Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Administracja | Wydział Administracji i Nauk Społecznych | 2020/2021 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Administracja | Dr Alina Naruniec |
Cele:
Absolwent, to specjalista przygotowany do pracy w organach administracji państwowej i samorządowej na średnich i wyższych szczeblach kierowania we władzach centralnych i lokalnych, działających w obszarze zarządzania miastem i regionem, zdolny do pełnienia ról zawodowych, w których współwystępują problemy prawne, ekonomiczne, społeczno – psychologiczne, techniczne i ekologiczne. Program studiów magisterskich wyrastając z gruntu, jakim jest program studiów licencjackich, kształtuje sylwetkę absolwenta akcentując wyraźnie przygotowanie do rozumienia i twórczego rozwiązywania zadań o wyższym stopniu złożoności, w oparciu o wiedzę teoretyczną. Mniejszy nacisk położony jest na sprawności i umiejętności w zakresie wąsko rozumianych zagadnień praktycznych.
Warunki przyjęć:
dyplom ukończenia studiów wyższych; postępowanie kwalifikacyjne na podstawie złożonych dokumentów
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmioty ekonomiczne | Obowiązkowe | Ekonomia rynkowa | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fundusze strukturalne i system finansowania projektów Unii Europejskiej | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Przedmioty prawne | Obowiązkowe | Postępowanie sądowoadministracyjne | 6 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | System ochrony prawnej w Unii Europejskiej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zasady ustroju politycznego państwa | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Przedmioty socjologiczne | Obowiązkowe | Polityka społeczna | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Socjologia organizacji | 5 | 20 | 15 | 0 | 0 | 0 | 35 | sylabus |
  |   | System ubezpieczeń społecznych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Przedmioty ekonomiczne | Obieralne | Tematy obieralne ekonomiczne | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Biznes międzynarodowy | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ekonomia behawioralna | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Społeczna odpowiedzialność korporacji | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Przygotowanie projektów do Unii Europejskiej | 2 | 25 | 0 | 0 | 0 | 0 | 25 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Przedmioty humanistyczne | Obowiązkowe | Metodologia nauk | 3 | 25 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Metody formalne w prawie i administracji | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Współczesne koncepcje ustrojowo-administracyjne | 5 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Przedmioty prawne | Obieralne | Tematy obieralne prawne | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Cyberprzestępczość i cyberbezpieczeństwo - perspektywa prawna | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Digital transformation of Public Administration - legal framework and ethical issues | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kamienie milowe orzecznictwa TSUE | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Prawnoadministracyjne aspekty zagospodarowania przestrzennego | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Przedmioty socjologiczne | Obieralne | Tematy obieralne socjologiczne | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Public Relations w administracji i sektorze prywatnym | 3 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | System sali sądowej. Kulisy sprawiedliwości | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Team building | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Przedmioty wykładowe obieralne (specjalizacyjne) i inne | Obowiązkowe | Seminarium dyplomowe | 5 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Przedmioty ekonomiczne | Obowiązkowe | Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Przedmioty humanistyczne | Obieralne | Tematy obieralne filozoficzne i historyczne | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Historia gospodarcza | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Krytyczne i życzliwe myślenie w administracji | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody argumentacji w prawie i administracji | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Retoryka | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Przedmioty prawne | Obieralne | Tematy obieralne prawne | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Blockchain w administracji publicznej | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawo do informacji a ochrona danych osobowych | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Przedmioty socjologiczne | Obieralne | Tematy obieralne socjologiczne | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Public Relations w administracji i sektorze prywatnym | 3 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Team building and Leadership | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie projektami | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Przedmioty techniczne | Obieralne | Tematy obieralne techniczne | 3 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo ruchu drogowego | 3 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Interoperacyjność systemów teleinformacyjnych administracji publicznej | 3 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Przedmioty wykładowe obieralne (specjalizacyjne) i inne | Obowiązkowe | Aspekty prawne procesu inwestycyjno-budowlanego | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo informacji i systemów teleinformatycznych organizacji | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Marketing | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 6 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zarządzanie dziedzictwem kulturowym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Bankowość centralna | 3 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Prawo bankowe | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Rynki kapitałowe | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | System finansowy | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Przedmioty ekonomiczne | Obieralne | Tematy obieralne ekonomiczne | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Economy and Management | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podejmowanie działalności gospodarczej | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Finanse i rachunkowość w samorządzie terytorialnym | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorczość | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Przedmioty humanistyczne | Obowiązkowe | Teoria i filozofia państwa i prawa | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Przedmioty techniczne | Obowiązkowe | Prawne i techniczne aspekty gospodarki nieruchomościami | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Przedmioty wykładowe obieralne (specjalizacyjne) i inne | Obowiązkowe | Praca dyplomowa | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 6 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Papiery wartościowe | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- Ma zaawansowaną wiedzę interdyscyplinarną dotyczącą złożonych procesów i zjawisk zachodzących w organizacjach i otaczającym je świecie, a także zna źródła finansowania organizacji.
- Efekt K_W02
- Ma zaawansowaną wiedzę umożliwiającą rozpoznawanie, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów związanych z funkcjami i procesami administrowania, także z uwzględnieniem problematyki procesu inwestycyjnego.
- Efekt K_W03
- Ma zaawansowaną wiedzę z zakresu nauki administracji, ekonomii, prawa, historii administracji, socjologii oraz nauk ścisłych umożliwiającą analizę procesów społecznych, w tym w szczególności gospodarczych oraz ich skutków w skali krajowej i lokalnej.
- Efekt K_W04
- Ma wiedzę na temat metod analizy danych społecznych, ekonomicznych, matematycznych, historycznych i prawnych.
- Efekt K_W05
- Ma wiedzę na temat procesów globalizacji i regionalizacji.
- Efekt K_W06
- Ma wiedzę dotyczącą głównych teorii i metod badawczych z zakresu nauk społecznych i pokrewnych, a także rozeznanie w najnowszych publikacjach z zakresu tematyki kierunku.
- Efekt K_W07
- Ma pogłębioną wiedzę na temat konkurencyjności i innowacyjności gospodarek oraz przedsiębiorstw.
- Efekt K_W08
- Ma wiedzę na temat przygotowania i wdrażania projektów z zakresu polityki społecznej.
- Efekt K_W09
- Ma rozeznanie w najnowszych publikacjach z zakresu tematyki kierunku i zna metodykę prowadzenia prac badawczych.
- Efekt K_W10
- Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady bezpiecznego gromadzenia i wykorzystania informacji w sieciach telekomunikacyjnych.
- Efekt K_W11 BNP
- Ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu systemu bezpieczeństwa państwa w realiach RP.
- Efekt K_W11 FIB
- Ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu systemu finansowego, jego instytucji i instrumentów w wymiarze krajowym i międzynarodowym.
- Efekt K_W12 BNP
- Ma pogłębioną wiedzę o zasadach bezpiecznego przetwarzania informacji w systemach teleinformatycznych w organizacji.
- Efekt K_W12 FIB
- Ma podstawową wiedzę o operacjach bankowych i systemach rozliczeniowych.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Umie analizować procesy społeczne i zarządzać nimi w skali krajowej i lokalnej.
- Efekt K_U02
- Umie projektować rozwiązania złożonych problemów w skali mikro- i makrospołecznej.
- Efekt K_U03
- Ma umiejętność formułowania opinii dotyczących społecznych uwarunkowań procesów gospodarczych oraz wskazywania niezbędnych zmian.
- Efekt K_U04
- Umie dokonać krytycznej analizy procesów powstawania i rozwiązywania problemów i kwestii społecznych, ekonomicznych i prawnych.
- Efekt K_U05
- Potrafi prowadzić badania i dokonywać pogłębionej analizy rzeczywistości społecznej.
- Efekt K_U06
- Umie dokonywać syntezy informacji w celu formułowania spójnej i przekonującej argumentacji na rzecz konkretnych rozwiązań.
- Efekt K_U07
- Potrafi organizować pracę zespołową i kierować zespołami (w tym zespołami zadaniowymi) oraz skutecznie komunikować się, negocjować i przekonywać.
- Efekt K_U08
- Umie poszukiwać nowatorskich sposobów realizacji zadań różnych podmiotów oraz animowania współpracy z innymi podmiotami.
- Efekt K_U09
- Ma umiejętność prowadzenia działalności zawodowej w wymiarze krajowym i zagranicznym, potrafi komunikować się ze specjalistami w swojej dziedzinie, a także z osobami z różnych środowisk społeczno-zawodowych.
- Efekt K_U10
- Potrafi ocenić wpływ otoczenia na zjawiska i procesy administrowania oraz przygotowywać i podejmować decyzje zarządcze, zwłaszcza strategiczne.
- Efekt K_U11
- Posługuje się biegle przynajmniej jednym językiem obcym.
- Efekt K_U12
- Potrafi w ramach systemu teleinformatycznego znaleźć, uporządkować i wykorzystać zebrane informacje.
- Efekt K_U13 BNP
- Potrafi bezpiecznie pozyskać i wykorzystać informacje w ramach funkcjonujących w administracji systemach teleinformatycznych.
- Efekt K_U13 FIB
- Potrafi komunikować się ze specjalistami z sektora finansowego w sprawach związanych z pozyskiwaniem i korzystaniem z różnych źródeł funduszy na finansowanie projektów w działalności zawodowej.
- Efekt K_U14 BNP
- Umie komunikować się ze specjalistami z sektora techniki informacyjnej w sprawach związanych z pozyskiwaniem i korzystaniem z informacji pozyskanych z różnych źródeł. Potrafi interpretować i wykorzystać pozyskane informacje.
- Efekt K_U14 FIB
- Umie interpretować i wykorzystać informacje statystyczne i wskaźniki ekonomiczne podawane przez bank centralny
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Ma zdolność do aktywnego uczestnictwa i kształtowania demokratycznego społeczeństwa.
- Efekt K_K02
- Ma świadomość etyki i odpowiedzialności związanej z wykonywanym zawodem.
- Efekt K_K03
- Ma zdolność skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania oraz pracy w zespole.
- Efekt K_K04
- Ma nawyk samodzielnej pracy, samokształcenia oraz aktualizowania i kumulacji wiedzy z różnych źródeł, a także rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi samodzielnie i krytycznie planować proces samokształcenia, w tym uzupełniania wiedzy i umiejętności o charakterze interdyscyplinarnym; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
- Efekt K_K05
- Wykazuje się przedsiębiorczością, dając przykład zawodowych zachowań etycznych, ma świadomość pełnionej roli zawodowej i społecznej.
- Efekt K_K06
- Wykazuje zaangażowanie na rzecz rządowych i pozarządowych przedsięwzięć społecznych.
- Efekt K_K07
- Umie zgromadzić, uporządkować i ocenić, a także wykorzystać praktycznie dane zgromadzone w ramach systemów teleinformatycznych, zwłaszcza odnoszących się do funkcjonowania administracji.
- Efekt K_K08 BNP
- Ma nawyk analizowania i aktualizowania informacji uzyskanych w formie elektronicznej z różnych źródeł.
- Efekt K_K08 FIB
- Ma nawyk analizowania i aktualizowania informacji z publicznego i prywatnego sektora finansowego.
- Efekt K_K09 BNP
- Ma zdolność samodzielnego, skutecznego pozyskiwania informacji z dostępnych w ramach administracji publicznej systemów teleinformatycznych.
- Efekt K_K09 FIB
- Ma zdolność samodzielnego, skutecznego pozyskiwania informacji o zasadach funkcjonowania publicznego i prywatnego sektora finansowego.
- Efekt K_K10 BNP
- Jest świadom znaczenia zasad bezpieczeństwa w różnych aspektach funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności zaś administracji centralnej.