Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Computer Science | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych | 2015/2016 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Informatyka | - |
Cele:
Absolwenci studiów inżynierskich na specjalności Computer Systems and Networks są przygotowani do pracy w dziedzinie projektowania systemów informatycznych i zarządzania systemami już istniejącymi. Mają dobre przygotowanie z zakresu podstaw informatyki, w tym podstaw przetwarzania informacji, algorytmów i modelowania systemów oraz z zakresu różnych aspektów inżynierskich informatyki i jej zastosowań. Znają metody projektowania obiektowego, projektowania z wykorzystaniem narzędzi typu CASE, analizy systemowej oraz modelowania i prototypowania systemów. Znają nowoczesne systemy operacyjne, języki programowania, bazy danych i różnego rodzaju oprogramowanie aplikacyjne. Absolwenci są przygotowani do samodzielnego projektowania, implementowania i eksploatowania złożonych systemów i sieci komputerowych.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Computer Science, Telecommunications (ICT) | Language | English Language 1 | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Non-Technical Electives | Orientation | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Technical Courses | Introduction to Discrete Mathematics | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Physics 1 | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Programming Fundamentals | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Transition Math & Algebra with Geometry | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Computer Science, Telecommunications (ICT) | Language | English Language 2 | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Non-Technical Electives | Academic Writing | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Technical Courses | Electrical and Computer Engineering Laboratory | 6 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mathematical Analysis | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Object Oriented Programming | 6 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Physics 2 | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Computer Science, Telecommunications (ICT) | Language | Language 3 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Language 4 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Non-Technical Electives | Ethical Aspects of Research and Engineering | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Technical Courses | Algorithms & Data Structures | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Circuits and Signals | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Differential and Difference Equations | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Digital Circuits | 6 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Computer Science, Telecommunications (ICT) | Language | Language 5 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Non-Technical Electives | Introduction to Sociology | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  | Technical Courses | Electronics | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Numerical Methods | 6 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Probability and Statistics | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Signals, Systems and Modulations | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Computer Systems and Networks
(Rozwiń)
|
||||||||||
Computer Systems and Networks | Technical Courses | Languages, Automata and Computation | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
Computer Science, Telecommunications (ICT) | Technical Courses | Computer Architecture | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Digital Signal Processing | 6 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Dynamic Systems and Control | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Telecommunication Systems and Networks | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Computer Systems and Networks
(Rozwiń)
|
||||||||||
Computer Systems and Networks | Technical Courses | Graphical User Interfaces | 6 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Operating Systems | 6 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
Computer Science, Telecommunications (ICT) | Technical Courses | Computer Networks | 6 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Internet Technologies & Standards | 6 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Microprocessor Systems | 6 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Computer Systems and Networks
(Rozwiń)
|
||||||||||
Computer Systems and Networks | Bachelor Diploma | Senior Design Project 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  | Technical Courses | Computer Graphics | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Data Bases | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Software Engineering | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
Computer Science, Telecommunications (ICT) | Non-Technical Electives | Presentation Techniques | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Technical Courses | Cryptography and Information Security | 6 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 8: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Computer Systems and Networks
(Rozwiń)
|
||||||||||
Computer Systems and Networks | Bachelor Diploma | Diploma Seminar | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Senior Design Project 2 | 12 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  | Technical Courses | Compiling Techniques | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Introduction to Artificial Intelligence | 6 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
Computer Science, Telecommunications (ICT) | Non-Technical Electives | Small Bussiness | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
Professional Training | Practical Training | Professional Training | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 160 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą algebrę, elementy matematyki dyskretnej, analizę, probabilistykę i podstawy metod numerycznych, niezbędne do: a) opisu i analizy działania komponentów i podzespołów cyfrowych wykorzystywanych w systemach teleinformatycznych; b) opisu i analizy algorytmów przetwarzania sygnałów, w tym sygnałów dźwięku i obrazu; c) opisu i analizy struktur dyskretnych, w tym algorytmów i języków formalnych.
- Efekt K_W02
- ma wiedzę w zakresie fizyki, obejmującą mechanikę klasyczną, termodynamikę, optykę, elektryczność i magnetyzm, elementy fizyki relatywistycznej i kwantowej
- Efekt K_W03
- ma podstawową wiedzę w zakresie elementów i układów elektronicznych
- Efekt K_W04
- ma podstawową wiedzę w zakresie analizy obwodów liniowych w dziedzinie czasu i w dziedzinie częstotliwości
- Efekt K_W05
- ma podstawową wiedzę w zakresie systemów dynamicznych ze sprzężeniem zwrotnym, w tym systemów sterowania i automatyki
- Efekt K_W06
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do zrozumienia generacji, przesyłania, zapisu i przetwarzania sygnałów
- Efekt K_W07
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie paradygmatów, technik i języków programowania: zna zasady i techniki programowania strukturalnego, obiektowego, zdarzeniowego
- Efekt K_W08
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metod projektowania i analizy algorytmów (metody dekompozycji, programowanie dynamiczne, metoda transformacji, metody heurystyczne)
- Efekt K_W09
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie podstawowych algorytmów dyskretnych i numerycznych oraz roli i dostępności standardowych bibliotek wspierających różne dziedziny algorytmizacji
- Efekt K_W10
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie architektury komputerów obejmującą modele programowe komputera, realizację sprzętową i obsługę programową hierarchii pamięci, realizację jednostek wykonawczych i struktur WE/WY
- Efekt K_W11
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie architektury i oprogramowania systemów mikroprocesorowych (języki wysokiego i niskiego poziomu, narzędzia wspomagające)
- Efekt K_W12
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie sieci komputerowych, modelu ISO/OSI, protokołów TCP/IP i oprogramowania sieciowego
- Efekt K_W13
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie technik modulacji i przesyłania sygnałów analogowych i cyfrowych
- Efekt K_W14
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metod i narzędzi algorytmicznych przetwarzania sygnałów i kompresji danych
- Efekt K_W15
- ma wiedzę w zakresie podstaw telekomunikacji, systemów i sieci telekomunikacyjnych, a także wykorzystania ich w sieciach teleinformatycznych przewodowych i bezprzewodowych
- Efekt K_W16
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie struktury i działania Internetu oraz protokołów realizacji głównych typów usług internetowych; ma podstawową wiedzę na temat roli standaryzacji i technik zapewnienia bezpieczeństwa w sieciach
- Efekt K_W17
- ma szczegółową wiedzę w zakresie kryptografii i bezpieczeństwa informacyjnego systemów
- Efekt K_W18
- ma szczegółową wiedzę, w tym znajomość cyklu życia systemów i rozeznanie w trendach rozwojowych w jednym z dwu zakresów: (1. Zakres Systemy komputerowe i sieci (CSN) obejmujący: systemy operacyjne; grafikę komputerową i projektowanie GUI; bazy danych i inżynierię oprogramowania; języki formalne i techniki kompilacji; podstawy sztucznej inteligencji) lub (2. Zakres Telekomunikacja (TCM) obejmujący: kodowanie i przetwarzanie sygnałów w telekomunikacji ; komutację pakietów, trasowanie i protokoły komunikacyjne; systemy i sieci bezprzewodowe; sieci dostępowe, szkieletowe, wielousługowe i multimedialne; NGN i systemy komunikacji satelitarnej)
- Efekt K_W19
- ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w zakresie ICT
- Efekt K_W20
- ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W21
- ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz prawa patentowego
- Efekt K_W22
- zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w branży usług ICT
- Efekt K_W23
- zna główne międzynarodowe organizacje zawodowe w branży ICT
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, standardów, baz danych, specyfikacji technicznych oraz innych źródeł z zakresu ICT; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- potrafi, przy użyciu odpowiednich technik specyfikacji, porozumiewać się na poziomie technicznym w środowisku zawodowym ICT oraz na poziomie poglądowym w innych środowiskach
- Efekt K_U03
- potrafi przygotować w języku angielskim dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu ICT
- Efekt K_U04
- potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego z zakresu ICT
- Efekt K_U05
- ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
- Efekt K_U06
- ma umiejętności językowe ogólne i w zakresie tematyki ICT zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
- Efekt K_U07
- potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej w obszarze ICT
- Efekt K_U08
- potrafi wykorzystać aparat matematyczny, poznane metody obliczeniowe i algorytmy do rozwiązywania problemów inżynierskich
- Efekt K_U09
- potrafi wykorzystać narzędzia sprzętowe/programowe do analizy problemów inżynierskich, także poprzez zaplanowany eksperyment i symulację
- Efekt K_U10
- potrafi sformułować wymagania funkcjonalne dla typowego projektu inżynierskiego z obszaru ICT uwzględniając aspekty użytkowe i techniczne
- Efekt K_U11
- potrafi sformułować wymagania niefunkcjonalne dla typowego projektu inżynierskiego z obszaru ICT uwzględniając aspekty systemowe, ekonomiczne i prawne
- Efekt K_U12
- potrafi posługiwać się językiem wysokiego poziomu i jego środowiskiem wspierającym paradygmat programowania obiektowego w rozwiązywaniu problemów inżynierskich
- Efekt K_U13
- ma pogłębione umiejętności w jednym z dwu zakresów: (1. Zakres Systemy komputerowe i sieci (CSN) obejmujący: posługiwanie się mechanizmami systemów operacyjnych i nadzorowanie ich pracy w środowisku sieciowym; tworzenie wizualizacji przydatnych dla praktyki inżynierskiej z użyciem narzędzi grafiki komputerowej i technik interakcyjnych; wykorzystanie wiedzy z obszaru technik kompilacji, baz danych i inżynierii oprogramowania do tworzenia aplikacji użytkowych) lub (2. Zakres Telekomunikacja (TCM) obejmujący: wykorzystanie wiedzy dotyczącej kodowania i przetwarzanie sygnałów w systemach telekomunikacyjnych do kompresji dźwięku i obrazów; konfigurowanie protokołów komunikacyjnych z uwzględnieniem komutacji pakietów, trasowania i bezpieczeństwa; ocenę przepustowości sieci bezprzewodowych, dostępowych, wielousługowych i multimedialnych)
- Efekt K_U14
- ma przygotowanie niezbędne do podjęcia pracy w profesjonalnych firmach teleinformatycznych oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
- Efekt K_U15
- potrafi wykorzystać poznane metody projektowania i dokumentowania systemów teleinformatycznych w konkretnych projektach inżynierskich
- Efekt K_U16
- potrafi zaplanować proces testowania opracowywanego rozwiązania inżynierskiego z wykorzystaniem narzędzi wspierających, a także poddać krytycznej ocenie, w oparciu o miarodajne testy i analizy, rozwiązania konkurencyjne
- Efekt K_U17
- potrafi integrować i konfigurować komponenty oprogramowania systemów teleinformatycznych i oceniać ich zalety i wady funkcjonalne w danym środowisku
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) — podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
- Efekt K_K02
- rozumie wagę pozatechnicznych skutków działalności inżyniera w branży ICT, w tym jej wpływ na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
- Efekt K_K03
- ma świadomość znaczenia przestrzegania zasad etyki zawodowej, roli rzetelności i profesjonalizmu oraz poszanowania różnorodności poglądów i kultur
- Efekt K_K04
- ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
- Efekt K_K05
- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
- Efekt K_K06
- ma świadomość społecznej roli absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę upowszechniania informacji i opinii dotyczących nowych możliwości technologii informacyjnych; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały