Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji | Wydział Zarządzania | 2011/2012 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Zarządzanie i Inżynieria Produkcji | Mgr inż. Agata Maciszewska |
Cele:
Sylwetki zawodowe absolwentów studiów inżynierskich
Wydział Zarządzania PW
Absolwenci kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji są inżynierami mającymi wykształcenie zarówno w obszarze nauk przyrodniczo-technicznych jak również w dziedzinie nauk ekonomicznych, prawnych i społecznych.
Absolwenci, niezależnie od studiowanego zakresu inżynierii oraz niezależnie od wybranej specjalności, uzyskują kierunkową wiedzę w zakresie: działalności gospodarczej, procesów i systemów produkcyjnych, systemów informatycznych, ekonomiki produkcji, systemów jakości, ergonomii, badań i rozwoju produkcji. Wiedza ta pozwala na racjonalizację działań we wszystkich działach gospodarki, gałęziach przemysłu oraz w poszczególnych przedsiębiorstwach, rozwiązywanie problemów z zakresu optymalizacji techniczno-ekonomicznej, planowanie rozwoju przedsiębiorstw oraz kooperacji z partnerami krajowymi i zagranicznymi. Możliwe jest również wykonywanie prac związanych z zarządzaniem takimi funkcjami w przemyśle i gospodarce jak: marketing, logistyka, dystrybucja, zarządzanie inwestycjami rzeczowymi, zarządzanie kapitałem itp.
Zakres fachowej wiedzy oraz kwalifikacje i umiejętności dla poszczególnych zakresów inżynierii można scharakteryzować następująco:
ścieżka: Inżynieria/Technologia budowlana
Absolwenci posiadają podstawową wiedzę z zakresu usytuowania budownictwa w gospodarce oraz jego specyfiki w zakresie technologii i konstrukcji materiałów budowlanych, jak również technologii i konstrukcji charakterystycznych dla poszczególnych rodzajów obiektów i rodzajach budownictwa. W trakcie nauki studenci poznają podstawowe technologie stosowane w realizacji obiektów budowlanych oraz zasady organizacji takich procesów i budów. Zakres uzyskiwanej wiedzy ogólnoinżynierskiej jest wystarczający do zrozumienia zagadnień i procesów związanych z wytwarzaniem materiałów i konstrukcji budowlanych, a w szczególności do uczestnictwa w profesjonalnym zrządzaniu tymi procesami.
Przedmioty konieczne do rozumienia zagadnień związanych z wytwarzaniem w przemyśle budowlanym to, między innymi: materiały budowlane, konstrukcje i instalacje budowlane i metalowe, budownictwo komunikacyjne, organizacja produkcji budowlanej oraz technologie robót budowlanych. Absolwenci znają: podstawowe rodzaje procesów występujących w budownictwie, podstawowe zasady fizyki budowli, wytrzymałości materiałów i mechaniki budowli, zasady konstruowania typowych obiektów w różnych rodzajach budownictwa oraz zasady organizowania budowlanego procesu inwestycyjnego.
Absolwenci uzyskują konieczną wiedzę w zakresie właściwości materiałów budowlanych, ich systematyki, zasad produkcji i zastosowania. Znają i potrafią dobierać odpowiednie technologie do produkcji różnych rodzajów materiałów budowlanych, prefabrykatów żelbetowych, metalowych, drewnianych i innych. Znają zasady organizowania pracy w takich zakładach.
ścieżka: Inżynieria/Technologia chemiczna
Absolwenci posiadają podstawową wiedzę z zakresu nauk chemicznych i technicznych oraz chemicznych procesów technologicznych wystarczającą do sformułowania zadań i bliskiej współpracy ze specjalistami z obszaru technologii chemicznej. Przedmioty konieczne do rozumienia zagadnień związanych z wytwarzaniem w przemyśle chemicznym i przemysłach pokrewnych oraz firmach produkujących nowoczesne materiały podzielono na trzy grupy.
W zakresie wiedzy ogólno inżynierskiej są to: podstawy chemii ogólnej i nieorganicznej, analitycznej, organicznej, fizycznej, biochemii, ergonomii oraz, ekologii wytwarzania i ochrony środowiska w chemicznych procesach technologicznych.
W obszarze procesowo aparaturowym są to: projektowanie i grafika inżynierska, podstawy inżynierii chemicznej i procesowej (w tym elementy inżynierii reaktorów) oraz aparatura chemiczna.
