Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Geoinformatyka | Wydział Geodezji i Kartografii | 2023/2024 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Geoinformatyka | Mgr inż. Miłosz Gnat |
Cele:
Realizacja programu studiów pierwszego stopnia stacjonarnych na kierunku "Geoinformatyka" umożliwia zdobycie studentowi praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki oraz z zakresu szeroko rozumianych nauk geoinformacyjnych (w szczególności geodezji i kartografii). W wyniku zaliczenia programu studiów absolwent będzie potrafił zapewnić poprawną komunikację w ramach interdyscyplinarnych zespołów projektowych (informatycy, geodeci, kartografowie, fotogrametrzy, geologowie, geografowie i przedstawiciele innych specjalności), będzie przygotowany do kreowania nowych innowacyjnych produktów geoinformacyjnych (wszelkiego rodzaju mapy cyfrowe, modele przestrzenne obiektów, geoportale, aplikacje lokalizacyjne i nawigacyjne, programy automatyzujące pozyskiwanie danych o powierzchni Ziemi) oraz właściwego stosowania standardów w zakresu informacji geograficznej. Absolwent będzie potrafił zaprojektować, wykonać lub współuczestniczyć w tworzeniu oprogramowania i systemów wspomagających pracę specjalistów z zakresu geodezji i kartografii oraz innych nauk o Ziemi. Ukończenie studiów pozwoli na właściwy wybór i umiejętne stosowanie istniejących technologii geoinformatycznych. Absolwent będzie przygotowany do opracowywania lub optymalizacji procesów tworzenia aplikacji wykorzystujących technologie systemów informacji przestrzennej (GIS), w szczególności różnego rodzaju zaawansowanych modeli terenu. Absolwent będzie przygotowany do pracy w firmach i instytucjach tworzących różnorodne produkty geoinformatyczne, w szczególności systemy informacji przestrzennej, mapy cyfrowe, geoportale, oprogramowanie geodezyjne i kartograficzne, mobilne aplikacje nawigacyjne i lokalizacyjne oraz aplikacje pozyskujące i przetwarzające dane przestrzenne. Wiele uwagi podczas studiów poświęca się kształtowaniu cech uniwersalnych, które dają absolwentom podstawę do dalszego samokształcenia i rozwoju, tym rozwijaniu kreatywności i umiejętności myślenia projektowego (stosowane metody Design Thinking i Project Based Learning). Absolwenci wykazują się znajomością języka obcego na poziomie biegłości B2.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | Podstawy geodezji | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Algebra liniowa w geodezji | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Algorytmy i struktury danych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Analiza matematyczna | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Fizyka | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Języki i techniki programowania cz. 1 | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy grafiki komputerowej z elementami geometrii wykreślnej | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy informatyki | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do geomatyki | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | Obieralne | Myślenie projektowe - Design Thinking | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Prawo własności intelektualnej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorczość | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Public relations | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Reklama we współczesnym świecie | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy zarządzania | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Prawo rodzinne i spadkowe | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Język obcy | Język obcy | Język angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski, lub inny z aktualnej oferty SJ | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Podstawy geodezji | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Podstawowe | Obieralne | Architektura systemów informatycznych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologie internetowe | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Analiza matematyczna | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Bazy danych | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Języki i techniki programowania cz. 2 | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Probabilistyczne podstawy opracowania obserwacji | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski, lub inny z aktualnej oferty SJ | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Bazy i modele danych przestrzennych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektroniczna technika pomiarowa w geodezji | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Geometria obliczeniowa | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Infrastruktura danych przestrzennych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Oprogramowanie GIS | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Standardy z zakresu informacji przestrzennej | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia geodezji wyższej | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=23 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Matematyka dyskretna | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski, lub inny z aktualnej oferty SJO | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Formaty danych przestrzennych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | SIP - aplikacje tematyczne | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | SIP- aplikacje geodezyjno-kartograficzne | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Standardy i konwersja danych 3D | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Programowanie aplikacji geoinformacyjnych 1 | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Grafika komputerowa 3D | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy fotogrametrii | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy odwzorowań kartograficznych | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy wizualizacji kartograficznych | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy nawigacji satelitarnej | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | Obieralne | Prawo (cywilne, administracyjne, gospodarcze) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Inteligentne miasta (smart cities) | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Kartografia społecznościowa - neokartografia | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Sieci uzbrojenia terenu | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zastosowania technologii teledetekcyjnych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Podstawy gospodarki przestrzennej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Programowanie aplikacji geoinformacyjnych 2 | 5 | 15 | 0 | 0 | 45 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Analizy przestrzenne | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fotogrametryczne technologie pomiarowe | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Geodezyjne systemy pomiarowo-kontrolne | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Internetowe udostępnianie danych przestrzennych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Planowanie przestrzenne | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Teledetekcja | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zinformatyzowane systemy katastralne | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | Obowiązkowe | Uregulowania prawne z zakresu geoinformatyki | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Automatyzacja procesów fotogrametrycznych i widzenie maszynowe | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Geodezja inżynieryjno-przemysłowa | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Inteligentne systemy transportowe (ITS) | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Mobilne aplikacje lokalizacyjne i nawigacyjne | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Modelowanie informacji o budynkach (BIM) | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Multimedia i DTP | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Nowoczesne technologie pomiarów 3D | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy cyfrowego przetwarzania obrazów | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Programowanie mobilnych aplikacji geoinformacyjnych | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sterowanie instrumentami geodezyjnymi | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy monitorowania przemieszczeń | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Systemy paszportyzacji sieci przesyłowych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Telematyka | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Wolne oprogramowanie w teledetekcji | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do kartografii nawigacyjnej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do wyceny nieruchomości | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Współczesne technologie kartograficzne | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zastosowania GIS | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Bazy danych topograficznych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fotogrametryczne technologie pomiarowe | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów geoinformacyjnych (projekt inżynierski) | 3 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teledetekcja II | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie projektami informatycznymi | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
Podstawowe | Obieralne | Inżynieria oprogramowania | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologie telekomunikacyjne | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Praktyki (12 tygodni) | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 450 | sylabus |
  |   | Przygotowanie pracy dyplomowej inżynierskiej | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil praktyczny - wiedza
- Efekt K_W01
- Ma wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą algebrę liniową, geometrię analityczną, rachunek różniczkowy i całkowy, równania różniczkowe zwyczajne, rachunek prawdopodobieństwa, elementy teorii estymacji i weryfikacji hipotez, elementy teorii grafów i inne zagadnienia z zakresu matematyki dyskretnej
- Efekt K_W02
- Ma wiedzę w zakresie fizyki i astronomii, obejmującą doświadczalne podstawy i metodologię, ogólne zasady i prawa, budowę materii oraz oddziaływania fundamentalne a w szczególności podstawy mechaniki newtonowskiej i relatywistycznej, mechaniki płynów, termodynamiki fenomenologicznej i statystycznej, elementy ruchu falowego oraz elektrodynamiki, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych związanych z ruchem obrotowym Ziemi, jej polem grawitacyjnym, atmosferą oraz zasadami ruchu sztucznych satelitów Ziemi, planet i gwiazd a także zasady propagacji fal elektromagnetycznych
- Efekt K_W03
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie architektury systemów i sieci komputerowych oraz systemów operacyjnych, niezbędną do instalacji, obsługi i utrzymania narzędzi geoinformatycznych, a także do tworzenia i korzystania z usług sieciowych oraz publikacji danych przestrzennych w sieci Internet.
- Efekt K_W04
- Zna podstawowe algorytmy i struktury danych wykorzystywane w informatyce, ma dobrą wiedzę dotyczącą metod i technik programistycznych oraz rozumie podstawowe paradygmaty programowania.
- Efekt K_W05
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia i wykorzystywania baz danych oraz korzystania z systemów zarządzania bazami danych
- Efekt K_W06
- Ma podstawową wiedzę z zakresu grafiki komputerowej oraz grafiki inżynierskiej
- Efekt K_W07
- Zna złożone algorytmy wykorzystywane w obliczeniach geodezyjnych i kartograficznych oraz struktury i formaty danych przestrzennych
- Efekt K_W08
- Zna sposób wykorzystania i funkcje oprogramowania stosowanego w geodezji i kartografii (w szczególności do tworzenia map cyfrowych, wspomagania obliczeń geodezyjnych, prowadzenia katastru, budowy systemów informacji przestrzennej (GIS), pomiarów terenowych, nawigacji, tworzeniazaawansowanych opracowań z zakresu grafiki komputerowej).
- Efekt K_W09
- Zna metody projektowania i tworzenia aplikacji geoinformacyjnych, w szczególności automatyzacji procesów przetwarzania, analizowania i geowizualizacji danych przestrzennych
- Efekt K_W10
- Zna metody zarządzania projektami informatycznymi, zna trendy rozwojowe w zakresie technologii geoinformacyjnych oraz bieżące osiągnięcia informatyki mogące mieć znaczenie dla rozwoju systemów geoinformacyjnych.
- Efekt K_W11
- Zna podstawowe zasady kartograficznego modelowania danych 2D i 3D oraz tworzenia map cyfrowych, w szczególności topograficznych, a także elementarne zasady publikacji opracowań kartograficznych w formie drukowanej i elektronicznej.
- Efekt K_W12
- Ma ogólną wiedzę na temat metod i systemów obrazowania lotniczego i satelitarnego oraz możliwości ich zastosowania.
- Efekt K_W13
- Ma podstawową wiedzę w zakresie fotogrametrii i teledetekcji, w szczególności dotyczącą geometrii zdjęć pomiarowych oraz metod ich opracowania pomiarowego i interpretacyjnego.
- Efekt K_W14
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą zasad działania i budowy instrumentów geodezyjnych oraz elementarnych systemów pomiarowych; zna zagadnienia błędów instrumentalnych i pomiarowych, zna podstawowe zasady zakładania osnów geodezyjnych oraz wykonywania pomiarów sytuacyjno-wysokościowych.
- Efekt K_W15
- Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad działania systemów nawigacji satelitarnej GNSS oraz zasad wykonywania pomiarów z ich użyciem .
- Efekt K_W16
- Zna w zarysie teorię figury Ziemi; rozumie podstawowe pojęcia z zakresu geodezji wyższej dotyczące geometrii elipsoidy oraz geodezyjnych układów odniesienia.
- Efekt K_W17
- Ma podbudowaną matematycznie, elementarną wiedzę z zakresu układów współrzędnych stosowanych w opracowaniach geodezyjnych, fotogrametrycznych, kartograficznych, parametrów i zastosowań odwzorowań kartograficznych oraz zasad wyznaczania zniekształceń i określania wartości redukcji odwzorowawczych.
- Efekt K_W18
- Zna podstawy prawne oraz podstawowe zasady zakładania i prowadzenia katastru nieruchomości oraz orientuje się w metodach prowadzenia współczesnej gospodarki przestrzennej.
- Efekt K_W19
- Ma elementarną wiedzę z zakresu wykorzystania technologii geodezyjnych i kartograficznych w tworzeniu inteligentnych systemów branżowych, np. transportowych (ITS), systemów inteligentnych miast (Smart City), systemów paszportyzacji sieci przesyłowych.
- Efekt K_W20
- Zna w podstawowym zakresie uregulowania prawne oraz technologie związane z tworzeniem i użytkowaniem infrastruktury informacji przestrzennych oraz standardy z zakresu informacji przestrzennej.
- Efekt K_W21
- Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania, w tym zarządzania jakością; zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu kierunku studiów.
- Efekt K_W22
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej, potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej.
Profil praktyczny - umiejętności
- Efekt K_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
- Efekt K_U02
- Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
- Efekt K_U03
- Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające projektowanie systemów informatycznych oraz oprogramowanie wspomagające zarządzanie projektami informatycznymi.
- Efekt K_U04
- Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego.
- Efekt K_U05
- Posługuje się językiem obcym (na poziomie B2) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, także czytania ze zrozumieniem instrukcji instrumentów geodezyjnych i narzędzi geoinformatycznych oraz podobnych dokumentów.
- Efekt K_U06
- Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
- Efekt K_U07
- Potrafi wykorzystać poznane techniki do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych, a w szczególności: - umie korzystać z rachunku macierzowego, rozwiązywać układy równań liniowych oraz umie posługiwać się opisem analitycznym krzywych stożkowych na płaszczyźnie i powierzchni stopnia 2 w przestrzeni; - umie korzystać z rachunku różniczkowego do rozwiązywania zadań aproksymacyjnych; - umie korzystać z rachunku całkowego do wyliczania pól i objętości; - umie rozwiązywać podstawowe typy równań różniczkowych; - umie korzystać z metod statystyki matematycznej; - umie korzystać z teorii grafów i innych teorii z zakresu matematyki dyskretnej.
- Efekt K_U08
- Potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki do analizy zagadnień inżynierskich.
- Efekt K_U09
- Potrafi wykorzystać metody i modele matematyczne do wykonywania obliczeń geodezyjnych, fotogrametrycznych i kartograficznych, w tym potrafi przeprowadzić analizę i wykonać oszacowanie błędów, wyrównanie obserwacji geodezyjnych, wyznaczenie zniekształceń i określenie wartości redukcji w odwzorowaniu kartograficznym.
- Efekt K_U10
- Potrafi konfigurować środowisko aplikacyjne w kilku systemach operacyjnych, potrafi instalować oprogramowanie klasy GIS na różnych platformach sprzętowych, w różnych systemach operacyjnych.
- Efekt K_U11
- Potrafi posługiwać się powszechnie używanym w pracach geodezyjnych i kartograficznych oprogramowaniem, w szczególności do obliczeń geodezyjnych i kartograficznych, prowadzenia katastru, narzędziami klasy CAD, GIS i DTP oraz oprogramowaniem biurowym.
- Efekt K_U12
- potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające projektowanie systemów informatycznych oraz oprogramowanie wspomagające zarządzanie projektami informatycznymi
- Efekt K_U13
- Potrafi, stosując odpowiednie standardy i normy, zaprojektować i zrealizować program/aplikację/system rozwiązujący najważniejsze zagadnienia geodezyjne i kartograficzne, w tym wykorzystujący biblioteki graficzne oraz automatyzować czynności realizowane na platformach GIS.
- Efekt K_U14
- Potrafi projektować i tworzyć bazy danych przestrzennych jako element systemu geoinformacyjnego, oraz zasilać je danymi z różnych źródeł oraz je przetwarzać.
- Efekt K_U15
- Potrafi programować przynajmniej w dwóch środowiskach programistycznych oraz zna elementarne zasady programowania na potrzeby urządzeń mobilnych.
- Efekt K_U16
- Potrafi korzystać z danych państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz innych zasobów i serwisów udostępniających dane przestrzenne, w szczególności wchodzących w skład krajowej Infrastruktury Informacji Przestrzennych oraz tworzyć serwisy (usługi) udostępniające dane przestrzenne.
- Efekt K_U17
- Potrafi integrować i harmonizować bazy danych topograficznych oraz bazy danych katastralnych z bazami danych tematycznych, w szczególności glebowych, geologicznych, związanych z planowaniem przestrzennym czy zarządzaniem infrastrukturą techniczną.
- Efekt K_U18
- Potrafi projektować i przeprowadzać analizy przestrzenne, w szczególności w środowisku systemu informacji przestrzennej.
- Efekt K_U19
- Potrafi wykonać wybrane, podstawowe rodzaje kartograficznej prezentacji danych (w tym podstawowe geowizualizację 2D i 3D), w szczególności dobrać właściwą metodę prezentacji graficznej, odwzorowanie kartograficzne, dokonać kompilacji danych źródłowych oraz przeprowadzić w podstawowym zakresie proces generalizacji kartograficznej danych.
- Efekt K_U20
- Potrafi realizować wybrane, podstawowe zadania pomiarowe z zakresu opracowania zdjęć lotniczych instrumentach fotogrametrycznych oraz potrafi wytworzyć podstawowe produkty fotogrametryczne i tematyczne, poprzez pomiarowe i interpretacyjne opracowanie zdjęć lotniczych i satelitarnych.
- Efekt K_U21
- Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi metodami i instrumentami/urządzeniami w celu wykonania elementarnych pomiarów geodezyjnych (przede wszystkim zakładanie osnów, podział nieruchomości, wytyczanie budynku, wykonanie mapy sytuacyjno-wysokościowej).
Profil praktyczny - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
- Efekt K_K02
- Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera geoinformatyka oraz geodety i kartografa, w tym jej wpływ na środowisko i konflikty społeczne, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
- Efekt K_K03
- Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
- Efekt K_K04
- Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
- Efekt K_K05
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
- Efekt K_K06
- Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć geoinformatyki i innych aspektów działalności inżyniera geodety i kartografa.