Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Informatyka | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych | 2015/2016 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Informatyka | brak |
Cele:
Poznanie teoretycznych podstaw informatyki, nabycie wiedzy i umiejętności rozwiązywania prostych zadań inżynierskich w zakresie informatyki, nabycie umiejętności niezbędnych do wyboru metod i narzędzi odpowiednich do realizacji zadań, poznanie metod efektywnej pracy w zespole, pogłębienie świadomości problemów współczesnej nauki, jej związków z otoczeniem i wynikających stąd obowiązków i ograniczeń w pracy inżyniera.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunek: Informatyka | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Podstawy prawa - ochrona własności intelektualnej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne | Algebra liniowa | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Analiza i równania różniczkowe 1 | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Logika i teoria mnogości | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Orientacja - I | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy programowania (I) | 6 | 30 | 15 | 30 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Wstęp do informatyki | 5 | 45 | 0 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek: Informatyka | Język obcy | Foreign language 1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne | Analiza i równania różniczkowe 2 | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fizyka ogólna | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Matematyka dyskretna (I) | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy elektroniki | 5 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy techniki cyfrowej | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Programowanie obiektowe (I) | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek: Informatyka | Język obcy | Foreign language 2 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne | Algorytmy i struktury danych (I) | 4 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Architektura komputerów | 5 | 45 | 0 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Fizyczne podstawy przetwarzania informacji | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody probabilistyczne i statystyka | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 4 | sylabus |
  |   | Podstawy telekomunikacji | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria sygnałów i informacji | 5 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Fizyka kwantowa i statystyczna | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek: Informatyka | Język obcy | Foreign Language 3 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne | Bazy danych 1 | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 3 | sylabus |
  |   | Podstawy badań operacyjnych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Programowanie zdarzeniowe (I) | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Sieci komputerowe | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Systemy operacyjne (I) | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zaawansowane programowanie w C++ | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria systemów informatycznych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria systemów informatycznych | Przedmioty techniczne | Analiza algorytmów | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektronika cyfrowa | 4 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Specjalność: Systemy informacyjno-decyzyjne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Systemy informacyjno-decyzyjne | Przedmioty techniczne | Wspomaganie decyzji | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Kierunek: Informatyka | Praktyka zawodowa | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 160 | sylabus |
  | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Sztuka myślenia i uczenia się | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Źródła i rozwój dynamizmu życiowego człowieka | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne | Bazy danych 2 | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo systemów i sieci | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika komputerowa | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Inżynieria oprogramowania | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy sztucznej inteligencji | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy czasu rzeczywistego | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria systemów informatycznych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria systemów informatycznych | Przedmioty techniczne | Języki przetwarzania symbolicznego | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Programowanie aplikacji interakcyjnych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 48 | sylabus |
  |   | Techniki kompilacji | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia Wytwarzania Oprogramowania | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Unix - architektura, programowanie i administrowanie | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Narzędzia typu RAD | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Procesory sygnałowe | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Programowanie systemowe w systemach Windows | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Technika mikroprocesorowa | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Urządzenia zewnętrzne i interfejsy | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zbiorcze bazy danych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Specjalność: Systemy informacyjno-decyzyjne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Systemy informacyjno-decyzyjne | Przedmioty techniczne | Metody numeryczne (J) | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy optymalizacji | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Systemy informatyczne zarządzania | 4 | 30 | 0 | 30 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zarządzanie i harmonogramowanie procesów | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zarządzanie projektami informatycznymi | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sterowanie procesami | 4 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Synteza reguł decyzyjnych | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wstęp do robotyki | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Kierunek: Informatyka | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Kreowanie wizerunku firmy | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorczość w praktyce | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne | Pracownia dyplomowa inżynierska | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Techniki internetowe | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Komercyjne bazy danych 2 | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria systemów informatycznych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria systemów informatycznych | Przedmioty techniczne | Algorytmy heurystyczne | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Architektura systemu Oracle i podstawy administrowania | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Modelowanie obiektów dla potrzeb animacji | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie urządzeń cyfrowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 4 | sylabus |