W bloku technologicznym są to: podstawy materiałoznawstwa i korozji; metrologia, pomiary i automatyka; zagrożenia i bezpieczeństwo chemiczne; zarządzanie produktami chemicznymi REACH; podstawy technologii chemicznej (nieorganicznej, organicznej, polimerów i biotechnologii), w tym surowce pierwotne, roślinne i zwierzęce oraz projektowanie procesów technologicznych.
Absolwenci posiadają elementy wiedzy w zakresie aparatury przemysłu chemicznego, umiejętności wykonywania podstawowych obliczeń projektowych, wykonywania pomiarów technologicznych oraz stosowania aparatury kontrolno-pomiarowej w przemyśle chemicznym.
Przykładowe możliwości zatrudnienia i kariery
po skończeniu studiów inżynierskich na Wydziale Zarządzania PW ścieżka: Technologia Chemiczna
- Zakłady przemysłu chemicznego, farmaceutycznego, kosmetycznego i pokrewnych (działy inwestycji i marketingu, stanowiska kierownicze);
- Prowadzenie własnej firmy w branżach jak wyżej;
- Przedsiębiorstwa państwowe opracowujące różnego rodzaju dokumenty związane z produkcją w ww branżach (normy polskie i europejskie, wytyczne, zasady, legalizacje itp.);
- Ministerstwa w działach oceniających wnioski i przyznających środki na projekty krajowe i europejskie (granty, projekty celowe, badawczo-rozwojowe itp.);
- Urzędy i działy administracji państwowej zajmujące się zagadnieniami ekologii, ochrony środowiska i bezpieczeństwa chemicznego.
ścieżka: Inżynieria/Technologia informatyczna
Profil przygotowuje inżyniera z umiejętnościami i wiedzą konieczną do projektowania, implementacji i eksploatacji systemów informatycznych w zakresie obsługi i rozwiązywania zadań projektowych oraz technicznych.
Absolwent profilu posiada wiedzę z zakresu: architektury systemów komputerowych, podstaw algorytmiki i struktur danych, kompilatorów i języków programowania, programowania proceduralnego i obiektowego, technik multimedialnych, baz danych, systemów operacyjnych, sieci komputerowych oraz aplikacji sieciowych, komputerowych systemów wspomagania projektowania (CAD) i wytwarzania (CAM), komputerowego wspomagania badań w technice oraz zastosowania metod sztucznej inteligencji do rozwiązywania zadań technicznych. W ramach profilu studenci poznają wybrane narzędzia i technologię firm objętych programem nauczania, zajmujących wysokie pozycje na rynku projektowania, implementacji i eksploatacji wysoko zaawansowanych rozwiązań informatycznych, takich przykładowo jak: IBM, Microsoft, SAS, StatSoft oraz Sybase. Studenci mogą ubiegać się o certyfikaty potwierdzające zapoziektórymi narzędziami informatycznymi.
Absolwent jest przygotowany do pracy w przedsiębiorstwie, organizacji lub jednostce badawczej, która poszukuje inżynierów łączących wiedzą informatyczną z wiedzę menedżerską.
ścieżka: Inżynieria/technologia elektroniczna
Absolwenci posiadają podstawową wiedzę z zakresu konstrukcji i technologii aparatury elektronicznej. Wiedza ogólnoinżynierska niezbędna do zrozumienia zagadnień związanych z wytwarzaniem aparatury elektronicznej obejmuje: podstawy metrologii, podstawy teorii obwodów, właściwości materiałów stosowanych w elektronice, zasady działania podstawowych elementów elektronicznych i fotonicznych oraz układów elektronicznych a także problematykę uzysku i niezawodności.
Absolwenci uzyskują podstawowe umiejętności konstruowania i oprogramowywania systemów mikroprocesorowych, projektowania obwodów drukowanych, konstruowania urządzeń elektronicznych, uzyskują także niezbędne informacje na temat badań i certyfikacji wyrobów elektronicznych. Otrzymują również niezbędną wiedzę dotyczącą automatyzacji procesu produkcji, technologii montażu urządzeń elektronicznych oraz problematyki badań i certyfikacji wyrobów elektronicznych. Ponadto absolwenci uzyskują podstawową wiedzę z zakresu produkcji elementów elektronicznych i układów scalonych oraz mikro- i nano-systemów.
Absolwenci są przygotowani do pracy w przedsiębiorstwach zajmujących się produkcją urządzeń elektronicznych wszelkiego typu, zarówno powszechnego użytku (np. odbiorników telewizyjnych), jak i profesjonalnych (np. aparatury kontrolno-pomiarowej).
ścieżka: Inżynieria/Technologia elektryczna
Absolwenci posiadają wiedzę ogólno inżynierską konieczną do rozumienia zagadnień związanych z funkcjonowaniem, konstrukcją, technologią oraz eksploatacją systemów zasilania, maszyn, urządzeń i aparatów elektrycznych, zwłaszcza w zakresie: materiałoznawstwa elektrycznego, elektrotechniki, metrologii wielkości elektrycznych i magnetycznych, elektroenergetyki, elektroniki i energoelektroniki oraz ich zastosowań. Zakres ich wykształcenia obejmuje wiedzę o działaniu i konstrukcji maszyn, urządzeń i aparatów elektrycznych, a w szczególności: stosowanych w przemyśle, transporcie, robotyce i automatyce oraz powszechnego użytku.
Absolwenci uzyskują wiedzę i elementarne umiejętności projektowania, z wykorzystaniem metod komputerowego wspomagania prac inżynierskich, konstrukcji elektromechanicznych, sieci i instalacji elektrycznych, projektowania i eksploatacji maszyn, urządzeń i aparatów elektrycznych.
Absolwenci posiadają także podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie badania i diagnostyki maszyn i urządzeń elektrycznych.
Specjalności na studiach I stopnia kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Zakres fachowej wiedzy oraz umiejętności dla poszczególnych specjalności można scharakteryzować następująco:
Specjalność: Jakość i informatyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Wiedza specjalistyczna z zakresu systemów operacyjnych, kosztów jakości, zintegrowanych systemów zarządzania
Umiejętności i kompetencje projektowania informatycznych systemów zarządzania, inżynierii oprogramowania, programowania w sieciach komputerowych oraz projektowania systemów zarządzania jakością.
Przykładowe zagadnienia: inżynieria oprogramowania, projektowanie informatycznych systemów zarządzania, systemy operacyjne, programowanie w sieciach komputerowych, projektowanie systemów zarządzania jakością, koszty jakości, zintegrowane systemy zarządzania.
Specjalność: Zarządzanie produkcją i środowiskiem pracy
Wiedza specjalistyczna z zakresu podstaw zarządzania produkcją, zarządzania logistycznego, ergonomii przemysłowej i zarządzania środowiskiem pracy.
Umiejętności i kompetencje koncentrować się będą na projektowaniu systemów produkcyjnych, systemach ERP, zarządzaniu bezpieczeństwem pracy i ryzykiem zawodowym.
Przykładowe zagadnienia: projektowanie systemów produkcyjnych, podstawy zarządzania produkcją, zarządzanie logistyczne, laboratorium systemów ERP, zarządzanie bezpieczeństwem pracy i ryzykiem zawodowym, ergonomia przemysłowa, zarządzanie środowiskiem pracy.
Warunki przyjęć:
Świadectwo maturalne. Uzyskanie określonej liczby punktów w postępowaniu kwalifikacyjnym. Więcej informacji http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 Wykształcenia ogólnego | wspólna | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
2 Podstawowe | wspólna | Algebra i geometria analityczna | 4 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Analiza matematyczna | 6 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Ekonomia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka dyskretna | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy ergonomii | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy informatyki | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy zarządzania | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Propedeutyka prawa | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
3 Kierunkowe Menedżerskie | wspólna | Wprowadzenie do studiów menedżerskich | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
Profil 4 | Technologie Budowlane | Podstawy ergonomii | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
Profil 5 | Technologie informatyczne | Podstawy ergonomii | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
1 Wykształcenia ogólnego | wspólna | Język obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
2 Podstawowe | wspólna | Fizyka 1 | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy biznesu | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Statystyka | 6 | 45 | 30 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Profil 1 | Technologie Chemiczne | Chemia analityczna | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Chemia ogólna i nieorganiczna | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Laboratorium chemii analitycznej | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Laboratorium chemii ogólnej i nieorganicznej | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metrologia, pomiary i automatyka | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie i grafika inżynierska | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Profil 2 | Technologie Elektroniczne | Elementy elektroniczne | 3 | 450 | 0 | 165 | 0 | 0 | 41 | sylabus |
  |   | Materiały dla elektroniki i optoelektroniki | 2 | 270 | 0 | 180 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Nanotechnologia | 2 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Podstawy miernictwa | 2 | 270 | 0 | 180 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wstęp do mikrosystemów | 2 | 375 | 0 | 0 | 0 | 0 | 25 | sylabus |
  |   | Wstęp do teorii obwodów i sygnałów elektronicznych | 2 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Profil 3 | Technologie Elektryczne | Materiałoznawstwo | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metrologia | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy elektrotechniki | 5 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie i grafika inżynierska | 3 | 15 | 0 | 30 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Profil 4 | Technologie Budowlane | Materiały budowlane | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Miernictwo budowlane | 4 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie i grafika inżynierska | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systematyka i zadania budowlanych dzieł inżynierskich | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Profil 5 | Technologie informatyczne | Algorytmy i struktury danych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Architektura systemów komputerowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo systemów informatycznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy programowania | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Projektowanie interfejsów | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
1 Wykształcenia ogólnego | wspólna | Język obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
2 Podstawowe | wspólna | Fizyka 2 | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
3 Kierunkowe Informatyczne | wspólna | Bazy danych | 3 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
3 Kierunkowe Menedżerskie | wspólna | Badania marketingowe | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy marketingu | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Rachunkowość finansowa | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
3 Kierunkowe Organizacyjne | wspólna | Organizacja technicznego przygotowania produkcji | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Profil 1 | Technologie Chemiczne | Chemia fizyczna | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria chemiczna i procesowa | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo i korozja | 2 | 300 | 0 | 150 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Profil 2 | Technologie Elektroniczne | Elementy fotoniczne | 3 | 300 | 0 | 165 | 0 | 0 | 31 | sylabus |
  |   | Metody diagnostyki elementów elektronicznych | 3 | 300 | 0 | 165 | 0 | 0 | 31 | sylabus |
  |   | Układy elektroniczne i wstęp do mikroelektroniki | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Profil 3 | Technologie Elektryczne | Elektrotechnika | 4 | 15 | 15 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy elektroniki i energoelektroniki | 5 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Profil 4 | Technologie Budowlane | Mechanika budowli | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wytrzymałość materiałów | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Profil 5 | Technologie informatyczne | Programowanie sieciowe | 5 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie serwisów internetowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
1 Wykształcenia ogólnego | wspólna | Język obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
3 Kierunkowe Menedżerskie | wspólna | Rachunek kosztów w przedsiębiorstwie | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
3 Kierunkowe Organizacyjne | wspólna | Organizacja i normowanie pracy | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Organizacja produkcji | 5 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Profil 1 | Technologie Chemiczne | Aparatura procesowa | 4 | 15 | 15 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium inżynierii chemicznej i procesowej | 2 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy biochemii | 2 | 300 | 0 | 150 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zagrożenia i bezpieczeństwo chemiczne | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zarządzanie produktami chemicznymi REACH | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Profil 2 | Technologie Elektroniczne | Inżynieria montażu urządzeń elektronicznych | 3 | 450 | 0 | 165 | 0 | 0 | 41 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyzacji | 2 | 180 | 0 | 120 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Podstawy technologii przyrządów, układów i systemów | 3 | 270 | 0 | 180 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Problemy bezpieczeństwa pracy | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie obwodów drukowanych | 2 | 300 | 0 | 165 | 0 | 0 | 31 | sylabus |
  |   | Wstęp do systemów mikroprocesorowych | 2 | 270 | 0 | 180 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Profil 3 | Technologie Elektryczne | Instalacje elektryczne | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowe wspomaganie prac inżynierskich | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje elektromechaniczne w przemyśle | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Maszyny i napęd elektryczny | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy elektroenergetyki | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Profil 4 | Technologie Budowlane | Budownictwo ogólne i konstrukcje budowlane cz.1 | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia budowlana | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Instalacje budowlane | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy technologiczne w robotach budowlanych | 4 | 45 | 0 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zarządzanie przedsięwzięciem inwestycyjno-budowlanym. Etap przygotowania | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Profil 5 | Technologie informatyczne | Administracja baz danych | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Administracja systemami operacyjnymi | 4 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody wytwarzania oprogramowania | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie hurtowni danych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Specjalność 1 | Jakość i informatyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem | Systemy operacyjne | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Specjalność 2 | Zarządzanie produkcją i środowiskiem pracy | Zarządzanie bezpieczeństwem pracy i ryzykiem zawodowym | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
3 Kierunkowe Informatyczne | wspólna | Informatyczne systemy zarządzania | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sieci komputerowe | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
3 Kierunkowe Organizacyjne | wspólna | Sterowanie procesami produkcyjnymi | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Profil 1 | Technologie Chemiczne | Laboratorium chemii organicznej | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna 1 cz1 (nieorganiczna i organiczna) | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna 2 cz.1 (polimery i biotechnologie | 2 | 525 | 0 | 0 | 0 | 0 | 35 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Profil 2 | Technologie Elektroniczne | Kompatybilność elektromagnetyczna | 2 | 270 | 0 | 180 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniki konstrukcji urządzeń elektronicznych | 3 | 450 | 0 | 165 | 0 | 0 | 41 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Profil 3 | Technologie Elektryczne | Automatyzcja procesów produkcyjnych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo eksploatacji urządzeń elektrycznych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Inżynieria elektryczna transportu | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Profil 4 | Technologie Budowlane | Budownictwo ogólne i konstrukcje budowlane cz.2 | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zarządzanie przedsięwzięciem inwestycyjno-budowlanym. Etap realizacji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Profil 5 | Technologie informatyczne | Grafika komputerowa | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Programowanie aplikacji | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Specjalność 1 | Jakość i informatyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem | Inżynieria oprogramowania | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Koszty jakości | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projekt przejściowy | 5 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów zarządzania jakością | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zintegrowane systemy zarządzania | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Specjalność 2 | Zarządzanie produkcją i środowiskiem pracy | Ergonomia przemysłowa | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy zarządzania produkcją | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projekt przejściowy | 5 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów produkcyjnych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Specjalności | wspólna | Przedmioty fakultatywne specjalności | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
1 Wykształcenia ogólnego | wspólna | Historia Gospodarcza | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Psychologia | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
2 Podstawowe | wspólna | Ekologia wytwarzania i ochrona środowiska | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
3 Kierunkowe Organizacyjne | wspólna | Zarządzanie jakością | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Profil 1 | Technologie Chemiczne | Technologii chemiczna 1 cz.2 (nieorganicznej i organicznej) | 2 | 300 | 225 | 0 | 0 | 0 | 35 | sylabus |
  |   | Projektowanie procesów technologicznych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna 2 cz.2 (polimery i biotechnologie) | 2 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Profil 2 | Technologie Elektroniczne | Inżynieria produkcji materiałów i struktur elektronicznych | 3 | 450 | 0 | 180 | 0 | 0 | 42 | sylabus |
  |   | Specyficzne badania i certyfikacja wyrobów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Uzysk i niezawodność w elektronice | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Profil 3 | Technologie Elektryczne | Badanie i diagnostyka maszyn i aparatów elektrycznych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Ekologiczne oddziaływanie systemów prądu stałego i przemiennego | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Eksploatacja urządzeń elektrycznych powszechnego użytku | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektrokonstrukcje pojazdów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Profil 4 | Technologie Budowlane | Kosztorysowanie w budownictwie | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy technologiczne w produkcji wyrobów budowlanych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy konstrukcyjno-technologiczne w budownictwie | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Profil 5 | Technologie informatyczne | Implementacja informatycznego systemu zarządzania | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie i administracja sieci komputerowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność 1 | Jakość i informatyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem | Programowanie w sieciach komputerowych | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie informatycznych systemów zarządzania | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Specjalność 2 | Zarządzanie produkcją i środowiskiem pracy | Laboratorium systemów ERP | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Zarządzanie logistyczne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie środowiskiem pracy | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Specjalności | wspólna | Przedmioty fakultatywne specjalności | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
1 Wykształcenia ogólnego | wspólna | Ochrona własności intelektualnej | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Socjologia | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
2 Podstawowe | wspólna | Badania operacyjne | 4 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
3 Kierunkowe Organizacyjne | wspólna | Logistyka w przedsiębiorstwie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Specjalności | wspólna | Praktyka zawodowa | 0 | 165 | 0 | 0 | 0 | 0 | 160 | sylabus |
  |   | Przedmioty fakultatywne specjalności | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Wpisz opis
- Wpisz opis
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Wpisz opis
- Wpisz opis
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Wpisz opis
- Wpisz opis