatronika | Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych | 2013/2014 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne | Mechatronika | Dziekan Wydziału SiMR prof. dr hab. inż. Stanisław Radkowski |
Cele:
Celem programu kształcenia na kierunku Mechatronika jest dostarczenie absolwentom obszernej wiedzy z przedmiotów podstawowych oraz dobrze podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu budowy maszyn, pojazdów oraz systemów mechatronicznych. Celem programu jest również wyrobienie w nich interdyscyplinarnego, systemowego podejścia do rozwiązywania problemów technicznych, umiejętności posługiwania się nowoczesnymi narzędziami komputerowo wspomaganego procesu projektowania, wytwarzania, eksploatacji i recyklingu. Ze względu na ukierunkowanie efektów kształcenia na wymagania stawiane przez przemysł szeroko pojętych pojazdów i maszyn roboczych, program kształcenia na kierunku MTR Wydziału SiMR w szerokim zakresie uwzględnia zagadnienia z dziedziny Mechaniki płynów, Termodynamiki, Mechaniki i Dynamiki pojazdów. Znaczna cześć programu kształcenia odnosi się do układów napędowych maszyn i pojazdów opartych o napędy mechaniczne, elektryczne, hydrauliczne i pneumatyczne. Nie mniej istotna część programu kształcenia odnosi się do projektowania systemów mechatronicznych stosowanych w pojazdach i maszynach roboczych oraz inteligentnych elementów infrastruktury. W programie kształcenia duża część efektów dotyczy procesu wytwarzania tego typu systemu, bez którego znajomości trudno jest poprawnie zaprojektować elementy układów napędowych i konstrukcji nośnych maszyn i pojazdów. Kierunek Mechatronika umożliwia zdobycie wszechstronnej wiedzy inżynierskiej w zakresie ogólnej budowy maszyn, jak również wiedzy specjalistycznej, dotyczącej projektowania, wytwarzania, bezpieczeństwa, sterowania i eksploatacji szerokiej gamy obiektów wydziału, tj. pojazdów (samochodów, ciągników, pojazdów szynowych, pojazdów specjalnych) i maszyn roboczych (budowlanych, drogowych, dźwignic, przenośników i innych) oraz ich systemów mechatronicznych. Studenci studiów I stopnia mają do wyboru następujące specjalności: • mechatronika pojazdów • mechatronika maszyn roboczych • konstrukcje inteligentne • mechatronika pojazdów i maszyn roboczych
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | Obowiązkowe | Historia techniki | 1 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
Własność intelektualna / BHP | 1 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Algebra | 4 | 270 | 135 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
Analiza I | 4 | 270 | 135 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus | ||
Chemia | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
Fizyka I | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Geometria wykreślna | 3 | 135 | 0 | 0 | 135 | 0 | 18 | sylabus | ||
Materiały konstrukcyjne | 4 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Ochrona środowiska | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
Podstawy zapisu konstrukcji | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Techniki komputerowe | 4 | 135 | 0 | 270 | 0 | 0 | 27 | sylabus | ||
Warsztaty | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
∑=28 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑=30 | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język angielski | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Analiza II | 4 | 270 | 135 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
Elektrotechnika i elektronika I | 4 | 270 | 0 | 135 | 0 | 0 | 27 | sylabus | ||
Fizyka II | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
Laboratorium materiałów konstrukcyjnych | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
Mechanika ogólna I | 5 | 270 | 270 | 0 | 0 | 0 | 36 | sylabus | ||
Podstawy modelowania geometrycznego | 3 | 0 | 0 | 270 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Projektowanie podstaw zapisu konstrukcji | 2 | 0 | 0 | 0 | 270 | 0 | 18 | sylabus | ||
Równania różniczkowe | 4 | 270 | 135 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus | ||
Technologia | 3 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
∑=28 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑=30 | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język angielski | 4 | 0 | 270 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Mechanika płynów | 4 | 135 | 135 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
Wprowadzanie do mechatroniki | 2 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
∑=6 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Elektrotechnika i elektronika II | 3 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
Mechanika ogólna II | 5 | 270 | 270 | 0 | 0 | 0 | 36 | sylabus | ||
Metrologia i zamienność | 2 | 135 | 135 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Podstawy automatyki i teorii maszyn | 5 | 270 | 270 | 0 | 0 | 0 | 36 | sylabus | ||
Wytrzymałość materiałów I | 5 | 270 | 270 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus | ||
Zaawansowane modelowanie geometryczne | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
∑=21 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑=31 | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język angielski | 4 | 0 | 270 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Inżynieria programowania | 2 | 0 | 0 | 270 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
Laboratorium mechaniki płynów | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
Mechatroniczne systemy sensoryczne i wykonawcze | 3 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Pomiary wielkości dynamicznych | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Systemy automatyki | 3 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Termodynamika | 4 | 135 | 135 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Układy elektroniczne w systemach sterowania i regulacji | 3 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
∑=18 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Drgania mechaniczne | 2 | 135 | 135 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
Podstawy konstrukcji maszyn | 4 | 405 | 0 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus | ||
Projektowanie podstaw konstrukcji maszyn I | 2 | 0 | 0 | 0 | 270 | 0 | 18 | sylabus | ||
∑=8 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑=30 | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język angielski | 4 | 0 | 270 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Komputerowe systemy w mechatronice | 2 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
Konstrukcje inteligentne | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
Laboratorium pomiarów wielkości dynamicznych | 2 | 0 | 0 | 270 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Maszyny robocze | 3 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Napędy elektryczne | 2 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Podstawy napędów hydraulicznych i pneumatycznych | 4 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Podstawy projektowania systemów mechatronicznych | 2 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Projektowanie podstaw konstrukcji maszyn II | 2 | 0 | 0 | 0 | 270 | 0 | 18 | sylabus | ||
Silniki spalinowe | 4 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Wprowadzenie do przetwarzania obrazów | 1 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
∑=24 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Pojazdy | 3 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑=31 | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Konstrukcje inteligentne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Specjalność: Mechatronika maszyn roboczych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Specjalność: Mechatronika pojazdów
(Rozwiń)
|
||||||||||
Specjalność: Mechatronika pojazdów i maszyn roboczych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Diagnostyka układów mechatronicznych | 1 | 0 | 0 | 135 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
Modele funkcjonalne maszyn roboczych | 2 | 135 | 135 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Modelowanie diagnostyczne systemów mechatronicznych | 1 | 0 | 0 | 0 | 135 | 0 | 9 | sylabus | ||
Naprawa mechatronicznych systemów pojazdów | 1 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
Praca przejściowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 600 | 0 | 40 | sylabus | ||
Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus | ||
Projektowanie systemów mechatronicznych | 2 | 0 | 0 | 0 | 270 | 0 | 18 | sylabus | ||
Przetwarzanie i analiza obrazów | 3 | 135 | 0 | 270 | 0 | 0 | 27 | sylabus | ||
Układy hydrauliczne i pneumatyczne | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
Wprowadzanie do robotyki | 1 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus | ||
∑=21 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka III | 2 | 135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
Podstawy diagnostyki | 2 | 135 | 0 | 135 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
∑=4 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑=25 | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Konstrukcje inteligentne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Specjalność: Mechatronika maszyn roboczych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Specjalność: Mechatronika pojazdów
(Rozwiń)
|
||||||||||
Specjalność: Mechatronika pojazdów i maszyn roboczych
(Rozwiń)
|
||||||||||
HES | Obowiązkowe | Ekonomia | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
Przedmiot społeczno-humanistyczny | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Inżynierskie bazy danych | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
Niezawodność i bezpieczeństwo systemów mechatronicznych | 2 | 270 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus | ||
Praca dyplomowa | 15 | 0 | 0 | 0 | 1350 | 0 | 90 | sylabus | ||
∑=19 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑=23 |