Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Zarządzanie | Wydział Zarządzania | 2012/2013 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Zarządzanie | Mgr inż. Agata Maciszewska |
Cele:
Sylwetki zawodowe absolwentów magisterskich studiów kierunku Zarządzanie na poszczególnych specjalnościach.
Absolwenci uzyskują kierunkową wiedzę teoretyczna i praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu oraz nauk pokrewnych, dotyczącą istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji (tj. przedsiębiorstw oraz instytucji publicznych i samorządowych) oraz sposobów skutecznego i efektywnego rozwiązywania tych problemów. Absolwenci uzyskują umiejętności: krytycznej analizy, interpretacji i oceny zjawisk oraz procesów zarządzania w różnej skali, oceny wpływu otoczenia na te zjawiska (procesy), a także przygotowywania i podejmowania decyzji zarządczych. Absolwent jest przygotowany do organizowania pracy zespołowej i kierowania zespołem, w tym skutecznego komunikowania, negocjowania, przekonywania, egzekwowania.
Powyższe podstawowe kwalifikacje są uzupełniane umiejętnością stosowania ich w specyficznych warunkach danej dziedziny, objętej specjalnością studiów.
Dodatkowo absolwent jest przygotowany do podejmowania wyzwań badawczych na studiach III stopnia, tj. doktoranckich.
Absolwenci, niezależnie od wybranej specjalności, uzyskują kierunkową wiedzę w zakresie: działalności gospodarczej przedsiębiorstw, systemów zarządzania, finansów, marketingu, prawa, przedsięwzięć biznesowych opartych o technologie internetowe. Wiedza ta pozwala na racjonalizację działań menedżerskich w przedsiębiorstwach należących do wszystkich sektorów gospodarki i funkcjonujących w warunkach integracji z Unią Europejską. W szczególności jest to planowanie rozwoju przedsiębiorstw, konsolidacja i restrukturyzacja, zarządzanie ryzykiem i zarządzanie kapitałem, działalność na rynkach międzynarodowych. Absolwent jest przygotowany do kierowania przedsiębiorstwem dowolnej wielkości w sytuacjach kryzysowych, walki konkurencyjnej.
Specjalność: Gospodarka cyfrowa w zintegrowanej Europie
Absolwent specjalności Gospodarka Cyfrowa w Zintegrowanej Europie:
zdobywa kompetencje z zakresu:
prawa międzynarodowego, zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym, usług bankowych i finansowych oraz marketingu międzynarodowego,
technologii internetowych, przedsięwzięć biznesowych w Internecie, hurtowni danych
i systemów informowania kierownictwa, zarządzania zasobami informacyjnymi, bezpie-czeństwa i ochrony danych oraz usług internetowych o charakterze finansowym,
nabywa umiejętności:
projektowania, wdrażania i zarządzania przedsięwzięciami gospodarczymi o charakterze międzynarodowym oraz prowadzenia biznesu w warunkach gospodarki europejskiej,
projektowania, wdrażania i zarządzania w zakresie systemów biznesowych realizowa-nych w oparciu o technologie internetowe oraz umiejętność kierowania pracą w zespo-łach i przedsięwzięciach gospodarczych, wykorzystujących zaawansowane technologie
i systemy informatyczne.
Przedmioty specjalności:
prawo międzynarodowe, marketing międzynarodowy, usługi bankowe i finansowe, systemy informatyczne instytucji finansowych, zarządzanie informacją, hurtownie danych, technologie informacyjne.
Specjalność: Przedsiębiorstwo produkcyjne na rynkach międzynarodowych
Przedsiębiorstwo produkcyjne na rynkach międzynarodowych jest identyfikowane z rozwojem i wzrostem. Wśród produkcyjnych podmiotów gospodarczych w Polsce
dominują małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP), które skoncentrują swoją działalność głównie na rynku krajowym.
Bilans obrotów handlowych (eksport i import) w kraju wymaga nowego impulsu, szczególnie
w eksporcie wyrobów przemysłowych. Nowym źródłem ekspansji są małe i średnie przedsiębiorstwa.
Proces dostosowywania się do warunków otoczenia międzynarodowego przedsiębiorstw produkcyjnych zaliczanych do MSP wymaga nowych i wykształconych kadr oraz specjalistów w zakresie biznesu międzynarodowego. Współczesnym wyznacznikiem konkurencyjności MSP jest pozycja na rynku międzynarodowym.
Absolwent tej specjalności może rozwijać swoje zainteresowania w obszarze funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, produkcji na rynku międzynarodowym oraz biznesu międzynarodowego.
Rynek pracy dla absolwenta to małe i średnie przedsiębiorstwa w obszarze eksportu i importu
wyrobów i usług przemysłowych, duże przedsiębiorstwa i międzynarodowe korporacje w kraju oraz za granicą, a także organizacje wspomagające zagraniczną ekspansję przedsiębiorstw.
Przedmioty specjalizacji:
Europejski system oceny zgodności
Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
Produkt na rynku globalnym
Planowanie strategiczne produkcji i usług
Zaawansowane systemy produkcyjne
Komputerowa integracja produkcji.