  |   | Sieci komputerowe 2 | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Systemy wbudowane | 4 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wytwarzanie aplikacji internetowych i korporacyjnych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Zaawansowane architektury procesorów | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Specjalność: Systemy informacyjno-decyzyjne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Systemy informacyjno-decyzyjne | Przedmioty techniczne | Administrowanie systemem Unix i siecią TCP/IP | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Biometryczna identyfikacja tożsamości | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sterowniki Programowalne | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Kierunek: Informatyka | Przedmioty techniczne | Przygotowanie pracy dyplomowej inżynierskiej | 15 | 0 | 0 | 0 | 135 | 0 | 135 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe inżynierskie | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie analizy matematycznej, algebry, probabilistyki i matematyki dyskretnej
- Efekt K_W02
- ma wiedzę w zakresie fizyki klasycznej oraz podstaw fizyki relatywistycznej i kwantowej oraz na temat zasad przeprowadzania i opracowywania wyników pomiarów fizycznych, rodzajów niepewności pomiarowych i sposobów ich wyznaczania
- Efekt K_W03
- zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu informatyki
- Efekt K_W04
- ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
- Efekt K_W05
- ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W06
- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
- Efekt K_W07
- ma podstawową wiedzę w zakresie automatyki, elektroniki i telekomunikacji
- Efekt K_W08
- zna budowę i sposób działania podstawowych układów cyfrowych oraz zasady projektowania systemów techniki cyfrowej
- Efekt K_W09
- ma szczegółową wiedzę dotyczącą metod i technik programistycznych
- Efekt K_W10
- ma podstawową wiedzę dotyczącą najważniejszych funkcji i budowy systemów operacyjnych oraz trendów ich rozwoju
- Efekt K_W11
- ma podstawową wiedzę ogólną z zakresu struktur danych, algorytmów i ich złożoności, badań operacyjnych i optymalizacji
- Efekt K_W12
- rozumie podstawowe paradygmaty programowania
- Efekt K_W13
- ma uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu metod i narzędzi inżynierii oprogramowania oraz kierunków ich rozwoju
- Efekt K_W14
- ma uporządkowaną wiedzę na temat architektury systemów informatycznych, istniejących technologii oraz kierunków ich rozwoju
- Efekt K_W15
- ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych
- Efekt K_W16
- ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów zarządzania bazami danych, modelowania danych, tworzenia systemów gromadzenia i wyszukiwania danych oraz używanych w tym celu metod i narzędzi
- Efekt K_W17
- zna podstawowe protokoły sieciowe oraz techniki tworzenia aplikacji rozproszonych, w tym internetowych
- Efekt K_W18
- rozumie zagrożenia związane z przechowywaniem i przesyłaniem danych oraz zna metody zabezpieczania danych przed nieuprawnionym dostępem
- Efekt K_W19
- ma szczegółową wiedzę niezbędną do rozwiązywania prostych zadań w wybranych zastosowaniach informatyki
- Efekt K_W20
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie grafiki komputerowej, przetwarzania i kompresji obrazów
- Efekt K_W21
- ma podstawową wiedzę ogólną z zakresu sztucznej inteligencji
- Efekt K_W22
- ma podstawową wiedzę w zakresie modeli, metod i narzędzi stosowanych do formułowania i rozwiązywania problemów decyzyjnych
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach matematycznych i technicznych
- Efekt K_U02
- potrafi wykorzystać poznane metody oraz modele matematyczne i probabilistyczne do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych oraz do obróbki danych
- Efekt K_U03
- potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki oraz odpowiednie narzędzia matematyczne do rozwiązywania typowych zadań z mechaniki, termodynamiki, fizyki statystycznej, elektryczności, magnetyzmu, optyki i podstaw mechaniki kwantowej
- Efekt K_U04
- potrafi przeprowadzić podstawowe pomiary fizyczne oraz opracować i przedstawić ich wyniki
- Efekt K_U05
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U06
- potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach przy użyciu różnych technik informacyjnokomunikacyjnych
- Efekt K_U07
- potrafi przygotować w języku polskim i języku angielskim, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu informatyki, w szczególności dokumentację techniczną
- Efekt K_U08
- potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku angielskim prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu informatyki
- Efekt K_U09
- ma umiejętność samokształcenia się
- Efekt K_U10
- ma umiejętności językowe w zakresie informatyki, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
- Efekt K_U11
- ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
- Efekt K_U12
- potrafi projektować i implementować proste systemy mikrokomputerowe i wbudowane
- Efekt K_U13
- potrafi projektować i implementować programy komputerowe
- Efekt K_U14
- potrafi poznawać, analizować i modelować wymagania stawiane systemom informatycznym przez użytkowników
- Efekt K_U15
- potrafi projektować i implementować systemy informatyczne spełniające wymagania użytkowników
- Efekt K_U16
- potrafi projektować bazy danych oraz proste systemy informacyjne korzystające z baz danych
- Efekt K_U17
- potrafi zaprojektować i zrealizować prostą sieć komputerową oraz udokumentować jej topologię
- Efekt K_U18
- potrafi zaprojektować złożony układ cyfrowy z uwzględnieniem podanych wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych korzystając z właściwych do tego celu metod i narzędzi
- Efekt K_U19
- potrafi przygotować specyfikację testów prostego systemu informatycznego
- Efekt K_U20
- potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi informatycznych, dokonać wyboru i posłużyć się nimi do rozwiązania postawionego problemu
- Efekt K_U21
- potrafi posługiwać się narzędziami wspomagającymi proces tworzenia systemów informatycznych
- Efekt K_U22
- potrafi posłużyć się przynajmniej jedną metodę szacowania pracochłonności wytwarzania oprogramowania
- Efekt K_U23
- potrafi stworzyć plan projektu informatycznego z uwzględnieniem harmonogramu i analizy ryzyka
- Efekt K_U24
- potrafi administrować systemami operacyjnymi i sieciami teleinformatycznymi z uwzględnieniem wymagań bezpieczeństwa
- Efekt K_U25
- potrafi formułować modele dla różnych praktycznych zagadnień decyzyjnych i umie posługiwać się przynajmniej jednym pakietem modelowania i optymalizacji
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować iorganizować proces uczenia się innych osób
- Efekt K_K02
- ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutkidziałalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związanąz tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
- Efekt K_K03
- potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
- Efekt K_K04
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
- Efekt K_K05
- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
- Efekt K_K06
- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
- Efekt K_K07
- ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały