Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Automatyka Robotyka i Informatyka Przemysłowa | Wydział Mechatroniki | 2019/2020 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Automatyka Robotyka i Informatyka Przemysłowa | brak |
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Automatyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Automatyka | Obowiązkowe | Zaawansowane algorytmy regulacji | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zdecentralizowane systemy sterowania | 4 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Informatyka przemysłowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Informatyka przemysłowa | Obowiązkowe | Harmonogramowanie | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Integracja systemów | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zaawansowane techniki programowania | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie projektem informatycznym | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Robotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Robotyka | Obowiązkowe | Dynamika mechanizmów wieloczłonowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Serwonapędy elektryczne robotów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sterowanie napędów maszyn i robotów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy wizyjne w robotyce | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Teoria sterowania | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Podstawowe | Obieralne | Przedmiot obieralny 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Matematyka – metody numeryczne | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Wariantowe | Przedmiot wariantowy - dwa do wyboru | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Modelowanie i symulacja obiektów dynamicznych | 4 | 15 | 0 | 15 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Modelowanie i symulacja urządzeń mechatronicznych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przetwarzanie i rozpoznawanie obrazu | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria i praktyka eksperymentu | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Automatyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Automatyka | Obowiązkowe | Identyfikacja układów dynamicznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody diagnostyki urządzeń i procesów | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Informatyka przemysłowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Informatyka przemysłowa | Obowiązkowe | Buisness Intelligence | 3 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Wariantowe | Sterowanie predykcyjne | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Robotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Robotyka | Obowiązkowe | Zaawansowane metody Sztucznej Inteligencji w robotyce mobilnej | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Wariantowe | Roboty i manipulatory w inżynierii medycznej | 3 | 10 | 0 | 10 | 10 | 0 | 30 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
HES | HES | HES 1 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Praca przejściowa | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Podstawowe | Obieralne | Przedmiot obieralny 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Fizyka | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka dyskretna | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy mechatroniczne | 7 | 30 | 0 | 15 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Zaawansowane techniki sterowania | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Automatyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Automatyka | Wariantowe | Automatyka budynków | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie sieci typu Fieldbus | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Specjalność: Informatyka przemysłowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Informatyka przemysłowa | Wariantowe | Budowa Systemów Rozproszonych | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologie i bezpieczeństwo w Internecie | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Specjalność: Robotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Robotyka | Wariantowe | Robotyzacja procesów przemysłowych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
HES | HES | HES 1 Planowanie przedsięwzięć biznesowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obieralne | Przedmiot obieralny 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Praca dyplomowa | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=24 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Robotyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Robotyka | Obowiązkowe | Robotyka mobilna | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 29 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów matematyki obejmującą elementy matematyki dyskretnej i stosowanej niezbędnej do: a) modelowania i analizy podzespołów i urządzeń mechatronicznych; b) modelowania i analizy systemów mechatronicznych; c) identyfikacji właściwości dynamicznych układów optymalizacji.
- Efekt K_W02
- Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie fizyki współczesnej, w szczególności fizyki mikroświata i fizyki ciała stałego
- Efekt K_W03
- Posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie struktury systemów mechatronicznych i jej odmian oraz sposobu postępowania przy projektowaniu takich systemów.
- Efekt K_W04
- Posiada wiedzę z zakresu teorii i metod optymalizacji.
- Efekt K_W05
- Zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w optymalizacji numerycznej
- Efekt K_W06
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie modelowania i symulacji komputerowych układów dynamicznych.
- Efekt K_W07
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie sterowania ciągłych procesów opisanych modelem z czasem dyskretnym
- Efekt K_W08
- Ma uporządkowaną wiedze z zakresu metod numerycznych umożliwiającym samodzielne rozwiązywanie zadań; w zakresie równań różniczkowych; zwyczajnych i cząstkowych; układów równań liniowych
- Efekt K_W09
- Zna i rozumie zaawansowane metody sztucznej inteligencji stosowane w projektowaniu układów i systemów wykorzystywanych w automatyce i robotyce
- Efekt K_W10
- Ma rozszerzoną wiedzę na temat eksploatacji urządzeń wykorzystywanych w automatyce i robotyce
- Efekt K_W11
- Ma wiedzę na temat cyklu życia urządzeń wykorzystywanych w obszarze automatyki i robotyki
- Efekt K_W12
- Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najnowszych osiągnięciach w zakresie automatyki i robotyki
- Efekt K_W13
- Ma pogłębioną wiedzę w zakresie zarządzania; w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W14
- Ma pogłębioną wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz potrafi korzystać z zasobów informacji i własności intelektualnej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury; baz danych i innych źródeł (w tym obcojęzycznych publikacji naukowych); potrafi integrować informacje; wyciągać z nich wnioski a następnie formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- Potrafi przygotować i przedstawić szczegółową prezentację poświęcona wynikom realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz przeprowadzić dyskusję dotyczącą opracowanej prezentacji; również w języku obcym
- Efekt K_U03
- Potrafi dokonać analizy uzyskanych wyników badań; opracować sprawozdanie prezentujące uzyskane rezultaty oraz dokonać właściwej ich interpretacji
- Efekt K_U04
- Potrafi określić etapy i kierunki własnego rozwoju oraz realizować proces samokształcenia
- Efekt K_U05
- Potrafi projektować użytkowe struktury systemu mechatronicznego na podstawie wymagań odbiorcy oraz identyfikacji jego właściwości
- Efekt K_U06
- Potrafi implementować algorytmy optymalizacji dla zadań ciągłych bez ograniczeń i z ograniczeniami oraz zadań dyskretnych
- Efekt K_U07
- Potrafi dokonywać implementacji sieci neuronowych na potrzeby systemów automatyki i robotyki
- Efekt K_U08
- Potrafi wykorzystywać wyniki obserwacji do budowy i testowania modeli liniowych i nieliniowych
- Efekt K_U09
- Potrafi dokonywać prognozowania sygnałów i stosowania metod softpomiaru na podstawie modeli
- Efekt K_U10
- Potrafi dokonać analizy stabilności liniowych i nieliniowych układów sterowania
- Efekt K_U11
- Potrafi formułować i rozwiązywać zadań sterowania optymalnego
- Efekt K_U12
- Potrafi rozwiązywać liniowo-kwadratowe problemy sterowania
- Efekt K_U13
- Potrafią wykorzystać techniki sztucznej inteligencji przy projektowaniu i realizacji układów automatyki
- Efekt K_U14
- Posiada kompetencje w zakresie projektowania urządzeń i nowoczesnych systemów automatyki realizowanych w technice komputerowej; elektronicznej; pneumatycznej i hydraulicznej
- Efekt K_U15
- Potrafią efektywnie stosować techniki komputerowe przy analizie i syntezie złożonych układów regulacji
- Efekt K_U16
- Posiada umiejętność projektowania złożonych wielowymiarowych układów regulacji
- Efekt K_U17
- Posiada umiejętność integrowania różnorodnych elementów technicznych w złożone struktury technologiczno-użytkowe
- Efekt K_U18
- Potrafi analizować potrzeby użytkownika i przedstawiać je w formie działań i środków niezbędnych do realizacji określonych zadań technologicznych
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Rozumie rolę wiedzy we współczesnym społeczeństwie; jest świadom potrzeby uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
- Efekt K_K02
- Zna i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w obszarze automatyki i robotyki; a w szczególności wpływa na środowisko i w związku z tym jest świadom odpowiedzialności podejmowanych decyzji
- Efekt K_K03
- Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt K_K04
- Rozumie potrzebę współpracy i potencjału zespołu. Pracuje w grupie przyjmując w niej zarówno rolę koordynującego praca grupy; jak również osoby podporządkowującej się zdaniu innych
- Efekt K_K05
- Potrafi prawidłowo określić kolejność prac związanych z realizacją projektów inżynierskich