Specjalność: Zarządzanie Nieruchomościami i Procesami Inwestycyjnymi
Wiedza specjalistyczna: Program studiów obejmuje kompendium wiedzy ekonomicznej, technicznej i prawniczej w zakresie niezbędnym do podjęcia pracy w dziedzinie nieruchomości od razu po ukończeniu nauki na studiach. Ponadto został poszerzony o tematykę specyficzną dla wyceny nieruchomości i praw majątkowych, wyceny przedsiębiorstw oraz oceny efektywności inwestycji.
Umiejętności: Absolwenci uzyskają przygotowanie zawodowe do pracy w szeroko rozumianym sektorze nieruchomości - zarówno komercyjnych, jak i instytucjonalnych (administracji i użyteczności publicznej) oraz mieszkaniowych: komunalnych, spółdzielczych i wspólnot mieszkaniowych (w rozumieniu przepisów o własności lokali). Będą potrafili samodzielnie sporządzić plan zarządzania nieruchomością. Dzięki temu, iż program studiów wypełnia minimalne wymogi programowe określone przez Ministra Infrastruktury, absolwenci już po odbyciu minimum półrocznej praktyki zawodowej, będą mogli ubiegać się - bez konieczności zdawania egzaminu państwowego - o nadanie licencji zawodowej zarządcy nieruchomości. Osoba posiadająca tę licencję posiada ustawowe prawo do samodzielnego wykonywania czynności w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz sporządzania opracowań, ekspertyz i doradztwa w tym zakresie (art. 185 ust. 1 i 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami). Tytuł zawodowy “zarządca nieruchomości” podlega ochronie prawnej na podstawie przepisów art. 184 ust. 4 ww. ustawy.
Przykładowe zagadnienia: wycena nieruchomości, wycena przedsiębiorstw, zarządzanie nieruchomościami, opracowywanie biznes planów, podstawy budownictwa, gospodarka nieruchomościami w przepisach prawa.
Warunki przyjęć:
Dyplom ukończenia studiów 1 stopnia na kierunku zarządzanie lub pokrewnym. Więcej informacji na http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 Wykształcenie ogólne | Wspólne | Business English 1 | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
2 Podstawowe | Wspólne | Ekonometria | 5 | 450 | 450 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Koncepcje zarządzania | 3 | 450 | 225 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Makroekonomia | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawo gospodarcze | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria systemów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
3 Menedżerskie | Wspólne | Metody organizacji i zarządzania | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Rachunkowość zarządcza i kontroling | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zarządzanie produkcją | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
1 Wykształcenie ogólne | Wspólne | Business English 2 | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
2 Podstawowe | Wspólne | Mikroekonomia 2 | 4 | 450 | 225 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
3 Menedżerskie | Wspólne | Finanse 2 | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Prognozowanie i symulacja w przedsiębiorstwie | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zarządzanie strategiczne | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Specjalność 1 | Gospodarka cyfrowa w zintegrowanej Europie | Hurtownie danych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Technologie informacyjne | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Zarządzanie informacją | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność 2 | Przedsiębiorstwo produkcjne na rynkach międzynarodowych | Produkt na rynku globalnym | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Europejski system oceny zgodności | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Międzynarodowe stosunki gospodarcze | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Specjalnościowe | Wspólne | Przedmioty fakultatywne | 4 | 600 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
1 Wykształcenie ogólne | Wspólne | Filozofia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
2 Podstawowe | Wspólne | Prawo podatkowe | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=1 | ||||||||||
3 Menedżerskie | Wspólne | Analiza ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstwa | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Analiza rynku | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Logistyka w przedsiębiorstwie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie personelem 2 | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność 1 | Gospodarka cyfrowa w zintegrowanej Europie | Prawo międzynarodowe | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Systemy informatyczne instytucji finansowych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Usługi bankowe i finansowe | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność 2 | Przedsiębiorstwo produkcjne na rynkach międzynarodowych | Komputerowa integracja produkcji | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Planowanie strategiczne produkcji i usług | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Specjalność 3 | Zarządzanie nieruchomościami i procesami inwestycyjnymi | Podstawy budownictwa i eksploatacja budynków | 2 | 180 | 0 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Procedury zarządzania nieruchomościami | 2 | 180 | 0 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Uwarunkowania prawne zarządzania nieruchomościami | 2 | 180 | 0 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
Specjalnościowe | Wspólne | Przedmioty fakultatywne | 8 | 1200 | 0 | 0 | 0 | 0 | 80 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
1 Wykształcenie ogólne | Wspólne | Etyka biznesu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
3 Menedżerskie | Wspólne | Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność 1 | Gospodarka cyfrowa w zintegrowanej Europie | Marketing międzynarodowy | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność 2 | Przedsiębiorstwo produkcjne na rynkach międzynarodowych | Zaawansowane systemy produkcyjne | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność 3 | Zarządzanie nieruchomościami i procesami inwestycyjnymi | Podstawy wyceny i pośrednictwa | 2 | 180 | 0 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Sporządzanie planów zarządzania | 3 | 180 | 180 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi i mieszkaniowymi | 2 | 180 | 0 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
  |   | Zasady prowadzenia procesów inwestycyjno-remontowych | 2 | 180 | 0 | 0 | 0 | 0 | 12 | sylabus |
Specjalnościowe | Wspólne | Praca dyplomowa | 20 | 0 | 0 | 0 | 3600 | 0 | 240 | sylabus |
  |   | Praktyka zawodowa | 0 | 2400 | 0 | 0 | 0 | 0 | 160 | sylabus |
  |   | Przedmioty fakultatywne | 2 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- Ma elementarną wiedzę w zakresie koncepcji zarządzania, strukturalnych koncepcji zarządzania, podmiotowych koncepcji zarządzania - human relations, podejście psychologiczne, integratywnych koncepcje zarządzania - koncepcji zachowania administracyjnego, teorii gry organizacyjnej, podejścia sytuacyjnego, podejścia systemowego, współczesnych orientacje i koncepcje zarządzania - orientacji na klienta, orientacji na jakość, orientacji na innowacje i know-how, orientacji na wynik finansowy, orientacji
- Efekt K_W02
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie makroekonomii, zakresu i metod analiz, głównych kontrowersji i paradygmatów teorii makroekonomicznych, mierzenia produktu i dochodu narodowego, podstawowych tożsamości makroekonomicznych, produkt krajowy brutto a dobrobytu społecznego, planowanych inwestycji, oszczędności a równowagi na rynku dóbr, dostosowania w warunkach nierównowagi, mechanizmu mnożnika, funkcji pieniądza, równowagi na rynku pieniądza, mnożnika kreacji pieniądza, polityki monetarnej, inflacj
- Efekt K_W03
- Ma elementarną wiedzę w zakresie prawa cywilnego, pojęcia prawa cywilnego - jego miejsce w systemie prawa, prawa cywilnego jako część prawa prywatnego, źródła prawa cywilnego, historii źródeł prawa, zdarzenia cywilnoprawnego, stosunku cywilnoprawnego, obowiązku menadżerów w świetle prawa, prawa podmiotowego, nadużycia prawa, zasad prawa cywilnego, prawa własności i charakterystyki praw rzeczowych, prawa zobowiązań - pojęcia zobowiązania, długu i odpowiedzialności, ogólnych przepisów o zobowiązan
- Efekt K_W04
- Ma elementarną wiedzę w zakresie etyki w zarządzaniu, obszaru zainteresowań etyki, wartości, ideałów i sankcji moralnych, etyki jako elementu kultury organizacyjnej, konfliktów wartości w procesie zarządzania, etycznych aspektów procesów globalizacyjnych, chrześcijaństwa i innych religii a etyki, kultury etycznej i etyki w wybranych krajach, etyki w zarządzaniu, etyki pracy, etycznego otoczenia rynku kapitałowego, etycznych aspektów konkurencji, etyki w marketingu i reklamie, zawodowych kodeksów
- Efekt K_W05
- Ma elementarną wiedzę z zakresu statystyki matematycznej , danych i podstawowych normy statystycznych, zmiennej losowej, podstawowych rozkładów zmiennych losowych, rozkładów z prób, przedziałów ufności, testowania hipotez statystycznych, statystycznych miar współzależności zjawisk, analizy dynamiki zjawisk, techniki losowania prób, projektowania eksperymentów statystycznych.
- Efekt K_W06
- Ma elementarną wiedzę z zakresie zarządzania strategicznego, istoty strategii i zarządzania strategicznego, szkół i nurtów zarządzania strategicznego, poziomów i rodzajów klasycznych strategii, globalnych i lokalny kontekstów strategii, wizji, misji i celów strategicznych organizacji, metod analizy strategicznej otoczenia dalszego i bliskiego organizacji, metod planowania strategicznego, implementacji strategii, controllingu strategicznego, zarządzania strategicznego charakterystycznego dla nurt
- Efekt K_W07
- Ma podstawową wiedzę z zarządzania procesami, orientacji funkcjonalnej i procesowej w zarządzaniu organizacją, podejścia procesowego w wybranych koncepcjach zarządzania, definicji i klasyfikacji rodzajowej procesów, Modelów i standaryzacji procesów, istoty i celów zarządzania procesami, metodyki zarządzania procesami gospodarczymi (bezpieczeństwem), identyfikacji i odwzorowywania procesów, projektowania procesu i wdrażanie zmian, kierowania procesami, metod i technik usprawniania procesów i zarz
- Efekt K_W08
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie marketingu międzynarodowego, pojęcia marketingu międzynarodowego i globalnego, orientacji międzynarodowej przedsiębiorstw, standaryzacji i adaptacji w marketingu międzynarodowym, alterglobalizm i marketingu globalno-lokalnego, euro marketingu, międzynarodowego otoczenia marketingu - jego elementów: ekonomiczno-rynkowych, demograficznych, społeczno-kulturowych, politycznych, prawno-administracyjnych, metodyki analizy międzynarodowego otoczenia marketingu, badań
- Efekt K_W09
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie rachunkowości zarządczej, rachunkowości zarządczej centrów odpowiedzialności - jej miejsce w systemie informacji zarządczej, koncepcji strategicznego zarządzania kosztami, planowania i controlling strategicznego, koncepcji rachunkowości zarządczej w zakresie budowy operacyjnych systemów rachunku kosztów, koncepcji operacyjnego budżetowania kosztów przedsiębiorstwa, organizacji i metodyki operacyjnego controllingu kosztów, wykorzystania informacji kosztowych w w
- Efekt K_W10
- Ma elementarną wiedzę z zakresu logistyki, istoty i roli procesów logistycznych w funkcjonowaniu organizacji, kategorii logistycznych, obowiązujących procedur logistycznych, czynników determinujących sprawność procesów logistycznych, zarządzania procesami logistycznymi, planowania i organizacji procesów logistycznych w organizacji, wsparcia logistycznego zgrupowań (zespołów) zadaniowych.
- Efekt K_W11
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu filozofii związanej z rozwojem dwóch głównych kierunków europejskiej myśli filozoficznej na przestrzeni wieków oraz ich konsekwencjami w kulturze, technice oraz relacjach osobowych, ze szczególnym uwzględnieniem relacji w dziedzinie przedsiębiorczości.
- Efekt K_W12
- Ma usystematyzowaną wiedzę z zakresu badań operacyjnych, istoty badań operacyjnych i ich genezy, programowania liniowego, programowania całkowitoliczbowego w problematyce optymalizacji działań operacyjnych, programowania nieliniowego, metod programowania sieciowego, wielokryterialnej analizy porównawczej w zagadnieniach optymalizacyjnych.
- Efekt K_W13
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie pojęcie marketingu - jego miejsce w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, otoczenie rynkowego przedsiębiorstwa, marketingu dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych i usług, zachowania nabywców, systemów informacji marketingowej, badanie i analiza rynku - definiowanie rynku, segmentacja rynku, określenie formy rynku, ilościowe określenie rynku, wybór rynku docelowego, marketingu-mix jako koncepcja oddziaływania na rynek, oddziaływania na rynek za pośrednictwem produktu,
- Efekt K_W14
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu badań i informacje marketingowych, zapotrzebowania na informacje w podejmowaniu decyzji marketingowych, zakresu przedmiotowego i funkcje badań marketingowych, etapów procesu badawczego, planowania badania marketingowego, badań marketingowych wtórnych i pierwotnych, źródeł i analiz danych w badaniach wtórnych, metod gromadzenia danych w badaniach pierwotnych - rodzaje, charakterystyka i zasady stosowania, badań reprezentacji - metody doboru próby w badaniach mark
- Efekt K_W15
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie podstaw i zasad prawnych rachunkowości, majątku, kapitału przedsiębiorstwa, bilansu, przychodów, kosztów. Wyniku finansowego, rachunku zysków i strat, operacji gospodarczych bilansowych i wynikowych, zasad funkcjonowania kont księgowych, planu kont, ewidencji kapitałów, środków pieniężnych, papierów wartościowych, rozrachunków, majątku trwałego, zapasów, wyceny składników majątkowych, metody ustalania wyniku finansowego, sprawozdawczości finansowej.
- Efekt K_W16
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu przedmiotu i zadania finansów przedsiębiorstwa, zasad finansowania i inwestowania - kapitał obcy i jego pozyskiwanie, emisji akcji i obligacji, kosztu kapitałów - długów i kapitału własnego. Inwestowanie kapitału - inwestycje rzeczowe i pieniężne, metod oceny projektów inwestycyjnych, zarządzania krótkoterminowego finansami firmy - zarządzanie majątkiem obrotowym i zobowiązaniami bieżącymi, Analizy fundamentalnej działalności firmy (sektorowa i wskaźnikowa), str
- Efekt K_W17
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie roli procesów informacyjnych w zarządzaniu, pojęć procesów informacyjnych, źródeł informacji i ich charakterystyki, metod i sposobów zbierania informacji, zbiorów informacji, selekcji i dystrybucji informacji, przestrzennych systemów informacyjnych, teleinformatycznego wspomagania procesów informacyjnych, przetwarzania informacji w procesie decyzyjnym, Sieciocentryczności procesów informacyjnych, Komunikacji społecznej.
- Efekt K_W18
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i metod teorii i inżynierii systemów użytecznych w modelowaniu i symulacji szeroko rozumianych procesów biznesowych, a w szczególności procesów produkcyjnych i procesów zarządzania.
- Efekt K_W19
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie kategorii, formuł i koncepcji finansowych stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz sposobów rozwiązywania jego problemów finansowych (w tym: optymalnego wykorzystania funduszy
- Efekt K_W20
- Ma usystematyzowaną wiedzę niezbędną do poznania i opanowania metod oraz formuł prowadzenia analiz ekonomiczno - finansowych przedsiębiorstw.
- Efekt K_W21
- Ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania. organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji - ludzie, technologie, procesy, władzy, informacji i komunikacji w zarządzaniu, struktury zarządzania, celów i funkcje zarządzania, struktury organizacyjnej - uwarunkowania i kierunków ewolucji, zarządzania jako procesu informacyjno- decyzyjnego, metod zarządzania, kryteriów oceny sprawności działań, istoty pracy kierowniczej, składników kierowania, roli kierowniczej, st
- Efekt K_W22
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie nauki o organizacji, teorii organizacji nauki o organizacji, rodzajów i typów organizacji - ich celów, społecznej odpowiedzialności organizacji, nadzoru korporacyjnego nad organizacją, form prawno-organizacyjnych i własnościowych - konsekwencji ekonomicznych i społecznych, cykli życia organizacji - etapy i zdarzenia, zasobów, majątku, potencjału i kapitału organizacji: materialny, techniczny, kadrowy, finansowy, informacyjny - zadań i zasad funkcjonowania, wspó
- Efekt K_W23
- Ma elementarną wiedzę w zakresie mikroekonomii, ekonomii pozytywnej i normatywnej, głównych nurtów ekonomii, popytu, podaży, konkurencji doskonałej, równowagi rynkowej, elastyczności popytu i podaży, kosztów w krótkim i długim okresie, zachowania organizacji na rynku, przedsiębiorstwa i jego funkcji w gospodarce, renty ekonomicznej, równowagi organizacji na rynku konkurencyjnym i rynku pracy, wpływu czynników ekonomicznych na bezpieczeństwo instytucji i procesy zarządzania, Organizacji w budowan
- Efekt K_W24
- Ma elementarną wiedzę w zakresie systemów finansowych w państwie i gospodarce, strumieni i zasobów finansowych w gospodarce, budżetu państwa, finansowania instytucji państwowych, struktury systemów bankowych, banku centralnego, rynków finansowych i ich funkcjonowania.
- Efekt K_W25
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu przedmiotu i zadania finansów przedsiębiorstwa, zasad finansowania i inwestowania - kapitał obcy i jego pozyskiwanie, emisji akcji i obligacji, kosztu kapitałów - długów i kapitału własnego. Inwestowanie kapitału - inwestycje rzeczowe i pieniężne, metod oceny projektów inwestycyjnych, zarządzania krótkoterminowego finansami firmy - zarządzanie majątkiem obrotowym i zobowiązaniami bieżącymi, Analizy fundamentalnej działalności firmy (sektorowa i wskaźnikowa), str
- Efekt K_W26
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie podstaw i zasad prawnych rachunkowości, majątku, kapitału przedsiębiorstwa, bilansu, przychodów, kosztów, wyniku finansowego, rachunku zysków i strat, operacji gospodarczych bilansowych i wynikowych, zasad funkcjonowania kont księgowych, planu kont, ewidencji kapitałów, środków pieniężnych, papierów wartościowych, rozrachunków, majątku trwałego, zapasów, wyceny składników majątkowych, metody ustalania wyniku finansowego, sprawozdawczości finansowej.
- Efekt K_W27
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie pojęcie marketingu - jego miejsce w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, otoczenie rynkowego przedsiębiorstwa, marketingu dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych i usług, zachowania nabywców, systemów informacji marketingowej, badanie i analiza rynku - definiowanie rynku, segmentacja rynku, określenie formy rynku, ilościowe określenie rynku, wybór rynku docelowego, marketingu-mix jako koncepcja oddziaływania na rynek, oddziaływania na rynek za pośrednictwem produktu,
- Efekt K_W28
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie miejsca i roli projektów w zarządzaniu, istoty i rodzajów projektów, dojrzałości i cyklów życia projektów, inicjowania i definiowania projektów, ocena wykonalności i analiza ryzyka projektów, określania struktury projektów, planowania przebiegu i zasobów projektu, budżetowania projektu, sterowania przebiegiem projektu, organizacji zespołu projektowego, instytucjonalnych formy zarządzania projektami, informatycznych narzędzi zarządzania projektami, prezentacji
- Efekt K_W29
- Ma elementarną wiedzę z zakresu przedmiotu, uwarunkowań, znaczenia i ewolucji zarządzania zasobami ludzkimi, problemów terminologicznych, kapitału ludzkiego i kapitału intelektualnego organizacji, form zatrudnienia, struktury i treść podstawowych elementów procesu kadrowego - planowania kadr, pozyskiwania pracowników, doskonalenia i rozwój, kierowania ludźmi, ocenianie, wynagradzania, odejścia pracowników, audytu personalnego, podmiotów i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi, umiędzynarodowien
- Efekt K_W30
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie istoty i wewnętrznych uwarunkowań zachowań organizacyjnych, postawy społecznych i zachowań jednostek w organizacji, wpływy zagrożeń na zachowania, zachowania i postawy grup społeczno-zawodowych w organizacji, rywalizacji i współpracy wewnątrz- i między grupowych, konfliktów interpersonalnych - wewnątrz- i między grupowych, spójności grupy, kapitału relacyjnego, komunikacji społecznej w organizacji, procesów negocjacji, społecznych problemów zmian w organizacji,
- Efekt K_W31
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu ewolucji w podejściu do problematyki jakości, prekursorów i założenia koncepcji TQM (Total Quality Management), modeli doskonałości organizacji, problematyki normalizacji, certyfikacji i integracji systemów zarządzania, normalizacji, certyfikacja i integracja systemów zarządzania jakością, ochroną środowiska, bezpieczeństwem pracy i bezpieczeństwem informacji, Metod i narzędzi doskonalenia jakości. Koszty jakości. Wybrane branżowe systemy i standardy zarządzania
- Efekt K_W32
- Ma elementarną wiedzę z zakresu badań operacyjnych, metodyki rozwiązywania problemów decyzyjnych, powstających w sferze organizacji produkcji, planowania, ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem. Problemy decyzyjne przedstawione w postaci modelów decyzyjnych można rozwiązać przez badania operacyjne.
- Efekt K_W33
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu miejsca i roli prawa cywilnego w obrocie prawnym, umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami prawa cywilnego oraz dokonywania podstawowych czynności prawnych.
- Efekt K_W34
- Ma elementarną wiedzę z zakresu kluczowych zagadnień teorii informacji ekonomicznej, które wchodzą w zakres przedmiotów kierunku zarządzanie, jako że informacja i procesy jej przetwarzania jest głównym nośnikiem i tworzywem zarządzania.
- Efekt K_W35
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu roli systemów i technologii informatycznych w gospodarce rynkowej, systemów transakcyjnych, tzn. systemów wspomagających przetwarzanie danych na potrzeby zarządzania operacyjnego w przedsiębiorstwie, a także systemów wspomagające podejmowanie decyzji na poziomie taktycznym i strategicznym (oprogramowanie klasy Business Intelligence).
- Efekt K_W36
- Ma elementarną wiedzę z zakresu prowadzenia analizy procesowej organizacji gospodarczej, zagadnień związanych z projektowaniem, wdrażaniem i optymalizacją procesów gospodarczych na potrzeby realizacji programu kompleksowej informatyzacji przedsiębiorstwa, techniki i standardów w zakresie zarządzania procesami m.in. IDEF, ARIS, BPM.
- Efekt K_W37
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa wiedzy w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem mając bezpośredni związek z analizą procesową, zarządzaniem zasobami, analizą ryzyka i zapewnianiem ciągłości działania.
- Efekt K_W38
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu, zastosowania i metodyki projektowania hurtowni danych i analitycznego przetwarzania danych (techniki OLAP i eksploracji danych).
- Efekt K_W39
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie zasobów informacyjnych oraz logistycznej koncepcji ich zarządzania; prezentacji metod i narzędzi wspomagających zarządzanie zasobami informacyjnymi oraz zasady ich ochrony.
- Efekt K_W40
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technologii stosowanych w procesie przetwarzania informacji we współczesnych przedsiębiorstwach, ze szczególnym uwzględnieniem technologii teleinformatycznych oraz zapoznanie z trendami rozwoju tych zagadnień.
- Efekt K_W41
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie zasad i koncepcji, organizacji, budowy i implementacji systemów informatycznych dla instytucji finansowych, takich jak: sektor bankowy, ubezpieczeniowy, reasekuracji, funduszy inwestycyjnych i otwartych funduszy emerytalnych.
- Efekt K_W42
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu źródeł prawa międzynarodowego publicznego i prywatnego oraz wspólnotowego.
- Efekt K_W43
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie stanu, tendencji i kierunków rozwoju usług bankowych i finansowych na świecie i w Polsce, współczesnego rynku usług bankowych, w tym usług bankowości detalicznej, korporacyjnej i inwestycyjnej, a także usług finansowych świadczonych przez zakłady ubezpieczeń, fundusze inwestycyjne, giełdy, agencje ratingowe i inne instytucje funcjonujące na światowym rynku finansowym.
- Efekt K_W44
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego ze szczególnym uwzględnieniem euromarketingu; dostarczenie niezbędnej wiedzy do formułowania poprawnych strategii na rynkach międzynarodowych.
- Efekt K_W45
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie likwidacji barier technicznych w handlu w UE, swobodnego przepływu towarów w UE oraz uregulowań prawnych i normatywnych z tym związanych.
- Efekt K_W46
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu podstawowych kategorii oraz mechanizmów funkcjonowania międzynarodowych stosunków gospodarczych
- Efekt K_W47
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie strategii i elementów produktu, to jest polityki produktu, ceny, dystrybucji, promocji do warunków Europejskiego Rynku Wewnętrznego z wykorzystaniem powiązań i uwarunkowań rynku globalnego.
- Efekt K_W48
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu uwarunkowań działania przedsiębiorstw na globalizujących się rynkach w tym: wyzwania rozwojowe współczesnych przedsiębiorstw, nowe paradygmaty przedsiębiorstwa, współczesne modele biznesowe (wirtualizację), nowoczesne metody projektowania organizacji, typy i formy współczesnych organizacji.
- Efekt K_W49
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie planowania i zarządzania strategicznego w odniesieniu do procesu wytwarzania i usług.
- Efekt K_W50
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu wybranych zagadnień struktury, funkcjonowania i modelowania komputerowo zintegrowanych systemów produkcyjnych.
- Efekt K_W51
- Ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie zaawansowanych systemów produkcyjnych i oceny potencjału i zagrożeń globalizacji oraz umiędzynarodowienia działalności produkcyjnej, oceny potencjału
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt k_U01
- potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę z matematyki i statystyki do opisu procesów zarządzania i budowy modeli ekonomicznych i zarządczych.
- Efekt k_U02
- potrafią pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opije.
- Efekt k_U03
- potrafi pracować indywidualnie i w zespole, w tym także zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów.
- Efekt k_U04
- potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz innych środowiskach, także z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.
- Efekt k_U05
- posługuje się językiem angielskim w stopniu pozwalającym na po rozumieniu się przeczytaniu ze zrozumieniem tekstu i opisów programowych.
- Efekt k_U06
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu nauki o organizacji do rozumienia podstaw teoretycznych, form organizacji oraz ogólnych zasad funkcjonowania organizacji i rozwiązywania pojawiających się problemów.
- Efekt k_U07
- potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania menadżerskiego, typowego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
- Efekt k_U08
- potrafi – zgodnie z zadaną specyfikacją – zaprojektować oraz zrealizować prosty proces, system, obiekt typowy dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt k_U09
- potrafi posługiwać się zasadami i instrumentami klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania w opisie i wyjaśnianiu zjawisk z zakresu zarządzania.
- Efekt k_U10
- potrafi wykorzystać podstawowe kategorie makroekonomiczne do opisu i interpretacji zjawisk makroekonomicznych i ich wpływu na zarządzanie
- Efekt k_U11
- potrafi posługiwać się zasadami i instrumentami prawa cywilnego w obrocie prawnym, oraz podstawowymi pojęciami cywilnoprawnymi i dokonywania podstawowych czynności prawych.
- Efekt k_U12
- potrafi ocenić etyczne aspekty funkcjonowania organizacji i prawidłowo dokona wyboru właściwych zachowań z punktu widzenia etyki.
- Efekt k_U13
- potrafi definiować, planować, organizować wykonawstwo i sterować projektami oraz zasobami ludzkimi, rozumie ich istotę i rolę w zarządzaniu
- Efekt k_U14
- potrafi analizować i rozwiązywać problemy zarządzania metodami statystyki matematycznej
- Efekt k_U15
- potrafi wykorzystać zasady i prawidłowości zarządzania strategicznego i metody analizy strategicznej i planowania strategicznego do rozwiązania problemów zarządzania.
- Efekt k_U16
- potrafi wykorzystać podstawowe prawidłowości, zasady i narzędzia zarządzania procesowego w zarządzaniu
- Efekt k_U17
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego do rozumienia problemów i uwarunkowań marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
- Efekt k_U18
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu rachunkowości zarządczej do stosowania koncepcji i instrumentów w zakresie zarządzania kosztami przedsiębiorstwa.
- Efekt k_U19
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu logistyki jej roli i istoty w sprawnym funkcjonowaniu organizacji; korzystania z zasad organizacji procesów logistycznych
- Efekt k_U20
- potrafi określić konsekwencje filozoficzne w kulturze, technice oraz relacjach osobowych, ze szczególnym uwzględnieniem relacji w dziedzinie przedsiębiorczości
- Efekt k_U21
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu narzędzi analitycznych pozwalających ocenić i wspomagać zachowanie się przedsiębiorstwa w aktualnych warunkach rynkowych
- Efekt k_U22
- potrafi posługiwać się modelowaniem zasobów, zadań i procesów w celu efektywnego poszukiwania inwariantów wśród fizycznie odmiennych rzeczywistości.
- Efekt k_U23
- potrafi wykorzystać zestaw narzędzi analitycznych pozwalających na ocenę sytuacji ekonomiczno - finansowej przedsiębiorstw w aktualnych warunkach rynkowych.
- Efekt k_U24
- potrafi posługiwać się zasadami i instrumentami zarządzania, podstawami teoretycznymi, formami oraz ogólnymi zasadami funkcjonowania organizacji.
- Efekt k_U25
- potrafi wykorzystać podstawowe kategorie ekonomiczne i funkcjonowanie systemu finansowego w państwie oraz przepisów prawa do zarządzanie organizacją
- Efekt k_U26
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu badań operacyjnych, modeli i metod matematycznych (szczególnie optymalizacyjnych) i heurystycznych, pozwalających na dokonanie analizy celowych działalności, generowanie i ocenę ilościową różnych decyzji kierowniczych (taktycznych i strategicznych).
- Efekt k_U27
- potrafi posługiwać się praktyczne i teoretycznie zagadnieniami dotyczącymi procesów informacyjnych w zarządzaniu, oraz opracować mini projekt polityki zarządzania informacją w organizacji biznesowej.
- Efekt k_U28
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu miejsca i roli prawa cywilnego w obrocie prawnym, oraz dokonywania podstawowych czynności prawnych.
- Efekt k_U29
- potrafi analizować i rozwiązywać problemy z zakresu systemów i technologii informatycznych w gospodarce rynkowej, systemów transakcyjnych, tzn. systemów wspomagających przetwarzanie danych na potrzeby zarządzania operacyjnego w przedsiębiorstwie, a także systemów wspomagających podejmowanie decyzji na poziomie taktycznym i strategicznym (oprogramowanie klasy Business Intelligence).
- Efekt k_U30
- posiada umiejętności z zakresu prowadzenia analizy procesowej organizacji gospodarczej.
- Efekt k_U31
- potrafi posługiwać się wiedza z zakresu zagrożeń i stanu bezpieczeństwa; rozumienie mechanizmów kształtowania bezpieczeństwa oraz sposobów reagowania kryzysowego.
- Efekt k_U32
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu prawa cywilnego w obrocie prawnym, posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami prawa cywilnego oraz dokonywania podstawowych czynności prawnych.
- Efekt k_U33
- potrafi analizować i rozwiązywać problemy zagadnień dotyczących procesów informacyjnych w zarządzaniu, potrafi przygotować i prezentować mini projekt polityki zarządzania informacją w organizacji biznesowej.
- Efekt k_U34
- potrafi posługiwać się technologiami informatycznymi w gospodarce rynkowej, systemami transakcyjnymi, tzn. systemami wspomagającymi przetwarzanie danych na potrzeby zarządzania operacyjnego w przedsiębiorstwie, a także systemami wspomagającymi podejmowanie decyzji na poziomie taktycznym i strategicznym (oprogramowanie klasy Business Intelligence), na przykładzie metodyki PRINCE 2, poznaje wybrane zagadnienia organizacji i zarządzania projektami informatycznymi.
- Efekt k_U35
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu zarządzania procesami i prowadzenia analizy procesowej organizacji gospodarczej, wdrażania i optymalizacji procesów gospodarczych na potrzeby realizacji programu kompleksowej informatyzacji przedsiębiorstwa, Case - Study z wykorzystaniem specjalistycznych pakietów oprogramowania komputerowego wspomagających modelowanie procesów gospodarczych m.in. Power Designer, Aris, Adonis.
- Efekt k_U36
- potrafi analizować i rozwiązywać problemy bezpieczeństwa i rozumienie zależności występujących między zagrożeniami i stanem bezpieczeństwa, mechanizmów kształtowania bezpieczeństwa oraz sposobów reagowania kryzysowego.
- Efekt k_U37
- potrafi z wykorzystaniem narzędzi SAS Institute i wielowymiarowej analizy danych budować hurtowni danych.
- Efekt k_U38
- potrafi wykorzystując zasoby informacyjne analizować je i właściwie nimi zarządzać.
- Efekt k_U39
- potrafi wykorzystać najnowsze rozwiązania w zakresie teleinformatyki, telefonii komórkowej nowej generacji oraz sieci globalnej Internet do procesów zarządzania.
- Efekt k_U40
- potrafi na podstawie zdobytej wiedzy wskazać rolę kapitału intelektualnego i zwiększania jego rentowności poprzez system zarządzania wiedzą w aspekcie osiągania przewagi konkurencyjnej w gospodarce cyfrowej.
- Efekt k_U41
- potrafi na podstawie zdobytej wiedzy znajdować regulacje prawne z zakresu podstaw prawa międzynarodowego
- Efekt k_U42
- potrafi na podstawie zdobytej wiedzy z zakresu aktywności banków, instytucji parabankowych i pozabankowych wykorzystać ją w usługach finansowych dla różnych segmentów krajowego i międzynarodowego rynku pieniężnego, kapitałowego, kredytowego, walutowego i rynku instrumentów pochodnych w warunkach globalizacji.
- Efekt k_U43
- potrafi na podstawie zdobytej wiedzy budować poprawne strategie dla rynków międzynarodowych.
- Efekt k_U44
- potrafi na podstawie zdobytej wiedzy dokonać analizy krajowych i międzynarodowych instytucji i procedur w zakresie : akredytacji, certyfikacji, badań, kontroli i nadzoru rynku
- Efekt k_U45
- potrafi na podstawie zdobytej wiedzy dokonać oceny kategorii oraz mechanizmów funkcjonowania międzynarodowych stosunków gospodarczych
- Efekt k_U46
- potrafi zdefiniować i dostosować strategię i elementy produktu, to znaczy polityki produktu, ceny, dystrybucji, z wykorzystaniem powiązań i uwarunkowań rynku globalnego.
- Efekt k_U47
- potrafi na podstawie zdobytej wiedzy podjąć wyzwania rozwojowe współczesnych przedsiębiorstw i określić nowe paradygmaty przedsiębiorstwa, współczesne modele biznesowe (wirtualizację), nowoczesne metody projektowania organizacji, typy i formy współczesnych organizacji.
- Efekt k_U48
- potrafi dokonać prezentacji funkcji i rodzajów wyrobów i dokonać analizy organizacji procesu planistycznego w przedsiębiorstwie - w planowaniu strategicznym produkcji i usług oraz modelowania jakości wyrobów w procesie wytwarzania.
- Efekt k_U49
- potrafi na podstawie zdobytej wiedzy oceny funkcjonowania i modelowania komputerowo zintegrowanych systemów produkcyjnych.
- Efekt k_U50
- potrafi dokonać identyfikacji i oceny podstawowych problemów w zarządzaniu operacyjnym produkcją międzynarodową
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
- Efekt K_K02
- rozumie, że w zarządzaniu wiedza i umiejętności szybko stają się przestarzałe
- Efekt K_K03
- rozumie potrzebę i zna możliwości dalszego kształcenia się (studia II i III stopnia, studia podyplomowe, kursy i egzaminy przeprowadzane przez uczelnie, firmy i organizacje zawodowe
- Efekt K_K04
- zna przykłady i rozumie przyczyny wadliwie działających systemów ekonomicznych i zarządzania, które doprowadziły do poważnych strat finansowych i społecznych
- Efekt K_K05
- rozumie potrzebę zachowań personalnych i przestrzega zasad etyki, w tym uczciwości
- Efekt K_K06
- ma doświadczenia z pracą zespołową
- Efekt K_K07
- potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo badawczym lub programistyczno wdrożeniowym, wchodzącym w skład studiów lub realizowanych poza studiami
- Efekt K_K08
- potrafi przekazać informację o osiągnięciach zarządzania i różnych aspektach zawodu w sposób powszechnie zrozumiały i potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy