Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inzynieria Chemiczna i Procesowa | Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej | 2015/2016 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Inzynieria Chemiczna i Procesowa | brak |
Cele:
Absolwent studiów powinien posiadać rozszerzoną – w stosunku do studiów pierwszego stopnia - wiedzę z obszaru nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych oraz umiejętności: (1) profesjonalnego rozwiązywania problemów adekwatnych do wybranej specjalności, (2) korzystania z zaawansowanego, profesjonalnego dla danej specjalności oprogramowania, (3) prowadzenia zaawansowanych badań doświadczalnych, (4) analizowania, oceniania i porównywania alternatywnych rozwiązań dotyczących problemów wybranej specjalności, (5) proponowania i optymalizowania nowych rozwiązań oraz (6) samodzielnego analizowania problemów z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej. Absolwent powinien być przygotowany do: pracy twórczej w zakresie projektowania operacji i procesów stosowanych w przemyśle chemicznym i przemysłach pokrewnych, prowadzenia takich operacji i procesów, kierowania zespołami działalności twórczej oraz podejmowania decyzji z uwzględnieniem uwarunkowań technicznych, prawnych, administracyjnych i logistycznych. Absolwent powinien być przygotowany do pracy w różnych gałęziach przemysłu przetwórczego, w tym: chemicznego, farmaceutycznego, spożywczego, kosmetycznego, metalurgicznego, energetycznego, maszynowego, elektronicznego oraz w drobnej wytwórczości. Przygotowanie absolwenta powinno umożliwić mu pracę w administracji oraz prowadzenie samodzielnej działalności gospodarczej. Wyróżniający się absolwenci, wykazujący zainteresowania naukowo-badawcze, powinni być przygotowani do kontynuacji edukacji na studiach trzeciego stopnia (doktoranckich).
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Bioinżynieria
(Rozwiń)
|
||||||||||
Bioinżynieria | Obowiązkowe | Bioprocesy | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Biotechnologia | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Hodowle komórkowe | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria Bioreaktorów | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Metody inżynierskie w zagadnieniach fizjologii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy transportowe w organizmach żywych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria Procesów Ochrony Środowiska
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Procesów Ochrony Środowiska | Obowiązkowe | Ekologia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Gospodarka odpadami stałymi | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Membranowe procesy rozdzielania | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Polimery w ochronie środowiska | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Procesy oczyszczania cieczy 1 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy oczyszczania gazów 1 | 4 | 450 | 0 | 0 | 450 | 0 | 60 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria Procesów Przemysłowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Procesów Przemysłowych | Obowiązkowe | Procesy wymiany masy i ciepła | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie Reaktorów Chemicznych | 6 | 30 | 0 | 0 | 60 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Symulacja komputerowa procesów przemysłowych | 5 | 15 | 0 | 60 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Zasady zrównoważonego rozwoju w inż. procesowej | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
HES | HES | HES | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria chemiczna w biznesie | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot Obieralny | 1 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=1 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Dynamika procesowa | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika Płynów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Bioinżynieria
(Rozwiń)
|
||||||||||
Bioinżynieria | Obowiązkowe | Inżynieria biomedyczna | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria produktu farmaceutycznego | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Laboratorium bioprocesów | 5 | 0 | 0 | 90 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Nanotechnologia | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria Procesów Ochrony Środowiska
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Procesów Ochrony Środowiska | Obowiązkowe | Laboratorium polimerów | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Procesy oczyszczania cieczy 2 | 6 | 30 | 0 | 45 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Procesy oczyszczania gazów 2 | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria Procesów Przemysłowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Procesów Przemysłowych | Obowiązkowe | Analiza kosztowa procesów przemysłowych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Intensyfikacja procesów inżynierii chemicznej | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria Systemów Procesowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Modelowanie wieloskalowe | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot Obieralny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Laboratorium dynamiki procesowej | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Obliczeniowa mechanika płynów | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Optymalizacja procesowa | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Podstawowe | Obowiązkowe | Praca magisterska | 20 | 0 | 0 | 195 | 0 | 0 | 195 | sylabus |
  |   | Pracownia dyplomowa | 8 | 0 | 0 | 150 | 0 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Bioinżynieria
(Rozwiń)
|
||||||||||
Bioinżynieria | Obowiązkowe | Biochemia techniczna | 3 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 8: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria Procesów Ochrony Środowiska
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Procesów Ochrony Środowiska | Obowiązkowe | Ekologia | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 9: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria Procesów Przemysłowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Procesów Przemysłowych | Obowiązkowe | Analiza kosztów procesów przemysłowych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W13
- Zna zasady funkcjonowania układów regulacji automatycznej w instalacjach przemysłowych
- Efekt K_W01
- Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki przydatną do wykorzystania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i chemicznych
- Efekt K_W02
- Ma wiedzę z fizyki przydatną do zrozumienia zjawisk fizycznych w przyrodzie i technice
- Efekt K_W03
- Ma wiedzę z chemii przydatną do opisu przemian chemicznych, wykonywanie analiz jakościowych i ilościowych związków chemicznych
- Efekt K_W04
- Ma rozszerzoną wiedzę przydatną do zrozumienia podstaw fizycznych i chemicznych podstawowych operacji i procesów inżynierii chemicznej i procesowej
- Efekt K_W05
- Ma ugruntowaną wiedzę przydatną do sporządzania bilansów termodynamicznych
- Efekt K_W06
- Ma wiedzę niezbędną do obliczeń złożonych równowag fazowych i chemicznych
- Efekt K_W07
- Ma ugruntowaną wiedzę niezbędną do sporządzania bilansów masy, składnika i energii z uwzględnieniem zjawisk przenoszenia pędu, masy i energii
- Efekt K_W08
- Ma rozszerzoną wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
- Efekt K_W09
- Ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzeniem działalności gospodarczej
- Efekt K_W10
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
- Efekt K_W11
- Ma podstawową wiedzę z zakresu optymalizacji procesowej
- Efekt K_W12
- Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych osiągnięciach z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, bazy danych oraz innych źródeł; potrafi je interpretować a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- Potrafi porozumieć się przy użyciu różnych technik w środowiskach zawodowych oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym
- Efekt K_U03
- Potrafi określać kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia
- Efekt K_U04
- Potrafi posługiwać się podstawowymi programami komputerowymi komercyjnymi oraz potrafi przygotować własne proste programy, wspomagające realizację zadań typowych dla inżynierii chemicznej i procesowej
- Efekt K_U05
- Potrafi planować i prowadzić badania, korzystać z przyrządów pomiarowych oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
- Efekt K_U06
- Potrafi wykonać pełen projekt procesowy z uwzględnieniem zasad integracji i intensyfikacji procesowej
- Efekt K_U07
- Potrafi modelować przebieg procesów chemicznych i biochemicznych w reaktorach i bioreaktorach
- Efekt K_U08
- Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
- Efekt K_U09
- Zna język angielski na poziomie B2+ i umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej
- Efekt K_U10
- Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim
- Efekt K_U11
- Potrafi posługiwać się zaawansowanym narzędziem do komputerowego wspomagania projektowania instalacji w przemyśle chemicznym i pokrewnych.
- Efekt K_U12
- Potrafi postępować zgodnie z wymogami ekologii, korzystać z metod monitoringu i ochrony środowiska
- Efekt K_U13
- Potrafi dokonać analizy ekonomicznej kosztów procesów przemysłowych
- Efekt K_U14
- Potrafi zaproponować ulepszenie i modyfikację procesu wykorzystując metody optymalizacji
- Efekt K_U15
- Potrafi nadzorować przebieg procesów przemysłowych z udziałem mikroorganizmów.
- Efekt K_U16
- Potrafi nadzorować przebieg regulacji automatycznej w procesach przemysłowych
- Efekt K_U17
- Potrafi projektować procesy przemysłowe wytwarzania farmaceutyków . Zna aspekty uwarunkowań prawnych i etycznych w biotechnologii i medycynie
- Efekt K_U18
- Potrafi stosować różne techniki procesów rozdzielania mieszanin
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
- Efekt K_K02
- Ma doświadczenie związane z pracą zespołową
- Efekt K_K03
- Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykorzystaniem zawodu inżyniera
- Efekt K_K04
- Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt K_K05
- Potrafi przekazać informacje o osiągnięciach inżynierii chemicznej i procesowej i różnych aspektach zawodu inżyniera w sposób powszechnie zrozumiały